| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 76
Na začetekNa prejšnjo stran12345678Na naslednjo stranNa konec
1.
Analiza konstrukcije vogelnika strehe pisarniškega kontejnerja
Jure Fakin, 2020, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu se bomo osredotočili na numerično analizo strešnega vogelnika jeklene konstrukcije pisarniškega kontejnerja podjetja Arcont d. d. med dvigovanjem s prijemalom za kontejnerje in z dvižnimi kavlji. V obeh primerih dvigalni pripravi namestimo na strešne vogelnike, kjer se posledično pojavijo povečane napetosti, ki ne smejo preseči napetosti tečenja. Na začetku smo pripravili numerično analizo četrtinskega modela konstrukcije kontejnerja in na podlagi rezultatov prve analize pripravili pod-model strešnega vogelnika ter to mesto podrobneje analizirali. Na osnovi rezultatov numerične analize smo ugotovili, da je konstrukcija strešnega vogelnika ustrezna.
Ključne besede: Pisarniški kontejner, strešni vogelnik, trdnostna analiza, metoda končnih elementov, pod-model.
Objavljeno: 21.12.2020; Ogledov: 192; Prenosov: 0

2.
Trdnostna kontrola in določitev podpor navpičnega parnega cevovoda
Boštjan Kosajnč, 2020, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu je predstavljen postopek določitve trase in trdnostne kontrole parnega cevovoda. Trasa parnega cevovoda mora zadostiti vsem dimenzijskim zahtevam in biti zasnovana tako, da bo prenašala predpostavljene obremenitve. Cilj magistrskega dela je bil izdelati ustrezno traso parnega cevovoda z uporabo kompenzacijskih lir, brez uporabe kompenzatorjev, ki zahtevajo vzdrževanje. V procesu konstruiranja so bili določeni material cevovoda, kategorija cevovoda, izvedena trdnostna kontrola posameznih elementov cevovoda in zasnovana trasa, kjer je bil v različnih poizkusih različnih oblik zasnovan nov tip kompenzacijske lire, ki s svojo obliko, dvojno zanko, omogoča, da cevovod prenaša temperaturo 400 °C in tlak 32 bar. Magistrsko delo vključuje tudi določitev pomičnih in nepomičnih podpor na navpični trasi parnega cevovoda. Konstruiranje nosilne konstrukcije podpor je zahtevalo modeliranje, trdnostno kontrolo in izdelavo delavniških načrtov. Pri modeliranju, izdelavi trdnostnih preračunov in izdelavi delavniških načrtov so bila uporabljena inženirska programska orodja. Geometrijska zasnova in trdnostna kontrola nove kompenzacijske lire z dvojno zanko je plod inovativnega razmišljanja in kreativnega pristopa k obravnavani tematiki. Ustreznost rešitve je razvidna iz izdelave in uporabe navpičnega parnega cevovoda, ki podaja ustrezno rešitev in izpolnjuje vse predvidene pogoje ter zahteve.
Ključne besede: parni cevovod, potek trase, kompenzacijska lira, trdnostna analiza, konstruiranje, podpore
Objavljeno: 12.10.2020; Ogledov: 118; Prenosov: 0

3.
Konstruiranje nadgradnje avtovleke
Aleš Lukman, 2020, diplomsko delo

Opis: Diplomsko naloga zajema postopke konstruiranja in analiziranja nadgradnje avtovleke. Podjetje Arko d. o. o. je do sedaj izdelovalo avtovleke iz jekla, kar pomeni, da je masa nadgradnje dokaj velika. Odločili smo se, da bomo v diplomski nalogi izdelali modela aluminijaste in jeklene avtovleke ter ju primerjali. Za vse metode od konstruiranja do končnih računalniških simulacij smo uporabili programsko opremo Solidworks. Ugotovili smo, da je avtovleka iz aluminija za 73 kg (65 %) lažja in trdnostno še vedno ustrezna.
Ključne besede: nadgradnja avtovleke, konstruiranje, numerične simulacije, trdnostna analiza
Objavljeno: 01.10.2020; Ogledov: 153; Prenosov: 47
.pdf Celotno besedilo (2,79 MB)

4.
Izboljšava geometrije kovaškega orodja za nosilec motorja z uporabo računalniških simulacij
Jani Vehovar, 2020, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo predstavlja potek izboljšave kovaškega orodja za izdelavo nosilca motorja proizvajalca Daimler, ki je je bilo narejeno v sodelovanju s podjetjem Marovt d. o. o. V uvodnem poglavju so predstavljeni problem in cilji diplomskega dela. Nato sledi analiza dosedanje proizvodnje in izvedba računalniške simulacije obstoječe rešitve. Sprememba je bila potrebna zaradi slabe obstojnosti obstoječega orodja. Narejeni sta bili sprememba geometrije orodja in računalniška simulacija po spremembi. Za računalniško simulacijo je bil uporabljen programski paket QForm, za spremembo geometrije pa programski paket Visi Vero 2020. Sledita primerjava rezultatov in potrditev predlagane rešitve. Rezultati računalniške simulacije so pokazali zadovoljivo izboljšanje obstojnosti kovaškega orodja in zapolnjeno gravuro na utopu.
Ključne besede: kovanje, kovaško orodje, toplo kovanje, utopno kovanje, simulacija kovanja, metoda končnih elementov
Objavljeno: 24.09.2020; Ogledov: 135; Prenosov: 0

5.
Trdnostna analiza tečaja za bolniške postelje
Kristjan Fridrih, 2020, diplomsko delo

Opis: V sodelovanju s podjetjem Aluminium Kety Emmi d. o. o. je bila z metodo končnih elementov analizirana nosilnost tečaja za bolniške postelje, ter izvedena primerjava predhodnega in izboljšanega tečaja. Z računalniškimi simulacijami, je bilo mogoče določiti kot naslonjala, pri katerem je bil tečaj najbolj obremenjen in pa dokazati, da lahko izboljšan tečaj prenese večje obremenitve kot predhodni. Prav tako je bilo mogoče v primeru izboljšanega tečaja uporabiti material z nižjimi trdnostnimi lastnostmi, saj je izboljšan tečaj prenašal višje obremenitve od zahtevanih.
Ključne besede: bolniška postelja, tečaj, trdnostna analiza, računalniške simulacije, metoda končnih elementov
Objavljeno: 08.09.2020; Ogledov: 170; Prenosov: 34
.pdf Celotno besedilo (3,61 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

6.
Vpliv vrste in geometrije zvarnega spoja na koncentracijo napetosti
Rok Skerbiš, 2020, diplomsko delo

Opis: Zaradi predvidene dolge obratovalne dobe tirnih vozil je trdnost in ustrezno dimenzioniranje nosilnih delov le-teh izjemnega pomena. To velja še posebej za nosilni okvir podvozja tirnega vozila, ki je v splošnem konstrukcija zvarjena iz pločevin različnih debelin in oblik. Namen diplomskega dela je določitev faktorjev koncentracij napetosti na kritičnih mestih zvarnih spojev v odvisnosti od vrste geometrije in kombinacije zvarnih spojev. Za določitev omenjenih faktorjev so bile uporabljene računalniške simulacije po metodi končnih elementov. Na podlagi dobljenih faktorjev se lahko opredeli FAT razred vsakega izmed zvarov, pri čemer velja, da zvaru z najvišjim faktorjem pripada najnižji FAT razred. Končni rezultat dela predstavlja iz standardov dobljena Wöhlerjeva krivulja za posamezen zvar, ki se lahko primerja z Wöhlerjevo krivuljo dinamičnih preizkusov. Na ta način se lahko ugotovi ali so rezultati dobljeni z računalniškimi simulacijami primerljivi z rezultati preizkusov.
Ključne besede: tirno vozilo, zvarni spoj, faktor koncentracije napetosti, trajna dinamična trdnost, računalniško podprto konstruiranje, metoda končnih elementov
Objavljeno: 01.09.2020; Ogledov: 179; Prenosov: 64
.pdf Celotno besedilo (3,60 MB)

7.
Odprava površinskih napak na odkovku s spremembo oblike gravure utopa
Domen Stamenov, 2020, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo obravnava iskanje rešitev za pojavo razpok na površju ohišja kovanega volanskega končnika v podjetju Unior. S simuliranjem kovanja v programskem paketu DEFORM – 3D smo spremljali razporejanje materiala v utopu in iskali razloge za nastanek razpok. Na podlagi rezultatov računalniških simulacij smo spreminjali geometrijo gravure utopa in dodajali faze kovanja ter iskali najboljše možne variante. Preizkus končne verzije orodja in dodane vmesne faze kovanja v proizvodnji je pokazal, da se napake na odkovku ne pojavljajo več.
Ključne besede: utopno kovanje, geometrija gravure, računalniške simulacije, DEFORM – 3D, faze kovanja, testiranje orodja
Objavljeno: 31.08.2020; Ogledov: 161; Prenosov: 58
.pdf Celotno besedilo (3,28 MB)

8.
Merjenje kota odpiranja avtomobilskih vrat z vztrajnostno merilno enoto
Luka Jerman, 2020, magistrsko delo

Opis: V delu je predstavljen razvoj merilnega sistema, uporabljenega na osebnem vozilu, za meritev kota odprtja: pokrova motornega prostora, potniških vrat in prtljažnih vrat. Sistem je namenjen uporabi v razvojnem procesu vozila. Razvit merilni sistem sestavljata vztrajnostna merilna enota Honeywell HGuide i300 in osebni računalnik s programskim paketom za zajem podatkov Dewesoft X. Meritev kota temelji na oceni usmerjenosti vztrajnostne merilne enote, ki je med meritvijo pritrjena na vrata. Usmerjenost je ocenjena iz meritev pospeškomerov in žiroskopov enote. Ocena temelji na izračunu stanj enote v dveh razširjenih Kalmanovih filtrih. Algoritem za oceno usmerjenosti je zapisan v vključku za programski paket Dewesoft X. Uporabnost in natančnost sistema je predstavljena z rezultati meritev kota odprtja pokrova, potniških vrat in prtljažnika. Absolutna napaka meritve po enem merilnem intervalu, na vseh treh tipih vrat, ni presegala 0,1°, kar ustreza zahtevanim kriterijem.
Ključne besede: vztrajnostna merilna enota, razširjeni Kalmanov filter, usmerjenost, rotacijski kvaternion, meritev kota, zajem podatkov
Objavljeno: 12.05.2020; Ogledov: 623; Prenosov: 37
.pdf Celotno besedilo (3,08 MB)

9.
Računalniško modeliranje avksetičnih struktur
Nejc Novak, 2019, doktorska disertacija

Opis: V doktorski disertaciji so predstavljeni rezultati geometrijske in mehanske karakterizacije avksetičnih celičnih struktur, katerih karakteristična in edinstvena lastnost je ta, da imajo negativno Poissonovo razmerje. Napredna karakterizacija je bila sestavljena iz treh delov: analize geometrije izdelanih avksetičnih celičnih struktur, eksperimentalnega testiranja in računalniških simulacij. Analiza geometrije je bila izvedena z mikroskopiranjem in mikroračunalniško tomografijo (µCT), kar je omogočilo natančno oceno pravilnosti in zanesljivosti izdelave preizkušancev z dodajalnimi tehnologijami. Temu je sledilo eksperimentalno tlačno testiranje pri različnih hitrostih obremenjevanja, kjer so bili ovrednoteni vplivi osnovnega materiala, poroznosti, geometrije in hitrosti obremenjevanja na mehanski odziv analiziranih avksetičnih celičnih struktur. V sklopu eksperimentalnega tlačnega testiranja so bile izdelane in preizkušene tudi avksetične celične strukture napolnjene s silikonom, z namenom dodatnega izboljšanja mehanskih lastnosti kompozitnih avksetičnih celičnih struktur. Rezultati eksperimentalnega testiranja so bili osnova za validacijo računalniških modelov in razvoj robustnega materialnega modela, ki omogoča opis deformacijskega obnašanja vseh, v tem delu analiziranih avksetičnih celičnih struktur. Za izvedbo eksplicitnih računalniških simulacij je bil uporabljen računalniški program LS-DYNA. Na podlagi verificiranih in validiranih računalniških modelov avksetičnih struktur so bili v nadaljevanju razviti tudi računalniški modeli sendvič struktur z avksetičnim jedrom, ki so bili uporabljeni za analizo eksplozijskega in balističnega obremenjevanja. Ugotovljeno je bilo, da uporaba avksetične celične strukture kot jedra sendvič struktur zviša sposobnost absorpcije energije v primerjavi s sendvič strukturo z neavksetičnim jedrom. Izvedeno je bilo tudi eksperimentalno testiranje gradiranih avksetičnih celičnih struktur pri kvazi-statičnih in dinamičnih hitrostih obremenjevanja. Pokazano je bilo, da lahko pri dovolj visokih (nadkritičnih) hitrostih s pomočjo usmerjenosti gradiranih avksetičnih celičnih struktur spremenimo njihov mehanski odziv pri tlačni obremenitvi. Deformacijsko obnašanje gradiranih avksetičnih struktur je bilo uspešno določeno tudi z računalniškimi simulacijami. Validirani računalniški modeli in optimizacijski algoritem pa so bili v nadalje uporabljeni kot osnova za določitev funkcionalno gradirane avksetične strukture, ki omogoča uporabniško določen mehanski odziv za predvideno obremenitveno stanje.
Ključne besede: avksetične celične strukture, mehanske lastnosti, udarne obremenitve, računalniške simulacije
Objavljeno: 04.10.2019; Ogledov: 732; Prenosov: 174
.pdf Celotno besedilo (9,69 MB)

10.
Konstruiranje dvojnih a-rok formula student dirkalnika
Andrej Košir, 2019, diplomsko delo

Opis: V okviru diplomskega dela je bilo izvedeno konstruiranje in preračun A-rok Formula Student dirkalnika ter njihova izdelava, v kar spada tudi določitev kinematike podvozja. V začetku naloge so podane informacije o projektu Formula Student in obrazložen pravilnik. Nato je bila podana ustrezna teoretična podlaga parametrov podvozja, ki ji sledi razvoj na podlagi razumevanja teorije teh parametrov. Sledi konstruiranje in izbira materiala za optimiziranje mase ter trdnostni preračun za preverbo nosilnosti konstrukcije. Ugotovili smo, da smo lahko z boljšo pozicijo vpetja A-rok izboljšali vozne lastnosti dirkalnika. Na koncu še omenimo izdelavo in preizkušanje A-rok.
Ključne besede: Formula Student, podvozje, A-roka, konstruiranje, geometrija, kinematika, trdnostni preračun, numerična simulacija
Objavljeno: 26.09.2019; Ogledov: 423; Prenosov: 92
.pdf Celotno besedilo (3,39 MB)

Iskanje izvedeno v 0.32 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici