| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 1 / 1
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
ALTERNATIVNO REŠEVANJE POTROŠNIŠKIH SPOROV V SLOVENIJI
Martina Vinko, 2016, diplomsko delo

Opis: Potrošništvo predstavlja pomemben del ekonomske politike. Gre za množičen pojav, ki se pospešeno razvija šele v zadnjih nekaj desetletjih. Pravno razmerje, ki nastane med potrošnikom in ponudnikom predstavlja vrsto pogodbe, ki jo ureja potrošniško pravo. Potrošniška razmerja so urejena v številnih materialnih predpisih. Na voljo pa morajo biti tudi primerna procesna sredstva, da se pravice, ki izvirajo iz potrošniških razmerij v morebitnem sporu lahko tudi uveljavljajo. Pri tem je potrebno omeniti glavne značilnosti potrošniških sporov, ki odločilno vplivajo na izbiro postopka za reševanje spora. To je, da gre za spore majhnih vrednosti in neenakopravno razmerje, v katerem je potrošnik finančno in pravno v podrejenem položaju v razmerju do ponudnika. Posledica tega je, da sodno reševanje potrošniških sporov v večini primerov ni najbolj primeren način. Zato se zdijo razne oblike alternativnega reševanja potrošniških sporov primerno sredstvo kot ekvivalent sodni poti. Prednost takega načina reševanja sporov je v hitrosti postopka, postopek je manj formalen in cenovno dostopnejši v primerjavi s sodnim postopkom. Ima pa tudi določene pomanjkljivosti. - Postopki niso obvezni in strank ni mogoče prisiliti v tak način reševanja sporov. - Odločitve niso izvršljive. Če stranka odločitve ne spoštuje, lahko potrošnik uveljavlja svojo pravico le v sodnem postopku. - Ker take postopke pogosto izvajajo organi, ki delujejo v okviru gospodarskih združenj, se pojavi vprašanje njihove neodvisnosti in nepristranskosti. Glavni cilj torej predstavlja vzpostavitev takega modela alternativnega reševanja sporov, ki bo zadovoljil potrebe in pričakovanja potrošnikov. Za kar si nedvomno prizadeva tudi Evropska unija, ki s sprejemom številnih direktiv poskuša dvigniti raven varstva potrošnikov v državah članicah. Toda ta prizadevanja vedno ne dosežejo želenega namena. Zakon o izvensodnem reševanju potrošniških sporov pomeni prenos Direktive 2013/11/EU o alternativnem reševanju potrošniških sporov v slovenski pravni red. Namen zakona je, da se zagotovi zanesljiv pravni okvir, ki bo določal enotna pravila, pogoje in načela postopkov alternativnega reševanja potrošniških sporov. Vendar se zdi, da na je na nekaterih delih premalo strog, in da ne upošteva vseh posebnosti potrošniških sporov, kar lahko v praksi predstavlja težavo pri njegovi uveljavitvi.
Ključne besede: alternativno reševanje sporov, varstvo potrošnikov, potrošnik, potrošniški spor, učinkovitost postopkov, poravnava
Objavljeno: 24.06.2016; Ogledov: 884; Prenosov: 146
.pdf Celotno besedilo (604,70 KB)

Iskanje izvedeno v 0.04 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici