| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 16
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
Potovalne navade športnih privržencev motogp dirk
Nika Samec, 2020, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo, katerega naslov je Potovalne navade športnih privržencev MotoGP dirk, se ukvarja s transportnimi povezavami, prisotnimi v okviru tovrstnih dogodkov, in vplivu, ki ga imajo te povezave na sam obisk dirk. V diplomskem delu smo predstavili glavne značilnosti transportnih povezav, ki so v našem primeru prisotne, ter pojasnili vplive, ki jih imajo turistični dogodki na destinacije, kjer potekajo. Upoštevali in pojasnili smo tudi naravo obravnavane skupine ljudi, športnih privržencev, njihovih motivov za potovanja in ostalih dejavnikov, ki poleg transportnih povezav igrajo vlogo v njihovih odločitvah o potovanju na veliki športni dogodek, kot je prvenstvo MotoGP. Za lažje razumevanje smo na kratko predstavili tudi samo prvenstvo kot športni dogodek, na podlagi katerega smo kasneje naredili raziskavo, ki je hkrati tudi temelj naše diplomske naloge. V praktičnem delu smo s pomočjo odgovorov, ki smo jih dobili s pomočjo anketnih vprašalnikov, prišli do ugotovitev, ki smo jih potrebovali za vrednotenje hipotez, ki smo jih na začetku postavili. Končne ugotovitve anket smo ponazorili s pomočjo grafov, izdelanih za vsako zastavljeno vprašanje posebej.
Ključne besede: potovalne navade, transport, dirke MotoGP, športni dogodki, športni privrženci, turistične destinacije
Objavljeno: 13.11.2020; Ogledov: 202; Prenosov: 31
.pdf Celotno besedilo (1,12 MB)

2.
Merjenje stopnje trajnosti v turističnih destinacijah Republike Slovenije
Marko Ogorelc, 2019, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo je smiselno razdeljeno v dva sklopa, prvi del je teoretični, drugi pa raziskovalni. V magistskem delu smo se ukvarjali z zelo aktualnim vprašanjem, ki danes praktično obsega celotno svetovno gospodarstvo, katerega del je tudi turistična industrija. V prvem delu smo opisovali osnove trajnostnega in odgovornega razvoja in indikatorjev trajnosti. Opisali smo tudi organizacijski sistem delovanja izbrane turistične destinacije – Slovenska obala. V raziskovalnem delu pa nas je zanimalo v kolikšni meri je turizem v praksi res trajnosten in odgovoren znotraj izbrane destinacije, tako da smo v zadnjem delu izvedli raziskavo, na podlagi statističnih podatkov v izbrani destinaciji. Raziskavo smo izvedli s pomočjo mednarodno priznanih ETIS indikatorjev trajnosti. Rezultate raziskave smo analizirali in grafično predstavili. Rezultate raziskave smo potem primerjali še z rezultati raziskave, ki so jo izvedli kolegi iz Inštituta za turizem v Zagrebu, v različnih destinacijah na Hrvaški obali. V tem sklopu smo podali tudi svoje kritično mnenje, komentarje in predloge, glede na izbrano temo.
Ključne besede: trajnostni razvoj, odgovorni razvoj, ETIS indikatorji, preliminarna raziskava, turistična destinacija
Objavljeno: 14.11.2019; Ogledov: 626; Prenosov: 113
.pdf Celotno besedilo (1,80 MB)

3.
Vloga Slovenskega narodnega gledališča Maribor pri razvoju kulturnega turizma v Mariboru
Nuša Cesar, 2019, diplomsko delo

Opis: Kultura je eno izmed področij turistične ponudbe Slovenije. Kulturni turizem krepi prepoznavnost in promocijo Maribora kot zelo privlačno severovzhodno turistično mesto z zelo bogato zgodovino in kulturo. V mestu Maribor je veliko bogatih in zanimivih kulturnih znamenitosti in dogodkov, ki jih je mogoče spremljati vse leto. Mestne kulturne znamenitosti zadovoljijo še tako zahtevnega obiskovalca, ki išče raznolika in aktivna doživetja. Mariborska kulturna dediščina je s Slovenskim narodnim gledališčem med drugim ključna pri razvoju kulturnega turizma v mestu Mariboru, saj s svojimi izvirnimi gledališkimi predstavami plemeniti slovenski kulturni prostor. Slovensko narodno gledališče pod eno streho združuje Dramo, Opero, Balet in Festival Borštnikovo srečanje. Je prostor srečevanj različnih kultur, jezikov, srečevanj ljudi in balzam za dušo. SNG daje možnost obiskovalcem, da si iz zanimivega in bogatega dramskega repertoarja izberejo tisto zvrst, ki jim je najbližja. V ta namen je vsako leto na novo predstavljena abonmajska ponudba. Bogata ponudba gledaliških predstav za ljubitelje drame, opere, baleta in komedije ponuja obiskovalcem vznemirljive odrske dogodke, ki puščajo globok vtis in ki pri občinstvu vedno znova požanjejo neskončne aplavze in priznanja. Zelo pogosta so mednarodna sodelovanja, ki obiskovalcem pustijo globok vtis in svežino kulturnih predstav. Ugotovili smo, da bi lahko imel SNG vidnejšo vlogo ter, da kot osrednje gledališče v Mariboru s svojimi različnimi in bogatimi programski vsebinami nudi bogate možnosti pri razvoju kulturnega turizma v Mariboru.
Ključne besede: Slovensko narodno gledališče, kultura, Borštnikovo srečanje, Maribor
Objavljeno: 17.10.2019; Ogledov: 490; Prenosov: 91
.pdf Celotno besedilo (2,13 MB)

4.
Pomen stare trte za kulturni turizem v Mestni občini Maribor
Maja Veselko, 2018, diplomsko delo/naloga

Opis: Sodobni trendi in spremembe kažejo, da v današnjem času turisti oziroma obiskovalci od turistične destinacije pričakujejo nekaj drugačnega in svojevrstnega. Tako v središču zanimanja in pozornosti prevladuje predvsem kultura, ki se razlikuje od destinacije do destinacije in s tem predstavlja identiteto določenega kraja, regije, države. Ker kultura postaja vedno pomembnejši dejavnik razvoja turizma, nas je v našem diplomskem delu zanimalo, kakšen pomen ima Stara trta – svetovna znamenitost na kulturni turizem mesta Maribor ter na njegovo prepoznavnost tako v Sloveniji kot tudi v tujini. Raziskava je pokazala, da je Stara trta izjemnega pomena tako za turizem v Mariboru kot tudi za njegovo širšo prepoznavnost. Ugotovili smo, da je v samo turistično ponudbo mesta že zelo vpeta, vseeno pa obstaja še veliko predlogov, ukrepov in načrtov za razvoj, s katerimi bi lahko dosegli še večjo obiskanost mesta ter njegovo prepoznavnost. Veliko je še možnosti sprememb in dopolnitve na že ponujenih produktih, treba pa bi se bilo posvetiti tudi ustrezni promociji in povezovanju, še posebej v povezavi s Festivalom Stare trte, ki se prireja Stari trti v poklon.
Ključne besede: kulturni turizem, kulturni turist, festivalski turizem, Občina Maribor, Stara trta, Festival Stare trte
Objavljeno: 25.10.2018; Ogledov: 642; Prenosov: 187
.pdf Celotno besedilo (1,88 MB)

5.
Uporabnost storitve »car-sharing« za tuje poslovne goste v Sloveniji
Janina Žemva, 2018, diplomsko delo/naloga

Opis: »Car-sharing« je storitev samopostrežne kratkotrajne souporabe avtomobila brez lastništva na vnaprej določenih lokacijah za prevoz od točke A do točke B. Gre za primer delitvene ekonomije, kjer izhodišče ni lastništvo avtomobila, temveč dostop do storitve, s čimer je deljeno sredstvo bolj izkoriščeno, njegova uporaba pa je za ljudi tako cenejša in dostopnejša. Namen diplomskega dela je analizirati uporabnost souporabe avtomobila med tujimi individualnimi poslovnimi turisti in udeleženci kongresnih dogodkov. Kongresni turizem je eden od najhitreje rastočih in dobičkonosnih oblik turizma, ki znatno prispeva k rasti splošnega turizma kot tudi k razvoju regionalnega in nacionalnega gospodarstva. Poslovni gosti so zahtevni gosti, ki v času bivanja potrošijo več denarja kot običajni gosti. Pri tem jim moramo zagotoviti ustrezne pogoje za delo in ponuditi možnosti za atraktivno porabo prostega časa. Z anketiranjem tujih poslovnih gostov smo potrdili njihovo zanimanje za souporabo avtomobila in predlagali nova prevzemno-vračilna mesta avtomobilov v neposredni bližini najpomembnejših turističnih znamenitosti v Sloveniji in prometnih središčih. Tuje poslovne goste je treba z možnostjo souporabe avtomobila seznaniti že pred prihodom v Slovenijo.
Ključne besede: »car-sharing« oziroma souporaba avtomobila, poslovni in kongresni turizem, tuji poslovni gostje, turistične znamenitosti, trajnostna mobilnost
Objavljeno: 18.10.2018; Ogledov: 439; Prenosov: 80
.pdf Celotno besedilo (1,30 MB)

6.
Model tržno naravnanega in družbeno odzivnega prilagajanja univerzitetnih poslovnih šol tranzicijskih držav v procesu globalizacije poslovnega izobraževanja
Maja Rosi, 2018, doktorska disertacija

Opis: V sodobni globalni ekonomiji, postajata znanje in izobrazba vse pomembnejša vira konkurenčnosti gospodarstva in posameznikov na trgu dela, ki pa hkrati dobivata tudi vse bolj značaj tržnega blaga. Na drugi strani pa predstavljajo aktualni problemi družb zaradi vplivov gospodarskih, političnih, družbenih, socialnih in ostalih spremembe, nove izzive za razvoj znanj, ki morajo nuditi odgovore na razvojna vprašanja sodobne družbe v kontekstu okrepljene globalizacije, nujnosti trajnostnega razvoja in večje družbene odgovornosti gospodarskih subjektov, pospeševanja tehnološkega razvoja, razvoja inovativnih izdelkov idr. Skladno s temi spremembami, se spreminjajo tudi zahteve in pričakovanja študentov ter drugih ključnih deležnikov v procesih poslovnega izobraževanja zlasti delodajalcev, ki pričakujejo ažurna znanja in pridobivanje ustreznih kompetenc, hkrati pa se veča povpraševanje tudi po dodatnem izobraževanju, nadgrajevanju znanja in strokovnem izpopolnjevanju – vseživljenjsko učenje postaja tako stalnica v procesu krepitve strokovnih sposobnosti posameznika v družbi. Izzivi globalizacije, internacionalizacije, ustreznega pozicioniranja, tržne naravnanosti, družbene odgovornosti itd. pomembno vplivajo na krepitev konkurenčne sposobnosti poslovnih šol in razvoj njihovih ključnih dejavnikov konkurenčnega uspeha na globalnem trgu znanja in akademskega izobraževanja. Poleg tega pa se je s procesom privatizacije in stalnim povečevanjem števila zasebnih ponudnikov visokošolskega izobraževanja, ki na trgu znanja vidijo možnost za uspeh in zaslužek ter svojo ponudbo prilagajajo potrebam trga, konkurenčno okolje še bolj zaostrilo. Najbolj so te posledice občutne v tranzicijskih državah, kjer institucije visokošolskega izobraževanja, kakor tudi podjetja pestijo problemi s prehodom na tržno gospodarstvo, pomanjkanjem finančnih sredstev za financiranje svojih temeljnih dejavnosti, socialne napetosti, politične nestabilnosti idr. – šole v javnem sektorju pa še dodatno bremenijo posledice krčenja javnih virov financiranja. Dejavniki in procesi iz globalnega okolja poslovnega izobraževanja vplivajo na krepitev kompleksnosti odzivanja univerzitetnih poslovnih šol, zlasti tistih iz tranzicijskih držav, na te spremembe, zato je njihovo prilagajanje vse bolj zapleten proces. Zaradi vpetosti v univerzitetno akademsko okolje je v veliki meri uokvirjen v univerzitetna načela in pravila delovanja in vodenja procesov na ravni članic univerze, tako da je njihova stopnja avtonomije v odločanju in delovanju v primerjavi z zasebnimi poslovnimi šolami običajno precej bolj omejena. Odvisen je tudi od države oziroma njenega institucionalnega okvira oziroma regulacije delovanja, njenega vpliva na delovanje visokošolskih institucij, obsega in kriterijev za financiranje razvoja njihove dejavnosti iz javnih virov (proračun) ter ustrezne (nerigidne) zakonodaje. Za uspešnost prilagajanja univerzitetnih poslovnih šol iz tranzicijskih držav je ključno njihovo preoblikovanje v bolj tržno naravnano in družbeno odzivno izobraževalno institucijo z ustreznim – dinamičnim tržno usmerjenim in družbeno odgovornim prilagajanjem ter ustreznim strateškim vodenjem ter menedžiranjem teh šol. V doktorski disertaciji smo kompleksnost globalnega okolja poslovnega izobraževanja za univerzitetne poslovne šole iz tranzicijskih držav predstavili s pomočjo konceptualnega modela, v katerem smo skušali na dovolj celovit način prikazati to kompleksnost skozi sinergijo povezovanja akademskega in tržno naravnanega ter družbeno odzivnega prilagajanja univerzitetnih poslovnih šol v teh državah in konceptualnim orisom prepletenosti osrednjega zunanjega (nadnacionalnega) konteksta vplivov in tradicionalnega (lokalnega) konteksta vplivov ter razsežnosti prilagajanja univerzitetnih poslovnih šol v teh državah.
Ključne besede: visokošolsko izobraževanje, globalizacija trga visokošolskega izobraževanja, poslovno izobraževanje, tržna naravnanost poslovnih šol, družbena odgovornost poslovnih šol, trg poslovnega izobraževanja v tranzicijskih državah
Objavljeno: 09.10.2018; Ogledov: 938; Prenosov: 82
.pdf Celotno besedilo (3,31 MB)

7.
Handbook for writing and editing texts of the Faculty of tourism of the University of Maribor
Mitja Gorenak, Borut Vojinović, Andreja Trdina, Boris Prevolšek, Marko Koščak, Barbara Pavlakovič, Maja Rosi, Nejc Pozvek, 2017, strokovna monografija

Opis: The learning process at the faculty requires not only attending lectures and active participation in the tutorials, but also intensive individual work of a student, which is often presented in the form of a seminar paper. However, the most important individual work of a student is definitely a final paper - a diploma or a master's thesis. In order to present and facilitate the preparation of written works for the students of the Faculty of Tourism of the University of Maribor, we have prepared this handbook for writing and editing texts at the faculty. The professional monograph covers the chapters that lead the student through the whole process of research and writing their paper. From the initial search of the research idea and the basics of scientific writing and research in tourism, to the individual steps of the research process and research methods. The professional monograph also includes a chapter on personal relationships, which in particular addresses the relationship between a student and a mentor in the process of preparing the paper or thesis. The handbook also provides practical advice on language and text designing, as well as instructions for citing references. The professional monograph, thus, combines basic information that both students of tourism and their lecturers will use in their study and work processes, as they will follow the uniform guidelines for writing texts in tourism at the Faculty of Tourism.
Ključne besede: writing texts, editing, research, citing, text designing
Objavljeno: 16.11.2017; Ogledov: 828; Prenosov: 58
.pdf Celotno besedilo (1,33 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

8.
Raising awareness of urban environment development in primary schools
Maja Rosi, Jerneja Smole, Jasna Potočnik Topler, 2016, objavljeni znanstveni prispevek na konferenci

Opis: In the past few years, excessive efforts have been made to increase the city’s attractiveness and its international positioning. Also studies on the so-called city destination branding are on the rise. Theorists, as Ramirez (2001), Marzano and Scott (2009), among many others, are discussing different aspects of this complex process. Many approaches and strategies are dealing with the positioning of urban environments and city destinations, trying to provide at least some partial answers about achieving this objective. With proper marketing and branding, cities can do a lot to attract tourists and visitors. For successful city marketing and branding and for the successful long-term positioning of the destination in general, it is necessary to involve the key stakeholders and collaborate with as many as possible despite the fact that the branding of a city destination (or any destination for that matter) is a complex process. It is significant that all the stakeholders, who are always carriers of different interests, are invited to collaborate in the planning of the tourism development and tourism development strategies, from the government, the private sector, schools etc. It is also important to involve the citizens, who can provide a valuable opinion about the environment they live in – what they like about their environment, what suggestion would they give to tourists about gastronomy, attractions, shops, events, etc. It is significant that citizens are proud of their urban environment, that they know their own environment, and that they have the motivation for the involvement in the process of improvement of their home environment (through projects, discussions, etc.). It is impossible to create attractive urban environments or cities if residents do not have a positive opinion about the place they live in. That is why it is essential for the education institutions at all levels, but especially for the institutions at the primary levels to educate children, toddlers, pupils, students, about the importance of urban environment development and create a positive learning environment, where children are able to develop as residents with a great understanding of the potential of the environment they live in. The paper explores the importance of raising awareness of the urban environment in primary schools from the theoretical, analytical and practical point of views. In the paper, we will examine whether primary schools in the city of Maribor, Slovenia educate children about their urban environment, if they are creating positive learning environments, where children can develop into proud citizens aware of the significance of the urban environment and its consequences for the quality of their lives. Further on, the curricula in chosen primary schools in Maribor is going to be analyzed. With the survey, we will try to identify the degree of children’s awareness of their surrounding urban environment, the information they receive about their environment, and their attitude towards it. And finally, what is most important, we will try to show the extreme significance of the learning environment and the curricula for raising the awareness of the environment and growing into responsible adults who will also act responsibly towards their urban environments.
Ključne besede: tourism, branding, literature, urban, environment, education, children
Objavljeno: 03.11.2017; Ogledov: 1026; Prenosov: 235
.pdf Celotno besedilo (804,52 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

9.
Racionalizacija logističnih procesov sindikalnih izletov javnega sektorja
Petra Grujić, 2017, diplomsko delo/naloga

Opis: Predmet raziskave diplomskega dela je bila racionalizacija logističnih procesov sindikalnih izletov javnega sektorja, kjer smo s pomočjo proučene znanstvene in strokovne literature v teoretičnem delu predstavili vlogo sindikalnih izletov v turizmu in najpogostejše logistične procese znotraj le-teh. V empiričnem delu smo raziskavo dopolnili s pomočjo vprašalnikov, ki smo jih razdelili zaposlenim izbranih podjetij javnega sektorja v občini Zagorje ob Savi in s pomočjo strukturiranega intervjuja, s katerim smo pristopili k turističnim agencijam. Glede na vse pridobljene informacije smo lahko odgovorili na zastavljena raziskovalna vprašanja in uresničili cilje. Na osnovi izvedene raziskave ugotavljamo, da se zaposleni podjetij javnega sektorja v večini radi udeležujejo sindikalnih izletov. Najpomembnejši dejavniki njihovega zadovoljstva so družba sodelavcev, izbrana destinacija, program, ki ga vodi komunikativen in iznajdljiv vodnik, s širokim znanjem, je splošno razgledan in fleksibilen. Racionalizacija logističnih procesov je v pripravi in izvedbi programa v turistični destinaciji najpogosteje izpeljana na področju prehrane in prenočitvenih kapacitet.
Ključne besede: sindikalni izleti, logistični procesi, javni sektor, racionalizacija logističnih procesov
Objavljeno: 11.10.2017; Ogledov: 655; Prenosov: 57
.pdf Celotno besedilo (895,14 KB)

10.
Priročnik za pisanje in urejanje besedil Fakultete za turizem Univerze v Mariboru
Mitja Gorenak, Borut Vojinović, Andreja Trdina, Boris Prevolšek, Marko Koščak, Barbara Pavlakovič, Maja Rosi, Nejc Pozvek, 2017, strokovna monografija

Opis: Učni proces na fakulteti ne zahteva samo udeležbe na predavanjih in dejavnega sodelovanja na vajah, temveč tudi intenzivno individualno delo študenta. To se mnogokrat predstavi v obliki seminarske naloge oziroma pisnega dela. Najbolj pomembno samostojno delo študenta pa je zagotovo zaključna – diplomska ali magistrska naloga. Da bi študentom Fakultete za turizem Univerze v Mariboru predstavili in olajšali pripravo pisnih del, smo na fakulteti pripravili priročnik za pisanje in urejanje besedil. Strokovna monografija zajema poglavja, ki študenta vodijo skozi celoten proces raziskovanja in pisanja dela. Od začetnega iskanja ideje, osnov znanstvenega pisanja in raziskovanja v turizmu, do posameznih korakov raziskovalnega procesa in raziskovalnih metod. V strokovno monografijo je vključeno tudi poglavje o osebnih odnosih, ki še posebej nagovarja odnos med študentom in mentorjem pri pisanju zaključnih del. Priročnik podaja tudi praktične nasvete o jezikovnem in tehničnem oblikovanju besedila ter navajanju literature in virov. Strokovna monografija tako združuje temeljne informacije, ki jih bodo pri svojem delu uporabljali študenti in predavatelji, saj bodo skupaj sledili enotnim smernicam pisanja besedil v turizmu na Fakulteti za turizem.
Ključne besede: pisanje besedil, urejanje besedil, raziskovanje, citiranje, tehnično oblikovanje besedil
Objavljeno: 07.08.2017; Ogledov: 1193; Prenosov: 124
.pdf Celotno besedilo (1,17 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

Iskanje izvedeno v 0.29 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici