1. Optimizacija dela zaposlenih z vpeljavo rezervacijskega sistema pri ponudniku namestitvenih kapacitetBoštjan Rezar, 2023, magistrsko delo Opis: Nove digitalne tehnologije močno vplivajo na razvoj turističnega sektorja. V preteklosti so turisti svoje počitnice pretežno rezervirali po telefonu neposredno pri ponudniku namestitev ali so rezervacijo zaupali turistični agenciji. Danes se lahko proces rezervacije podpre z ustreznimi programskimi rešitvami, ki jih je na trgu veliko. Kljub temu pa morajo biti ponudniki namestitvenih kapacitet pozorni pri izbiri primerne rešitve in se vpeljave lotiti sistematično in dosledno, saj bo to vplivalo na njihovo optimizacijo dela in na povpraševanje strank v prihodnosti. Magistrska naloga predstavlja dobro prakso vpeljave in uporabe rezervacijskega sistema, ki je primeren za manjše ponudnike namestitvenih kapacitet. Raziskali smo, kaj takšna rešitev pomeni za organizacijo in zaposlene, kakšne so prednosti uporabe ter priložnosti za nadgradnjo takega sistema. V teoretičnem delu zaključnega dela smo proučili razpoložljivo literaturo, vezano na digitalizacijo in razvoj digitalizacije v turizmu, ter predstavil nekaj najvidnejših spletnih rezervacijskih sistemov, ki so prisotni v domačem okolju, kot tudi mednarodno. V empiričnem delu smo za pridobitev podatkov o izboru, vpeljavi in sami uporabi sistema opravili intervjuje z nekaterimi uporabniki rezervacijsko recepcijskega sistema v hotelu. Informacije o tem, kako deluje raziskani rezervacijsko recepcijski sistem smo pridobili tudi s pomočjo metode odkritega opazovanja s popolno udeležbo. Med delom smo opazovali vodjo hotela, vodjo recepcije ter receptorko. Med opazovanjem smo pridobili dodatna pojasnila glede uporabnosti sistema, kje so ozka grla in pomanjkljivosti ter kje uporabniki vidijo možnosti za nadgradnjo oziroma izboljšave funkcionalnosti sistema. Ugotovili smo, da je bila vpeljava novega rezervacijsko recepcijskega sistema upravičena in smiselna. Z uvedbo novega rezervacijsko-recepcijskega sistema je ponudnik namestitvenih kapacitet optimiziral poslovanje, znižal stroške, povečal prodajo, digitaliziral nekatere delovne procese in reorganiziral ter optimiziral delo receptorjev. Z ugotovitvami smo seznanili tudi vodjo hotela. Podali smo tudi predloge za nadgradnjo sistema, ki jih lahko vodstvo hotela posreduje ponudniku sistema. Ključne besede: optimizacija dela, rezervacijski sistem, digitalna tehnologija Objavljeno v DKUM: 29.05.2023; Ogledov: 49; Prenosov: 2
Celotno besedilo (1,39 MB) |
2. Dimenzioniranje armiranobetonskih elementov s programom IDEA StatiCa na osnovi metode CSFM : diplomsko deloMarjeta Gregor, 2023, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo obravnava uporabo programskega orodja IDEA StatiCa, ki uporablja metodo »The Compatible Stress Field Method«. Metoda CSFM predstavlja alternativo dimenzioniranju armiranobetonskih konstrukcij z modelom razpor in vezi, ki je vključena v standardu SIST EN 1992-1-1. Namenjena je dimenzioniranju armiranobetonskih elementov na območjih diskontinuitet, z implementirano topološko optimizacijo pa je lahko tudi v veliko pomoč pri načrtovanju armature. Glede na to, da z modeli razpor in vezi kriterije mejnega stanja uporabnosti (deformacije, širina razpok itd.) ni mogoče zanesljivo preveriti, metoda CSFM te pomanjkljivosti odpravlja. V diplomskem delu je prikazan postopek dimenzioniranja dveh različnih, armiranobetonskih stenastih nosilcev po modelu razpor in vezi in po metodi CSFM v programu IDEA StatiCa. Na podlagi dobljenih rezultatov obeh stenastih nosilcev so v diplomskem delu zajete različne primerjave rezultatov glede na mejno stanje nosilnosti med modelom razpor in vezi ter metodo CSFM. Rezultati po mejnem stanju uporabnosti so prikazani samo na osnovi metode CSFM. Prikazani so tudi rezultati, koliko armature bi prihranili, če bi na podlagi rezultatov o izkoriščenosti armature pri obeh stenastih nosilcih zmanjšali prečni prerez armature. Predstavljene so tudi ugotovitve glede učinkovitosti uporabe topološke optimizacije pri načrtovanju pozicije armature. Ključne besede: IDEA StatiCa, metoda CSFM, model razpor in vezi, dimenzioniranje, stenasti nosilec Objavljeno v DKUM: 16.03.2023; Ogledov: 158; Prenosov: 41
Celotno besedilo (3,95 MB) |
3. Osnove turističnega vodenja : učbenikIgor Rajner, Mitja Gorenak, 2022 Opis: Učbenik Osnove turističnega vodenja predstavlja zbirko petih poglavji, v katerih se študentje seznanijo s povsem praktičnimi pristopi k turističnemu vodenju. Prvo poglavje se osredotoča na pripravo itinerarija, s tehničnim pristopom se tako razdeli besedno bogat turistični program v logistično rešitev primerno za turističnega vodnika ali vodnico. Drugo poglavje se osredotoča na pripravo materialov, kjer je poudarek na pravilnem pristopu k iskanju ustrezne literature. Ker so zgolj podatki lahko suhoparni dodajamo tretje poglavje, kjer iz podatkov tvorimo zgodbe, ki so za turizem še kako pomembne. Četrto poglavje predstavljajo podporni materiali vodenju, ki obogatijo izkušnjo potnikov na potovanju. Zadnje peto poglavje zaokrožuje celoto, saj dodaja vpogled v preštevilne situacije, ki jih ni mogoče predvideti a ravno v teh se mora turistični vodnik ali turistična vodnica še toliko bolj izkazati. Celoten učbenik je zasnovan tako, da so vsebine močno prepletene s številnimi vajami in primeri, ki bodo študentom omogočili poglobljeno razumevanje izbranih vsebin. Ključne besede: turizem, vodenje, turistični vodnik, destinacije, doživetja Objavljeno v DKUM: 29.11.2022; Ogledov: 184; Prenosov: 36
Celotno besedilo (5,06 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
4. Vpliv stigmatizacije na turiste (na potovanjih) v Sloveniji : diplomsko delo univerzitetnega študijaLara Praznik, 2022, diplomsko delo Opis: Stigmatizacija je proces etiketiranja posameznikov ali družbenih skupin na podlagi nekaterih očitnih značilnosti in lastnosti oseb, ki niso nujno resnične oziroma so preveč posplošene. Rezultat stigmatizacije so močne stigme, ki so vžgane v telo in dušo posameznika ter vplivajo na njegovo delovanje v družbi. Ljudje v svojem življenju nastopamo v različnih družbenih vlogah, ki so pogostokrat stigmatizirane zaradi površinskega odnosa do razumevanja sveta in družbenih procesov v njem. Turizem je večdimenzionalen pojav v mobilni družbi, ki ne more imeti samo ene razlage, saj je rezultat takih notranjih in zunanjih dejavnikov, ki ne morejo biti odvisni zgolj od stigmatiziranih podob sveta. Znotraj mobilne družbe posamezniki nastopajo tudi v vlogi turista. Turisti v družbi predstavljajo svojo družbeno podskupino, ki je stigmatizirana zaradi nekaterih izrazitih skupnih značilnosti posameznikov v njej. Turist kot oseba lahko v procesu stigmatizacije nastopa kot nosilec stigem ali stigmatizator. V naši diplomski nalogi smo proučevali stigmatizirano vlogo turista in njegov status v družbi, poiskali in s pomočjo socioloških in antropoloških teorij analizirali primere stigem v turizmu, raziskovali, kako turisti na potovanjih dojemajo stigmatizacijo, ter identificirali in skušali razviti scenarije za spoprijemanje z družbenimi stigmami za turiste v turizmu. Rezultati raziskave so pokazali, da lahko različni posamezniki različno občutijo in doživljajo stigmo. Zatorej ne obstaja samo en možen način spoprijemanja s stigmo, ampak je teh več. V naši raziskavi smo tako na podlagi refleksij naših informatorjev razvili več možnih scenarijev spoprijemanja s stigmo na treh ravneh; na ravni posameznika, ponudnika in destinacije. Scenariji ponujajo možne načine spoprijemanja s stigmo v realnem svetu. Ključne besede: turist, stigmatizacija, stigma, mobilnost, medkulturno srečanje Objavljeno v DKUM: 15.11.2022; Ogledov: 276; Prenosov: 45
Celotno besedilo (1,05 MB) |
5. Nakupne navade potrošnikov v digitalni dobiViktorija Đukić, 2022, diplomsko delo Opis: Nakupovanje preko spleta je ena najbolj priljubljenih dejavnosti, saj potrošnikom omogoča hiter in enostaven nakup. Kljub možnim tveganjem pri nakupovanju preko spleta je spletnih potrošnikov čedalje več. Diplomsko delo obravnava nakupne navade potrošnikov v digitalni dobi in je natančneje osredotočeno v proučevanje vedenja potrošnikov pred nakupom, med nakupom in po nakupu. Raziskali smo, ali je pandemija Covid-19 vplivala na pogostost nakupovanja preko spleta in kako se nakupne navade razlikujejo glede na starost in digitalne kompetence potrošnika. V uvodu diplomskega dela smo predstavili problem, cilje, zadane hipoteze ter uporabljene tehnike in metode dela. Pri teoretičnih osnovah smo predstavili osnovne pojme, kot so nakupne navade potrošnikov, kdo je digitalni potrošnik in dejavniki, ki vplivajo na nakupno vedenje potrošnika. Empirični del predstavlja naš raziskovalni pristop, v rezultatih pa predstavljamo ugotovitve naše raziskave. Ugotavljamo, da je imela pandemija Covid-19 velik vpliv na nakupne navade potrošnikov in da obstajajo statistično značilne razlike med potrošniki z minimalnimi znanji in naprednimi znanji. Na koncu diplomskega dela razpravljamo o rezultatih raziskave in podajamo zaključne ugotovitve. Ključne besede: Nakupne navade, digitalizacija, potrošnik, digitalne kompetence Objavljeno v DKUM: 14.11.2022; Ogledov: 245; Prenosov: 69
Celotno besedilo (4,00 MB) |
6. Vpliv migrantskih tokov na percepcijo varnosti turistične destinacije na balkanski poti : magistrsko deloIrena Lazanski, 2022, magistrsko delo Opis: Pri izbiri destinacije potovanja na izbiro turista vpliva več dejavnikov. Osredotočili smo se na varnost, bolj podrobno na percepcijo varnosti in kako ta vpliva na izbor turistične destinacije. Zanimal nas je vpliv migrantskih tokov na percepcijo varnosti turistične destinacije na balkanski poti. V raziskavo smo vključili države: Grčijo, Turčijo, Srbijo in Bosno in Hercegovino, ki so po našem mnenju pogosto obiskane tudi s strani slovenskih turistov. Raziskali smo vpliv migrantskih tokov na percepcijo varnosti v povezavi z odločitvijo za obisk destinacije. Za raziskavo smo uporabili kvantitativne metode, in sicer raziskovanja sekundarnih statističnih podatkov in anketiranja na socialnih omrežjih. Anketirali smo 335 oseb, ki so podale svoja mnenja o vplivu migrantskih tokov na percepcijo varnosti turistične destinacije na balkanski poti. Ugotovili smo, da je varnost sicer pomemben element pri izbiri potovanja, ni pa najpomembnejši. Migranti in migrantski tokovi niso znatno vplivali na pritok turistov na izbrane turistične destinacije in so se po začetnem padcu med migrantskimi tokovi hitro pobrale. Ključne besede: turizem, potovanja, varnost, turistične destinacije, migrantska kriza Objavljeno v DKUM: 03.11.2022; Ogledov: 287; Prenosov: 48
Celotno besedilo (2,59 MB) |
7. MERJENJE KAKOVOSTI STORITEV NA LJUDSKI UNIIVERZI SLOVENSKA BISTRICA IN VPLIV LE-TEH NA ZADOVOLJSTVO ODJEMALCEV IN UGLED ORGANIZACIJEMarjeta Ramovš, 2022, magistrsko delo Opis: Vse večje zahteve, informiranost in konkurenca na trgu izobraževanja omogočajo odjemalcem veliko izbiro pri odločanju o izobraževalni organizaciji, zato je kakovost storitev eden ključnih dejavnikov pri diferenciaciji ponudbe na konkurenčnem trgu izobraževanja. Za sledenje zagotavljanja kakovosti storitev v izobraževanju je pomembno sistematično merjenje kakovosti storitev.
Z magistrsko nalogo smo merili kakovost storitev v organizaciji izobraževanja odraslih na Ljudski univerzi Slovenska Bistrica in ugotavljali vpliv zaznane kakovosti storitev na zadovoljstvo odjemalcev in ugled omenjene organizacije.
Magistrsko nalogo smo razdelili na teoretični in empirični del. V teoretičnem delu smo proučili koncepte kakovost storitev, zadovoljstvo odjemalcev in ugled organizacije. Podrobneje smo pregledali nekatere modele, ki proučujejo kakovosti storitev, in sicer predvsem model SERVQUAL, ServPERF, HEdPERF, POKI ter ostale novejše modele HEDQUAL, HEISQUAL, HESQUAL, ki so bili uporabljeni pri raziskovanju kakovosti storitev v izobraževanju, ter modele, ki proučujejo zadovoljstvo odjemalcev in ugled.
V empiričnem delu magistrske naloge smo izvedli opisno raziskavo, v kateri smo zbirali in obdelali podatke na priložnostnem vzorcu sedemindevetdesetih odjemalcev storitev na Ljudski univerzi. Za merjenje kakovosti smo uporabili prirejeno lestvico SERVQUAL z osemnajstimi postavkami. Zadovoljstvo smo merili s sedmimi, ugled pa z enajstimi postavkami. Pri ugotavljanju ključnih faktorjev smo uporabili eksploratorno faktorsko analizo in analizo zanesljivosti. Za zbiranje podatkov smo uporabili metodo spraševanja v obliki anketnega vprašalnika.
Ugotovili smo, da pričakovana kakovost storitev dosega zaznano kakovost storitev, da kakovost storitev srednje močno in pozitivno vpliva na zadovoljstvo odjemalcev in ugled organizacije Ljudska univerza ter da sta ugled in zadovoljstvo srednje močno pozitivno povezana.
Rezultati magistrske naloge predstavljajo prispevek k razvoju raziskovanja kakovosti storitev z vidika izvajalcev izobraževanja odraslih. Ključne besede: kakovost, zadovoljstvo, ugled, izobraževalne storitve Objavljeno v DKUM: 14.07.2022; Ogledov: 384; Prenosov: 104
Celotno besedilo (2,75 MB) |
8. Digitalne kompetence študentov v času pandemije COVID-19Pia Pičulin, 2022, diplomsko delo Opis: Pandemija COVID-19 je sprožila potrebo po višjih ravneh digitalnih zmogljivosti v izobraževanju. Močno je zaznamovala naše življenje in posledično tudi način študija. V zelo kratkem času so se morale tako univerze in njihovi zaposleni kot tudi študentje prilagoditi razmeram in ukrepom za zajezitev virusa. Uveljavil se je drugačen način študija, ki je bil vsem še dokaj neznan. Predavanja in vaje so potekale prek spleta, potrebno je bilo veliko več samoiniciative. Povečale so se neenakosti med tistimi, ki imajo dostop do digitalnih tehnologij, in tistimi, ki imajo omejen dostop do njih. Pričakovanja do študentov so se povečala, saj so morali biti vešči uporabe potrebne tehnologije za študij na daljavo in hkrati slediti ter se učiti snov predmetov. Diplomska naloga tako obravnava digitalne kompetence študentov v času pandemije, njihovo mnenje o vplivu COVID-19 na njihove digitalne zmožnosti in njihovo mnenje o študiju na daljavo. Z anketnim vprašalnikom smo pridobili podatke o digitalnih kompetencah študentov ter njihovo mnenje o vplivu pandemije COVID-19 na razvoj kompetenc in njihov študij. Ključne besede: digitalne kompetence, digitalizacija, študij, COVID-19 Objavljeno v DKUM: 06.07.2022; Ogledov: 435; Prenosov: 93
Celotno besedilo (4,59 MB) |
9. Analiza stanja za pripravo strategije razvoja turizma v občini Šentjernej : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijaAnđela Burger, 2021, diplomsko delo Opis: V zaključnem delu z naslovom »Analiza stanja za pripravo strategije razvoja turizma v občini Šentjernej« smo analizirali trenutno stanje v občini Šentjernej, s poudarkom na naravnih in kulturnih znamenitostih. Na osnovi našega raziskovalnega dela, metode fotografiranja, analize in uspešno opravljenih intervjujev smo prišli do realnega stanja občine Šentjernej. Na podlagi ugotovitev smo opredelili SWOT analizo (prednosti, slabosti, priložnosti in nevarnosti) ter nato podali svoje mnenje o možnostih za izboljšave, nadaljni razvoj občine. S svojim zaključnim delom želimo dokazati, da bi lahko z veliko truda, vložkom, dobrim destinacijskim managementom ter kvalitetnimi produkti destinacija Šentjernej postala boljša, trajnostna, zelena ter bolj konkurenčna. Verjamemo, da smo skozi zaključno delo podali dobra izhodišča za pripravo strategije razvoja turizma. Ključne besede: Šentjernej, naravne danosti, kulturne danosti, stanje, strategija razvoja. Objavljeno v DKUM: 13.04.2022; Ogledov: 434; Prenosov: 44
Celotno besedilo (2,02 MB) |
10. Vpliv pandemije COVID-19 na razvoj digitalnega marketinga v izbrani organizacijiAlen Hodžić, 2021, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu smo preučevali področje pojava pandemije COVID-19 v razvoju digitalnega marketinga v izbrani organizaciji. V teoretičnem delu smo predstavili področja, ki se navezujejo na digitalni marketing, temu pa je sledil empirični del. Tega smo izvedli s pomočjo polstrukturiranega vprašalnika, ki smo uporabili v intevjuju z direktorjem in vodjo marketinga organizacije FIN-TUN d.o.o. V empiričnem delu smo želeli izvedeti čim več o delovanju digitalnega marketinga izbrane organizacije. Zanimalo nas je na kakšen način se je organizacija odzvala na pojav pandemije, kakšne spremembe so doživeli na področju digitalnega marketinga, kaj so spremenili, kakšne so novitete ipd. V raziskavi smo uspeli pridobiti informacije, ki so jasno pokazale, da je podjetje bilo pred pojavom pandemije dobro marketinško usmerjeno. Iz analize intervjujev smo lahko razbrali, da za podjetje pojav pandemije ni povzročil večjih sprememb z izjemo zaprtja restavracije. Na področju digitalnega marketinga pa je prišlo do intenzivne uporabe družabnih omrežij in povezovanja s potencialnimi kupci preko vplivnežev, ki so nagovarjali občinstvo za nakupovanje izdelkov pri njih. Prenovili so tudi spletno stran in spletno trgovino. Ob analizi vseh odgovorov na vprašanja in analizi digitalnih tehnologij, pa smo ob koncu podali naše ugotovitve in predloge za izboljšave na področju digitalnega marketinga. Kot izboljšave smo predlagali zaposlitev dodatne delovne sile na področju marketinga za razbremenitev dela. Na podlagi zaposlitve, tudi izobraževanje novo nastoplih na tem delovnem področju. Predlagali smo tudi dodatno uporabo družbenih omrežij (Tik Tok, YouTube) in pospešeno spremljanje le-teh in dogajanje na spletni strani ter njihovi spletni trgovini. Ključne besede: digitalni marketing, COVID-19, poslovni svet, spremembe Objavljeno v DKUM: 05.01.2022; Ogledov: 607; Prenosov: 152
Celotno besedilo (1,23 MB) |