SLO | ENG

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 4 / 4
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
POSLOVNI NAČRT ZA PRODAJO DOMAČIH SUHIH MESNIH IZDELKOV
Aleksandra Harl, 2015, diplomsko delo/naloga

Opis: V diplomski nalogi je predstavljen poslovni načrt za prodajo domačih suhih mesnih izdelkov. Glavni cilj diplomske naloge je ugotoviti, ali ustvarja prodaja suhih mesnih izdelkov ob redni mesečni dostavi na dom izgubo in v katerih regijah bi se izdelki najbolje prodajali. Prvi del diplomske naloge se nanaša na predstavitev storitev in izdelkov, marketing in tržne strategije, v osrednjem delu je predstavljen razvoj in proizvodnja ter lastništvo in vodenje dejavnosti, v zadnjem delu pa kritična tveganja in finančno poslovanje. Problem, ki ga v diplomski nalogi obravnavamo, je osredotočen na vprašanje možnih in najprimernejših načinov trženja ter distribucijski kanali, po katerih je mogoče prodajati domače suhe mesne izdelke. To je vprašanje trženjskih strategij od odločitve za vstop na trg do pridobivanja kupcev, cenovne politike, distribucijskih kanalov, politike konkurenčnosti in poprodajne politike. Podrobno smo raziskali konkurente, ki bi lahko z nami tekmovali pri prodaji suhih mesnih izdelkov. Problema smo se lotili s primarno raziskavo s pomočjo ankete. Anketo smo analizirali in predstavili ugotovitve, ki se nanašajo na raziskavo trga. Izdelali smo finančne projekcije s pomočjo programa Javnega podjetniškega sklada RS in jih predstavili v finančnem delu poslovnega načrta. V diplomski nalogi smo preverili tri hipoteze, ki so pokazale, da je realizacija poslovnega načrta upravičena. Glede na prvo postavljeno hipotezo, ki se nanaša na spletno anketo, ugotavljamo, da imamo na slovenskem trgu zadostno število potencialnih kupcev domačih suhih mesnih izdelkov. Glede na drugo postavljeno hipotezo, ki se prav tako nanaša na spletno anketo in na program Javnega podjetniškega sklada, ugotavljamo, da je mesečna dostava domačih suhih mesnih izdelkov na dom ekonomsko upravičena. V tretji postavljeni hipotezi, ki temelji na odzivih v spletni anketi, težko zaključimo, da bi se domači suhi mesni izdelki dobro prodajali na tržnicah. Zato smo si pomagali s programom Javnega podjetniškega sklada, ki je pokazal, da je prodaja na tržnicah kljub majhnemu številu odzivov na vprašanja, postavljena v zvezi s to hipotezo finančnega načrta, donosna.
Ključne besede: Poslovni načrt, domači suhi mesni izdelki, dostava, finančne projekcije, dopolnilna dejavnost
Objavljeno: 15.02.2016; Ogledov: 477; Prenosov: 160
.pdf Celotno besedilo (1,80 MB)

2.
Poslovni načrt – Pasji hotel
Sandra Šterk, 2017, diplomsko delo/naloga

Opis: Hoteli za pse oz. varstvo psov je tako doma kot tudi v tujini zelo donosen posel. V Sloveniji v zadnjem času narašča povpraševanje po storitvah, namenjenih psom in njihovim lastnikom. Osveščeni lastniki hišnih ljubljenčkov od maloštevilnih slovenskih ponudnikov teh storitev običajno pričakujejo veliko več, kot trenutno lahko dobijo. Hoteli za pse v Sloveniji povsem ne dosegajo sodobnih standardov in kakovostnih storitev, ki jih v tujini lahko pričakujejo lastniki štirinožnih prijateljev. Skrbni lastniki psov, ki bi za svojega psa želeli karseda najboljšo oskrbo v času svoje odsotnosti, pri nas nimajo priložnosti, da bi ga zaupali sodobnemu hotelu za pse, ki bi njihovim hišnim ljubljenčkom zagotavljal visoke standarde pri njihovi oskrbi, storitve, ki bi si jih ti želeli in zaslužili. Kot ljubitelji živali smo se odločili, da bomo poskusili našim strankam ponuditi kakovostno ponudbo in veliko storitev na enem mestu. To nas bo razlikovalo od ostalih ponudnikov na trgu. Sprva bomo osredotočeni na ljubljansko in kranjsko regijo, saj bomo locirani v Medvodah. Mislimo, da lahko z ustrezno zagnanostjo, pozitivnostjo in kakovostnim delom pričakujemo vsakoletno rast zadovoljnih strank. Naša glavna storitev bo varstvo psov, poleg tega pa bomo ponujali še izdelke za pse (hrano, domače priboljške za pse, obleke) in frizerske storitve. Ljudje zaradi hitrega tempa življenja vedno dalj časa preživljajo v službi, zaradi tega so njihovi ljubljenčki brez primerne oskrbe. Tukaj bomo nastopili mi, saj bomo za ugodno ceno ponujali varstvo psov, razne storitve in izdelke. Pri konkurenci smo opazili, da imajo ožjo ponudbo storitev in izdelkov, pri nas pa bomo na enem mestu nudili mnogo več. Naš cilj je proučiti in raziskati dejansko realizacijo poslovnega načrta. Namen je ugotoviti priložnosti, nevarnosti, prednosti in slabosti za načrtovani pasji hotel. Po poglavjih poslovnega načrta smo podrobno proučili vsebinske vidike načrtovanega posla, od analize panoge in raziskave trga do potrebnih sredstev za realizacijo ter ocene bodoče uspešnosti poslovanja načrtovanega podjetja. V oceni poslovne ideje smo upoštevali tudi kritična tveganja posla in možne rešitve.
Ključne besede: Poslovni načrt, podjetništvo, pasji hotel.
Objavljeno: 15.05.2017; Ogledov: 507; Prenosov: 149
.pdf Celotno besedilo (740,58 KB)

3.
INOVATIVNOST GENERACIJE NASLEDNIKOV V MANJŠIH DRUŽINSKIH PODJETJIH V TRANZICIJSKEM GOSPODARSTVU
Marina Letonja, 2016, doktorska disertacija

Opis: V doktorski disertaciji raziskujemo prenos upravljanja in vodenja ter lastništva v manjših družinskih podjetjih (MDP) na naslednjo generacijo kot potencial invencijsko-inovacijskih-difuzijskih procesov (IIDP) v MDP v tranzicijskem gospodarstvu. V raziskavi smo se osredotočili na teorije proizvodnih virov, podjetništva (osebnostne lastnosti podjetnikov, podjetniške sposobnosti), družinskih podjetij (planiranje nasledstva, nasledstvo), na znanju temelječo teorijo (prenos in kreiranje znanja) in teorijo inovacijskega managementa (inovativnost naslednikov in inovativnost ustanoviteljev, inovativnost MDP). Na njihovi podlagi smo razvili konceptualni model. S pomočjo zastavljenega konceptualnega modela smo dokazovali, da se da prenesti inovativnost ustanoviteljev ob uporabi različnih dejavnikov inovativnosti na naslednike v MDP. Poudarek v doktorski raziskavi je na inovativnosti posameznikov v MDP, katere rezultat je inovativnost MDP. V raziskavi merimo inovativnost posameznika, tako naslednika kot ustanovitelja, ki ju primerjamo, in inovativnost MDP in smo za to poiskali preverjene merske instrumente. Hkrati predpostavljamo, da z merjenjem inovativnosti MDP lahko tudi posredno merimo inovativnost posameznika, saj razumemo, da je inovativnost značilnost podjetja, oziroma kar lastnika/ov, in s tem tudi naslednika/ov. V empirično raziskavo smo zajeli 103 MDP iz Slovenije, ki zaposlujejo od 1 do 249 delavcev. Na podlagi rezultatov empirične raziskave ugotavljamo, da od devetih v preverjanje konceptualnega modela vključenih dejavnikov (priprava prenosa nasledstva, podjetniške sposobnosti ustanovitelja, prenos nemega in praktičnega znanja ustanovitelja, formalna izobrazba naslednika, delovne izkušnje naslednika v drugih podjetjih, zunanje usposabljanje naslednika, družinska kultura ustanovitelja, managementski stil ustanovitelja ter prenos socialnega kapitala ustanovitelja), le dva dejavnika nimata pozitivne povezave z inovativnostjo naslednikov – formalna izobrazba naslednikov in managementski stil ustanovitelja. Pomemben prispevek doktorske disertacije vidimo v preverjanju teorije, tako s področja inovacijskega managementa kot s področja družinskega podjetništva, v tranzicijskem gospodarstvu. Večina raziskav o inovativnosti, ki so še vedno skromne v svetovnem merilu, se nanaša na razvita gospodarstva in med njimi ni raziskave na temo inovativnosti naslednikov v MDP. Izvirni znanstveni prispevek disertacije je nov model za oceno in razvoj inovativnosti naslednjih generacij v MDP v tranzicijskem gospodarstvu. Izhaja iz zastavljenega temeljnega raziskovalnega vprašanja ter osrednje teze doktorske disertacije. Izkazal se je v delno dokazanih ali ovrženih hipotezah, da je generacija naslednikov v MDP v tranzicijskem gospodarstvu, med katera sodi tudi Slovenija, enako inovativna kot generacija ustanoviteljev in da se to kaže v povečani inovativnosti druge generacije družinskih podjetij, čeprav še vedno po številu inovacij generacija naslednikov zaostaja za generacijo ustanoviteljev. V doktorski disertaciji dokazujemo, da se da prenesti inovativnost ustanovitelja preko izbranih dejavnikov inovativnosti na naslednike v MDP.
Ključne besede: družinsko podjetje, inovacijski management, inovativnost, inoviranje, naslednik, naslednja generacija, ne-tehnološke inovacije, prenos nasledstva, Slovenija, tehnično-tehnološke inovacije, management, tranzicijsko gospodarstvo
Objavljeno: 25.10.2016; Ogledov: 927; Prenosov: 179
.pdf Celotno besedilo (5,59 MB)

4.
An empirical study of the relationship between entrepreneurial competences and innovativeness of successors in family SMEs
Marina Letonja, Mitja Jeraj, Miha Marič, 2016, izvirni znanstveni članek

Opis: Background and Purpose: In the recent period, scholarly interest for family entrepreneurship and succession has been increasing while the question of innovative capability of family SMEs and of innovativeness of founders and successors is relatively unexplored. Little is known about the factors, which are positively correlated, or affect innovativeness of successors in family SMEs. This research explores the relationship between entrepreneurial competences of the founders in family SMEs and innovativeness of their successors. Design/Methodology/Approach: The target group were family SMEs of the first and the second generation – their founders and successors in Slovenia. As our research includes two independent samples with mostly ordinal data, we used univariate (analysis of means, variance, reliability index Cronbach alpha, t-test) and multivariate (simultaneous analysis of more variables, correlation) statistical methods to study the two constructs - entrepreneurial competences of the founders and innovativeness of successors, to test the positive correlation between the two. Results: Results indicate that entrepreneurial competences like creativity, attitude toward risk-taking, attitude toward negotiations, technical knowledge and skills and marketing knowledge and skills of the founders in family SMEs positively correlate with innovativeness of successors. The results of this study indicate that entrepreneurial competences of founders are important factor for fostering innovativeness of successors. Conclusion: This paper links the two studied constructs and presents a valuable contribution for entrepreneurship theory; therefore, the results could be used for a further scientific research as also for practical implications.
Ključne besede: entrepreneurial competences, innovativeness, successors, founders, family SMEs, HRM
Objavljeno: 03.04.2017; Ogledov: 216; Prenosov: 5
.pdf Celotno besedilo (820,45 KB)

Iskanje izvedeno v 0.06 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici