| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 39
Na začetekNa prejšnjo stran1234Na naslednjo stranNa konec
1.
Trženje destinacijskih porok kot orodje destinacijskega marketinga slovenije : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študija
Zala Tratnik, 2022, diplomsko delo

Opis: Poročni turizem predstavlja pomemben del turistične dejavnosti ter vpliva na ugled in prepoznavnost destinacije. V zadnjih desetletjih lahko zaznamo porast za njegovo zanimanje, kar se odraža tudi v (poročnih) znanstvenih in strokovnih študijah. Pari, ki se odločajo za sklenitev zakonske zveze, vse pogosteje zaradi različnih razlogov izberejo poroko na destinaciji. Takšno poroko imenujemo destinacijska poroka. Pomoč lahko poiščejo pri profesionalnih organizatorjih porok, ki jim pomagajo načrtovati poročni dan in poskrbijo za vse podrobnosti. Z analizo vsebine spletnih strani obstoječih načrtovalcev porok v Sloveniji smo želeli ugotoviti stanje trga poročnega turizma v državi in predstaviti vlogo marketinga. Dodatne informacije, ki so nam podale neposredne odgovore na tematiko trženja destinacijskih porok kot orodja destinacijskega marketinga Slovenije ter sprememb po covidu-19, ki je posredno prizadel tudi poročno dejavnost, smo pridobili z izvedenimi intervjuji. Ugotovitve zaključnega dela predstavljajo odraz dejanskega stanja poročnega trga s podanimi smernicami za nadaljnji razvoj tako vsem poročnim kot tudi turističnim delavcem.
Ključne besede: poroka, poročni organizator, poročni turizem, destinacijska poroka, marketing
Objavljeno v DKUM: 15.04.2022; Ogledov: 367; Prenosov: 127
.pdf Celotno besedilo (2,24 MB)

2.
EMOCIONALNI RAD IZMEĐU ZAPOSLENIH U HOTELIMA UNSKO-SANSKOG KANTONA : diplomsko delo univerzitetnega študija
Mirsada Hebilović, 2022, diplomsko delo

Opis: U diplomskom radu smo istraživali u kakvim su odnosima zaposlenici hotela na Unsko- sanskom kantonu, zapravo smo istražili koliko je zastupljen emocionalni rad između zaposlenih, kakvi su međusobni odnosi zaposlenih na radnom mjestu i kakvi su odnosi između suradnika i nadređenih, cjelokupno smo istražili kako međusobni odnosi utječu na klijenta ili gosta koji posjećuje ili dolazi u hotel. Za istraživanje smo koristili anketni upitnik koji je proveden od strane zaposlenih radnika u hotelima i iz kojeg smo dobili odgovarajuće rezultate. U teoretskom uvodu smo definirali emocionalni rad i emocionalnu inteligenciju, pojam emocije, koja je uloga organizacije u ugostiteljskoj industriji, zadovoljstvo s radom, nadalje smo definirali organizacijsku strukturu prijemnog odjela kako utječe na razvoj hotela, zatim koja doba starosti najviše utječe na emocionali rad, kakav je emocionalni rad između spolova i sl. Pomoću anketnog upitnika smo napravili tri skupa indikatora, bazirana na emocionalni rad, analizu zadovoljstva i odnose između suradnika i nadređenih. Kroz provedeno istraživanje došli smo do rezultata koji su bili u skladu s očekivanom teorijom. Analiza i interpretacija rezultata ukazuje na to da su zaposleni radnici složni i da se međusobno poštuju i dogovaraju oko obaveza na poslu, pored toga atmosferu čine pozitvnim sa osmijehom koji svakodnevno upute klijentu ili gostu hotela, gdje proizilazi zadovoljstvo do gostiju što je od velikog značaja za jedan hotel.
Ključne besede: Emocionalni rad, emocije, zaposleni, hotel, suradnici i nadređeni
Objavljeno v DKUM: 25.03.2022; Ogledov: 311; Prenosov: 22
.pdf Celotno besedilo (2,18 MB)

3.
Filmski turizem in turizem popularne kulture
Maja Turnšek, 2022

Opis: Monografija kritično reflektira aktualno raziskovanje filmskega turizma. Čez analizo presekov zgodovinskih, disciplinarnih in predvsem paradigmatskih razlikovanj identificira štiri osrednja polja raziskovanja. Poenostavljeno jih lahko razdelimo glede na njihovo osrednje raziskovalno vprašanje, s tem pa tudi teoretsko podstat in raziskovalne metode vsakega izmed pristopov: (a) Kaj mediji počnejo s turisti? (b) Kaj (potencialni) turisti počnejo s filmi? (c) Kaj akterji destinacije počnejo filmom in turistom? Ter končno (d) Kako celostno zaobjeti kompleksno soodvisnost med mediji, turisti in destinacijo? Avtorica čez poglobljeno analizo vsakega izmed pristopov identificira predvsem slepe pege v aktualnem raziskovanju in teoretski imaginaciji filmskega turizma in popularne kulture. Pri tem čez celotno monografijo zagovarja tezo, da lokalne turistične skupnosti niso ne pasivne in ne brez moči vplivanja v današnjem medijatiziranem svetu. Nasprotno: gre za soodvisen odnos ustvarjanja kraja, kjer je v analizo v prvi vrsti treba vključevati družbeno konstrukcijo prostora in s tem vlogo destinacijskega managementa.
Ključne besede: filmski turizem, turizem popularne kulture, podoba destinacije, destinacijski management, zgodbarjenje v turizmu
Objavljeno v DKUM: 19.01.2022; Ogledov: 372; Prenosov: 85
.pdf Celotno besedilo (7,90 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

4.
Estetski rad u turizmu - Etička dilema : diplomsko delo univerzitetnega študija
Sarah Dizdarić, 2021, diplomsko delo

Opis: Diplomski rad raspravlja o estetskom radu kao konceptu koji zastupa tvrdnju da se od uslužnih djelatnika više ne traži da budu samo nasmiješeni i prijazni, nego da budu i oku ugodni. U uslužnom sektoru, zapošljavanje na osnovu izgleda i njegovanje fizičkog izgleda radnika nakon stupanja u organizaciju, sve više postaju ključni dio organizacijske uspješnosti. S tim u vezi, u svijetu se razvio novi pojam koji označava diskriminaciju na osnovu izgleda, a riječ je o »lukizmu«. »Izgledati dobro i zvučati ispravno«, što je glavni slogan koncepta estetskog rada, otvara mnoga pitanja koja se tiču etičnosti ovog koncepta. Shodno tome, u diplomskom radu smo istraživali moralne stavove i argumente zaposlenih u turizmu po pitanju koncepta estetskog rada, oslanjajući se na četiri normativne etičke teorije – etički egoizam, etički relativizam, utilitarizam i kantovsku etiku. Ispitano je pet fokusnih skupina u hotelima sa tri i četiri zvjezdice na području Bihaća. Rezultati istraživanja su pokazali da su zaposlenici u hotelima najprivrženiji teoriji etičkog egoizma u korist poslodavca.
Ključne besede: estetski rad, turizam, organizacijska uspješnost, lukizam, etičnost
Objavljeno v DKUM: 27.12.2021; Ogledov: 378; Prenosov: 16
.pdf Celotno besedilo (1001,27 KB)

5.
Instagram kot platforma za promocijo turistične destinacije : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študija
Rebeka Bašek, 2021, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo se nanaša na raziskovanje in opisovanje družbenega omrežja Instagram, ki v današnjih časih služi kot ena izmed najpomembnejših platform za promocijo turističnih destinacij. Osrednja tema je delovanje promocije in marketinga turističnih destinacij na družbenih omrežjih ter sprejemanje teh informacij z vidika turista. Analizirana je bila preferenca določenih kategorij fotografij, ki so med najpogostejšimi na področju promocije turističnih destinacij, na katere kot turisti in gledalci zelo pogosto naletimo na internetu. Ker se čas pisanja te naloge in opravljene ankete drastično razlikuje od časa brez svetovne pandemije COVIDA-19, so bili rezultati dokaj nepričakovani in drugačni od dosedanjih raziskav.
Ključne besede: Instagram, turizem, promocija, fotografije
Objavljeno v DKUM: 23.12.2021; Ogledov: 389; Prenosov: 102
.pdf Celotno besedilo (5,13 MB)

6.
Zgodbarjenje v turistični promociji na youtubu v času covid-19
Kaja Šetinc, 2021, diplomsko delo

Opis: Promocijski videoposnetki se kot pomembni ustvarjalci destinacijske podobe uporabljajo za ustvarjanje znanja ter ustvarjanje pozitivne podobe destinacije. Z vizualnostjo uporabniki dobijo takojšen in resničen občutek o destinaciji, ravno zato je YouTube tako priljubljeno spletno mesto za promocijo. Pri tem pa se nam zastavlja vprašanje, v kolikšni meri so evropske destinacije uporabljale YouTube v namen turistične promocije v času Covid-19 pandemije. S kvantitativno metodo smo želeli ugotoviti, kakšne tipe videov in tem DMO-ji uporabljajo v Covid-19 času in kako nagovarjajo obiskovalce glede na omejitve potovanj po celotnem svetu. V videih največkrat prikazujejo naravo in samoto v njej, kar ponazarja današnje čase, torej odmik od mesta in množice ljudi, in pa tudi sam pomen narave v turistični promociji, ki se je ohranil in v tem času še bolj povečal. Največkrat se je pojavilo nagovarjanje po pandemiji, nato pa sledijo videi, v katerih ni bilo možno zaznati, v kateri fazi nakupnega procesa destinacije nagovarjajo ljudi za obisk destinacije. Nato sledijo videi za nagovarjanje v namen takojšnjega obiska (in ne šele po koncu pandemije), kar obrazložimo s tem, da so bili videi posneti v poletnem času 2020, ko so se potovanja nekoliko sprostila. Prav tako smo želeli ugotoviti, če in v kolikšni meri destinacijski management organizacije uporabljajo elemente zgodbarjenja v tem obdobju pandemije. Ugotovili smo, da se v večini videoposnetkov prikazujejo junaki (liki) in največkrat sporočila, ki so bistvo zgodb. V videih so prikazovali različne sekvence (kronologijo dogodkov), s tem so DMO-ji želeli prikazati podobo destinacije. Videi, ki so imeli konflikt (prikazan kot Covid-19), so bili med najbolj ogledanimi, kar nakazuje, da je negativnost postala učinkovita. V nalogi si zastavljamo vprašanje, kakšno vlogo je imelo zgodbarjenje kot pristop k oblikovanju promocijskih vsebin na YouTube kanalu v namen turistične promocije v času Covid-19 pandemije. S kvantitativno metodo analize besedil smo želeli ugotoviti, kakšne teme DMO-ji uporabljajo v Covid-19 času in kako nagovarjajo obiskovalce glede na omejitve potovanj po celotnem svetu. Prešteli smo 1.827 videoposnetkov, objavljenih na izbranih 31 evropskih kanalih, v obdobju med februarjem 2020 in februarjem 2021. Med temi smo z uporabo kvantitativne analize besedil analizirali populacijo 106 videoposnetkov. Rezultati so pokazali, da so v tem obdobju promocijski videoposnetki največkrat prikazovali naravo in samoto v njej, torej odmik od mesta in množice ljudi. Le majhen delež videoposnetkov je posebej izpostavljal pandemijo, večinoma pa so nagovarjali k obisku destinacije po pandemiji oz. na način, da ni bilo možno razbrati, v katerem obdobju naj gostje obiščejo destinacijo.
Ključne besede: zgodbarjenje, turistična promocija, COVID-19, destinacijski management organizacije, YouTube
Objavljeno v DKUM: 09.12.2021; Ogledov: 424; Prenosov: 102
.pdf Celotno besedilo (3,62 MB)

7.
Ethical discourses of Airbnb animal experiences
Lea Plahuta, 2021, magistrsko delo

Opis: Animal tourism represents a large part of the tourist market. Due to its growth, the number of animals involved in tourism is also increasing, which often has a negative impact on their welfare and the preservation of the animal species. In response to the public concerns regarding the negative impacts on animal use in tourism and other areas, a number of ethical approaches have been discussed and developed. These have become the starting point for formulating the strategies, guidelines and policies of many tourism companies that use animals for tourism purposes. Among them is Airbnb, one of the leading tourism companies in the world, which in 2019, presented travel experiences that involve animals in various ways. In addition to the research of the animal experiences offered on the Airbnb online platform, the empirical part focused mainly on researching ethical discourses reflected in discussions of animal experience by both Airbnb and its animal experience providers, where we found out that both used different ethical discourses. Airbnb has represented a caring discourse based on the principle of ecofeminist approach and animal welfare discourse, the latter reflecting the involvement of a non-profit organization World Animal Protection in shaping its policies, which follow the framework of the five freedoms. The ethical discourses of the providers were also caring discourse and animal welfare discourse, with added utilitarian and ecocentric discourses. The only discourse that was not represented within the chosen ethical approaches is the animal rights discourse, which does not approve of any use of animals.
Ključne besede: tourism, animals, ethics, experiences
Objavljeno v DKUM: 29.11.2021; Ogledov: 382; Prenosov: 46
.pdf Celotno besedilo (2,06 MB)

8.
Uporabnost »jaz sporočila« pri reagiranju na pritožbe gostov – mnenje receptorjev
Matic Plankar, 2021, diplomsko delo

Opis: Pritožbe so del vsakdanjika vsakega receptorja. V zaključnem delu smo raziskovali uporabnost »jaz sporočila« pri reagiranju na pritožbe gostov, ker smo želeli ugotoviti ali lahko tehnika »jaz sporočila« receptorjem pomaga pri pritožbah in ali je sploh koristna za reševanje pritožb. To je bil prvi poskus preverjanja smiselnosti uporabe te metode v turistični industriji. Poleg tega nas je zanimalo tudi, kako pritožbe vplivajo na receptorje, ali čutijo emocionalno delo in kakšne so njihove trenutne strategije, ki jih uporabljajo pri reagiranju na pritožbe gostov. S pomočjo poglobljenih intervjujev 15 receptorjev smo prišli do vseh želenih rezultatov naše raziskave. Ugotovili smo, da receptorji vidijo soočanje s pritožbami kot emocionalno delo, da trenutno nimajo kakšnih specifičnih podjetniških strategij za reševanje pritožb, temveč le svoje in ne nazadnje, da so receptorji razcepljeni o uporabnosti tehnike »jaz sporočila«, kot koristne in smiselne za uporabo pri reagiranju na pritožbe gostov in da ima le-ta tehnika veliko ovir za dejansko praktično uporabo v resnični situaciji.
Ključne besede: »jaz sporočilo«, emocionalno delo, receptorji, pritožbe, izgorelost
Objavljeno v DKUM: 26.11.2021; Ogledov: 248; Prenosov: 23
.pdf Celotno besedilo (1,98 MB)

9.
Handbook for Writing and Editing Texts at the Faculty of Tourism of the University of Maribor
Maja Turnšek, 2021

Opis: The learning process at the faculty requires not only attending lectures and active participation in the tutorials, but also intensive individual work of a student, which is often presented in the form of a seminar paper. However, the most important individual work of a student is definitely a final paper - a diploma or a master's thesis. In order to present and facilitate the preparation of written works for the students of the Faculty of Tourism of the University of Maribor, we have prepared this handbook for writing and editing texts at the faculty. The professional monograph covers the chapters that lead the student through the whole process of research and writing their paper. From the initial search of the research idea and the basics of scientific writing and research in tourism, to the individual steps of the research process and research methods. The professional monograph also includes a chapter on personal relationships, which in particular addresses the relationship between a student and a mentor in the process of preparing the paper or thesis. The handbook also provides practical advice on language and text designing, as well as instructions for citing references. The professional monograph, thus, combines basic information that both students of tourism and their lecturers will use in their study and work processes, as they will follow the uniform guidelines for writing texts in tourism at the Faculty of Tourism.
Ključne besede: writing texts, editing, research, citing, text designing
Objavljeno v DKUM: 22.11.2021; Ogledov: 283; Prenosov: 55
.pdf Celotno besedilo (6,18 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

10.
Turistična destinacija Artiče : študija izvedljivosti
2021

Opis: Monografija »Turistična destinacija Artiče: študija izvedljivosti« obravnava turistični razvoj potencialne destinacije Artiče. Artiče so kraj v občini Brežice v posavski regiji, kjer v zadnjem času dajejo velik poudarek razvoju turizma. Občina je znana predvsem po zdraviliškem turizmu, vendar se čedalje bolj razvija tudi druga ponudba – od naravnih in kulturnih znamenitosti do gastronomske in športne ponudbe. Krajani Artič, ki so ponosni na danosti svojega območja, želijo v svoje konce privabiti obiskovalce, zato so se povezali s Fakulteto za turizem Univerze v Mariboru, da bi pripravili študijo izvedljivosti potencialne turistične destinacije. Pri projektu so skupaj z mentorji sodelovali študenti 1. letnika magistrskega programa in 3. letnika visokošolskega študijskega programa ob participativnem sodelovanju lokalnega prebivalstva. Po opravljeni analizi območja so pripravili strateški dokument za razvoj turistične destinacije skupaj z marketinškim načrtom posameznih predlaganih turističnih produktov.
Ključne besede: turizem, študija izvedljivosti, turistična ponudba in povpraševanje, marketing destinacije, Artiče, Posavje
Objavljeno v DKUM: 19.11.2021; Ogledov: 412; Prenosov: 77
.pdf Celotno besedilo (17,78 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

Iskanje izvedeno v 0.16 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici