| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 150
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Izkoriščenost voznega parka pošte slovenije
Neja Kokot, 2021, diplomsko delo/naloga

Opis: V diplomski nalogi smo v prvem delu zajeli teoretični del obravnavanega problema, kot je logistika nasploh, vozni park v organizacijah, izkoriščenost in učinkovitost ter načrtovanje transporta. Problem izkoriščenosti v voznem parku smo opredelili tudi s pomočjo dobrih praks iz tujine. V drugem, analitičnem delu naloge, pa smo opisali organizacijo in njene glavne dejavnosti. Predstavili smo dejanske podatke izkoriščenosti voznega parka za leti 2019 in 2020, s pomočjo teh pa naredili analizo predlogov rešitev, ki bodo izkoriščenost izboljšali. Ugotovili smo, da bi izkoriščenost izboljšali z uvedbo zunanjega izvajanja transporta na določenih lokacijah, kjer je izkoriščenost res slaba. Ugotovili smo tudi, da bi izkoriščenost povečali z združevanjem dostav z večjih pošt na manjše, saj bi pri tem potrebovali manj vozil. Predstavili smo tudi uvedbo umetne inteligence v transportu, predvsem z uporabo avtonomnih vozil, ki se čedalje bolj razvijajo. Najboljši rešitvi izboljšanja izkoriščenosti sta torej uvedba zunanjega izvajanja transporta in umetna inteligenca. Pri obeh rešitvah bi se dosedanji vozni park zmanjšal, s tem pa bi se povečala izkoriščenost preostalih vozil.
Ključne besede: izkoriščenost, logistika, transport, vozni park, Pošta Slovenije
Objavljeno: 24.09.2021; Ogledov: 49; Prenosov: 19
.pdf Celotno besedilo (1,04 MB)

2.
Vpliv pandemije covida-19 na transport
Mateja Salcman, 2021, diplomsko delo

Opis: Konec leta 2019 je na Kitajskem izbruhnil nov gripi podoben virus, poimenovan SARS-CoV-2, bolezen, ki jo virus povzroča, pa covid-19. Virus se je razširil po celem svetu in razglašena je bila pandemija. Vlade so bile primorane ublažiti hitro širjenje virusa, zato so bili sprejeli strogi ukrepi, kot so zaustavitev javnega življenja, šolanje in delo od doma, zapiranje meja in obvezna 14-dnevna karantena ob vstopu v državo. To je nosilo posledice na različne panoge, med njimi tudi na transport. Potniški transport je bil v celoti zaustavljen ali je potekal pod strogimi pogoji. Tovorni transport se je srečal z raznimi novimi izzivi, kot so povečana ozka grla zaradi daljših časovnih dob na mejnih prehodih in pomanjkanje voznikov v času ukrepov. Sprejeta so bila sicer številna odstopanja od predpisanih zakonov za tovorni transport, da je lahko ta potekal kar se da nemoteno.
Ključne besede: pandemija, covid-19, SARS-CoV-2, potniški transport, tovorni transport
Objavljeno: 06.07.2021; Ogledov: 251; Prenosov: 98
.pdf Celotno besedilo (2,10 MB)

3.
Izboljšava prijavno-informacijskega postopka za mobilnosti študentov z namenom študija Erasmus+
Urša Segala, 2020, magistrsko delo/naloga

Opis: V magistrskem delu je prikazan problem prijavno-informacijskega postopka za mobilnost študentov z namenom študija Erasmus+ na Univerzi v Mariboru. S proučitvijo trenutnega postopka in težav, ki se pojavljajo, smo iskali rešitve, da bi ga poenotili, poenostavili in posodobili. Podani so predlogi za izboljšavo, ki jih lahko začnemo izvajati takoj, nekateri pa so povezani s finančnim vložkom in daljšim rokom izvedbe. Obstoječ postopek je predolg in prezapleten, tako za študente kot za zaposlene v strokovnih službah in koordinatorje na fakultetah. Začetni del prijavno-informacijskega postopka, ki se izvaja na fakultetah, je zelo nepoenoten, drugi del pa se izvaja na nivoju Mednarodne pisarne na rektoratu UM in je vezan predvsem na finančne dotacije, kjer pa zaradi uporabe osnovnih orodij lahko prihaja do napak. Določeni deli prijavno-informacijskega postopka se podvajajo, vse preveč je dokumentacije v papirnati obliki. Univerza v Mariboru ima za prijavo na mobilnost svojo aplikacijo, ki pa je zastarela in uporabnikom neprijazna. V magistrskem delu je prikazan diagram poteka obstoječega prijavno-informacijskega postopka, zapisane so vse aktivnosti, in sicer od objave razpisa do odhoda študenta na mobilnost. S kritično analizo obstoječega stanja smo ugotovili, kaj so pomanjkljivosti postopka. Po podanih predlogih rešitve problema smo predstavili diagram poteka s podanimi predlogi za izboljšavo. Pričnemo lahko z naslednjimi predlogi za rešitev problemov, npr. ukinitev dekanovega seznama in uvedba obveznega sestanka. Poenotenje pravilnikov bi zahtevalo pripravo predloga pravilnika na nivoju UM in ukinitev pravilnikov po fakultetah UM. Prenos baze medinstitucionalnih sporazumov v aplikacijo, kreiranje študijskega sporazuma in potrjevanje predmetov v aplikaciji, avtomatizirano pošiljanje obvestil študentom, uvedba elektronskega podpisovanja, možnost prijave za nepovratna sredstva, kreiranje pogodb in aneksov v aplikaciji, kreiranje nalogov za izplačilo v aplikaciji ter hramba dokumentacij pa predstavljajo nadgradnje v obstoječi aplikaciji.
Ključne besede: Erasmus+, izboljšava, mobilnost, prijavno-informacijski postopek, Univerza v Mariboru
Objavljeno: 08.10.2020; Ogledov: 316; Prenosov: 56
.pdf Celotno besedilo (3,73 MB)

4.
Združitev železniških kontejnerskih terminalov Maribor Tezno in Celje
Jakob Šimnic, 2020, diplomsko delo/naloga

Opis: Diplomsko delo predstavlja kontejnerska terminala Maribor Tezno in Celje, ki se soočata s težavami na področju stroškov, infrastrukture, kapacitete, manipulacij, dokumentov, izvajalcev dela in vzdrževanja terminala. V prvem delu so podane teoretične osnove o terminalih s poudarkom na kontejnerskih terminalih. V osrednjem delu je s pomočjo izbrane literature in znanja, pridobljenega v času praktičnega usposabljanja, predstavljena ter opisana analiza obstoječega stanja železniških kontejnerskih terminalov Maribor Tezno in Celje. Sledi kritična analiza s primerjavo omenjenih kontejnerskih terminalov. Cilj diplomskega dela je podati predlog izboljšave obeh železniških kontejnerskih terminalov in predstaviti možnost njune združitve. Končni rezultat pokaže, da združitev obravnavanih kontejnerskih terminalov ni edina rešitev, vendar je najbolj optimalna.
Ključne besede: Slovenske železnice, železniški kontejnerski terminal, kontejnerji, delovanje, združitev.
Objavljeno: 17.08.2020; Ogledov: 217; Prenosov: 59
.pdf Celotno besedilo (1,41 MB)

5.
Transportna dokumentacija v železniškem prometu
Špela Aškerc, 2020, diplomsko delo/naloga

Opis: Za nemoteno in uspešno opravljanje transporta v železniškem prometu je potrebnih vedno več dokumentov, posledično pa tudi vedno več vloženega dela ter časa. Vsak opravljen prevoz blaga je treba tudi dokumentirati. Z logističnega vidika se najprej vprašamo, koliko časa potrebujemo za določeno delo in koliko stroškov namenimo za stvari, ki so nujne za nemoteno opravljanje tega dela. V diplomskem delu zato strmimo k časovni in stroškovni analizi opravljanja dela. Posvetili se bomo predvsem pisanju tovornih listov v železniškem prometu in njegovi izboljšavi. V teoretičnem delu bomo najprej predstavili tovorni terminal, nato pa prikazali dokumente, potrebne za transport z vlakom z vidika odpreme, in dokumentacijo, ki spremlja vlak. V nadaljevanju se bomo posvetili podrobnejši predstavitvi tovornega lista in dejanskega stanja v podjetju. Podali bomo rešitev in analizirali trenutno stanje ter stanje z uvedbo rešitve in ju primerjali med seboj.
Ključne besede: železniški promet, dokumenti, tovorni list, čas, strošek
Objavljeno: 17.08.2020; Ogledov: 265; Prenosov: 58
.pdf Celotno besedilo (2,31 MB)

6.
Priprava transporta za izvoz blaga na primeru strojne industrije
Xhevat Zumeri, 2020, diplomsko delo/naloga

Opis: V diplomskem delu bomo skušali predstaviti pripravo, pakiranje in potrebno dokumentacijo za izvoz blaga iz izbranega podjetja. Namen diplomskega dela je izbrati primerne materiale, ki so okolju prijazni, in pripraviti tovor na izvoz, pri tem pa skrajšati čas manipulacij med pripravo tovora. V prvem delu bomo predstavili nekaj teoretičnih osnov, ki se navezujejo na našo nalogo in so ključnega pomena za teme pakiranja, manipuliranja in dokumentacije, ki jih potrebujemo. V diplomskem delu bodo predstavljene potrebne dokumentacije treh različnih vrst prevoza, in sicer gre za potrebno dokumentacijo za cestni promet, zračni promet in pomorski promet. S pomočjo pridobljenega teoretičnega znanja in pridobljenega znanja skozi praktično usposabljanje in zaposlitev v podjetju bomo predstavili dejansko stanje in način pakiranja ter manipuliranja. Na koncu diplomskega dela bomo podali kritično analizo in predlog rešitve za opisani problem. Končni cilj diplomskega dela je podati najboljšo rešitev glede na način pakiranja in uporabo pravih materialov, ki so okolju prijazni, skrajšati čas pakiranja in uskladiti proces manipuliranja ter pakiranja.
Ključne besede: pakiranje, manipuliranje, dokumentacija, cestni prevoz, zračni prevoz, pomorski prevoz
Objavljeno: 10.07.2020; Ogledov: 221; Prenosov: 42
.pdf Celotno besedilo (3,60 MB)

7.
Primerjava mednarodne trgovine Republike Slovenije in Republike Hrvaške
Samanta Furjan, 2020, magistrsko delo/naloga

Opis: Mednarodna trgovina je izmenjava blaga in storitev med državami. Ta vrsta trgovanja povzroča svetovno gospodarstvo, v katerem cene ali ponudba in povpraševanje vplivajo na svetovne dogodke. Trgovanje na svetovni ravni daje potrošnikom in državam možnost, da so izpostavljeni blagu in storitvam, ki niso na voljo v njihovih državah. Na mednarodnem trgu lahko najdemo skoraj vse vrste izdelkov: hrano, obleke, rezervne dele, olje, nakit, vino, delnice, valute in vodo. Prav tako se tržijo tudi storitve: turizem, bančništvo, svetovanje in prevoz. Mednarodna trgovina državam omogoča vstop na nove trge in ozemlja. Industrializacija, globalizacija in velika podjetja danes najbolj vplivajo na mednarodno trgovino. V Evropi Evropska unija narekuje pravila, pojmujemo pa jo kot eno izmed največjih trgovinskih nacij. Najprej smo opredelili določene teoretične osnove, ki obravnavajo vlogo logistike, dobavnih verig in logističnih posrednikov v mednarodni trgovini, ter določili izraze, kot sta indeks logistične uspešnosti in indeks globalne konkurenčnosti, ki so nam omogočili boljši vpogled v logistično komponento v mednarodni trgovini. Z gospodarskega vidika so kazalniki mednarodne trgovine, kot so trgovinska bilanca, trgovinska odprtost in indeks energetske odvisnosti, podrobneje opredelili mednarodno trgovino določene države. Na podlagi zbranih podatkov je bila narejena analiza mednarodne trgovine Republike Hrvaške in Republike Slovenije. Prav tako je bila pregledana logistična in konkurenčna uspešnost obeh držav, da bi s primerjavo dobili vpogled v sedanje stanje na tem področju gospodarstva in ugotovili, ali je mednarodna trgovina med Republiko Hrvaško in Republiko Slovenijo primerljiva.
Ključne besede: mednarodna trgovina, uvoz, izvoz, logistika, indeks globalne konkurenčnosti, indeks logistične uspešnosti, Hrvaška, Slovenija.
Objavljeno: 13.03.2020; Ogledov: 680; Prenosov: 77
.pdf Celotno besedilo (1,32 MB)

8.
Kazalniki uspešnosti železniškega prometa na primeru slovenije in kanade
Polona Pavlin, 2020, magistrsko delo/naloga

Opis: Magistrsko delo z naslovom Kazalniki uspešnosti železniškega prometa na primeru Slovenije in Kanade se ukvarja s primerjavo dveh izrazito različnih držav na področju železniškega prometa. Govorimo o majhni evropski državi z majhno površino in veliko pokritosti v primerjavi z veliko državo z majhno pokritostjo železniškega prometa. Pri raziskovanju smo se seznanili z javno dostopnimi informacijami, ki so najustreznejše za primerjavo. Ključni kazalniki uspešnosti predstavljajo kompas delovanja podjetja. Postali so nepogrešljivi del letnih poročil in merilo uspešnosti ter učinkovitosti delovanja podjetja. Za lažjo oz. učinkovitejšo primerjavo smo uporabili podatke treh let. Primerjava večjih let namreč prikaže realnejšo sliko uspešnega poslovanja podjetja. Ker govorimo o javnem potniškem in tovornem prometu, so ključni kazalniki uspešnosti prilagojeni dejavnosti. Na osnovi analize podatkov smo podali ugotovitve in možnosti izboljšav obstoječega stanja obvladovanja železniškega prometa tako v Sloveniji kot v Kanadi.
Ključne besede: promet, železnice, Slovenske železnice, Kanadske železnice, kazalniki uspešnosti
Objavljeno: 13.03.2020; Ogledov: 633; Prenosov: 81
.pdf Celotno besedilo (2,25 MB)

9.
Intermodalni transport v podjetju gorenje d.d.
Teja Janžovnik, 2019, diplomsko delo/naloga

Opis: Količina pretovorjenega blaga s cestnim transportnim sredstvom se iz leta v leto povečuje. Posledično prihaja do večjega onesnaževanja zraka, slabšanja infrastrukture, prometnih nesreč in s tem tudi do zamud, poškodb tovora ter dodatnih stroškov. Da bi se države in podjetja temu izognile, so začele uporabljati nove sodobne tehnologije in kombinirani oziroma intermodalni transport. Nekatere evropske države že s pridom izkoriščajo bimodalno tehnologijo in uvedbo novih prevoznih sredstev. Za dolga potovanja (tovor blaga) se največkrat odločijo za uporabo železnic in ceste. Cesta prinaša to prednost, da tovor potuje »od vrat do vrat«, s čimer ni vmesnih manipulacij in ne prihaja do poškodb tovora. Železnica lahko nemoteno prevaža tovor kadarkoli, saj ni prepovedi voženj ob določenih urah in praznikih kot na cesti. Tovor je tudi bolje zavarovan, vendar pa je potrebna dvojna manipulacija.
Ključne besede: intermodalni transport, cestni transport, železniški transport, Gorenje, bimodalna tehnologija
Objavljeno: 14.01.2020; Ogledov: 478; Prenosov: 76
.pdf Celotno besedilo (681,05 KB)

10.
Analiza okoljskih koristi na primeru implementacije drugega tira
Zerina Karajbić, 2019, diplomsko delo/naloga

Opis: Razvoj transportne logistike, mednarodnega in notranjega cestnega tovornega transporta se iz leta v leto povečuje, in s tem tudi vpliv na gospodarski razvoj, razvoj logističnih storitev in večja uporaba transportnih poti, kar ima negativen vpliv, ki pa se kaže kot posledica onesnaževanje okolja in preobremenjenost cest. Slovenija dobro povezuje evropske države, ki jo v največji meri uporabljajo za tranzit blaga in tako tuja tovorna vozila povzročajo preobremenjenost slovenskih cest, kar povzroča zastoje, prometne nesreče, onesnaževanje okolja, hrup in druge težave. Cestni tovorni transport, kot najbolj uporabljan način transporta tovora in potnikov v svetu povzroča veliko število negativnih vplivov na okolje, kot so emisije škodljivih plinov, zaradi katerih prihaja do klimatskih sprememb in drugih učinkov, škodljivih za zdravje ljudi. Najbolj obremenjen del ceste s tovornimi vozili v Sloveniji predstavlja primorska avtocesta, kjer povprečni letni dnevni promet tovornih vozil znaša 8.000 vozil na posameznih odsekih. Zaradi takšne obremenitve avtoceste prihaja do problemov, kot so uničevanja infrastrukture, izpuščanje velikih količin ogljičnega odtisa v ozračje, gneč in prometnih nesreč. Da bi se ti problemi rešili, se implementacija drugega tira pojavlja kot ena od rešitev zmanjšanja obremenitev cest in avtocest, ker bi se tovorna vozila prestavila na železnico. Tako bi se zmanjšali zastoji na primorski avtocesti, kar bi pomenilo tudi zmanjšanje škodljivih vplivov na okolje, ki jih izpuščajo tovornjaki pri transportu tovora. Po prenosu tovora na železnico, bi se emisije vplivov na okolje zelo zmanjšale, saj je železniški transport okolju najbolj prijazen način transporta.
Ključne besede: 1. cestni transport, 2. drugi tir, 3. ogljični odtis, 4. tovorna vozila, 5. železniški transport
Objavljeno: 13.01.2020; Ogledov: 426; Prenosov: 39
.pdf Celotno besedilo (1,41 MB)

Iskanje izvedeno v 0.19 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici