| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 70
Na začetekNa prejšnjo stran1234567Na naslednjo stranNa konec
1.
Pojav zanosa v turistični izkušnji : diplomsko delo univerzitetnega študija
Carina Petrič, 2024, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga je osredinjena na psihološko stanje, ki se imenuje zanos, specifično na pojav zanosa v turistični izkušnji. Zanos je motivacijski dejavnik, ki omogoča vztrajanje v turističnih aktivnostih in spodbuja globok občutek zadovoljstva, zato je pomemben del turistične izkušnje. Teoretični del naloge vsebuje pregled literature s področja zanosa in proučevanja zanosa v turističnih študijah. Opredeljeni so dejavniki, za katere je predpostavljeno, da vplivajo na zanos. Dejavniki so interpretacija znamenitosti s strani turističnega vodnika, predhodno poznavanje destinacije, pričakovanje prijetne izkušnje in razdalja od kraja bivanja do destinacije. V empiričnem delu je s pomočjo anketnega vprašalnika ugotovljeno, ali ti dejavniki povečujejo zanos. Vprašalnik je bil razdeljen med domačimi in tujimi turisti na destinaciji Maribor. Ugotovljeno je bilo, da je imelo turistično vodenje vpliv na zgolj nekaj indikatorjev zanosa, ne pa na celoto oz. večino indikatorjev. Pri sedmih od devetih dimenzij zanosa je bila ugotovljena povezava s poznavanjem destinacije, kar pomeni, da je večja možnost za občutenje zanosa, če destinacijo pred obiskom poznamo. Med odvisnimi spremenljivkami in oddaljenostjo ni bilo najdene statistično pozitivne povezave. Dognano je bilo tudi, da turisti z višjimi pričakovanji občutijo tudi večji zanos. Izsledki raziskave so lahko v pomoč turistični industriji pri oblikovanju produktov.
Ključne besede: zanos, turistična izkušnja, turistično vodenje, razdalja, pričakovanja
Objavljeno v DKUM: 16.07.2024; Ogledov: 45; Prenosov: 20
.pdf Celotno besedilo (2,26 MB)

2.
Turizem in blaženje podnebnih sprememb : oblikovanje modela ocene ogljičnega odtisa turistov, ki prenočijo v Sloveniji, in priporočil za zmanjševanje ogljičnega odtisa v slovenskem turizmu
2024, znanstvena monografija

Opis: Pričujoča monografija je rezultat projekta »CRP V7-2128 Podnebne spremembe in trajnostni razvoj turizma v Sloveniji«. Gre za ciljni raziskovalni projekt, namenjen oblikovanju strateških predlogov ukrepov za zmanjševanje ogljičnega odtisa slovenskega turizma in njegovo prilagajanje na podnebne spremembe na podlagi dejanskih podatkov in poglobljenega modela, ki vključuje specifičnosti zbiranja podatkov o turizmu v Sloveniji. V monografiji so predstavljeni rezultati, ki naslavljajo naslednje cilje projekta: 1. Oblikovanje in testiranje modela ocene ogljičnega odtisa turistov, ki prenočijo v Sloveniji, na ravni destinacij s podanimi prvimi rezultati; 2 Oblikovanje strateških priporočil na ravni države, občin in javnih ter zasebnih ponudnikov z ukrepi v namen spremljanja in zmanjševanja ogljičnega odtisa slovenskega turizma. Rezultati naslavljajo doseganje ciljev Pariškega podnebnega sporazuma, Evropske zelene direktive, Strategije Slovenije 2030, Načrta za okrevanje in odpornost in Strategije trajnostnega razvoja slovenskega turizma 2022 – 2028. Končna priporočila prispevajo k trajnostnemu razvoju slovenskega turističnega gospodarstva in utrjevanju Slovenije kot zelene destinacije.
Ključne besede: podnebne spremembe, ogljični odtis, ukrepi blaženja podnebnih sprememb, prevoz, nastanitve, doživetja, prehrana turistov
Objavljeno v DKUM: 28.06.2024; Ogledov: 98; Prenosov: 20
.pdf Celotno besedilo (7,35 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

3.
Virtualni ogledi 360° v turizmu : diplomsko delo univerzitetnega študija
Katarina Oštrbenk, 2024, diplomsko delo

Opis: Virtualni ogledi, digitalne replike resničnih lokacij, ki so dostopne kjer koli z internetno povezavo, vključujejo 360-stopinjske panoramske fotografije in interaktivne elemente, kot so videoposnetki, zvočna pripoved in besedilni opisi. Njihov pomen se je povečal med pandemijo COVID-19, ko so se zaradi zdravstvenih pomislekov in omejitev soočali s potovalnimi omejitvami. Virtualni ogledi so za podjetja hkrati tudi močna trženjska orodja, saj ponujajo platformo za predstavitev izdelkov, storitev ali objektov potencialnim strankam. Namen diplomske naloge je bil preučiti učinkovitost virtualnih ogledov v primerjavi z drugimi medijskimi oblikami (kot so fotografije in video posnetki) pri spodbujanju obiska gradu Brežice. V študiji sta bila uporabljena eksperiment in kvantitativni anketni vprašalnik, s katerima se je ugotavljal vpliv različnih načinov predstavitve na stališča in namere posameznikov za obisk gradu. S primerjavo virtualnih ogledov z drugimi medijskimi oblikami je raziskava poskušala ugotoviti njihovo relativno učinkovitost pri spodbujanju turizma na gradu Brežice.
Ključne besede: virtualni ogledi, turizem, trženjsko orodje, namera obiska, medijske oblike
Objavljeno v DKUM: 19.04.2024; Ogledov: 180; Prenosov: 31
.pdf Celotno besedilo (2,39 MB)

4.
5.
Entrepreneurship skills : curriculum
Sarah Milliken, Shelley Mosco, Benz Kotzen, Ranka Junge-Berberovic, Boris Pasini, Tjaša Griessler Bulc, Andrej Ovca, Darja Istenič, Morris Villarroel, Maja Turnšek, 2020, elaborat, predštudija, študija

Objavljeno v DKUM: 22.02.2024; Ogledov: 336; Prenosov: 4
.pdf Celotno besedilo (1,08 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

6.
Commercial aquaponics : a long road ahead
Maja Turnšek, Rolf Morgenstern, Iris Schröter, Marcus Mergenthaler, Silke Hüttel, Michael Leyer, 2019, samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji

Opis: Aquaponic systems are often designated as sustainable food production systems that are still facing various challenges, especially when they are considered as a commercial endeavour that needs to compete on the market. The early stages of the aquaponics industry have witnessed a number of unrealistic statements about the economic advantageousness of aquaponics. This chapter deals with these topics and discusses them critically. The latest scientific literature and current personal experiences of European commercial aquaponics farmers are taken into account on three levels: The horticulture side of production, the aquaculture side of production and the early data on the market response to aquaponics, emphasising the marketing issues and public acceptance of aquaponics. In summary, the chapter does not provide an “off-the-peg” solution to evaluate the economic performance of a particular aquaponics system. Instead it provides a broad database that enables an estimation of the efficiency of a planned system more realistically, pointing to challenges that the commercial aquaponics early adopters faced that are important lessons for future aquaponic endeavours, particularly in Europe.
Ključne besede: commercial aquaponics, Aquaponics economic myths, marketing of aquaponics
Objavljeno v DKUM: 30.01.2024; Ogledov: 262; Prenosov: 6
.pdf Celotno besedilo (16,57 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

7.
Platformno delo : kartiranje razprav in konceptov
Maja Breznik, Maja Turnšek, 2023, izvirni znanstveni članek

Opis: Članek prinaša kartiranje znanstvenih razprav o platformnem delu s poudarkom na njihovih konceptih. Hitra rast platformnega dela je prinesla veliko znanstvenih prispevkov po vsem svetu. V pregledu nas je zato zanimalo, kako znanstvenice in znanstveniki obdelujejo svoje »surovo gradivo« in kako oblikujejo svoj »predmet spoznanja«, ko polemizirajo s samopodobo platform kot »tehnoloških podjetij«, ki naj bi bili čisti nasledek avtomatizacije, robotizacije, delitvene ekonomije in četrte industrijske revolucije. Pregled je izluščil pet glavnih konceptov, ključnih za razumevanje dela v na IKT temelječih okoljih: platformni urbanizem, digitalni taylorizem, regulativna arbitraža, planetarni trg dela in heteromatizirano delo. V sklepu predstavljamo odmev teh razprav v družbenih odzivih.
Ključne besede: platformno delo, platformni urbanizem, digitalni taylorizem, regulativna arbitraža, planetarni trg dela, heteromatizirano delo
Objavljeno v DKUM: 30.01.2024; Ogledov: 222; Prenosov: 12
.pdf Celotno besedilo (526,39 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

8.
Aquaponics for the Anthropocene : towards a "sustainability first" agenda
James Gott, Rolf Morgenstern, Maja Turnšek, 2019, samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji

Opis: ‘The Anthropocene’ has emerged as a unique moment in earth history where humanity recognises its devastating capacity to destabilise the planetary processes upon which it depends. Modern agriculture plays a central role in this problematic. Food production innovations are needed that exceed traditional paradigms of the Green Revolution whilst at the same time are able to acknowledge the complexity arising from the sustainability and food security issues that mark our times. Aquaponics is one technological innovation that promises to contribute much towards these imperatives. But this emergent field is in an early stage that is characterised by limited resources, market uncertainty, institutional resistance and high risks of failure—a developmental environment where hype prevails over demonstrated outcomes. Given this situation, the aquaponics research community potentially holds an important place in the development path of this technology. But the field needs to craft a coherent and viable vision for this technology that can move beyond misplaced techno-optimist accounts. Turning to sustainability science and STS research, we discuss the urgent need to develop what we call a ‘critical sustainability knowledge’ for aquaponics, giving pointers for possible ways forward, which include (1) expanding aquaponic research into an interdisciplinary research domain, (2) opening research up to participatory approaches in real-world contexts and (3) pursuing a solution-oriented approach for sustainability and food security outcomes.
Ključne besede: aquaponics, anthropocene, green revolution, Techno-optimism, STS research, Science and technology studies
Objavljeno v DKUM: 30.01.2024; Ogledov: 193; Prenosov: 11
.pdf Celotno besedilo (16,57 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

9.
Challenges of Commercial Aquaponics in Europe : beyond the Hype
Maja Turnšek, Agnes Joly, Ragnheidur Thorarinsdottir, Ranka Junge-Berberovic, 2020, izvirni znanstveni članek

Opis: In recent years, aquaponics has been receiving increased interest globally as a commercial food production technology and aquaponics start up companies have been formed in most European countries. Between 2014 and 2018, the European-funded COST Action FA1305 “The EU Aquaponics Hub Realising Sustainable Integrated Fish and Vegetable Production for the EU” created a strong network of researchers and entrepreneurs. However, surveys show that the aquaponic production in Europe is still very limited, and very few companies are economically viable. In order to obtain insights into the barriers to early development of commercial aquaponics, two surveys were carried out—one in Europe, which included France, and one in France alone, with a different protocol. Henceforth, for simplicity, the former will be referred to as Europe and the latter as France. The results reveal that the development of commercial aquaponics has hit the level of “disillusionment”, caused by numerous challenges facing commercial food production. As the understanding of the processes involved in aquaponics is increasing, it will be very interesting to follow the developments in the field over the coming years in order to ascertain whether aquaponics will follow the phases outlined by the “Gartner’s Hype Cycle” and thus proceed to become an established technology, or whether it will remain an “one hit wonder” and disappear in the “Trough of Disillusionment”.
Ključne besede: aquaponics, innovation adoption, Gartnerʹs Hype Cycle, Europe
Objavljeno v DKUM: 29.01.2024; Ogledov: 226; Prenosov: 14
.pdf Celotno besedilo (1,65 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

10.
Striving to be different but becoming the same : creativity and destination brands promotional videos
Tjaša Alegro, Maja Turnšek, 2020, izvirni znanstveni članek

Opis: Social networks have become an important supplement to traditional forms of marketing channels for destination branding. YouTube is believed to be one of the most influential social media and video sharing platforms. Its visual character, informal setting and address of the youth segment would expectedly mean a high level of creativity in the process of destination branding. By means of qualitative analysis of what are considered to be the best videos as self-selected by the European destination management organizations (DMOs), we wished to ascertain how creative these best case examples really were. The results show that the videos are extremely similar, with the most common type a "collage" of only loosely connected visuals with rare elements of storytelling or humor as the most typical creative approaches. While following the desire to show the diversity of a destination, the destination branding videos paradoxically become a collection of similar visual images and thus fail to contribute to the differentiation of the destination brand. The results show that future advice to practitioners of destination marketing for YouTube is to go beyond the typical "collage" genre of a destination marketing video and focus more on storytelling, humor and especially the most difficult step in the destination branding: strategically focusing on the smaller number of specifics that differentiate a destination rather than on the multitude of the highly diverse experiences.
Ključne besede: creativity, destination branding, YouTube, storytelling, humor
Objavljeno v DKUM: 29.01.2024; Ogledov: 226; Prenosov: 14
.pdf Celotno besedilo (3,65 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

Iskanje izvedeno v 6.04 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici