1. Strategije in pristopi večanja odpornosti in prožnosti oskrbovalnih verig2025 Opis: Visokošolski učbenik "Strategije in pristopi večanja odpornosti in prožnosti oskrbovalnih verig" je celovit vodnik, namenjen podpiranju večanja odpornosti pri oskrbi in izboljšavam znotraj logstičnih procesov. Poudarek je na modernih pristopih in konceptih večanja odpornosti, strategijah za nabavo, distribucijo, oceni ergonomskega okolja in izobraževanju o soodvisnosti posameznih členov oskrbovalne verige s sočasnim povečevanjem dodane vrenosti in produktivnosti zaradi večje odpornosti in prilagodljivosti v logističnih podjetjih. Interdisciplinarni pristop združuje znanja iz več področij –management, logistika, distribucija, ergonomija, nabava in delo z ljudmi Bralci so opremljeni s praktičnimi znanji in veščinami za izboljšanje odpornosti in prilagodljivosti posameznih procesov. Učbenik pokriva teme, kot so: Strategije za oskrbovalno verigo in povečanje odpornosti; 2) Mestna logistika; 3) Večanje zavedanja o pomeni oskrbovalnih verig; 4) Strateški nabavi; 5) Pametni distribuciji in 6) Ergonomiji na delovnem mestu v logistiki. Celotna vsebina je usmerjena v krepitev kompetenc za odpornost, ki so ključne za zeleni in digitalni prehod logističnih podjetij in močnejše gospodarstvo EU temelječe na odpornih oskrbovalnih verigah. Ključne besede: odporne oskrbovalne verige, prilagodljivost, interdisciplinarna znanja, zeleni in digitalni prehod, strateška nabava, mestna logistika, ergonomija Objavljeno v DKUM: 11.04.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 16
Celotno besedilo (6,31 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
2. Interdisciplinarna in uporabna znanja za zelene in digitalne logistične procese2025 Opis: Visokošolski učbenik "Interdisciplinarna in uporabna znanja za zelene in digitalne logistične procese" je celovit vodnik, namenjen podpiranju trajnostnih in digitalnih pristopov v logistiki. Poudarek je na zmanjševanju okoljskega vpliva logističnih procesov ter izboljšanju njihove učinkovitosti s pomočjo uporabe različnih podpornih mehanizmov. Interdisciplinarni pristop združuje znanja iz več področij, kar omogoča celovito razumevanje sodobne logistike in aplikacijo uporabnih znanj tudi na področja izven logistike. Bralci so opremljeni s praktičnimi znanji in veščinami za izboljšanje učinkovitosti in trajnosti posameznih procesov. Učbenik pokriva teme, kot so vodenje in komunikacija, poslovno odločanje na podlagi podatkov, informacijska in računalniška pismenost, pomen promocijskih videovsebin, organizacija trajnostnih potovanj, trajnostna mobilnost ter logistika razpršenega hotela. Celotna vsebina je usmerjena v krepitev kompetenc, ki so ključne za uspešno upravljanje sodobnih logističnih izzivov. Ključne besede: trajnostni razvoj, digitalizacija, interdisciplinarna znanja, logistika, zeleni in digitalni prehod Objavljeno v DKUM: 09.04.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 5
Celotno besedilo (5,00 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
3. Digitalna transformacija v logistiki in managementu oskrbovalnih verig2025 Opis: Visokošolski učbenik "Digitalna transformacija v logistiki in managementu oskrbovalnih verig" je celovit vodnik, namenjen podpiranju digitalizacije in digitalnih pristopov v logistiki. Poudarek je na digitalizaciji procesov, uporabi orodij za za digitalno obdelavo podatkov in simulacije ter na avtonomnih vozilih ter strojnem učenju v logističnih procesih in kibernetski varnosti. Interdisciplinarni pristop združuje znanja iz več področij - računalništva, informatike, mehatronike, strojnega učenja in simulacijskih postopkov ter poslovnega odločanja, kar omogoča celovito razumevanje izzivov digitalne logistike in aplikacijo uporabnih znanj tudi na področja izven logistike in oskrbovalnih verig. Bralci so opremljeni s praktičnimi znanji in veščinami za izboljšanje učinkovitosti, preglednosti posameznih procesov. Učbenik pokriva teme, kot so: 1) Digitalizacija procesov - načrtovanje; 2) Digitalizacija procesov - izvedba; 3) Poslovno-informacijski sistemi; 4) Simulacije in digitalni dvojčki; 5) Avtonomna vozila v logistiki in 6) Informacijska varnost. Celotna vsebina je usmerjena v krepitev digitalnih kompetenc, ki so ključne za uspešno upravljanje sodobnih logističnih podjetij in odpornih oskrbovalnih verig. Ključne besede: avtonomna vozila, digitalizacija procesov, interdisciplinarna znanja, digitalna logistika, zeleni in digitalni prehod, informacijska varnost Objavljeno v DKUM: 09.04.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 17
Celotno besedilo (6,59 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
4. The role of communication skills in the development of digital literacy competences using the "DigInGreen"Mateja Forte, Matevž Obrecht, Bojana Slomšek Šlamberger, 2024, objavljeni znanstveni prispevek na konferenci Opis: The paper deals with the field of developing communicationand digital literacy with the help of the lifelong learning model "DigInGreen" for all layers of modern society, including people with special needs. The aim of the authors is a targeted search for new solutions in the field of using digital learning and communication tools for the development of digital competences in the light of"Society 5.0". We focus on a unique way of connecting paradigms,such as: inclusive society, competences, digital, special needs, literacy and lifelong learning. We want to connect the thinking about the communicative ability, an indispensable part of which is an individual's digital literacy and point out,that the circumstances of living in a modern, but still partially exclusive society, limit the development of an individual's communicativeand digital literacy,due to a demonstrated special need or disability. We believe,that the activities we carry out,are a unique example of good practice, because they connect many scientific disciplines and fields into a modern concept of competence development without excluding or conditioning the end user. We combine the paradigms of logistics, informatics, statistics, social studies, linguistics and didactics. All the above and more represent the concept of "Society 5.0", which cannot exist as a scientific construct,if it does not consider the key aspect of one's own identification -social equality and the provision of equal opportunities. Ključne besede: communication ability, digital literacy, competences, inclusion, special needs, lifelong learning Objavljeno v DKUM: 06.01.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 9
Celotno besedilo (251,56 KB) Gradivo ima več datotek! Več... |
5. Oskrbovalne verige znanja : smernice za zeleni in digitalni prehodMatevž Obrecht, Tina Cvahte Ojsteršek, Mateja Čuček, Martin Fale, Nena Orel Šanko, Polona Vičič, Lazar Pavić, Bojana Slomšek Šlamberger, 2024 Opis: Znanstvena monografija zajema najsodobnejše ugotovitve s področja trajnostnega razvoja in digitalizacije in njihovo aplikacijo na področje managementa v logistiki in oskrbovalnih verigah. Teoretični del monografije odpirajo poglavja, ki se nanašajo na pojasnitev osnovnih pojmov s področja trajnostnega razvoja, kot so cilji trajnostnega razvoja, okoljska politika, trajnostna proizvodnja in potrošnja, delitvena ekonomija, koncept odrasti in ekonomija blaginje. V nadaljevanju so predstavljeni najsodobnejši trendi s področja trajnosti in povezovanja področij digitalizacije s poudarkom na tem, kaj je aktualno in kaj mlajše generacije vidijo kot priložnosti za prioritetni razvoj. Teoretični del se zaključi s predstavitvijo kompetenčnih modelov s področja trajnosti in digitalizacije ter s predstavitvijo vseživljenjskega učenja kot rešitve za hitrejše pridobivanje znanj s področja trajnostnega razvoja in digitalizacije, saj je zaznano pomanjkanje teh znanj pri posameznikih, ki so končali formalno izobrazbo v času, ko sta trajnost in digitalizacija predstavljali obrobni tematiki in še nista bili tako vpeti v izobraževanje in prioritete logistike in oskrbovalnih verig. Raziskovalni del monografije se začne s predstavitvijo vključenosti trajnostnega razvija v obstoječi zakonodajni okvir. V nadaljevanju so predstavljeni rezultati vključenosti trajnostnih in digitalnih kompetenc v slovenske visokošolske programe in analiza prekrivanja le teh. Ključni raziskovalni del pa predstavljajo rezultati kvantitativne raziskave, ki se nanašajo na identifikacijo nujno potrebnih znanj, spretnosti in veščin s področja trajnostnega razvoja in digitalizacije v logistiki in oskrbovalnih verig, za nemoten hkratni zeleni in digitalni prehod v družbo 5.0. ter razlike v ključnih prioritetnih področjih, ki jih zaznavamo med gospodarstvom, mladimi in akademiki. Ključne besede: trajnostni razvoj, digitalizacija, oskrbovalne verige, vseživljenjsko učenje, zeleni in digitalni prehod Objavljeno v DKUM: 25.03.2024; Ogledov: 411; Prenosov: 100
Celotno besedilo (5,18 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
6. Primerjava razvoja jezikovne sporazumevalne zmožnosti slepih in slabovidnih v institucionaliziranem izobraževanju in programih inkluzijeMateja Forte, 2015, pregledni znanstveni članek Opis: Prispevek je raziskava s področja uporabnega jezikoslovja. Osnova predstavljene vsebine je jezikovna sporazumevalna zmožnost oziroma vprašanje njenega razvoja pri slepih in slabovidnih. Metodologija, uporabljena pri raziskavi, je tako primarne kot sekundarne narave. Sekundarna so teoretična izhodišča iz jezikoslovja, psihologije, medicine, pedagogike in specialne pedagogike. Primarno gradivo pa sestoji iz dveh delov. Prvi je primerjava modelov poučevanja slepih in slabovidnih v rednih šolah in specializirani instituciji. Drugi del pa predstavlja poglobljeno analizo, narejeno na podlagi štirih strukturiranih intervjujev. Rezultati analize predstavljajo odgovor na vprašanje o razliki razvitosti jezikovne sporazumevalne zmožnosti slepih in slabovidnih glede na model izobraževanja. Ključne besede: jezikovna sporazumevalna zmožnost, razvoj, slepi in slabovidni, zavodi, inkluzivno šolstvo Objavljeno v DKUM: 22.09.2017; Ogledov: 1329; Prenosov: 124
Celotno besedilo (156,40 KB) Gradivo ima več datotek! Več... |
7. MERJENJE STALIŠČMateja Forte, 2010, delo diplomskega seminarja/zaključno seminarsko delo/naloga Opis: V podjetjih se pogosto odločajo za merjenje stališč, saj se z rezultati zbližajo z odjemalci, z njihovimi navadami in obnašanjem. Ali nam je všeč določen izdelek, oglas, oziroma organizacija, gre za vprašanja o naših stališčih. Stališča niso dedna in se jih ne moremo naučiti. Raziskovanje stališč je zato pogosto uporabljeno za ugotavljanje ali bodo odjemalci sprejeli nov izdelek, storitev ali blagovno znamko.
Diplomsko delo govori o odjemalčevih navadah, blagovni znamki in o merjenju stališč. Sestavljeno je iz dveh delov — teoretičnega in praktičnega. V prvem delu sem si zastavila cilje, da pojasnim definicijo blagovne znamke, stališč, prikaz pomena stališč, spoznati komponente stališč, opredeliti način oblikovanja stališč, predstaviti večatributni model merjenja stališč, pojasniti spreminjanje stališč in prikazati raziskovalne metode in tehnike za merjenje stališč. S pomočjo strokovne literature sem spoznala podrobnosti o tem področju, kar mi je bilo v pomoč pri izvedbi praktičnega dela, v katerem sem prikazala anketni vprašalnik in rezultat raziskave, ki temeljijo na priložnostnem vzorcu 30 izbranih žensk, ter empirično izmerila stališča do parfuma Christina Aguilera. Ključne besede: odjemalčeve navade, blagovna znamka, merjenje stališč Objavljeno v DKUM: 25.01.2011; Ogledov: 3681; Prenosov: 1012
Celotno besedilo (1,18 MB) |