| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 2 / 2
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
TRENDI EKOINOVIRANJA INDUSTRIJE ELEKTRO IN ELEKTRONSKE OPREME NA TRGU EU
Mateja Rihter, 2014, magistrsko delo

Opis: Zaradi vse večje potrošnje in proizvodnje v svetu narašča količina elektro in elektronskih odpadkov (OEEO). Vse večji problem predstavlja zavržena elektro in elektronska oprema na eni strani in dostopnost do potrebnih surovinskih virov za proizvodnjo na drugi strani. EU je sprejela številne ukrepe v zvezi z proizvodnjo elektro in elektronske opreme ter posledično s tovrstnimi odpadki. Eden izmed ukrepov je poenotena in zaostrena okoljska zakonodaja. Podjetja EEO, ki želijo na današnjem trgu ostati konkurenčna, morajo biti inovativna. Sposobnost podjetja, da zadovoljuje pričakovanja potrošnikov, je v veliki meri odvisna od njegove sposobnosti inoviranja. Pomembno vlogo za doseganje konkurenčne prednosti podjetij ima eko-inoviranje. Proizvajalci okolju prijaznih izdelkov lahko uživajo prednost prvega na trgu, kar jim predstavlja vir konkurenčne prednosti. OEEO je tudi vir surovin za izdelavo novih izdelkov, saj je večino materialov mogoče ponovno uporabiti. Nekatera OEEO vsebuje redke kovine, ki so strateškega pomena za Evropsko unijo, ki želi narediti velik premik k svoji neodvisnosti od uvoza surovin in povečati lastno proizvodnjo za predelavo surovin v Evropi. Zaradi omenjenega so eko-inovacije pomembno orodje za spopadanje s številnimi izzivi na področju izgube dragocenih surovin v vseh fazah življenjskega cikla. Za podjetja pa je izjemno pomemben koncept ekodizajna, ki pomeni specifičen pristop znotraj procesa načrtovanja oz. oblikovanja izdelkov. Več kot 80 % okoljskih učinkov, ki jih bo imel izdelek do konca svoje življenjske dobe, je določenih že v fazi zasnove. Inovativna podjetja EEO so s pomočjo ekodizajna znatno pripomogla k kreiranju inovativnih produktnih rešitev in oblikovanju višjega ugleda ter s tem k večji konkurenčnosti podjetij. V magistrskem delu želimo opredeliti OEEO, prikazati glavne povzročitelje, pregledati zakonodajne zahteve na področju evropske unije, predstaviti okoljsko učinkovito ravnanje in zbiranje OEEO v Sloveniji ter opredeliti pomen eko-inovacij za gospodarstvo. Koristi od ustreznega ravnanja in oblikovanja okolju primernejših proizvodov imajo podjetja elektro in elektronske opreme (EEO), ki lahko s pomočjo uporabe ekodizajna dosegajo konkurenčne prednosti in višji ugled. V ta namen bomo na podlagi študije primerov prikazali trende eko-inoviranja inovativnih podjetij EEO. Ugotovili smo, da so inovativna podjetja EEO s pomočjo ekodizajna dosegla zmanjšanje okoljskih vplivov z odpravo nevarnih snovi in zmanjšanjem energijske intenzivnosti proizvodov. Inovativna podjetja EEO so z načrtovanjem proizvodov z merili eko-dizajna dale samemu proizvodu noto inovativnosti in izboljšano kakovost proizvodov. Z uvedbo okoljskih meril so podjetja EEO dosegla skladnost z zahtevami okoljske zakonodaje in večjo skladnost z zahtevami kupcev proizvoda. Podjetja lahko pridobijo tudi priznanja za okolju prijazno podjetje, okoljski izdelek leta, okoljska odgovornost do uporabnika.
Ključne besede: inovacije, ekoinoviranje, ekodizajn, odpadna elektro in elektronska oprema, trg EU
Objavljeno v DKUM: 24.07.2014; Ogledov: 1197; Prenosov: 159
.pdf Celotno besedilo (2,56 MB)

2.
POGAJANJA V NABAVI NA PRIMERU PODJETJA KOVAČIJA ŠTRUC D.O.O.
Mateja Rihter, 2010, delo diplomskega seminarja/zaključno seminarsko delo/naloga

Opis: V diplomskem seminarju sem obravnavala poslovna pogajanja v nabavi podjetja Kovačija Štruc Muta. V prvem delu diplomskega seminarja sem opisala nabavni managment in povezanost nabavne funkcije z ostalimi funkcijami v podjetju. Za uspešnost nabavne funkcije pa je zelo pomemben nabavno-pogajalski proces, izjemno odločilna je priprava na poslovna pogajanja. Pogajamo se vsak dan, tako v podjetjih, kot v privatnem življenju. Na rezultat in uspešnost poslovnih pogajanj vpliva osebnost pogajalca. V drugem poglavju sem se osredotočila na pogajanja in osebnost pogajalcev..Zaradi nenehnih tržnih sprememb in globalizacije pripisujejo podjetja pomembno vlogo strateškim povezavam, ki prinašajo dolgoročno korist tako dobavitelju kot kupcu. V praktičnem delu seminarja sem opisala nabavni proces na podlagi omenjenega podjetja. Prišla sem do pomembnih ugotovitev. V podjetju Kovačija Štruc Muta pripisujejo nabavni funkciji pomembno vlogo, saj se zavedajo, da lahko le tako zagotovijo uspešnost in dobiček. V podjetju nenehno bdijo na dobaviteljevimi spremembami in nabavno funkcijo povezujejo z vsemi ostalimi funkcijami v podjetju. Z novo CNC tehnologijo so dosegli višjo stopnjo konkurenčnosti, hitrejšo proizvodnjo, predvsem pa zadovoljstvo z omenjenim strojem za izdelavo orodij, s strani vodstva in vodje orodjarne.
Ključne besede: KLJUČNE BESEDE: nabavna funkcija, dobavitelj, kupec, strateški partnerji, poslovna pogajanja, nabavno-pogajalski proces, priprava na nabavna pogajanja, pogajalske strategije, pogajalske taktike.
Objavljeno v DKUM: 23.12.2010; Ogledov: 2751; Prenosov: 379
.pdf Celotno besedilo (1,87 MB)

Iskanje izvedeno v 0.06 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici