| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 587
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Dejavniki razvoja dvojne kariere športnikov
Petra Robnik, 2020, doktorska disertacija

Opis: Problematiko vrhunskih športnikov po končani športni karieri predstavlja predvsem prehod iz športne v poklicno kariero, ki je za vrhunske športnike lahko težaven zaradi neustrezne izobrazbe ali usposobljenosti, pridobljene med športno kariero in s tem povezano ustrezno ekonomsko vključitvijo vrhunskega športnika v poklicno kariero. Različni podporni mehanizmi in statusne pravice športnikov na področju izobraževanja in zaposlovanja omogočajo športniku konkretne rešitve, ki rešujejo to problematiko. Pri vstopu športnika na trg dela je ključna športnikova izobrazba in usposobljenost ter njegova sposobnost znanja in kompetence, pridobljene v športu, prenesti v poslovno okolje. Področje dvojne kariere športnikov zahteva na nacionalni ravni usklajeno delovanje in povezovanje več deležnikov. Namen doktorske disertacije je bil raziskati vpliv situacijskih dejavnikov na prehod iz kariere športnika v poklicno kariero. Z vzpostavitvijo celovitega modela podpore dvojne kariere športnikov na sistematičen način na nacionalni ravni, bomo športnikom zagotovili primerno izobraženost in usposobljenost za vstop na trg dela. Pomembno je med-nivojsko in medinstitucionalno sodelovanje, ter spodbujanje dobrih praks. V sklopu raziskave nas je zanimalo vprašanje kateri situacijski dejavniki vplivajo na družbeni razred športnika po koncu športne kariere in kako velik je njihov vpliv? Skladno s tem je bila postavljena tudi teza doktorske disertacije in osem hipotez, s pod hipotezami. V okviru raziskovalne strategije smo preučevali vpliv situacijskih dejavnikov (okolja) in zavzetosti športnika na družbeni razred športnika po koncu športne kariere. Preučili smo vplive neodvisnih spremenljivk: športnikovo socialno okolje (H1), športna panoga (H2), programi dvojne kariere športnikov (H3), podpora izobraževalnih organizacij (H4), podpora kadrovskega managementa (H5), sistemska podpora države (H6), zavzetost športnika (H7), družbeni razred staršev športnikov (H8), na odvisno spremenljivko: družbeni razred športnika pet let po koncu kariere. Metodološki okvir raziskave je v prvi fazi vključeval pridobivanje podatkov s teoretičnimi izhodišči. Na osnovi teoretičnih predpostavk je bil razvit konceptualni raziskovalni model (hipoteze), ter delovni model kakovosti kariernega prehoda športnika, ki opredeljuje teoretične konstrukte in spremenljivke, zajete v raziskavo. V drugi fazi empiričnega raziskovanja smo predvideli kvantitativni pristop zbiranja in analize podatkov. Za namen raziskave je bilo v izbranem vzorcu zajetih 49 nekdanjih vrhunskih športnikov (n = 49), iz 17 različnih športnih panog. Na osnovi empirične raziskave smo podali ugotovitve, ki smo jih nadgradili še s kritično analizo in primerjavo modela z Evropsko unijo. Skladno z delovnim modelom kakovosti kariernega prehoda športnika pet let po koncu športne kariere in metodološkim okvirom raziskovanja smo potrdili pet delovnih hipotez oziroma pod hipotez in sicer na družbeni razred športnika pet let po koncu športne kariere, statistično značilno vplivajo: športnikovo socialno okolje (H1) (β = -0,44 p < 0,05) in programi dvojne kariere športnikov (H3) (β = 0,34, p < 0,05). Sistemska podpora države pa statistično značilno vpliva na podporo športne panoge (H6b) (β = 0,44, p < 0,01); podporo programov dvojne kariere športnikov (H6c ) (β = 0,47, p < 0,01) in podporo trga dela (H6d) (β = -0,52, p < 0,001). Ključni dejavniki razvoja dvojne kariere športnikov, ki izhajajo iz ugotovitev doktorske disertacije so izobrazba, podpora staršev in vrstnikov za izobraževanje, programi dvojne kariere športnikov, ter sistemska podpora države. Aplikativna vrednost doktorske disertacije je neposredno v vzpostavitvi podlag in smernic za nadaljnji razvoj modela dvojne kariere športnikov v Sloveniji, ki bo celovito in trajnostno reševal vprašanja, s katerimi se srečujejo vrhunski športniki. Na ta način bo sistematično vzpostavljen ustrezen model dvojne kariere športnikov na nacionalni ravni.
Ključne besede: Dvojna kariera športnikov, vrhunski športniki, model dvojne kariere, dejavniki razvoja
Objavljeno v DKUM: 09.03.2022; Ogledov: 186; Prenosov: 23
.pdf Celotno besedilo (3,64 MB)

2.
Splošna zavzetost ljudi za izvajanje zaščitnih ukrepov za covid-19
Tjaša Kranjc, 2021, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo želeli ugotoviti zavzetost in izgorelost ljudi pri izvajanju zaščitnih ukrepov za covid-19. V Sloveniji je bila od 12. marca 2020 do 31. maja 2020 zaradi naraščanja števila okužb z novim koronavirusom razglašena epidemija. 18. oktobra 2020 pa se je število okužb z novim koronavirusom povečalo, zato je bila ponovno razglašena epidemija, ki je trajala do 15. junija 2021. Z razglasitvijo epidemije se je javno življenje v Sloveniji ustavilo. Za preprečevanje širjenja okužb so v veljavo stopili določeni ukrepi, ki so pripomogli k obvladovanju epidemije, in nekateri izmed njih veljajo tudi po preklicu epidemije. Zavzetost ljudi je ključnega pomena za doseganje ciljev in uspešnosti organizacije ter predstavlja nasprotje izgorelosti, ki se kaže predvsem na čustveni ravni posameznika, kar vodi v depresijo, osamljenost in nezadovoljstvo. V prvem delu magistrskega dela smo opredelili teoretične osnove in predstavili vprašalnika Utretch Work Engagement Scale for Student (UWES-S) in Maslach Burnout Inventory- Student Survey (MBI-SS). V empiričnem delu smo predstavili lastno raziskavo o zavzetosti in izgorelosti, ki smo jo izvedli s pomočjo prilagojenega UWES-S in prilagojenega MBI-SS vprašalnika. Pri obeh vprašalnikih smo uporabili 7-stopenjsko lestvico od 0 (nikoli) do 6 (vsak dan). Z raziskavo smo ugotovili, da zavzetost po UWES-S vprašalniku ne vpliva na starost, spol in stopnjo izobrazbe. Prav tako smo ugotovili, da po vprašalniku MBI-SS spol in stopnja izobrazbe ne vplivata na izgorelost. Starejši ljudje so manj cinični in bolj učinkoviti in s tem tudi manj izgoreli pri upoštevanju ukrepov za covid-19.
Ključne besede: epidemija, zaščitni ukrepi, zavzetost, izgorelost
Objavljeno v DKUM: 07.12.2021; Ogledov: 242; Prenosov: 98
.pdf Celotno besedilo (1,55 MB)

3.
Athletes friendly education handbook : Award for Educational Institutions supporting the Dual Career of Athlete
Marko Ferjan, Eva Jereb, Iztok Podbregar, Petra Robnik, Polona Šprajc, 2021

Opis: (AFE) is a type of schooling, continually planning, organizing, and improving a system of adaptations included in a school's educational process and infrastructure. These adaptations are implemented voluntarily and in a benevolent, systematic, comprehensive, and transparent manner, with the explicit aim to help athletes engage in sport and simultaneously achieve goals and competencies set out in the educational program and thus Athlete friendly education has the following attributes: adaptations; rather than being discrete, these adaptations constitute a system; daptations are organized and managed by school management; institutions introduce the adaptations voluntarily; adaptations are based on pre-existing legal frameworks and internal institutional regulations; institutions need to possess adequate competencies or experience; they need to be "trustworthy," in other words. AFE accreditation is voluntary. The principle of voluntary certification is very similar to the "brand" philosophy. The brand also contains a "promise."
Ključne besede: athletes friendly education, dual career, adaptations, evaluation, acreditation
Objavljeno v DKUM: 22.11.2021; Ogledov: 231; Prenosov: 26
.pdf Celotno besedilo (3,21 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

4.
Predlog modela usposabljanja strokovnih delavcev v triatlonu
Mateja Šimic, 2021, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu je predstavljen predlog modela usposabljanja za naziv Strokovni delavec 2 – športno treniranje – triatlon, duatlon, akvatlon. Triatlon kot olimpijski šport je izjemno zanimiv, s svojo raznovrstnostjo in možnostjo aktivnega ukvarjanja skozi vsa starostna obdobja pa vzbuja vse večje zanimanje med širšo množico. V diplomskem delu se prepletajo različne metode, v največji meri sem uporabljala deskriptivno metodo dela. Večino potrebnih podatkov sem pridobila iz literature (Nacionalni program športa v RS 2014-2023, Zakon o športu, Pravilnik o usposabljanju strokovnih delavcev v športu ipd.), nekaj pa tudi prek Programsko-strokovnega sveta Triatlonske zveze Slovenije. Glavni namen in cilj diplomskega dela je bila izdelava predloga modela usposabljanja strokovnih delavcev na 2. stopnji športnega treniranja v triatlonu in njegovih izpeljankah po postavkah kurikuluma ter v skladu s Pravilnikom o usposabljanju strokovnih delavcev v športu, saj Triatlonska zveza Slovenije še nima ustrezno potrjenega programa na tej stopnji. Z uporabo takšnega modela usposabljanja bi lahko Triatlonska zveza Slovenije v prihodnosti pridobila večje število strokovnih delavcev, ki lahko izvajajo program športnega treniranja triatlona, duatlona in akvatlona, omogočila kakovostno vadbo večjemu številu vadečim ter dosegla večjo strokovnost in konkurenčnost strokovnega kadra.
Ključne besede: usposabljanje, strokovni delavec, triatlon, kurikulum, Triatlonska zveza Slovenije
Objavljeno v DKUM: 02.11.2021; Ogledov: 221; Prenosov: 12
.pdf Celotno besedilo (1,15 MB)

5.
Poslovni bonton in pravila oblačenja v poslovnem svetu
Maruša Rebernik, 2021, diplomsko delo

Opis: Upoštevanje poslovnega bontona je pomembno za uspešnost v karieri. Živimo v zelo površinskem svetu, zato sta močno pomembna zunanji videz in urejenost. Namen diplomskega dela je bil raziskati povezanost med zunanjim videzom nadrejenega in splošnim vzdušjem oddelka, ki ga vodi, in povezanost med njegovim zunanjim videzom in ostalimi elementi urejenosti. Namen je bil ugotoviti tudi povezanost med upoštevanjem poslovnega bontona nadrejenega, ugledom ter splošnim vzdušjem znotraj oddelka, ki ga vodi. Raziskovalni del diplomskega dela je bil izveden s pomočjo anketnega vprašalnika. Rezultati ankete so bili analizirani in interpretirani ter oblikovani v ugotovitve. Raziskava je pokazala, da upoštevanje poslovnega bontona močno vpliva na ugled nadrejenega in na splošno vzdušje znotraj oddelka, ki ga vodi. Ugotovili smo tudi, da obstaja povezanost med zunanjim videzom in ostalimi elementi urejenosti. Diplomsko delo nam je dalo vpogled v pomembnost upoštevanja poslovnega bontona in kodeksov poslovnega oblačenja pri nadrejenih, ki delujejo v različnih podjetjih. V teoretičnem delu so bili proučevani elementi poslovnega bontona in pravila poslovnega oblačenja.
Ključne besede: Poslovni bonton, poslovno oblačenje, ugled nadrejenega, poslovno komuniciranje.
Objavljeno v DKUM: 24.09.2021; Ogledov: 601; Prenosov: 141
.pdf Celotno besedilo (1,81 MB)

6.
Vpliv izobrazbe in delovnega mesta na zadovoljstvo pri delu
Hana Vučko, 2021, diplomsko delo

Opis: Izobražujemo se z namenom širjenja svojega znanja in spretnosti, s katerimi lahko pozneje zadovoljujemo svoje potrebe in potrebe organizacije oz. delovnega mesta, na katerem smo zaposleni. Da smo za opravljanje tega dela kompetentni, da nam omogoča uporabo tistega, kar smo skozi leta pridobili in česar smo se naučili, sta le dve izmed stvari, ki nam dajeta osebno zadovoljstvo, če sta izpolnjeni. In ker na delovnem mestu preživimo velik del našega aktivnega delovnega življenja, je zaželeno, da zaznavamo delovno zadovoljstvo, saj je le-to kritično za zadovoljstvo z življenjem, kvaliteto posameznikovega delovnega življenja in vpliva na njegovo učinkovitost in pripadnost organizaciji. Da to res najdemo, pa ni v celoti odvisno le od nas samih. V ta proces vključujemo tudi pojme, kot so država, izobraževalni sistemi, ekonomija, gospodarstvo in malo bolj specificirano, tudi posamezna podjetja oz. organizacije. Ko se vse te stvari povežejo in sodelujejo, lahko omogočijo, da bo to stanje zadovoljstva doseglo veliko več ljudi. V diplomski nalogi v teoretičnem delu preučujemo pojme, ki so povezani s problematiko izobraževanja, vertikalnega in horizontalnega neujemanja in zadovoljstvom zaposlenih. V empiričnem delu analiziramo rezultate, pridobljene z anketnim vprašalnikom in odgovarjamo na vprašanja, ki smo si jih zastavili v povezavi s prej omenjenimi pojmi. Ugotovili smo, da so izobraževanje, vsebina dela in zadovoljstvo zaposlenih med seboj povezani, torej da imajo dejavniki enega vpliv na zaznavanje oz. dojemanje drugega.
Ključne besede: Zadovoljstvo pri delu, izobraževanje, delovno mesto, vertikalno neujemanje, horizontalno neujemanje
Objavljeno v DKUM: 21.09.2021; Ogledov: 445; Prenosov: 32
.pdf Celotno besedilo (931,57 KB)

7.
Izzivi kadrovskega managementa v XXI. stoletju
Marko Ferjan, Iztok Podbregar, Antonia Novak, Polona Šprajc, Eva Jereb, Vesna Novak, Marko Urh, 2021, znanstvena monografija

Opis: Marko Ferjan obravnava fenomene: zadovoljstva pri delu, organizacijske klima in zavzetosti. Koncept zadovoljstva pri delu izhaja iz paradigme organizacijskega vedenja. Konec 20. stoletja se je že zdelo, da v teoriji in praksi kadrovskega managementa koncept zadovoljstva ni več aktualen. Vendar v zadnjem obdobju merjenje zadovoljstva v povezavi z merjenjem zavzetosti spet postaja aktualno. Marsikatera današnja anketa zadovoljstva pa ne upošteva spoznanj znanosti, ni pa zanemarljivo, da je pri uporabi anket o zadovoljstvu vačsih prihajalo tudi do zlorab. Zato se je avtor odločil za ponovno obravnavo te teme. Iztok Podbregar, Antonia Novak in Polona Šprajc obravnavajo prepoznavanje, spodbujanje in vključevanje raznolikosti talentov. Eva Jereb v prispevku poda značilnosti trenutno najbolj zastopanih generacij na delovnih mestih v organizacijah. Vesna Novak obravnava razširjenost prekarnega dela. nameni posledicam prekarnosti. Eva Jereb in Marko Urh se ukvarjata s spremembami in tranzicijo v času krize ter vloga vodstva organizacij pri tem.
Ključne besede: kadrovski management, zavzetost, delo s talenti, pekarno delo, krizni management, medgeneracijsko sodelovanje pri delu
Objavljeno v DKUM: 09.03.2021; Ogledov: 453; Prenosov: 59
URL Povezava na datoteko

8.
Vpliv identitete organizacije na prodajo poslovnih daril
Petra Mohar, 2020, diplomsko delo

Opis: Vsaka organizacija se pozicionira na trgu skozi tržno komunikacijo. Pri tem uporabljajo tudi vidne simbole, s katerimi želijo izraziti svojo identiteto. Del te identitete organizacije izkazujejo tudi s pomočjo promocijskih in poslovnih daril. Namen diplomskega dela je bil raziskati, kakšen vpliv ima identiteta organizacije na prodajo, za kakšen tip daril se kupci največ odločajo in ali so odločitve povezane s cenami ali z njihovo identiteto. Diplomsko delo je podalo vpogled v poslovno strategijo organizacije, ki se ukvarja s prodajo daril, kako lahko pomagajo kupcem izraziti identiteto. V teoretičnem delu so bili proučevani identiteta organizacije, njene dimenzije in dejavniki, ki vplivajo nanjo. Vidik poslovnega komuniciranja se je proučeval skozi poslovni komunikacijski proces s poudarkom na eksternem komuniciranju in vplivu oziroma moči komunikacije skozi poslovna darila. Raziskovalni del diplomskega dela je bil izveden v organizaciji, ki trži izdelke, namenjene poslovnemu obdarovanju. Analizirani so bili članki, ki se nanašajo na obdarovanje, predvsem protokolarno, in na prodajo obravnavane organizacije. Raziskava je pokazala, da v organizaciji prodajo največ izdelkov z logotipom. Majhen delež prodaje je z izdelki brez logotipa in z izdelki za individualno obdarovanje. Pri obdarovanju je treba pogledati na darilo širše, z več vidikov, kot so izvor darila, njegova vsebina, vrednost in kdo je prejemnik.
Ključne besede: organizacijska identiteta, poslovno komuniciranje, komunikacijski kanali.
Objavljeno v DKUM: 14.12.2020; Ogledov: 398; Prenosov: 65
.pdf Celotno besedilo (530,35 KB)

9.
Krizna komunikacija v ukc ljubljana
Luka Lamovšek, 2020, diplomsko delo

Opis: Dandanes je podjetništvo velik »hit«, še posebej za mlade. Velika so tako gospodarska rast kot tudi pričakovanja podjetnikov. V zadnjem času je nastalo mnogo velikih in malih podjetij in s tem je evforija podjetništva pripeljala do velike konkurence na trgu. Rast podjetij je v današnjem svetu zelo zavedajoče, to je še bolj izrazito pri malih podjetjih, v velikih pa se rado zgodi, da padejo v nek ciklus procesa znotraj podjetja. Zato je vodstvo organizacij pozorno na to, kaj se dogaja v podjetju in tako prezrejo simptome krize in že nastale krize v podjetju, ki jih lahko pripelje do rdečih številk ali celo stečaja. Zato je zelo pomembno poznavanje kriznega komuniciranja v celotnem podjetju in seznanjenost vseh udeležencev podjetja z njihovim kriznim načrtom. Krizno komuniciranje omeji škodo ali celo prepreči, da bi do krize dejansko prišlo, saj jo v organizaciji pravočasno opazijo. In naše mnenje je, da je poznavanje kriznega komuniciranja v podjetju pomembno za obstoj in uspešno delovanje podjetja tako v krizi kot na vrhuncu. Krizno komuniciranje ima lahko pomembno vlogo pri tem, da se podjetje obdrži na trgu in, da je poslovno uspešno. V privatnem sektorju so podjetja bolj izpostavljena krizam, saj jim konkurira več podjetij, poleg tega so podjetja manj zavarovana kot pa v javnem sektorju. Kljub temu tudi v javnem sektorju kriza ne počiva, saj tudi prihaja do stečajev ali kriz, ki so veliko bolj odmevne kot katerekoli druge. Zato smo se z raziskavo obrnili na kadrovsko službo Univerzitetnega Kliničnega Centra Ljubljana (v nadaljevanju UKCL), ki pa je ena najbolj napadenih in izpostavljenih organizacij v Republiki Sloveniji. Namen diplomskega dela je primerjati in ugotavljati uporabo kriznega komuniciranja v času krize in ugotoviti dejavnike, ki spodbujajo krizo v organizaciji, ter ugotoviti vzroke za krizo. Raziskali smo tudi, kako lahko preprečimo in odreagiramo na določeno krizo v primeru, ko napade organizacijo in delovanje organizacije. Temeljni cilj je predstaviti, kako se UKCL pripravi na krizo v določeni situaciji, zbere informacije, določi tim. Glede na to, da je UKCL ena najbolj izpostavljenih organizacij pri naravnih nesrečah, ki »pripeljejo« paciente v ambulanto, smo se dotaknili njihovega poznavanja organizacije FEMA in njihovega načrta v primeru naravnih kriz. Raziskava je bila osredotočena na njihovo komuniciranje v času krize, kakšen imajo krizni načrt; ugotovili smo, ali se podjetje pravočasno zaveda krize in, ali je reakcija zaposlenih in vodstva odločilna za rešitev krize. Ugotovili smo, da se UKCL zaveda kriz, kot tudi, da je dobro pripravljen na krize s kriznimi načrti za vsak določen oddelek, in da so v zelo dobrem odnosu z mediji in splošno javnostjo.
Ključne besede: Krizna komunikacija, kriza, FEMA, krizni komunikacijski načrt, Univerzitetni klinični center Ljubljana
Objavljeno v DKUM: 11.11.2020; Ogledov: 444; Prenosov: 89
.pdf Celotno besedilo (1,17 MB)

10.
Merjenje zadovoljstva študentov na študentskem delu v iskraemeco, d.d.
Ana Gregorc, 2020, magistrsko delo

Opis: Zanimalo nas je splošno zadovoljstvo študentov, kako zaznavajo organizacijsko klimo v podjetju in kateri elementi zadovoljstva pripomorejo k odločitvi študentov o redni zaposlitvi v Iskraemeco, d. d. Cilj raziskave je bil ugotoviti povezanost med splošnim zadovoljstvom študentov in njihovo željo po zaposlitvi v podjetju ter povezanost med zaznano klimo in željo po redni zaposlitvi. Za okolje raziskovalne naloge smo izbrali študente zaposlene v Iskraemeco, d. d. v septembru 2020. Iskraemeco je delniška družba, z glavno dejavnostjo razvoja, proizvodnjo in trženjem instrumentov za merjenje, upravljanje, vodenje in obračun porabe električne energije. Vse bolj pa se nagibajo k pametnim rešitvam za učinkovito upravljanje energije, katere upravljajo s stabilnim portfeljem pametnih števcev in omrežij. Podatke smo pridobili s pomočjo anketnega vprašalnika, jih statistično obdelati v programu SPSS in nato interpretirati. Ugotovili smo, da na splošno zadovoljstvo študentov v podjetju najbolj vplivajo odnosi s sodelavci in delovno okolje (v tehničnem smislu). Na željo po zaposlitvi v podjetju v veliki meri vpliva neposredno nadrejeni, varno delovno okolje ter delovno mesto brez bojev in prepirov. V povprečju študenti zaznavajo organizacijsko klimo v Iskraemeco kot pozitivno. Glede na ugotovitve raziskave smo predlagali, da zaposleni v Iskraemeco še naprej vzdržujejo obstoječo organizacijsko klimo, ki pozitivno vpliva na željo po redni zaposlitvi študentov. Ker je študentsko delo oblika prekarnega dela in ni dolgoročna, se populacija študentov v podjetju stalno spreminja. Zato je smiselno stalno raziskovati in slediti spremembam ter z ustreznim prilagajanjem elementov zadovoljstva študentov in zaposlenih izboljševati organizacijsko klimo, ki bo omogočala obstoj in razvoj podjetja.
Ključne besede: študentsko delo, zadovoljstvo, Iskraemeco, d. d.
Objavljeno v DKUM: 09.11.2020; Ogledov: 440; Prenosov: 163
.pdf Celotno besedilo (1,62 MB)

Iskanje izvedeno v 0.23 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici