| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 15
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
43rd International Conference on Organizational Science Development: Green and Digital Transition – Challenge or Opportunity : Conference Proceedings
2024, zbornik recenziranih znanstvenih prispevkov na mednarodni ali tuji konferenci

Opis: The 43rd International Scientific Conference on the Development of Organisational Science was held in Portorož from the 20th to the 22nd of March 2024. The main aim of the conference was to promote the importance of knowledge in the context of green and digital transtition of organizations, through academic and scientific debates and professional developments from the economic and non-economic worlds. The conference, which was held under the umbrella title " Green and Digital Transition - Challenge or Opportunity", aimed to highlight the importance of the green and digital transition for the successful achievement of organisational objectives and the appropriate overcoming of societal challenges. The objectives pursued in this context are related to the natural dimensions on the one hand, and to stimulating the economy through green technology, sustainable development and pollution reduction on the other. The green and digital transition is also an opportunity for organisations to make changes towards overarching environmental challenges. It is undoubtedly more important than ever to take decisions that generate synergies between innovation, different sciences, and applied approaches, and to promote changes in business models that will lead to a sustainable and socially responsible development environment. In Portorož, we have reconnected opinions, views, and scientific and professional debates that will stimulate all of us to act in the future, both in organizations and in society at large.
Ključne besede: organization, knowledge, interdisciplinarity, science, economy
Objavljeno v DKUM: 22.03.2024; Ogledov: 140; Prenosov: 12
.pdf Celotno besedilo (21,17 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

2.
Ocenjevanje digitalne zrelosti na primeru
Katja Jamnik, 2023, magistrsko delo

Opis: Doseganje boljše digitalne zrelosti je ena izmed pomembnejših nalog za uspeh podjetij v današnjem digitalnem poslovnem okolju. S podjetju prilagojenimi priporočili, kot so učinkovito upravljanje podatkov, digitalizacija procesov, vzpostavitev agilnih struktur, zagotavljanje varnosti in kontinuirano izobraževanje zaposlenih lahko orodja za merjenje digitalne zrelosti pomagajo podjetjem doseči višjo stopnjo digitalne zrelosti. Podjetja, ki se aktivno posvetijo digitalni preobrazbi, so bolj odporna v prihodnosti in bodo lažje izkoristila številne prednosti, ki jih prinaša digitalizacija. Zato je pomembno, da se podjetja zavedajo pomena merjenja digitalne zrelosti, da sprejmejo priporočila in se osredotočijo na dvig svoje digitalne zrelosti. Potreba po ocenjevanju digitalnih zrelosti je v zadnjih letih poskrbela za razvoj novih modelov, ki merijo digitalno zrelost podjetij in hkrati podajo priporočila za nadaljnji razvoj. Ti modeli ponujajo pregled nad različnimi vidiki digitalne preobrazbe, kot so tehnologija, kultura, procesi in strateško vodenje. Na podlagi ocene lahko podjetje prepozna svoje močne in šibke točke ter načrtuje ustrezen razvoj. Enega izmed dostopnejših modelov smo v magistrski nalogi na primeru izbranega podjetja testirali tudi mi. Ugotovili smo, da lahko podjetje z izbiro primernega modela bolje oceni svojo digitalno zrelost, kar lahko pripomore k boljši strategiji digitalnih vsebin, optimizaciji poslovanja in kreiranja novih izdelkov ter storitev.
Ključne besede: digitalna transformacija, digitalna zrelost, digitalizacija, zrelostni modeli, ocenjevanje digitalne zrelosti
Objavljeno v DKUM: 08.12.2023; Ogledov: 270; Prenosov: 46
.pdf Celotno besedilo (1,84 MB)

3.
Varnost in zasebnost pri spletnem nakupovanju z vidika potrošnikov
Eva Borec, 2023, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega dela je bilo preučiti varnost in zasebnost potrošnikov pri spletnem nakupovanju. Ker je spletno nakupovanje močno naraslo zadnja leta, so se na spletu pojavile množične prevare, te smo podrobneje opisali v diplomskem delu. Namen je opozoriti kupce glede varnosti in zasebnosti pri spletnem nakupovanju, da bi se zavarovali pred morebitnimi spletnimi prevarami. Tekom diplomskega dela smo uporabili naslednji metodi: metoda deskripcije (s katero smo opredelili osnovne pojme ključne za razumevanje obravnavane tematike) ter metodo analize. Opravili smo kvantitativno raziskavo – anketo. V zaključnem delu smo odgovarjali na raziskovalna vprašanja, ki smo si jih zastavili pred izvedeno raziskavo. Na podlagi tega smo prišli do zaključka, da obstajajo nekatere razlike glede zasebnosti in varnosti pri spletnem nakupovanju med starejšimi in mlajšimi potrošniki. Priporočili bi, da bi se podobne raziskave izvajale redno vsaj 1x letno, saj bi s tem dobili pogled kako se mnenja različnih starostnih skupin razlikuje skozi leta.
Ključne besede: spletno nakupovanje, potrošnik, spletne prevare, varnost, zasebnost
Objavljeno v DKUM: 01.12.2023; Ogledov: 248; Prenosov: 35
.pdf Celotno besedilo (2,09 MB)

4.
Vpeljava poslovne analitike v prodajno podjetje
Katja Hrovatič, 2023, magistrsko delo

Opis: Vedno več podatkov postaja vsakdanje dejstvo za podjetja. To prinaša tako priložnosti kot izzive. Podjetja, ki so sposobna učinkovito upravljati in analizirati svoje podatke, bodo lažje sprejemala premišljene odločitve in ostala konkurenčna v današnjem hitrem poslovnem okolju. Z vlaganjem v prava orodja in tehnologije lahko podjetja svoje podatke spremenijo v dragoceno sredstvo, ki lahko spodbuja rast in uspeh. Te tehnologije so orodja za poslovno inteligenco in poslovno analitiko. Ta orodja podjetjem omogočajo vizualizacijo in analizo podatkov v realnem času, kar olajša prepoznavanje vzorcev in trendov, ki so lahko podlaga za poslovne odločitve. Eno od teh orodji je tudi Qlik Sense. V magistrskem delu smo za prodajno podjetje z orodjem Qlik Sense razvili prodajni modul. Prodajni modul smo ustvarili po načrtu razvoja: (1) Pregled razpoložljivih podatkovnih virov prodajnega podjetja ter urejanje podatkov s procesom integracije podatkov, z upoštevanjem navodil in zahtev naročnika; (2) Razvoj osnovnih vizualizacij za prikaz KPI-jev prodajnega podjetja in testiranja povezav tabel in polj; (3) Razvoj vizualnega dela podajnega modula; (4) Analiza podatkov prodajnega modela s pomočjo vizualizacij in kreiranjem vpogledov. V fazi razvoja smo podatke podjetja z metodologijo ETL ekstrahirali, preoblikovali in naložili v orodje poslovne analitike. Nato smo po metodi DAR predstavili podatke podjetja. V modulu smo pripravili različne vizualizacije, ki omogočajo preprosto analizo poslovanja podjetja. Modul vsebuje sedem zavihkov, ki s pomočjo objektov tabel, grafikonov in KPI predstavljajo prodajne podatke podjetja. Prodajni modul in njegovo analizo smo na koncu predstavili naročniku. Sledi integracija podatkov, testiranje in implementacija prodajnega modula ter izobraževanje zaposlenih.
Ključne besede: poslovna analitika, vizualizacija, modul, ETL proces, DAR metodologija
Objavljeno v DKUM: 23.11.2023; Ogledov: 242; Prenosov: 30
.pdf Celotno besedilo (3,13 MB)

5.
Odnos mladih do spletnega nakupovanja
Sara Hegler, 2023, diplomsko delo

Opis: V enaindvajsetem stoletju postaja spletno nakupovanje vse bolj priljubljeno, saj vedno več ljudi nakupuje preko spleta s svojimi pametnimi telefoni in drugimi digitalnimi napravami. Mladi so kljub nižji kupni moči pomemben del potrošniškega trga. Za trgovce je pomembno, da razumejo potrebe in želje mladih ter se prilagodijo njihovemu nakupnem vedenju, da bi zagotovili najboljšo možno izkušnjo nakupovanja in pritegnili mlade potrošnike k svojim izdelkom in storitvam. Namen te diplomske naloge je preučiti odnos mladih do spletnega nakupovanja. Ta naloga raziskuje spremenljivke, ki vplivajo na spletno nakupovanje pri mladih potrošnikih, in sicer spol, starost, zaposlitev, mesečni razpon sredstev, pomembnost različnih motivatorjev za nakup, vpliv medijev … Posebej nas je zanimalo, kako se odnos mladih razlikuje glede na spol, starost in vpliv epidemije kovida-19 na spletno nakupovanje. Izvedli smo spletno anketo in analizirali zbrane podatke. Empirične ugotovitve te študije kažejo, da so moški bolj nagnjeni k spletnemu nakupovanju in preko interneta nakupujejo večkrat kot ženske. Ženske pogosteje nakupujejo oblačila, čevlje, dodatke in kozmetiko, lepotne izdelke ali izdelke za sprostitev, moški pa računalnike, mobilne naprave, elektroniko in izdelke za šport, hobi ali vrt. Med mladimi generacijami ni statistično pomembnih razlik, opažamo pa, da starejše generacije dajejo več prednosti spletnemu nakupu pred fizičnemu in jim je bolj pomembna hitrost nakupa. Mlajše generacije dajejo prednost spletnemu nakupu zaradi nižjih cen in širše izbire. Nanje imajo večji vpliv za spletne nakupe različna družbena omrežja, priporočila družine, prijateljev ali različni influencerji oziroma ambasadorji. Poleg tega lahko zaključimo, da je epidemija kovida-19 vplivala na povečanje obsega spletnega nakupovanja.
Ključne besede: spletno nakupovanje, mladi potrošniki, e-poslovanje, odnos potrošnikov, spletna trgovina
Objavljeno v DKUM: 06.06.2023; Ogledov: 515; Prenosov: 118
.pdf Celotno besedilo (1,42 MB)

6.
Optimizacija dela zaposlenih z vpeljavo rezervacijskega sistema pri ponudniku namestitvenih kapacitet
Boštjan Rezar, 2023, magistrsko delo

Opis: Nove digitalne tehnologije močno vplivajo na razvoj turističnega sektorja. V preteklosti so turisti svoje počitnice pretežno rezervirali po telefonu neposredno pri ponudniku namestitev ali so rezervacijo zaupali turistični agenciji. Danes se lahko proces rezervacije podpre z ustreznimi programskimi rešitvami, ki jih je na trgu veliko. Kljub temu pa morajo biti ponudniki namestitvenih kapacitet pozorni pri izbiri primerne rešitve in se vpeljave lotiti sistematično in dosledno, saj bo to vplivalo na njihovo optimizacijo dela in na povpraševanje strank v prihodnosti. Magistrska naloga predstavlja dobro prakso vpeljave in uporabe rezervacijskega sistema, ki je primeren za manjše ponudnike namestitvenih kapacitet. Raziskali smo, kaj takšna rešitev pomeni za organizacijo in zaposlene, kakšne so prednosti uporabe ter priložnosti za nadgradnjo takega sistema. V teoretičnem delu zaključnega dela smo proučili razpoložljivo literaturo, vezano na digitalizacijo in razvoj digitalizacije v turizmu, ter predstavil nekaj najvidnejših spletnih rezervacijskih sistemov, ki so prisotni v domačem okolju, kot tudi mednarodno. V empiričnem delu smo za pridobitev podatkov o izboru, vpeljavi in sami uporabi sistema opravili intervjuje z nekaterimi uporabniki rezervacijsko recepcijskega sistema v hotelu. Informacije o tem, kako deluje raziskani rezervacijsko recepcijski sistem smo pridobili tudi s pomočjo metode odkritega opazovanja s popolno udeležbo. Med delom smo opazovali vodjo hotela, vodjo recepcije ter receptorko. Med opazovanjem smo pridobili dodatna pojasnila glede uporabnosti sistema, kje so ozka grla in pomanjkljivosti ter kje uporabniki vidijo možnosti za nadgradnjo oziroma izboljšave funkcionalnosti sistema. Ugotovili smo, da je bila vpeljava novega rezervacijsko recepcijskega sistema upravičena in smiselna. Z uvedbo novega rezervacijsko-recepcijskega sistema je ponudnik namestitvenih kapacitet optimiziral poslovanje, znižal stroške, povečal prodajo, digitaliziral nekatere delovne procese in reorganiziral ter optimiziral delo receptorjev. Z ugotovitvami smo seznanili tudi vodjo hotela. Podali smo tudi predloge za nadgradnjo sistema, ki jih lahko vodstvo hotela posreduje ponudniku sistema.
Ključne besede: optimizacija dela, rezervacijski sistem, digitalna tehnologija
Objavljeno v DKUM: 29.05.2023; Ogledov: 465; Prenosov: 32
.pdf Celotno besedilo (1,39 MB)

7.
Nakupne navade potrošnikov v digitalni dobi
Viktorija Đukić, 2022, diplomsko delo

Opis: Nakupovanje preko spleta je ena najbolj priljubljenih dejavnosti, saj potrošnikom omogoča hiter in enostaven nakup. Kljub možnim tveganjem pri nakupovanju preko spleta je spletnih potrošnikov čedalje več. Diplomsko delo obravnava nakupne navade potrošnikov v digitalni dobi in je natančneje osredotočeno v proučevanje vedenja potrošnikov pred nakupom, med nakupom in po nakupu. Raziskali smo, ali je pandemija Covid-19 vplivala na pogostost nakupovanja preko spleta in kako se nakupne navade razlikujejo glede na starost in digitalne kompetence potrošnika. V uvodu diplomskega dela smo predstavili problem, cilje, zadane hipoteze ter uporabljene tehnike in metode dela. Pri teoretičnih osnovah smo predstavili osnovne pojme, kot so nakupne navade potrošnikov, kdo je digitalni potrošnik in dejavniki, ki vplivajo na nakupno vedenje potrošnika. Empirični del predstavlja naš raziskovalni pristop, v rezultatih pa predstavljamo ugotovitve naše raziskave. Ugotavljamo, da je imela pandemija Covid-19 velik vpliv na nakupne navade potrošnikov in da obstajajo statistično značilne razlike med potrošniki z minimalnimi znanji in naprednimi znanji. Na koncu diplomskega dela razpravljamo o rezultatih raziskave in podajamo zaključne ugotovitve.
Ključne besede: Nakupne navade, digitalizacija, potrošnik, digitalne kompetence
Objavljeno v DKUM: 14.11.2022; Ogledov: 688; Prenosov: 118
.pdf Celotno besedilo (4,00 MB)

8.
Digitalne kompetence študentov v času pandemije COVID-19
Pia Pičulin, 2022, diplomsko delo

Opis: Pandemija COVID-19 je sprožila potrebo po višjih ravneh digitalnih zmogljivosti v izobraževanju. Močno je zaznamovala naše življenje in posledično tudi način študija. V zelo kratkem času so se morale tako univerze in njihovi zaposleni kot tudi študentje prilagoditi razmeram in ukrepom za zajezitev virusa. Uveljavil se je drugačen način študija, ki je bil vsem še dokaj neznan. Predavanja in vaje so potekale prek spleta, potrebno je bilo veliko več samoiniciative. Povečale so se neenakosti med tistimi, ki imajo dostop do digitalnih tehnologij, in tistimi, ki imajo omejen dostop do njih. Pričakovanja do študentov so se povečala, saj so morali biti vešči uporabe potrebne tehnologije za študij na daljavo in hkrati slediti ter se učiti snov predmetov. Diplomska naloga tako obravnava digitalne kompetence študentov v času pandemije, njihovo mnenje o vplivu COVID-19 na njihove digitalne zmožnosti in njihovo mnenje o študiju na daljavo. Z anketnim vprašalnikom smo pridobili podatke o digitalnih kompetencah študentov ter njihovo mnenje o vplivu pandemije COVID-19 na razvoj kompetenc in njihov študij.
Ključne besede: digitalne kompetence, digitalizacija, študij, COVID-19
Objavljeno v DKUM: 06.07.2022; Ogledov: 911; Prenosov: 149
.pdf Celotno besedilo (4,59 MB)

9.
Vpliv pandemije COVID-19 na razvoj digitalnega marketinga v izbrani organizaciji
Alen Hodžić, 2021, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo preučevali področje pojava pandemije COVID-19 v razvoju digitalnega marketinga v izbrani organizaciji. V teoretičnem delu smo predstavili področja, ki se navezujejo na digitalni marketing, temu pa je sledil empirični del. Tega smo izvedli s pomočjo polstrukturiranega vprašalnika, ki smo uporabili v intevjuju z direktorjem in vodjo marketinga organizacije FIN-TUN d.o.o. V empiričnem delu smo želeli izvedeti čim več o delovanju digitalnega marketinga izbrane organizacije. Zanimalo nas je na kakšen način se je organizacija odzvala na pojav pandemije, kakšne spremembe so doživeli na področju digitalnega marketinga, kaj so spremenili, kakšne so novitete ipd. V raziskavi smo uspeli pridobiti informacije, ki so jasno pokazale, da je podjetje bilo pred pojavom pandemije dobro marketinško usmerjeno. Iz analize intervjujev smo lahko razbrali, da za podjetje pojav pandemije ni povzročil večjih sprememb z izjemo zaprtja restavracije. Na področju digitalnega marketinga pa je prišlo do intenzivne uporabe družabnih omrežij in povezovanja s potencialnimi kupci preko vplivnežev, ki so nagovarjali občinstvo za nakupovanje izdelkov pri njih. Prenovili so tudi spletno stran in spletno trgovino. Ob analizi vseh odgovorov na vprašanja in analizi digitalnih tehnologij, pa smo ob koncu podali naše ugotovitve in predloge za izboljšave na področju digitalnega marketinga. Kot izboljšave smo predlagali zaposlitev dodatne delovne sile na področju marketinga za razbremenitev dela. Na podlagi zaposlitve, tudi izobraževanje novo nastoplih na tem delovnem področju. Predlagali smo tudi dodatno uporabo družbenih omrežij (Tik Tok, YouTube) in pospešeno spremljanje le-teh in dogajanje na spletni strani ter njihovi spletni trgovini.
Ključne besede: digitalni marketing, COVID-19, poslovni svet, spremembe
Objavljeno v DKUM: 05.01.2022; Ogledov: 978; Prenosov: 164
.pdf Celotno besedilo (1,23 MB)

10.
Razvoj aplikacije za organizacijo športnih aktivnosti za Android
Sandra Rozman, 2021, magistrsko delo

Opis: V magistrski nalogi smo razvili beta verzijo Android mobilne aplikacije za organizacijo športnih aktivnosti, ki temelji na spletni strani. Aplikacija je namenjena trenerjem oziroma organizatorjem športnih aktivnosti, ki uporabljajo mobilno napravo z Android operacijskim sistemom. Uporablja se za SMS obveščanje o dogodku in prejemanje povratnih informacij o prisotnosti udeležencev. Trenerju omogoča hitro kreiranje dogodka in pošiljanje sporočil udeležencem ter enostaven pregled nad prisotnostjo in odgovori udeležencev. Tako se lahko bolje pripravi na trening in ima, manj dela s pripravo poročil za klub. Za razvoj Android mobilne aplikacije je bilo potrebno izbrati ustrezna orodja. Pri tem smo si pomagali z zgledi v praksi. Izbrali smo razvojno orodje Android Studio, s katerim smo spletno stran preoblikovali mobilnim napravam prijazno. Lepši prikaz nam je omogočil vmesnik WebWiev, ki je sistemska komponenta za Android operacijski sistem. Funkcionalno in oblikovno zasnovo aplikacije smo izdelali na podlagi naročnikovih želja. Spletna stran testno gostuje na lokalnem strežniku, ki kot strojno opremo uporablja mini računalnik Raspberry Pi 3. Za dostop do nje smo testnemu uporabniku za testiranje aplikacije predložili naslov strežnika s katerim smo ga preusmerili na domenski IP, kjer je naša spletna stran. Ob koncu testnega obdobja smo opravili intervju s trenerjem, ki je potencialni uporabnik. Predstavil nam je izkušnje in podal predloge za izboljšave. Predlagane izboljšave bomo v bližnji prihodnosti poskušali vključiti v trenutno različico aplikacije ter jo ponuditi tudi drugim potencialnim uporabnikom. Seveda bo pred tem potrebno dobro raziskati trg.
Ključne besede: Android operacijski sistem, mobilna aplikacija, organizacija športnih aktivnosti, Android Studio
Objavljeno v DKUM: 21.09.2021; Ogledov: 1048; Prenosov: 131
.pdf Celotno besedilo (4,85 MB)

Iskanje izvedeno v 2.6 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici