| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 33
Na začetekNa prejšnjo stran1234Na naslednjo stranNa konec
1.
Problemski pouk pri tehniki in tehnologiji v osmem razredu osnovne šole
Andrej Velikonja, 2021, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo z naslovom Problemski pouk pri tehniki in tehnologiji v osmem razredu osnovne šole je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. Teoretični del je razdeljen na dva sklopa. V prvem sklopu so predstavljena izhodišča za sodoben, kakovosten pouk, ki sledi kompetencam vseživljenjskega učenja (kompetencam 21. stoletja). Drugi sklop je posvečen strukturi učnega načrta predmeta Tehnika in tehnologija v osnovni šoli (Učni načrt, 2011). Na podlagi teoretičnih izhodišč smo pri predmetu tehnika in tehnologija v osmem razredu osnovne šole načrtovali didaktične sklope, zasnovali in izvajali vsebine tehnike in tehnologije po predstavljenih izhodiščih, metodah in oblikah na učenca usmerjenega pouka ter opazovali rezultate. Za analizo so bile uporabljene osnovne opisne statistike in kvalitativne metodološke metode (spremljanje dejavnosti, anekdotični zapisi in fotografsko spremljanje dejavnosti). Cilj naloge je bil analizirati naslednje vidike: – didaktični in metodični vidiki načrtovanja in izvedbe nalog z vidika ciljev in kompetenc 21. stoletja, – načrtovanje didaktičnih sklopov, ki zajemajo ustvarjalne vsebine področja tehnike in tehnologije v osmem razredu osnovne šole, – vpliv prostorskih in materialnih pogojev dela na izvedbo zastavljenih nalog, – vrednotenje postopkov dela in rezultatov dela učencev, ki so nastali na podlagi meril, oblikovanih v okviru načrtovanih vsebin pouka.
Ključne besede: osnovna šola, tehnika in tehnologija, problemski pouk, kompetence 21. stoletja
Objavljeno: 25.05.2021; Ogledov: 155; Prenosov: 23
.pdf Celotno besedilo (5,65 MB)

2.
Poučevanje tehnike in tehnologije na daljavo
Katja Krecenbaher Mernik, 2020, magistrsko delo

Opis: V letošnjem šolskem letu so se na področju izobraževanja dogajale velike spremembe zaradi širjenja covid-19 in zaprtja vseh izobraževalnih ustanov v mesecu marcu. Poučevanje se je nenadoma začelo izvajati na daljavo in marsikatere ustanove in njihovi zaposleni so se morali hitro seznaniti z nepoznano situacijo ter prilagoditi način dela. Poučevanje na daljavo zajema sinhrono in asinhrono poučevanje, ključno pri tem pa je, da sta učitelj in učenec pri delu prostorsko ločena. Tudi pri poučevanju tehnike in tehnologije so se morali učitelji poslužiti drugačnih metod in oblik dela. V opravljeni raziskavi smo naredili pregled in analizo poučevanja tehnike in tehnologije na daljavo. Vprašalnik je zajemal več sklopov vprašanj, ki so raziskovali uporabljene oblike poučevanja, mnenje o uporabnosti in enostavnosti uporabe raznih spletnih pripomočkov, odnos učiteljev do uporabe takšnih pripomočkov, namero za nadaljnje vključevanje takšnih oblik poučevanja ter primere dobrih praks pri poučevanju na daljavo. Raziskava je pokazala, da so učitelji večinoma uporabljali asinhrono obliko poučevanja na daljavo ter da se je pogostost uporabe določenih oblik poučevanja spremenila. Nekaterim je bila izkušnja težavna, večina učiteljev pa meni, da je bila izkušnja kljub temu poučna. Spletni pripomočki se jim zdijo uporabni in za delo prijetni.
Ključne besede: covid-19, izobraževanje, tehnika in tehnologija, poučevanje na daljavo
Objavljeno: 04.11.2020; Ogledov: 545; Prenosov: 326
.pdf Celotno besedilo (3,65 MB)

3.
Uporaba aplikacij office 365 ter njegovih orodij v vzgoji in izobraževanju
Nino Golčman, 2019, magistrsko delo

Opis: Živimo v dobi informacijsko-komunikacijske tehnologije (IKT), saj se z njo vsakodnevno soočamo in brez katere ne znamo oziroma »ne smemo« več preživeti poklicnega dne. Prav tako, kot se je integrirala v naša življenja, z njo odraščajo tudi naši otroci - učenci in dijaki. Njim so IKT-naprave, kot so računalnik, tablice, mobilni telefon itd., še bližje. Prav zato mora učitelj to upoštevati in biti pripravljen na to dejstvo tako v šoli kot v celotnem procesu vzgoje in izobraževanja. Na spletu je poplava možnih aplikacij, programov ter orodji, ki so neposredno ali posredno povezane z uporabo IKT v izobraževanju. Prav zato se mora učitelj na tem področju nenehno izobraževati in znati kritično vrednotiti njihovo uporabnost pri doseganju zastavljenih ciljev in standardov znanja. V okviru magistrske naloge sem poiskal, preizkusil, uporabil in opisal uporabnost paketa aplikacij, ki jih ponuja Office 365, ter njihovih orodij za namen vzgoje in izobraževanja. Opisal sem možnost dela učitelja z omenjenimi aplikacijami ter podal primere njihove uporabe pri samem procesu izobraževanja. Predstavljene aplikacije tudi sam redno uporabljam pri procesu poučevanja že nekaj let, zato sem v magistrski nalogi predstavil primere dobre prakse oz. rabe le-teh. Ugotovil sem, da je delo v razredu z uporabo IKT, kot so mobilne naprave v povezavi z aplikacijami, zanimivo, pestro, učence oz. dijake pa s pomočjo le-teh aktivno vključuje v proces izobraževanja in jim v tem času odvzame možnost uporabe mobilnih naprav za dejavnosti, ki niso vezane na sam proces izobraževanja. Vsekakor ni potrebe po nenehnem in vsakodnevnem poseganju po delu z mobilnimi napravami. Učitelj mora biti tisti, ki bo dobro razmislil, kdaj in predvsem koliko časa je pripravljen vložiti v delo in doseganje ciljev s primerno uporabo IKT, saj je doseganje standardov in učnih ciljev primarno delo učitelja.
Ključne besede: Office 365, informacijsko-komunikacijska tehnologija, uporaba IKT pri pouku, mobilne naprave in njihova uporabnost pri pouku, aplikacije pri pouku, orodja pri pouku, tehnika in tehnologija, elektrotehnika, osnove obdelav podatkov
Objavljeno: 03.12.2019; Ogledov: 591; Prenosov: 59
.pdf Celotno besedilo (4,84 MB)

4.
Načrtovanje, organizacija in izvedba tehniških in naravoslovnih dni v 2. in 3. vzgojno-izobraževalnem obdobju osnovne šole
Boris Volarič, 2019, magistrsko delo

Opis: V prispevku bomo naredili kratek pregled različnih klasifikacij kompetenc za 21. stoletje in implementacij nabora znanj, veščin in spretnosti, ki predstavljajo naravoslovno in tehniško pismenost. Predstavili bomo zbir kompetenc, urejen po področjih (naravoslovje, matematika, tehnika), ki jih lahko uporabimo pri načrtovanju posameznih naravoslovnih in tehniških dni. Predstavili bomo primer dobre prakse s pripadajočimi orodji in obrazci, ki nam pomagajo pri celovitem planiranju, organizaciji, izvedbi in evalvaciji dni dejavnosti na šoli. Na kratko bomo analizirali projektno delo kot najprimernejšo metodo za izvedbo tehniških in naravoslovnih dni. Na 8 konkretnih primerih bomo pokazali, kako zastavimo projektno delo tako, da projekt skozi vse njegove korake izvedemo medpredmetno. Na primerih bomo predstavili vzorce, po katerih načrtujemo projektno delo tako, da nekatere delovne naloge projekta izvedemo pri posameznih predmetih pred in po tehniškem oz. naravoslovnem dnevu in nekatere na samem dnevu ali celo dveh.
Ključne besede: tehniški dan, naravoslovni dan, ključne kompetence, transverzalne veščine, projektno delo
Objavljeno: 30.08.2019; Ogledov: 444; Prenosov: 57
.pdf Celotno besedilo (3,30 MB)

5.
Izdelava miselnih iger pri izbirnem predmetu Obdelava gradiv: les
Ilija Ilić, 2019, magistrsko delo

Opis: Znanja in veščine o obdelavi lesa, ki so jih v večji meri dosegli pri pouku tehnike in tehnologije v 6. razredu, lahko učenci izpopolnijo pri izbirnem predmetu Obdelava gradiv: les. Zastavljene cilje dosegajo s sintezo že usvojenih znanj in veščin z novimi spoznanji in spretnostmi, ob tem pa razvijajo kompetence, ki so prepoznane kot ključne za 21. stoletje. Vodenje učencev po tej poti zna učiteljem predstavljati velik izziv, a v pomoč jim je lahko to magistrsko delo. Omenjen izbirni predmet je v osnovi namenjen urjenju v obdelavi lesa, a s pravilnimi pristopi lahko učenci dosežejo veliko več. Znanja in kompetence razvijajo z izdelavo najrazličnejših izdelkov, med katerimi smo se mi odločili za takšne, s katerimi se lahko zabavajo tako otroci kot tudi odrasli, in sicer za miselne igre. Tako smo v magistrskem delu pripravili zbirko desetih iger in za vsako od njih smo poleg priprave potrebne tehnične dokumentacije našteli tudi učne cilje, ki so dosegljivi z izdelavo le-te. Da bi ob dosegu učnih ciljev učenci razvijali še druge kompetence, smo v pomoč zapisali tudi predloge za izvedbo pouka, ki lahko učiteljem služijo kot rdeča nit pri pripravah.
Ključne besede: pouk tehnike, miselne igre, obdelava lesa
Objavljeno: 06.03.2019; Ogledov: 536; Prenosov: 102
.pdf Celotno besedilo (4,99 MB)

6.
Uporaba IKT pri pouku tehnike in tehnologije
Alenka Mravljak, 2019, magistrsko delo

Opis: Informacijsko-komunikacijska tehnologija nas v današnjem času spremlja na vsakem koraku. Z njo odraščajo tudi naši učenci. Njim so IKT naprave zato še bolj blizu. Na taka dejstva moramo biti učitelji v šoli pripravljeni. Učitelji se moramo na področju uporabe IKT nenehno izobraževati. Naše okolje (domače in delovno) nam ponuja veliko izobraževalnih možnosti, le izkoristiti jih moramo. Če se izobražujemo samostojno, sta tempo in tema prilagojena učitelju. Lahko se poslužujemo seminarjev, ki so na voljo, ali pa vključujemo v projekte, ki jih razpišejo izobraževalni zavodi in ministrstvo. V okviru diplomske naloge sem poiskala, kateri seminarji in projekti so se izvajali v slovenskem izobraževalnem prostoru, in smo se jih učitelji lahko udeležili. Na spletu imamo veliko aplikacij in programov, ki se nam ponujajo v uporabo pri pouku. Izbrala sem nekaj programov, ki so za delo v razredu najbolj zanimivi. Opisala sem delo učitelja s programi in s primeri podala njihovo uporabo pri pouku tehnike in tehnologije v osnovni šoli. Nekaj programov tudi sama redno uporabljam pri pouku. Pri danih primerih sem ugotovila, da je delo v razredu z mobilnimi napravami pestro, učenci pa so aktivni pri iskanju rešitev za dane naloge. Predvidela sem, katere aplikacije so takšne, da z njimi samostojno ustvarjajo tudi učenci. Tako lahko zagotovimo, da so v učni uri vsi prisotni aktivni. Učitelj pa mora razmisliti, koliko, kdaj in kje bo omogočil učencem delo z mobilnimi napravami, saj je primarna učiteljeva skrb osvojitev učnih ciljev in standardov znanja.
Ključne besede: tehnika in tehnologija, informacijska-komunikacijska tehnologija, mobilne naprave, uporaba IKT pri pouku, uporaba mobilnih naprav pri pouku, programi pri pouku, aplikacije pri pouku.
Objavljeno: 05.03.2019; Ogledov: 756; Prenosov: 138
.pdf Celotno besedilo (3,91 MB)

7.
Učeča se skupnost, primer dobre prakse kakovostnega sodelovanja med učitelji
Bogdana Drozg Onič, 2018, magistrsko delo

Opis: V nalogi je predstavljeno vodenje skupinskih procesov, še posebej sodelovanje v učeči se skupnosti znotraj šolskega prostora. Najprej so opredeljeni temeljni pojmi in pomen timskega sodelovanja. Opredeljen je pojem učeča se skupnost. Predstavljene so tudi faze razvoja skupine. Pri praktičnem delu so predstavljeni različni načini oblikovanja učečih se skupin na osnovnih šolah. Podrobneje sta predstavljena način učnih sprehodov in opazovanje, osredotočeno na pedagogiko in vsebino. Opredeljeni so cilji, potek in kritično ovrednotenje posameznega načina povezovanja. V zadnjem delu je predstavljen primer dobre prakse oblikovanja heterogene učeče se skupnosti, kjer se v učeče se skupnosti vključuje celoten kolektiv. Predstavljeni so rezultati raziskave interesa učiteljev za raziskovanje lastne prakse in izvedba šolskega projekta na Osnovni šoli Jakobski Dol. Ob koncu je narejena tudi evalvacija šolskega projekta in predstavitev realizacije začrtanih ciljev, mnenj in občutkov pri sodelovanju v heterogeni učeči se skupnosti.
Ključne besede: Učeča se skupnost, profesionalni razvoj učitelja, učitelj raziskovalec lastne prakse
Objavljeno: 28.11.2018; Ogledov: 784; Prenosov: 156
.pdf Celotno besedilo (908,77 KB)

8.
Poučevanje izbirnega predmeta Robotika v tehniki
Janja Rotovnik, 2018, magistrsko delo

Opis: Tehnologija se dandanes zelo hitro razvija. Še posebej hiter razvoj se kaže na področju robotike, ki je prisotna že na vsakem koraku, tako v industriji kot tudi v vsakdanjem življenju. Zato je pomembno, da se učenci srečajo z robotiko že v osnovni šoli. V ta namen lahko osnovne šole učencem ponudijo izbirni predmet Robotika v tehniki. Vendar to naredijo le, če so ustrezno opremljene in kadar se učitelj, ki bo poučeval ta predmet, čuti dovolj usposobljenega. Ker trenutno v Sloveniji ni tiskanega učbenika za poučevanje robotike v osnovni šoli, ki bi bil potrjen s strani Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport, v nadaljevanju MIZŠ, med učitelji vlada »strah«, da predmeta ne bodo sposobni kvalitetno izvesti. Prav tako problem predstavljajo materialna sredstva, saj je za zagotavljanje kakovostnega in učinkovitega pouka potrebna ustrezna strojna in programska oprema. V veliko pomoč pri poučevanju izbirnega predmeta Robotika v tehniki je gotovo uporaba konstrukcijskih sestavljank Fischertechnik in Lego Mindstorms ter uporaba IKT sredstev. Kljub temu pa ima marsikateri učitelj še mnogo vprašanj, saj želi vedeti, na kakšen način uporabiti ta sredstva, kako in v kakšni meri jih vključiti v pouk. V magistrskem delu so zbrani praktični primeri, kako poučevati izbirni predmet Robotika v tehniki ter katera učna gradiva in pripomočke pri tem uporabiti.
Ključne besede: robotika v tehniki, problemski pouk, projektni pouk
Objavljeno: 20.09.2018; Ogledov: 980; Prenosov: 179
.pdf Celotno besedilo (2,71 MB)

9.
Razvoj sodobnih didaktičnih modelov v tehniškem izobraževanju, njihova evelvacija ter verifikacija
Majda Fiksl, 2018, doktorska disertacija

Opis: Za uspešno delo je pomembno v razredu z učenci vzpostaviti primerno vzdušje, jih aktivno vključiti v proces učenja in jim približati učne vsebine in cilje pouka. Pedagogika in didaktika morata izpolnjevati dve nalogi: ugotoviti, kakšen je pouk, in ponuditi predlog za izboljšavo poučevanja in učenja. Prav ta predlog je temeljni del diseratcije. V nalogi smo razvili sodobni didaktični model S-FBL_TIT (Strukturno - funkcionalno poučevanje Tehnike in tehnologije), ki temelji na didaktiki učne teorije. V okviru izvedene raziskave ob uporabi razvitega modela poučevanja S-FBL_TIT v primerjavi s tradicionalnim poukom, nas je zanimalo, kako učenci zaznavajo razredno vzdušje in kakšen je njihov interes do vsebin predmeta Tehnika in tehnologija ob uporabi različnih didaktičnih modelov poučevanja. Raziskavo smo izvedli na dveh oddelkih, oddelku s tradicionalnimi, pretežno frontalnimi metodami poučevanja (kontrolna skupina) in na oddelku, kjer smo pouk izvajali ob uporabi sodobnega didaktičnega modela pouka (eksperimentalna skupina). V raziskavo smo vključili 92 osnovnošolcev šestega in sedmega razreda. Za merjenje vzdušja v razredu in interesa učencev smo uporabili vprašalnik s 54 trditvami. Iz rezultatov so vidne spremembe v zaznavanju razrednega vzdušja in priljubljenosti vsebin predmeta Tehnike in tehnologije glede na metode dela pri pouku. Ugotovljeno je bilo, da s sodobnim didaktičnim modelom pouka izboljšamo vzdušje v razredu in s tem povečamo interes do teh vsebin. Poudariti je potrebno, da se mora učitelj prilagajati in vzpostavljati takšno vzdušje v razredu, ki bo spodbujalo učenčevo aktivnost in razvijalo boljše odnose, razvoj, spretnosti in organizacijo dela v razredu. Živimo v svetu, kjer so stalnica le stalne spremembe in zato se moramo spreminjati tako učitelji, kot tudi naše metode dela.
Ključne besede: inovativni didaktični pristop, struktura pouka, razredno vzdušje, osnovnošolsko izobraževanje
Objavljeno: 24.08.2018; Ogledov: 875; Prenosov: 107
.pdf Celotno besedilo (3,92 MB)

10.
V učenca usmerjeno učenje
Anja Puhmeister Jug, 2018, magistrsko delo

Opis: V učenca usmerjeno učenje je pristop, ki se v šolah vse pogosteje uporablja. Učitelji želijo, da bi se učenci začeli zavedati, da sami zmorejo več, učitelji pa jih pri samostojnem učenju spodbujajo. Pri tem lahko uporabljajo raznolike metode poučevanja, najpogostejše so opisane v tem delu. Razlog za raziskavo je ta, da sem v sklopu študijskih obveznostih pri poučevanju na šolah ugotavljala, zakaj bodoče učitelje spodbujajo za uporabo različnih metod poučevanja, če jih učitelji na šolah ne uporabljajo, rezultati po uporabljeni »novi« metodi pa so bili skoraj vedno prijetno pozitivni. Kot raziskovalno metodo sem uporabila spletno anketiranje, v katerem so sodelovali učitelji nekaterih osnovnih šol v Sloveniji, prav tako pa sem preučila obstoječe gradivo o metodah poučevanja. V teoretičnem delu so predstavljene in na kratko opisane različne aktivne metode poučevanja ter metode, pri katerih je v osrednji vlogi učenec. Opisala sem tudi klasično metodo poučevanja, frontalni pouk, ki v šolah prevladuje. V raziskovalnem delu naloge sem s pomočjo vprašalnika, ki sem ga poslala v slovenske osnovne šole ugotavljala, katere oblike poučevanja prevladujejo pri predmetu tehnika in tehnologija in kako so le-te razporejene čez leto glede na temo iz učnega načrta. Zanimali so me tudi odzivi učencev, kje učitelji pridobivajo ideje, literaturo in kakšna je kvaliteta gradiva. Iz rezultatov je razvidno, da tehniko večinoma poučujejo učitelji z ustrezno strokovno izobrazbo, prevladujoči metodi, pri tem predmetu sta frontalni pouk in izdelava izdelka. Učenci se na metode, naj si bodo klasične oz. opisane v tem delu ali učiteljeve lastne dobro odzovejo. Za boljšo motivacijo učitelji iščejo ideje in gradiva za izdelke večinoma na spletu ali v aktualnih učbenikih, njihova kvaliteta pa je solidna.
Ključne besede: metode, poučevanje, aktivnosti, motivacija, učenec, šola
Objavljeno: 09.03.2018; Ogledov: 926; Prenosov: 160
.pdf Celotno besedilo (978,40 KB)

Iskanje izvedeno v 12.98 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici