1.
Prepustnost vlakov na slovenskem železniškem omrežjuMarko Rajilić, 2018, diplomsko delo/naloga
Opis: V diplomskem delu bomo analizirali prepustnost vlakov na železniškem omrežju. Poiskali bomo kritična mesta na slovenskem železniškem omrežju, kjer prihaja do ozkih grl. Kot glavni problem prepustnosti na slovenskem železniškem omrežju bomo izpostavili tir Divača–Koper, ki predstavlja glavno dilemo že četrt stoletja. Preučili bomo trenutne vozne rede, ki veljajo za trenutne glavne in regionalne proge. Kot predlog rešitve problema bomo izpostavili izgradnjo drugega tira Divača–Koper, ki je glavni vzrok za slabo prepustnost na slovenskem železniškem omrežju. Pri predlogu rešitve bomo izpostavili tudi izgradnjo drugih tirov na nekaterih drugih območjih, kjer je le-ta bistvenega pomena. Tukaj bi omenili predvsem relacijo Ljubljana–Jesenice, kjer potekajo glavni mednarodni tokovi v potniškem in tovornem prometu, relacijo Maribor– Šentilj, kjer so prav tako glavni mednarodni tokovi. Problem pri prepustnosti pa predstavlja tudi precej zastarela infrastruktura, ki vpliva na osno obremenitev. Tako bomo v predlogu rešitve izpostavili modernizacijo proge Zidani Most–Celje ter Poljčane– Slovenska Bistrica, kjer je osna obremenitev še vedno pod standardom, ki ga mora slovenska železniška infrastruktura dosegati.
Ključne besede: prepustnost, železniško omrežje, drugi tir, transport
Objavljeno v DKUM: 02.07.2018; Ogledov: 630; Prenosov: 91
Celotno besedilo (1,44 MB)