| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 3 / 3
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
KAKO PRISLUHNITI OTROKU
Mateja Praznik, 2009, diplomsko delo

Opis: Komunikacija nas spremlja vsak dan, celo življenje in je sestavni del spoznavnega in socialnega razvoja. Zavedati se moramo, kako pomembno vlogo ima medsebojna komunikacija za otrokov razvoj. Učenje komunikacije se največkrat nanaša na učenje književnosti, retorike, lepopisa … Pri sporazumevanju (učinkovito pošiljanje in prejemanje sporočil, poslušanje drug drugega, upoštevanje čustev, razumevanje …) se pogosto dogaja, da ostajamo brez znanja. Diplomsko delo obravnava seznanitev z novimi načini komunikacije. Nevmešavanje, odpiranje vrat, aktivno poslušanje in reševanje konfliktov brez poraženca so metode, ki nam pomagajo, da se lahko učinkovito pogovarjamo z otroki. V delu sem predstavila tudi načine pogovora in poslušanj ter metode reševanja konfliktnih situacij, ki se najbolj pogosto uporabljajo v praksi in niso priporočene. Delo zajema tudi poglavje o kaznovanju. Kaj lahko naredimo namesto kaznovanja, posledice, ki jih pušča kaznovanje pri otrocih in poglavje, zakaj je komunikacija med vzgojitelji in starši pomembna. Podatki zbrani z anketnim vprašalnikom so statistično pregledani in prikazani v tabelah. Dobljeni rezultati so pokazali, v kolikšni meri strokovni delavci uporabljajo nove načine komunikacije.
Ključne besede: komunikacija, pogovor z otroki, poslušanje otrok, konflikti, kaznovanje.
Objavljeno: 07.07.2009; Ogledov: 2180; Prenosov: 357
.pdf Celotno besedilo (341,63 KB)

2.
PREGLED GOSPODARSKE, ŠOLSKE, CERKVENE IN KULTURNE ZGODOVINE PREVALJ
Mateja Praznik, 2010, diplomsko delo

Opis: Diplomska seminarska naloga zajema pregled gospodarske, šolske, cerkvene in kulturne zgodovine kraja Prevalje. S pomočjo različne literature je nastala strnjena celota, ki predstavlja in opisuje vsa omenjena področja in služi za hiter pregled ter hkrati omogoča pridobitev vseh pomembnejših zgodovinskih podatkov o kraju na enem mestu. Poiskala sem podatke o nastanku kraja, ki so ponazorjeni z ljudsko pripovedko, s sledjo iz rimskih časov pa vse do občine Prevalje danes. Začetki gospodarstva so tesno povezani z Leškim premogovnikom, ki je bil osnova za razvoj prevaljske železarne. Predstavila sem šolstvo od samih začetkov do danes. Prikazala sem župnijsko cerkev in njene podružnice. Pomemben vpliv na razvoj kraja predstavljajo kulturni spomeniki in različna društva, kar sem opisala v zadnjem poglavju.
Ključne besede: Prevalje, zgodovina, gospodarstvo, šolstvo, cerkve, kultura
Objavljeno: 09.06.2010; Ogledov: 2703; Prenosov: 315
.pdf Celotno besedilo (2,22 MB)

3.
PEDAGOŠKA DRUŠTVA NA SLOVENSKEM
Mateja Praznik, 2011, diplomsko delo

Opis: V drugi polovici 19. stoletja je bilo področje današnje Slovenije večji del vključeno v avstrijsko polovico Habsburške monarhije, edino Prekmurje je sodilo k Ogrski. Tako je tudi zgodovina šolstva na Slovenskem do 1918 povezana pretežno z razvojem avstrijskega šolstva v monarhiji. Po letu 1918 je bila v novo nastalo Kraljevino Srbov, Hrvatov in Slovencev (od 1929 Kraljevino Jugoslavijo) vključena večina Slovencev. Razvoj slovenskega šolstva lahko v času med obema vojnama, med 1918 in 1941, spremljamo le v jugoslovanskem delu Slovenije, za Slovence v Italiji, Avstriji in na Madžarskem pa je to pomenilo asimilacijo in izgubljanje šolanja v materinem jeziku. Šolstvo na Slovenskem se je po letu 1945 razvijalo kot del šolstva v ponovno oblikovani jugoslovanski državi kot šolstvo federalne enote, ki je obsegala na zahodu tudi Primorsko. Učiteljska društva in druge učiteljske organizacije ter njihova glasila so izraz učiteljskega gibanja z različnimi idejnimi, pedagoškimi, nacionalnimi in političnimi usmeritvami zlasti osnovnošolskega učiteljstva. Od 60. let 19. stoletja so nastala okrajna učiteljska društva, ki so povečini združevala učiteljstvo posameznega okraja. Na usmeritev slovenskega učiteljstva je vplivala pogosta dilema, ali slovensko (in s tem katoliško) ali liberalno, kdaj tudi socialdemokratsko (in s tem dejansko nemško) – zato je med slovenskim učiteljstvom prihajalo do jasne ločitve duhov med klerikalci in liberalci šele konec 19. stoletja. Depolitizacijo učiteljskih organizacij je zahtevalo učiteljstvo na skupščini JUU v Celju, ko se je tudi katoliško učiteljstvo (Slomškova zveza) pridružilo od takrat skupnem slovenskem delu Unije jugoslovanskih učiteljev. Glavni namen društev je bil pedagoško in didaktično izobraževanje članov, poudarek je bil tudi na sindikalnih temah nizkih učiteljskih plač. Šolsko časopisje je objavljalo posamezne prispevke z društvenih srečanj. Društva so imela tudi družabni značaj povezovanja izobraženih ljudi in so igrala pomembno vlogo pri oblikovanju slovenskega narodnostnega gibanja.
Ključne besede: Pedagoška društva, Zaveza, Slomškova zveza, Društvo učiteljic, Zborovanje Zaveze in Unije jugoslovanskega učiteljstva.
Objavljeno: 19.04.2011; Ogledov: 1962; Prenosov: 130
.pdf Celotno besedilo (2,69 MB)

Iskanje izvedeno v 0.07 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici