1. School belongingness and family support as predictors of school bullying perpetration and victimization in adolescents : are relations the same for students with an immigrant background?Katja Košir, Martina Zakšek, Ana Kozina, 2023, izvirni znanstveni članek Opis: The aim of the study was to examine school belongingness and family support as predictors of bullying behavior and victimization, and the moderating role of students’ gender and immigrant background in a large representative sample of Slovenian adolescents (N = 1925; 42.50% male). The results indicated that school belongingness significantly predicted both bullying and victimization. Family support did not contribute to the incremental validity beyond school belongingness in predicting victimization. Gender was found to moderate the relationship between school belongingness and both bullying outcomes. The relationship between school belongingness and victimization was stronger for students with an immigrant background. Ključne besede: bullying, victimization, school belongingness, family support, immigrant background, adolescents Objavljeno v DKUM: 31.05.2024; Ogledov: 165; Prenosov: 25
Celotno besedilo (891,51 KB) Gradivo ima več datotek! Več... |
2. Vpliv progresivnega mišičnega sproščanja na anksioznost pred tekmovalnim nastopom pri športnih plezalcih : magistrsko deloMartina Zakšek, 2022, magistrsko delo Opis: Študije so pokazale, da so tehnike sproščanja koristne za športnike tako, da povečajo njihovo koncentracijo, samozavest in zmanjšajo raven tesnobe, stresa, krvnega tlaka ter mišične napetosti. Progresivna mišična sprostitev (PMR) se osredotoča na napenjanje in sproščanje specifičnih mišičnih skupin telesa za doseganje stanja sprostitve, ki je koristno orodje za tekmovalni šport. S pomočjo PMR-ja smo želeli preveriti njegove vplive na tesnobo, srčni utrip, končni rezultat ter vlogo strategij spoprijemanja s stresom. V raziskavi je sodelovalo 26 otrok dveh štajerskih športnoplezalnih klubov, od tega 14 dečkov (53,8 %), starih med 8 in 14 let. Uporabili smo vprašalnik STAI-X2 in COPE. Z mešano ANOVO smo ugotovili glavni učinek somatske in fizične anksioznosti pred tekmovanjem pri vključitvi faktorja med skupinama, ločenima glede na intervencijo in glede na strategije spoprijemanja s stresom. Spoznali smo, da obstaja interakcija med srčnim utripom in anksioznostjo pet minut pred tekmovanjem. Le pri končnih dosežkih smo ugotovili razlike med skupinama v smeri boljše uvrstitve tistih, ki so se učili PMR. Trenerji in udeleženci so poročali o sproščujočih občutkih in všečnosti tehnike ter uporabnostjo simulacijskih tekmah, pri čemer se je izboljšala tudi taktičnost eksperimentalne skupine. Naloga je ena prvih na področju športnega plezanja v Sloveniji, zato poudarjamo vlogo športnega psihologa pri sodelovanju s trenerji in starši za optimalno delovanje in uspešnost plezalcev. Izpostavljene so tudi pomanjkljivosti in prednosti raziskave ter uporabna vrednost. Ključne besede: progresivno mišično sproščanje, anksioznost, srčni utrip, športno plezanje, tekmovanje Objavljeno v DKUM: 14.06.2022; Ogledov: 1087; Prenosov: 248
Celotno besedilo (979,10 KB) |
3. V kotu za omaro ali spoznavanje pajkov z otroki v vrtcuMartina Zakšek, 2016, diplomsko delo Opis: Otroci v vrtcu veliko časa preživijo v naravi in ker so zelo dobri opazovalci, so velikokrat opazili pajke. Te živali so občudovali in kar niso mogli stran od njih. Posebno pozornost je vzbudila »velikanska« pajkova mreža, ki smo jo vsako jutro opazovali skozi okno igralnice. V otrocih je vzbudila pristno radovednost in željo po raziskovanju in odkrivanju te zanimive živali in njenega bivališča. To je bil povod za pripravo projekta na temo pajki, ki smo ga predstavili in ovrednotili v okviru našega diplomskega dela. V teoretičnem delu diplomske naloge smo predstavili pajke in izkustveno učenje, na katerem bo temeljilo projektno delo. V empiričnem delu diplomske naloge smo najprej pripravili projekt o pajkih, ki je vključeval izkustveno učenje, skupinsko delo in raziskovanje. Otroci so spoznavali pajke z gojitvijo v igralnici in neposredno v naravi. Delo je obsegalo priprave na gojitev in vzdrževanje gojitvene posode, hranjenje, opazovanje in se je zaključilo z vračanjem pajkov v njihovo naravno okolje. Cilj diplomske naloge je bil tudi ugotoviti, kako projekt na temo pajki vpliva na znanje, odnos in predstave otrok o pajkih. V projekt smo vključili 17 otrok iz vrtca Moravske Toplice, starih od 4 do 6 let. Z ustnim anketiranjem smo najprej raziskali, kakšni so znanje, predstave in odnos otrok do pajkov. Po anketiranju smo izvedli projektno delo. Po koncu projekta smo otroke ponovno ustno anketirali. Primerjava odgovorov pred in po projektu o pajkih je pokazala, da so otroci pridobili veliko znanja o pajkih, spremenil se je tudi njihov odnos do teh živali. Spoznali so, da so tudi pajki živali, s katerimi je potrebno spoštljivo in odgovorno ravnati. Nekaj otrok, ki je imelo prej strah pred pajki, je zdaj le-tega premagalo. Ključne besede: Projektno delo, izkustveno učenje, predšolski otrok, pajki. Objavljeno v DKUM: 27.09.2016; Ogledov: 2207; Prenosov: 392
Celotno besedilo (4,66 MB) |