SLO | ENG

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 8 / 8
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Preverba in potrditev optimalnosti izbora transporta v podjetju BSH Hišni aparati Nazarje
Maja Turnšek, 2014, diplomsko delo/naloga

Opis: Diplomsko delo temelji na preverbi in potrditvi optimalnosti izbora transporta v podjetju BSH Hišni aparati Nazarje. Za vsakodnevno transportiranje izdelkov v centralno skladišče v Giengen v Nemčiji se omenjeno podjetje poslužuje najema cestnih transportnih sredstev. Cilj diplomskega dela je bil predvsem potrditi optimalnost izbranega transporta. Teze diplomskega dela temeljijo na tem, da je transportne stroške možno zmanjšati z uporabo druge transportne tehnologije in da z nakupom hibridnih tovornjakov prispevamo k manjšim stroškom goriva. Podlaga za teoretično znanje je bila delitev transporta in njegov opis s poudarkom na oprtnem transportu. Pri transportu je potrebno omeniti transportne stroške in kakovost transporta. Obstoječe stanje je razdeljeno na posnetek stanja in kritično analizo. Posnetek stanja prikazuje posamezne naloge služb, ki so vključene v postopek naročanja tovornjakov, potrebnih za transport končnih izdelkov, in pregled infrastrukture v državi. Kritična analiza temelji na SWOT analizi najemanja pooblaščenega prevoznika in analizi ribja kost dejavnikov, ki vplivajo na transportne stroške. Predlagane so rešitve kombiniranega transporta cesta–železnica in uporabe hibridnih tovornjakov. Na podlagi obravnavanega smo v zaključku ugotovili, da je obstoječe stanje optimalno. Z nakupom hibridnih tovornjakov bi prihranili 20–30 odstotkov stroškov goriva, kar v tem času predstavlja možnost nadaljnjega razvoja obstoječega modela izbranega transporta v podjetju.
Ključne besede: optimalni transport, transportni stroški, oprtni transport, cestni transport, pooblaščeni prevoznik
Objavljeno: 02.02.2015; Ogledov: 513; Prenosov: 43
.pdf Polno besedilo (1,36 MB)

2.
PREPRIČEVALNE TEHNIKE V TURISTIČNI PROMOCIJI
Bruno Božičnik, 2015, diplomsko delo

Opis: V turistični promociji se uporabljajo različne prepričevalne tehnike. Naredili smo raziskavo, v kateri smo ugotavljali, kako pogosto se pojavljajo tehnika recipročnosti, tehnika relativnosti, tehnika brezplačne ponudbe, tehnika pomanjkanja in tehnika konsistentnosti. Za našo raziskavo smo izbrali pet slovenskih turističnih agencij. Analizirali smo vse ponudbe, ki so bile na domačih spletnih straneh teh turističnih agencij. Za vsako ponudbo smo zabeležili, katere od omenjenih prepričevalnih tehnik so bile uporabljene, kakor tudi ali so bile uporabljene na spletni strani ponudbe, domači spletni strani ali na obeh straneh. Prav tako smo domače spletne strani analizirali in na njih iskali elemente, ki bi lahko bili uporabljeni kot del tehnike konsistentnosti. Pomembne ugotovitve smo opisali in interpretirali. Rezultati so pokazali, da je od omenjenih tehnik najpogosteje uporabljena tehnika relativnosti. Sledi ji tehnika recipročnosti. Tehnike brezplačne ponudbe, pomanjkanja in konsistentnosti so uporabljene občasno. Opazovane spletne strani turističnih agencij na svojih domačih straneh od devetih iskanih elementov uporabljajo najmanj štiri in največ osem elementov konsistentnosti.
Ključne besede: prepričevanje, turizem, promocija
Objavljeno: 17.09.2015; Ogledov: 662; Prenosov: 99
.pdf Polno besedilo (844,14 KB)

3.
TRŽENJE AVTENTIČNOSTI:SREDNJEVEŠKI UPRIZORITVENI TURIZEM
Simon Hojnik, 2015, diplomsko delo/naloga

Opis: Srednjeveške uprizoritve so prikazi zgodovinski aktivnosti, katere preučujejo in v njih sodelujejo posamezniki ali skupine, njihova aktivnost pa v osnovi predstavlja: upizoritev bojev in tehnik mečevanja in uporabe ostalega orožja, ki je zaznamvovano v virih tedanjega obdobja; uprizoritve žive zgodovine, v katerih imajo opazovalci preko uprizoriteljev možnost spoznati interpretacijo življenja v srednjem veku. Problematika tovrstnih aktivnosti je zajemala razlikovanje med pristnostjo in nepristnostjo, saj mnogi izmed uprizoriteljev zavedno ali nezavedno ne razlikujejo med enim in drugim področjem. Za izbiro takšne tematike smo se odločili, ker smo želeli na podlagi strokovne literature in mnenj strokovnjakov s tega področja, ustvariti mejo, ki ločuje pristno od nepristnega in je s tem tudi ostalim omogočala razlikovanje med enim in drugim. Predpostavljali smo, da bomo naleteli na nekatere izzive, saj to področje v preteklosti ni bilo predmet mnogih akademskih raziskav, kar je pomenilo, da smo bili primorani se po pomoč obrniti na posameznike s pravimi informacijami. V tem koraku nas je skrbela problematika, da informacij, ki so nujne za uspeh naše naloge, ne bomo prejeli zaradi lastnega interesa uprizoriteljev. Kasneje smo to skrb ovrgli, saj je v interesih uprizoriteljev, da povedo več o njihovih dejavnostih in hobijih. To velja še toliko bolj za tiste, ki dobro poznavajo avtentiko, saj želijo, da javnost tudi sama začne zavračati srednjeveška prepričanja in mite, katere so si ustvarili s pomočjo modernih virov (serij, filmov, igric, knjig, itd.). Ugotovitve, na katerih temeljijo vse ostale, so dosledno upoštevanje ustreznih zgodovinskih virov ali strokovnih mnenj posameznikov, ki se poklicno okvarjajo s proučevanjem zgodovine, predmetov, tehnik, navad in običajev nekega zgodovinskega obdobja. Ko dobro spoznamo zgodovinske lastnosti in izvor določenega elementa, postane razlikovanje med pristnostjo in fantazijo lažje.
Ključne besede: avtentika, avtentičnost, pristnost, nepristnost, srednji vek, uprizoritve, živa zgodovina, boji, motivi, intervju, anketa
Objavljeno: 30.09.2015; Ogledov: 401; Prenosov: 83
.pdf Polno besedilo (1,66 MB)

4.
OBLIKOVANJE ZGODB V TURISTIČNI PROMOCIJI V ZDRAVILIŠKIH OBČINAH
Maša Haramija, 2016, diplomsko delo

Opis: Zgodbe predstavljajo velik turistični tržni potencial za promocijo turizma v zdraviliških občinah. V zaključnem delu smo ugotavljali različne uporabe zgodb na spletnih straneh zdraviliških občin in na spletnih straneh javnih zavodov, financiranih s strani občin, ki jih občine uporabljajo za namene turistične promocije. Analizirali smo 21 spletnih strani s pomočjo analize besedila in analize diskurza. Ugotovili smo, da zdraviliške občine na svojih spletnih straneh ne uporabljajo pravih zgodb. Zgolj 1 % vseh analiziranih zgodb je vseboval elemente zgodbarjenja, vse ostale enote naše analize pa so bili le opisi, povezani s turizmom. Krovna in top podporna zgodba o slovenskih vodah pripovedujeta o pomembnosti in zdravilnosti vode za Slovenijo. Glede na to, da smo analizirali spletne strani zdraviliških občin, katerih osrednja tema je voda, bi lahko izbrane občine na svoje spletne strani vključile več zgodb, ki bi dokazovale pomembnost vode za tovrstno območje. Pomembno je, da zdraviliške občine začnejo razvijati nove inovativne turistične produkte ali že obstoječe produkte bolje promovirajo skozi zgodbe in jih povežejo s krovno zgodbo o slovenskih vodah.
Ključne besede: oblikovanje zgodb, zdraviliške občine, diskurzivna analiza, turistična promocija
Objavljeno: 19.10.2016; Ogledov: 467; Prenosov: 91
.pdf Polno besedilo (5,20 MB)

5.
INTERPRETACIJA KULTURNE DEDIŠČINE NA GRADU RAJHENBURG
Tjaša Alegro, 2016, diplomsko delo

Opis: Interpretacija v turizmu predstavlja pomemben del celotne turistične izkušnje obiskovalca in vpliva na trajnostni razvoj turizma. Interpretacija kulturne dediščine navadno poteka v obliki osebne ali neosebne komunikacije. Naredili smo preliminarno raziskavo dveh oblik interpretacije – osebne in avdio posredovane interpretacije, ki sta na voljo obiskovalcem na gradu Rajhenburg. Želeli smo izvedeti, katera izmed interpretacij je uspešnejša pri spodbujanju pozitivnih stališč, spodbujanju znanja o kulturni dediščini gradu Rajhenburg in povečanju zadovoljstva obiskovalcev z obiskom gradu. Z analizo anketnih vprašalnikov, ki so jih obiskovalci reševali pred ogledom gradu Rajhenburg in po njem, smo ugotovili, da obe vrsti interpretacije spodbujata pozitivna stališča in znanja o kulturni dediščini ter povečujeta zadovoljstvo gostov z obiskom gradu Rajhenburg. Zaradi nereprezentativnega vzorca ne moremo izpostaviti ene izmed interpretacij kot učinkovitejšo. Trend rezultatov nakazuje, da bi se ob večjem vzorcu avdio posredovana interpretacija lahko izkazala za uspešnejšo.
Ključne besede: interpretacija, kulturna dediščina, osebna komunikacija, neosebna komunikacija
Objavljeno: 19.10.2016; Ogledov: 451; Prenosov: 51
.pdf Polno besedilo (587,07 KB)

6.
Percepcija sodelovanja prebivalstva s turisti na primeru otoka Paga
Nikolina Šintić, 2017, diplomsko delo/naloga

Opis: Lokalno prebivalstvo turistične destinacije na različne načine dojema turiste in gradi odnose z njimi. Od sprejemanja in sodelovanja s turisti, pojavi se lahko celo sovraštvo. V teoretičnem delu smo raziskovali in poskušali predstaviti različne avtorje, njihove teorije, modele in raziskave, ki so se ukvarjale z odnosom domačinov do turistov in turizma ter njihovim sodelovanjem s turisti. Cilj naše naloge je bil raziskati naravo odnosov med lokalnim prebivalstvom in turisti oziroma, če se med njimi razvijajo pozitivni odnosi in sodelovanje ter njihovo dojemanje sodelovanja. Zanimalo nas je tudi, kako večje število turistov vpliva na življenje domačinov. Za raziskovanje smo uporabili poglobljene strukturirane intervjuje, ki smo jih izvedli z domačini, zaposlenimi v turizmu, in tudi s tistimi, ki niso zaposleni v turizmu. Rezultati so pokazali, da do sodelovanja med turisti in domačini na Pagu prihaja, ampak v različnih oblikah. To je lahko sodelovanje zaradi finančne koristi ali zaradi emocionalne koristi. Na sodelovanje po mnenju anketiranih vplivajo tudi množični turizem, ekonomska odvisnost od turizma in kulturne podobnosti domačinov s turisti.
Ključne besede: sodelovanje, lokalno prebivalstvo, finančna korist, emocionalna korist, množični turizem
Objavljeno: 11.10.2017; Ogledov: 27; Prenosov: 7
.pdf Polno besedilo (581,62 KB)

7.
Commercial aquaponics approaching the European market: to consumers' perceptions of aquaponics products in Europe
Vesna Miličić, Ragnheidur Thorarinsdottir, Maria Dos Santos, Maja Turnšek, 2017, izvirni znanstveni članek

Opis: The first commercial aquaponics companies are starting up in Europe. The main focus has been on solving technology issues and optimizing production. However, increasing attention is now being paid to certification and regulations linked to aquaponics, as well as the marketing of products and services. The paper presents the results of a study whose main aim was to estimate consumers’ knowledge about aquaponics and their acceptance of aquaponics products in different European regions. An on-line questionnaire was administered to the general public through the aquaponics network of Food and Agriculture COST (European Cooperation in Science and Technology) Action FA1305 “The EU Aquaponics Hub—Realising Sustainable Integrated Fish and Vegetable Production for the EU” in 16 European countries. The methodology includes univariate and multivariate statistical techniques. The results show that, on average, attitudes towards aquaponics were positive, showing no significant differences between those who already knew about aquaponics and those who only heard about it through the survey. More than 50% of respondents had never heard of aquaponics, whilst more than 70% had already heard of hydroponics. No more than 17% of respondents were willing to pay more for aquaponically produced products and no more than 40% more when compared to the price of products from conventional farming. The results confirm three different clusters of potential consumers of aquaponics products. They also suggest an urgent need for implementing integrated and holistic approaches involving all stakeholders in aquaponics, in order to define a marketing plan and efficient communication strategies. This COST action, other projects and public decision makers must invest in educating consumers about aquaponics through the organization of guided tours, thematic workshops and tastings of aquaponics products in order to raise their awareness about this new technology. It is absolutely urgent that public decision makers, in cooperation with aquaponics stakeholders, address the main institutional constraints, namely the introduction of aquaponics as an economic activity and the organic certification of aquaponics products.
Ključne besede: aquaponics, hydroponics, aquaponics products, consumers' acceptance, questionnaire, multivariate statistics, Europe
Objavljeno: 22.06.2017; Ogledov: 98; Prenosov: 1
.pdf Polno besedilo (561,37 KB)

8.
Turizem, kritična misel in novi mediji
Maja Turnšek, 2015, izvirni znanstveni članek

Opis: Prispevek obravnava avtoričin prehod kariere iz kritične komunikologije v turistične študije ter kognitivno disonanco, s katero se je pri tem srečala. Namen prispevka je poskus razhajanja med komunikologijo in turističnimi študijami tako na ravni teorije kot na ravni empirije. Na ravni teorije avtorica kritično obravnava trenutno razumevanje turizma kot zgolj industrije in opozarja na širše razumevanje turizma kot družbene sile, katere normativni cilji so povezovanje med kulturami, izboljševanje človekove blaginje in ohranjanje naravne in kulturne dediščine. V drugem koraku avtorica primerja razvoj kritične misli v komunikologiji in turističnih študijah in identificira prelom med t. i. "kulturnim preobratom" v turističnih študijah in turističnimi študijami, ki sledijo idejam politične ekonomije. Kot zadnje avtorica obravnava razhajanje med empiričnim raziskovanjem novih medijev z vidika politične ekonomije in vidika turističnih študij ter na primeru TripAdvisorja opozarja na "slepo pego" v literaturi o turizmu, kjer se osredinjajo na socialne medije kot zgolj orodje, spregledano pa je dejstvo, da so mediji, kot je TripAdvisor, umeščeni v določen politično-ekonomski kontekst in delujejo po načelih lastnih interesov in organiziranosti.
Ključne besede: turizem, mediji, kritični diskurz, politična ekonomija, TripAdvisor
Objavljeno: 02.08.2017; Ogledov: 63; Prenosov: 7
.pdf Polno besedilo (198,35 KB)

Iskanje izvedeno v 0.05 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici