| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 3 / 3
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Sodobni pouk geografije v gimnazijah na primeru družbene geografije Avstralije
Marko Mihelj, 2021, magistrsko delo

Opis: Sodobni pouk geografije se precej razlikuje od tradicionalnega. Vendar nikakor ne gre zanemariti pomembnosti tradicionalnih metod poučevanja, ki so še vedno lahko zelo uporabne pri poučevanju. Namen magistrskega dela v teoretičnem delu je bil proučiti in analizirati družbenogeografske značilnosti Avstralije. V ta namen smo uporabili kopico internetnih virov, predvsem pa bazo podatkov avstralskega urada za statistiko. Zbrali smo podatke iz različnih časovnih obdobij, jih medsebojno primerjali ter umestili v preglednice in grafikone, katere lahko uporabimo tudi pri pouku geografije, zlasti v gimnazijah. Analizirali smo tako prebivalstvene kot tudi socialne in ekonomske značilnosti prebivalstva Avstralije in jih primerjali z drugimi izbranimi državami in Slovenijo. Pri delu smo ugotovili veliko število korelacij z drugimi učnimi predmeti, predvsem zgodovino. Ključni namen empiričnega dela magistrske naloge je bil pripraviti primer sodobnega pouka geografije v gimnazijah v okviru vsebine družbene geografije Avstralije. Opisali smo ključne značilnosti sodobnega pouka in jih primerjali s tradicionalnimi. Analizirali smo slovenski učni načrt za geografijo v gimnazijah za vsebino družbene geografije Avstralije in ga primerjali z avstralskim. Poudarili smo pomen aktualizacij pri pouku v gimnazijah, zlasti pri pouku geografije in več aktualnih problemov, s katerimi se sooča avstralsko prebivalstvo in bi jih veljalo izpostaviti pri pouku. Pripravili smo ustrezajoča didaktična gradiva, s katerimi smo želeli slediti smernicam sodobnega pouka.
Ključne besede: geografija, gimnazija, sodobni pouk, družbena geografija, Avstralija
Objavljeno v DKUM: 01.10.2021; Ogledov: 926; Prenosov: 204
.pdf Celotno besedilo (5,75 MB)

2.
Zaton rimske republike v luči sodobne popularne kulture (serija Rim)
Marko Mihelj, 2019, magistrsko delo

Opis: Namen magistrske naloge je preučiti obdobje od zaključka vojne v Galiji do Cezarjeve smrti, vključno z atentatom, in ga primerjati s prikazanim v prvi sezoni serije Rim (2005-2007). Do konca 2. stoletja pr. n. št. je rimski državi uspelo postati glavna sila v Sredozemlju. Čeprav so bili zunanjepolitično zelo uspešni, se je v tem času v Rimu nabrala kopica notranjepolitičnih težav. Le-te so poskušali rešiti številni pomembni Rimljani, toda pri tem niso bili uspešni. Po krvavi Sulovi diktaturi se je v Rimu izoblikoval prvi triumvirat, katerega cilj je bil obvladovanje rimske politike. Med triumvirji je postopoma glavno vlogo prevzel Gaj Julij Cezar, ki se je dokazal zlasti v vojnah z Galci. Proti njemu se je skupaj s senatom obrnil triumvir Pompej in pričela se je državljanska vojna, ki je potekala med letoma 49 in 45 pr. n. št. Cezar se je po zmagi v državljanski vojni vrnil v Rim, kjer je v naslednjem letu pridobil veliko število nazivov. Proti njemu je bila organizirana zarota in 15. marca leta 44 pr. n. št. izpeljan atentat. Obdobje med letoma 49 in 44 pr. n. št. je bilo predstavljeno v prvi sezoni serije Rim. Serijo so zasnovali v produkcijski hiši HBO. Snemanje je potekalo med letoma 2005 in 2007 na različnih lokacijah, najpogosteje pa v Sofiji in Rimu. Serija Rim je po mnenju mnogih kritikov z vsega sveta ena izmed najboljših serij, umeščenih v zgodovinsko obdobje rimske republike. V seriji prepričajo zvestoba in domiselna uporaba antičnih virov (že prevzem osrednjih junakov Lucija Vorena in Tita Pulona) ter številni prikazi rimskega družbenega, političnega in verskega življenja. V primerjavi z nekaterimi prikazi zatona rimske republike v zgodovinopisju serija ne kaže pretirane naklonjenosti branilcem republike, kot sta bila Katon in Ciceron, marveč poudarja šibkost republikanskih ustanov in v ospredje kot »zgodbi o uspehu« postavi Cezarja in za njim Oktavijana.
Ključne besede: rimska republika, Cezar, Pompej, državljanska vojna, marčeve ide, serija Rim, Katon, Ciceron, rimska zgodovina v popularni kulturi.
Objavljeno v DKUM: 11.12.2019; Ogledov: 1412; Prenosov: 143
.pdf Celotno besedilo (790,08 KB)

3.
MOTIVACIJA V PETROLU MALOPRODAJA D.O.O.
Marko Mihelj, 2009, diplomsko delo

Opis: Motiviranost zaposlenih je pomembna odgovornost vsakega podjetja. Z dobro motivacijo usmerjamo zaposlene z določenimi sposobnostmi in znanjem h kakovostnemu opravljanju dela. V današnji hitro razvijajoči se družbi, v kateri smo priča nenehnim spremembam, je namreč razvoj podjetja ključnega pomena. V teoretičnem delu diplomske naloge smo opredelili pojem motivacije, vrste motivov, dejavnike, ki vplivajo na motivacijo zaposlenih ter povezavo med vodenjem zaposlenih in motivacijo. Sledi predstavitev motivacije v delovnem okolju s poudarkom na vlogi vodje pri motiviranju. Poleg tega smo predstavili tudi Pogačnikovo lestvico merjenja zadovoljstva zaposlenih, ki smo jo kasneje uporabili v raziskavi. Teorijo smo zaključili s predstavitvijo napitnine, vplivom le-te na kakovost storitve, fleksibilnost dela in motivacijo zaposlenih. Za to tematiko smo se odločili zaradi vse večjih sprememb, ki se dogajajo v poslovnem svetu in v podjetju, v katerem smo zaposleni. Te spremembe narekujejo, da delavci maksimalno izkoristijo svoje potenciale. Raziskovalni problem smo obravnavali tako teoretično kot praktično na podlagi konkretnega primera, ki zajema merjenje zadovoljstva zaposlenih na eni strani in vplivu napitnine na motivacijo, fleksibilnost dela in kakovost izvedenega dela zaposlenih na bencinskih servisih na drugi strani. Na podlagi raziskave in analize smo izdelali predloge za izboljšanje stanja. Ugotovitve: (1) delodajalci morajo skrbeti za zadovoljstvo zaposlenih, ohranjati delovne odnose in uvajati ustrezne načine motiviranja zaposlenih, ki vodijo k višji produktivnosti, zadovoljstvu zaposlenih, kar dokazujejo dobri poslovni rezultati; (2) zaposlenim priporočamo, naj ohranjajo odnose s sodelavci na visoki ravni, kakovostno izvajajo svoje delo, so odprti do strank, saj bodo le tako lahko ohranili zaposlitev, ki je v času gospodarske krize zelo pomembna; (3) poleg tega se morajo oboji bolj zavedati pomembnosti napitnine kot orodja za večjo motivacijo, fleksibilnost dela in kakovost izvedenega dela; to bo rezultiralo v zadovoljstvu strank in boljših poslovnih rezultatih.
Ključne besede: motivacija, plača, prodajalci, stranke, bencinski servis, napitnina
Objavljeno v DKUM: 04.12.2009; Ogledov: 3011; Prenosov: 326
.pdf Celotno besedilo (849,06 KB)

Iskanje izvedeno v 1.44 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici