| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 2 / 2
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Napolnjenost steklenice kot model odzivnosti receptorjev za barvni vid
Matej Erjavec, 2016, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu obravnavam fizikalni vidik barvnega vida. Izmeril sem spektre svetlobe odbite od zeleno, rdeče, rumeno, oranžno in rjavo obarvane površine. Iz intenzitete odbite svetlobe pri dani valovni dolžini in spektralne občutljivosti čepkov sem izračunal relativno vzbuditev posameznih vrst čepkov. Predlagal sem model delno napolnjenih steklenic, kjer napolnjenost ponazarja vzbuditev posameznih vrst čepkov. Model dijakom omogoča lažje razumevanje detekcije svetlobe. Relativno napolnjenost steklenic povežem z vtisom barve v možganih in razložim, kdaj vidimo rjavo. Pokažem, da so v primeru, ko opazujemo oranžno telo, čepki relativno enako vzbujeni, kot če opazujemo rjavo, le absolutno so veliko manj vzbujeni. Pregledal sem, kako zaznavo barve opisujejo slovenski učbeniki za osnovne in srednje šole. V nobenem učbeniku nisem zasledili, da bi se pri zaznavanju barvnih odtenkov posvetili vsem trem parametrom, ki so za zaznavanje barv pomembni: barvi svetlobe, nasičenosti in intenziteti svetlobe. Z modelom delno napolnjenih steklenic pa lahko upoštevamo vse parametre. Opozoril sem tudi na nekatere napake in nedosledno rabo izrazov, ki se uporabljajo v učbenikih. Da sem preveril, ali je model delno napolnjenih steklenic uporaben v šoli, sem izvedel pedagoški eksperiment. Dijake sem razdelil v dve skupini. V kontrolni skupini sem barvni vid razlagal tako, kot je zapisano v veljavnih učbenikih, v eksperimentalni skupini pa sem uporabil model napolnjenih steklenic. S predtestom sem potrdil, da je predznanje dijakov v obeh skupinah približno enako, s potestoma pa preveril znanje obeh skupin in ugotovil, da so dijaki v eksperimentalni skupini dosegli višjo raven znanja, obenem pa je pridobljeno znanje dolgotrajnejše.
Ključne besede: zaznavanje barv, rjava barva, napolnjenost steklenic kot model vzbuditve čepkov, pedagoški eksperiment
Objavljeno v DKUM: 20.06.2016; Ogledov: 1628; Prenosov: 158
.pdf Celotno besedilo (1,85 MB)

2.
Bottle model of colour vision with the colour brown as an example
Matej Erjavec, Nataša Vaupotič, 2006, izvirni znanstveni članek

Opis: In this paper, a model to teach colour vision is presented. Three different types of the cones that enable colour vision are visualized as bottles, and the amount the different bottles are filled is associated with the appearance of colour that is formed by the brain. It is shown that the appearance of colour depends both on the relative and the absolute filling of the bottles. We focus on the spectral composition of light reflected from brown surfaces and show that when we see brown, there is usually red, yellow, orange and green light falling into our eyes, but of low intensity. The same spectral composition of the incident light would give the impression of orange colour if the intensity of light were higher.
Ključne besede: colours, colour vision, brown colour, colour combinations, spectral composition
Objavljeno v DKUM: 07.06.2012; Ogledov: 2638; Prenosov: 87
URL Povezava na celotno besedilo

Iskanje izvedeno v 22.91 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici