| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 172
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Integrating participatory approaches and fuzzy analytic hierarchy process (FAHP) for barrier analysis and ranking in urban mobility planning
Uroš Kramar, Marjan Sternad, 2025, izvirni znanstveni članek

Opis: This study examines the barriers to implementing sustainable mobility strategies in small municipalities by integrating participatory and multi-criteria decision-making methods. A triangulated approach combines the nominal group technique (NGT), focus groups (FGs), and the fuzzy analytic hierarchy process (FAHP) to systematically identify, refine, and rank key barriers. The NGT enables stakeholders to list and prioritize barriers individually, ensuring balanced participation. FG discussions then refine and contextualize these barriers, addressing qualitative depth. Finally, the FAHP quantitatively ranks the barriers while accounting for uncertainty in stakeholder judgments. The results highlight systemic constraints, such as financial limitations and regulatory inefficiencies, alongside local challenges like inadequate infrastructure and public resistance. Integrating the NGT, FGs, and the FAHP enhances the analytical rigor by merging structured decision-making with participatory engagement. This methodological innovation strengthens the reliability of barrier assessment and offers a replicable framework for urban mobility planning. The findings underscore the need for locally tailored strategies that balance stakeholder inclusion with structured prioritization, contributing to improved governance in sustainable transport planning.
Ključne besede: sustainable mobility planning, urban mobility, participatory governance, fuzzy analytic hierarchy process, local governance, barriers to implementation, FAHP
Objavljeno v DKUM: 26.03.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 1
.pdf Celotno besedilo (1,70 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

2.
Izbira novih komisionirnih viličarjev za skladišče Engrotuš na podlagi koncepta stroškov življenjskega cikla : diplomsko delo
Marko Ivanović, 2024, diplomsko delo

Opis: Analiza stroškov življenjskega cikla (v nadaljevanju: LCCA ali analiza LCC) se v procesih, ki se izvajajo v skladišču, ne uporablja pogosto. Vendar lahko pričakujemo, da bi v prihodnosti postala vse pomembnejša, glede na to, da učinkovito načrtovanje in vrednotenje stroškov prinaša podjetjem velike prednosti. Metoda ocenjevanja stroškov skozi celoten življenjski cikel omogoča načrtovanje in spremljanje stroškov, kar predstavlja ključni pomen pri izbiri med več različnimi možnostmi. Čeprav se analiza LCC ne uporablja pogosto v skladiščnem sektorju, lahko na podlagi literature, ki se nanaša večinoma na sektor gradbeništva, ugotovimo, da obstaja velik potencial za uporabo analize tudi v sektorju skladiščenja. Dejansko bi jo lahko uporabili pri katerikoli uvedbi novih sredstev v skladišče ali celo pri gradbi novega skladišča. Pri analizi stroškov življenjskega cikla je pomembno upoštevati vse faze načrtovanja stroškov, od začetnih, inicialnih stroškov investicije do končne odstranitve sredstev na koncu življenjskega cikla in stroškov, ki potencialno lahko nastanejo pri tem postopku. V prihodnosti lahko pričakujemo, da se bo metoda LCCA več uporabljala v skladiščnem sektorju, saj podjetniki vedno bolj prepoznavajo pomen dolgoročnih prihrankov in trajnostnega poslovanja.
Ključne besede: skladišče, komisioniranje, analiza stroškov življenjskega cikla, življenjski cikel investicije, ocenjevanje stroškov
Objavljeno v DKUM: 17.12.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 33
.pdf Celotno besedilo (1,86 MB)

3.
Načini omejevanja vstopa v mestna središča : magistrsko delo
Sara Čepin, 2024, magistrsko delo

Opis: Mesta in mestna središča se zaradi povečanega cestnega prometa, prometnih zastojev in onesnaženosti zraka odločajo za uvajanje različnih načinov omejevanja vstopa vozil v mestna središča, med katerimi se najpogosteje pojavljajo območja pristojbin za zastoje in nizko-emisijske cone. Za izbranih 10 mest smo izvedli analizo in primerjavo vpeljanih shem omejevanja dostopa, predvsem s tehničnega vidika in z vidika tehnološke podpore, vključili pa smo tudi ekonomski vidik. Ugotovili smo, da sheme v mestih uspešno zmanjšujejo promet in prometne zastoje ter izboljšujejo kakovost zraka, vendar pa se rezultati razlikujejo glede na mesto. Pristojbine za zastoje so se izkazale kot učinkovite pri zmanjšanju prometa in prometnih zastojev, medtem ko nizko-emisijske cone niso nujno dosegle enakega učinka. So pa po drugi strani zmanjšale število močno onesnažujočih vozil v mestih. Za izboljšanje rezultatov mestnih shem priporočamo kombinacijo obeh načinov omejevanja, pri čemer se prihodki pristojbin usmerijo v razvoj in izboljšave javnega prevoza ter naložbe v infrastrukturo, uvedejo pa se tudi strožje zahteve glede emisijskih standardov. Osrednji del shem mora biti spodbujanje alternativnih oblik prevoza, velik pomen pa je treba nameniti tudi naprednim tehnološkim sistemom, kot so kamere, sistem za samodejno prepoznavanje registrskih tablic (angl. Automatic Number Plate Recognition; v nadaljanjevanju: ANPR) in globalni satelitski navigacijski sistem (angl. Global Navigation Satellite System; v nadaljevanju: GNSS) za učinkovit nadzor vozil in zmanjšanje administrativnih stroškov.
Ključne besede: sheme omejevanja dostopa, onesnaževanje, omejitve, cestni transport, mestna središča
Objavljeno v DKUM: 27.11.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 22
.pdf Celotno besedilo (1,85 MB)

4.
Optimizacija stroškov v cestnem transportu : diplomsko delo
Žiga Lavrič, 2024, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga obravnava optimizacijo stroškov v cestnem prometu s pomočjo naprednih tehnologij, kot so sledenje, tahografi in logistični programi, ter optimizacijo logističnih procesov, kot so načrtovanje, priprava, izvedba, dostava in nadzor prevoza. Cestni transport z omogočanjem prevoza ljudi in blaga igra veliko vlogo v današnjih logističnih sistemih in dobavnih verigah, vendar se kljub pomembnosti transportna podjetja srečujejo z različnimi problemi, kot sta pomankanje kvalificirane delovne sile in zviševanje stroškov, kar je posledica zvišanih cen cestnin ter goriv. Glavni cilj diplomske naloge je preučiti ter analizirati glavne povzročitelje stroškov v cestnem transportu ter ovrednotiti, koliko le te posamično prispevajo h končnim stroškom. Tezo, da so glavni povzročitelji stroški plač, vzdrževanje vozila, energija in gorivo ter stroški vozil in poti, bomo bodisi potrdili ali zavrgli s pomočjo primera, pri katerem bomo tudi zapisali stroške ter izvedli analizo. Rezultate ter način zmanjšanja omenjenih stroškov in posledično izboljšanja učinkovitosti in dobičkonosnosti podjetij bomo opisali ter pojasnili na koncu naše naloge, kjer bomo zapisali tudi, ali so bile teze uspešno potrjene oziroma zavrnjene ter naše razloge utemeljili.
Ključne besede: optimizacija, glavni povzročitelji stroškov, logistični procesi, izboljšanje dobičkonosnosti
Objavljeno v DKUM: 27.11.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 18
.pdf Celotno besedilo (1,87 MB)

5.
A conceptual framework to establish and operate a global logistics energy hub
Mahmoud A. Hammad, Sara El Gazzar, Marjan Sternad, 2021, izvirni znanstveni članek

Opis: Energy-consuming countries are affected by obstructions in supplies or conflicts that mayoccur along the energy transit path. Hence, the presence of a global logistics hub for energy acting as a connecting bridge between energy-supplying and energy-consuming countries can overcome suchtroubles, support the sustainable flow of energy, and achieve the overall operational efficiency of theenergy supply chain. However, establishing a global energy hub is a complicated issue, especiallyin the absence of a clear approach for this. Through conducting a systematic literature review on 36 papers over the past two decades, we identified the key determinants for each player in theenergy supply chain and proposed a leading and integrated conceptual framework for establishing and operating a global logistics energy hub, with a particular focus on oil and gas. This article contributes to knowledge by providing a comprehensive review targeting energy hubs from a logistics perspective, as previous studies have addressed energy hubs from other perspectives suchas political, legal, and security perspectives, while the logistics perspective has not been tackled comprehensively. Moreover, the suggested framework can be then used by further researchers to develop the performance of energy hubs. Practically, this framework can be employed to identify the requirements for a country to become a global energy hub.
Ključne besede: global logistics energy hub, energy supply chain, energy transit corridor, oil, gas, conceptual framework, supply chain management, logistics
Objavljeno v DKUM: 19.08.2024; Ogledov: 78; Prenosov: 11
.pdf Celotno besedilo (5,51 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

6.
Prevoz tirnic v mednarodnem železniškem tovornem prometu : magistrsko delo
Gregor Racman, 2024, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo obravnava in raziskuje problematiko prevoza tirnic v mednarodnem železniškem prometu in predstavlja način prevoza tirnic v železniškem tovornem prometu. Nalaganje tirnic na vagone in železniški prevoz zahtevata skrbno načrtovanje, usklajevanje in strokovno znanje, da se zagotovi varno in učinkovito nalaganje tirnic, ob tem pa je pomembno, da se upošteva postopke nakladanja in vse varnostne protokole. Na ta način se zagotovi, da se tirnice v železniškem tovornem prometu prevažajo varno in prispejo na cilj v brezhibnem stanju. V magistrskem delu tako na podlagi primera prikažemo problematiko, ki se pojavi ob načrtovanju naklada tirnic na vagone, in s predlaganimi rešitvami tovrstne problematike dajemo osnovo za pridobitev novih izkušenj z nakladanjem tirnic v Sloveniji, ki so šele v nastajanju. Na ta način si lahko železniški prevozniki oziroma organizatorji prevozov povečajo potencial prevozov tirnic v mednarodnem železniškem prometu predvsem v tej smeri, da tirnice prispejo v Slovenijo prek morskih povezav iz drugih držav sveta in se odpremljajo naprej v našo širšo regijo
Ključne besede: mednarodni železniški tovorni promet, prevoz tirnic, nakladanje tirnic
Objavljeno v DKUM: 13.06.2024; Ogledov: 187; Prenosov: 24
.pdf Celotno besedilo (2,60 MB)

7.
Requirements for establishing energy hubs : practical perspective
Mahmoud A. Hammad, Sara El Gazzar, Borut Jereb, Marjan Sternad, 2023, izvirni znanstveni članek

Opis: The global economy has barely begun to recover from the effects of the COVID-19 pandemic, only to be thrown into a new crisis because of the Russian-Ukrainian war. The war exacerbated the energy problem by causing a shortage of energy supplies for the EU and other countries, affecting quality of life. As a result, establishing energy hubs for collecting, processing, storing, and transiting energy resources between producing and consuming countries has become imperative to manage energy supplies efficiently. However, previous studies have not yet addressed the requirements for setting up energy hubs from a practical point of view. Therefore, this paper investigates the requirements for the establishment of energy hubs, particularly for oil and gas, from a practical perspective. The researchers conducted 13 semi-structured interviews with different energy stakeholders. Using the SWOT analysis matrix tool, the findings assessed the current state of the global oil and gas market, and the main practical requirements for the establishment of energy hubs were identified, along with the elements for implementation. Furthermore, the article highlighted the most pressing practical issues confronting the establishment of energy centres. Finally, the paper laid out a comprehensive practical framework based on the industry practitioners’ views to help establish energy hubs. The framework provides a possible guide for countries to establish energy hubs based on the main requirements outlined in this study. It can also improve the diversity, flexibility, and security of energy supply, especially for countries that rely on sole suppliers, such as the EU.
Ključne besede: energy hubs, energy stakeholders, diversification of energy supplies, security and sustainability of energy supply, European Union countries, Russian-Ukrainian war
Objavljeno v DKUM: 19.04.2024; Ogledov: 296; Prenosov: 12
.pdf Celotno besedilo (915,12 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

8.
Sistem ocenjevanja vožnje voznikov tovornih vozil : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa
Miha Frontini, 2023, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Sistem ocenjevanja vožnje voznikov tovornih vozil se osredotoča predvsem na sistem ocenjevanja vožnje s sistemom proizvajalca tovornih vozil znamke Scania. V diplomskem delu bomo poskušali dokazati povezavo med pridobljeno oceno s tem sistemom in porabo in obrabo vozila. V teoretičnem delu je najprej predstavljeno, kaj nam sistem ocenjevanja načina vožnje omogoča, katere podatke lahko pridobimo in kako jih med seboj primerjamo. Nato so predstavljeni vplivi in načini varčne vožnje voznikov in kaj je za varčno vožnjo pomembno. Predstavljeni so tudi drugi dejavniki, ki so pomembni za varčno vožnjo, medtem ko smo se v diplomskem delu osredotočili predvsem na človeški dejavnik, ki vpliva na varčno vožnjo. V empiričnem delu diplomskega dela smo najprej predstavili rezultate na podlagi pridobivanja podatkov o pridobljenih ocenah in porabo vozila na opravljenih transportnih poteh. Rezultati zbiranja podatkov o porabi in pridobljenih ocenah prikazujejo povezavo med pridobljeno oceno vožnje in porabo vozila. V nadaljevanju smo predstavili rezultate anonimne ankete, ki so jo izpolnili poklicni vozniki tovornih vozil. Rezultati ankete prikazujejo pripravljenost poklicnih voznikov v uvedbo takšnih sistemov v podjetje. Rezultati prikazujejo tudi pripravljenost voznikov na dodatna izobraževanja na področju varčne vožnje.
Ključne besede: varčna vožnja, ocenjevanje načina vožnje, poraba, cestni tovorni promet
Objavljeno v DKUM: 20.02.2024; Ogledov: 344; Prenosov: 41
.pdf Celotno besedilo (1,48 MB)

9.
Implementacija vagonov z zamenljivim tovoriščem v vozni park Slovenskih železnic : diplomsko delo
Armin Anderlič, 2024, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi smo obravnavali podjetje Slovenske Železnice – Tovorni promet d.o.o. in delovanje tovornega prevoza. Podrobneje smo predstavili samo podjetje in se tekom naloge osredotočali na vagonski vozni park in problematike povezane z njim. V diplomskem delu smo raziskali področje vagonov z zamenljivimi tovorišči, ponudnike tovrstnih vagonov in kako bi lahko njihova implementacija v vozni park pripomogla k boljšem delovanju. Izpisali smo trenutno stanje voznega parka in trenutnega procesa manipulacije blaga v tovornih terminalih. V nadaljevanju smo opisali naš predlog implementacije vagonov z zamenljivim tovoriščem in kako bi lahko prilagodili proces manipulacije, da bi bil časovno bolj efektiven. Prav tako smo tekom diplomskega dela opisali teoretično področje zamenljivih tovorišč ter njihovo praktično uporabo v drugih železniških sistemih v Evropi. V diplomskem delu smo prišli do teoretične ugotovitve, da bi z implementacijo vagonov z zamenljivimi tovorišči in spremembo procesa dela v tovornih terminalih lahko skrajšali nekoristen čas, v katerem vagoni stojijo, za 68 % in zmanjšali pojav okvar v vagonskem voznem parku. Prav tako smo ugotovili, da bi se z rešitvami, ki jih ponujajo vagoni z zamenljivimi tovorišči, lahko zmanjšalo količino praznih voženj vagonskih kompozicij in ustvarila večja povezljivost med cestnim in železniškim tovornim prometom.
Ključne besede: Slovenske Železnice, tovorni promet, vagoni, vozni park, InnoFreight
Objavljeno v DKUM: 19.02.2024; Ogledov: 372; Prenosov: 97
.pdf Celotno besedilo (5,08 MB)

10.
Vpliv inflacije na transport : diplomsko delo univerzitetnega študijskega programa
Neja Gracej, 2023, diplomsko delo

Opis: Inflacija ima precej velik vpliv ne samo na storitve, dobrine ter energente, temveč tudi na transport, kar smo občutili z naraščanjem cen predvsem v tovornem transportu. Dejavniki, ki vplivajo na stopnjo inflacije, pa so med seboj povezani ter skupaj posledično vplivajo na cene vseh vrst transporta. Na inflacijo ne vplivajo samo splošni dejavniki, temveč tudi naravne nesreče in katastrofe, kot so pandemije in vojne. V tem diplomskem delu smo torej raziskali, kakšen vpliv ima inflacija na tovorni transport v Sloveniji, EU in v EURO območju ter obratno s pomočjo razčlenjenih struktur stroškov cestnega, pomorskega, letalskega in železniškega tovornega transporta, statističnih podatkov o cenah goriva, indeksov cen transporta ter splošnih statističnih podatkov o inflaciji.
Ključne besede: tovorni transport, inflacija, stroški, statistični podatki, cene
Objavljeno v DKUM: 19.02.2024; Ogledov: 395; Prenosov: 61
.pdf Celotno besedilo (6,99 MB)

Iskanje izvedeno v 0.21 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici