| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 2 / 2
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
UPORABA ORODIJ ZA DOSEGANJE VITKE PROIZVODNJE V PODJETJU OPREMA - UREĐAJI D.D.
Mario Piškor, 2012, magistrsko delo

Opis: Velika svetovna kriza in kriza za vsa proizvodna podjetja na Hrvaškem je povzročila, da morajo podjetja proizvajati z vse manj obratnimi sredstvi vse bolj učinkovito (z večjo produktivnostjo) in ponujati vse večjo paleto izdelkov za kupca. Pojem vitke proizvodnje je prav tak, ki lahko izpolni vse izzive, pred katerimi so se znašla podjetja v zadnjih nekaj letih. V nalogi je prikazano, da enostavno ni nobene skupne formule za uvajanje vitkosti v katero koli podjetje, ampak je to skupek različnih orodij in postopkov, enako kot tudi sprememba poslovne filozofije razmišljanja in vodenja podjetja ter odnosov do delavcev. Lahko rečemo, da je to enostavno timski pristop za izboljševanje vseh procesov z odpravljanjem vseh aktivnosti, ki izdelku ne dodajajo vrednosti (potrata). Vsekakor lahko rečemo, da je to neskončen proces izboljšav na vseh ravnih podjetja. Vitkost se ne nanaša samo na proizvodne procese, ampak zajema vse službe, ki so naravnane h kupcu. Za majhna podjetja, kot je Oprema-uređaji, d. d., sem ugotovil, da obstajajo trije predpogoji, če bi podjetje sploh želelo stopiti na pot vitkosti. Če ni prisotna zavezanost vodstva, sploh nima smisla uvajati vitkosti v podjetje, kajti to bi bila samo ena t. i. kaikaku korenita preobrazba, ki bi ji sledilo neskončno majhnih t. i. kaizen izboljšanj. Potreben je tudi vodja oziroma človek, ki pozna in je kvalificiran za tako delo, in tim sodelavcev, ki razširjajo filozofijo vitkosti skozi celotno podjetje, saj se nikakor ne sme končati samo v proizvodnji. Na začetku izvajanja je treba analizirati lasten proizvodni program in se na osnovi dejstev opredeliti za določeno družino izdelkov, kjer bomo začeli s spremembami. Potem je treba prikazati sedanji tok vrednosti, v njem prepoznati aktivnosti, ki izdelku dodajajo vrednost, in tiste, ki so potrata. Naslednji korak je prikaz bodočega toka vrednosti ter skozi kaizen delavnice s timom sodelavcev najti pot do novega stanja z uporabo določenih orodij in metod. Vse to je treba izvesti v praksi, preverjati in meriti nove postopke in v slučaju pričakovanih rezultatov standardizirati nove metode dela. Proces je, kot smo že zapisali, neskončen, kajti treba ga je razširiti tudi na ostale družine izdelkov ter na dobavitelje in kooperante. Podjetje, ki ne bi želelo ostati in končati na prvem koraku (poskusu) in bi v bodočnosti želelo ostati konkurenčno na trgu, mora imeti jasno vizijo in cilje ter v tem pogledu biti pripravljeno na velike težave in spremembe, ki ji prinaša pot do vitkega podjetja.
Ključne besede: vitka proizvodnja, uvajanje, analiza toka vrednosti, prikaz toka vrednosti, JIT, izboljšave
Objavljeno: 28.11.2012; Ogledov: 1685; Prenosov: 474
.pdf Celotno besedilo (10,75 MB)

Iskanje izvedeno v 0.08 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici