| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 3 / 3
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
RABA MOTIVACIJSKIH SREDSTEV PRI POUKU
Mateja Kuhar, 2011, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu z naslovom Raba motivacijskih sredstev pri pouku je prikazana uporaba motivacijskih sredstev pri pouku v prvem vzgojno-izobraževalnem obdobju devetletne osnovne šole. V teoretičnem delu smo najprej opredelili sam pojem motivacije, opisali nekatere motivacijske teorije in elemente učne motivacije ter podali nekaj pomembnih iztočnic za kakovostno motiviranje učencev. Posebna pozornost je v nadaljevanju namenjena opisu motivacijskih sredstev in dejavnosti, ki jih učitelji lahko uporabljajo pri pouku. Na koncu je predstavljena razredna klima, ki pomembno vpliva na motivacijo učencev. V raziskavi smo uporabili deskriptivno in kavzalno-neeksperimentalno metodo empiričnega pedagoškega raziskovanja. V empiričnem delu diplomske naloge so prikazani rezultati raziskave, ki kažejo, da učitelji uporabljajo motivacijska sredstva pri vseh predmetih in artikulacijskih stopnjah, kakor tudi navedena motivacijska sredstva. Razlika se kaže v pogostosti uporabe le-teh. Izbira motivacijskih sredstev je najbolj odvisna od učne vsebine. Učitelji navajajo tri najpomembnejše razloge za uporabo motivacijskih sredstev: pozornost in koncentracija učencev je večja, učna ura je bolj zanimiva in prijetnejša za učence, vzdušje v razredu je veliko boljše. Velik poudarek so učitelji pripisali izdelavi motivacijskih sredstev in pa času, ki ga namenijo za izdelavo oziroma pripravo motivacijskih sredstev, saj več kot polovica vseh učiteljev porabi za pripravo in izdelavo motivacijskih sredstev 30 minut in tudi več kot 60 minut.
Ključne besede: osnovna šola, prvo vzgojno-izobraževalno obdobje, motivacija, teorije motivacije, elementi učne motivacije, motiviranje učencev, motivacijska sredstva, motivacijske dejavnosti.
Objavljeno: 18.11.2011; Ogledov: 2657; Prenosov: 270
.pdf Celotno besedilo (1,08 MB)

3.
POZNAVANJE SLOVENSKIH LJUDSKIH PLESOV OSNOVNOŠOLCEV NA RAZREDNI STOPNJI IZOBRAŽEVANJA
Mateja Kuhar, 2015, diplomsko delo

Opis: Ljudski plesi v osnovni šoli niso med najbolj priljubljeni, a je njihovo ohranjanje in vključevanje v pouk pomembno, saj pripomorejo k ohranjanju ljudske dediščine in k temu, da so učenci bolj aktivni. Namen diplomske naloge je bil na vzorcu učencev petih razredov proučiti poznavanje slovenskih ljudskih plesov, s katerimi bi se naj učenci srečali od 1. do 5. razreda pri predmetu glasbena umetnost. V diplomski nalogi najprej predstavimo področje ljudskega izročila, otroškega izročila in ljudskih plesov oz. otroškega izročila v šolskem programu. V empiričnem delu raziskujemo, ali učenci s pomočjo opisa plesa prepoznajo ime plesa, ki so ga spoznali v teh petih letih. Prav tako nas zanima, ali obstajajo razlike v poznavanju ljudskih plesov med deklicami in dečki in med učenci, ki obiskujejo šolo v mestu, in tistimi, ki obiskujejo šolo na vasi. Zanimalo nas je še, kateri je njihov najljubši ples, in zakaj je temu tako. Rezultati, pridobljeni s pomočjo anonimnega anketnega vprašalnika med več kot 200 učenci osmih osnovnih šol kažejo, da je poznavanje plesov med učenci in učenkami skladno, le ples Šuštarpolka učenke poznajo bolje. Učenci, ki obiskujejo šolo na vasi, v primerjavi s tistimi v mestu, bolje poznajo 11 ljudskih plesov, pri preostalih petih plesih je poznavanje skladno. Za svoj najljubši ples so se odločili, ker jim je všeč, je zanimiv in so se ga hitro naučili. Najbolj sta jim všeč skupinska plesa: Kujtre šivat in Igraj kolo. Več kot polovica otrok bi raje plesala sodobne kot ljudske plese. Na podlagi rezultatov lahko vidimo, da otroci ljudskih plesov ne poznajo dobro, zato bi se morali učitelji na področju ljudskega izročila še bolj izobraževati, ljudski ples vključevati v pouk in otroke spodbujati k ohranjanju le tega. Tudi učni načrt bi moral dati večji poudarek na učenje ljudskih plesov.
Ključne besede: Slovenski ljudski plesi, ljudsko izročilo, otroško izročilo, osnovna šola, poznavanje
Objavljeno: 23.02.2016; Ogledov: 2391; Prenosov: 244
.pdf Celotno besedilo (976,74 KB)

Iskanje izvedeno v 0.07 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici