| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 11
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
Model kompetenc managementa v letalskih mikro podjetjih
Sandi Knez, 2022, doktorska disertacija

Opis: Na področju letalstva in praktično v vseh organizacijah, je za ustrezno delovanje, učinkovito in uspešno doseganje ciljev, potrebno ustrezno znanje zaposlenih. Ob znanjih, ki se predvidevajo v naboru potrebnih in izhajajo iz formalnega izobraževanja, je vedno bolj v ospredju nabor znanj, spretnosti, veščin in sposobnosti, ki jih je moč združiti v okviru kompetenčnega modela. Še posebej na področju letalstva, ki predstavlja zahtevno obvladovanje kompetenc zaposlenih, je pomembno izpostaviti pomen vključevanja zaposlenih z ustreznim naborom znanj, spretnosti, veščin in sposobnosti.
Ključne besede: model kompetenc, management, letalska industrija, integrirani sistem managementa, letalska mikro podjetja
Objavljeno v DKUM: 12.04.2022; Ogledov: 177; Prenosov: 22
.pdf Celotno besedilo (2,94 MB)

2.
Management : izbrana poglavja
Marina Đorđeski, 2022

Opis: Znanstvena monografija Management - izbrana poglavja je usmerjena v določene vsebine ravnateljevanja na različnih področjih, ki skozi znanstvene raziskave in njihovo povezanost z aplikativnostjo, usmerjajo na trende razvoja. Glede na kompleksnost oz. razvejanost managementa na praktično vse sfere našega življenja, je nemogoče v eni znanstveni monografiji zajeti dosledno vse. Zato smo se odločili, da izberemo takšna poglavja, ki vendarle zajamejo zadostno multi disciplinarnost in tako raziskovalcem in preučevalcem managementa omogočijo videti procese in smeri poti v bližnji prihodnosti razvoja.
Ključne besede: management, organizacije, kritična infrastruktura, letalstvo, zdravstvo, trajnostni razvoj
Objavljeno v DKUM: 10.02.2022; Ogledov: 311; Prenosov: 59
.pdf Celotno besedilo (7,02 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

3.
Motivacija zaposlenih v javnem zdravstvenem zavodu
Tia Posavac, 2021, diplomsko delo

Opis: Vsaka organizacija se zaveda, da je motiviran in dobro usposobljen kader gonilna sila dobrega poslovanja podjetja, zato miselnost, da zaposleni predstavljajo zgolj strošek organizaciji, postaja preteklost. Velja pravilo »več daš, več dobiš«, zato je vlaganje v zaposlene nujno potrebno. Diplomsko delo obravnava motivacijo zaposlenih na delovnem mestu v javnem zdravstvenem zavodu. V njem bomo predstavili pojem motivacije, motivacijske dejavnike, teorije in povezavo med zadovoljstvom ter motivacijo. Cilj in namen diplomskega dela je ugotoviti, kaj zaposlene motivira in kateri motivacijski dejavniki jih najbolj motivirajo pri opravljanju njihovega dela. S pomočjo anketnega vprašalnika smo ugotovili, da pomenijo zaposlenim notranji dejavniki veliko več kot zunanji, kar je bilo v skladu s pričakovanji.
Ključne besede: motivacija, motivacijski dejavniki, motiviranje zaposlenih
Objavljeno v DKUM: 24.11.2021; Ogledov: 189; Prenosov: 46
.pdf Celotno besedilo (872,92 KB)

4.
Vpliv vodenja na zadovoljstvo zaposlenih, ter motivacijo za delo v izbranem podjetju
Biljana Mitreva, 2021, diplomsko delo

Opis: Živimo v obdobju, v katerem življenje postaja vedno bolj stresno, napeto in se odvija zelo hitro. Zelo velik del svojega življenja preživimo v službi, vendar sta zadovoljstvo in motivacija ključnega pomena, da se marsikaj naučimo in strmimo k svojim ciljem. Na zadovoljstvo in motivacijo imajo zelo velik vpliv tudi naši nadrejeni v podjetju, v katerem smo zaposleni. Diplomsko delo obravnava vpliv vodenja na zadovoljstvo zaposlenih in motivacijo za delo v izbranem podjetju. V diplomskem delu bomo predstavili osnovne pojem vodenja, motivacije, načine vodenja, ključne dejavnike, ki vplivajo na motivacijo in zadovoljstvo. V nadaljevanju bomo predstavili povezanost med motiviranjem in zadovoljstvom. Motivacija za delo lahko postopoma upade, zato je potrebno zaposlene ustrezno motivirati, da bo delo uspešno in učinkovito opravljeno. Če bo delo uspešno in učinkovito opravljeno, bo tudi podjetje bolj uspešno. Namen in cilj diplomske dela je da, ugotovimo, kakšni načini vodenja so najbolj učinkoviti za motivacijo in zadovoljstvo zaposlenih, kaj zaposlene motivira za delo, na kakšen način vodje motivirajo svoje zaposlene in ugotoviti, kateri so najpomembnejši dejavniki, ki vplivajo na zmanjšano motivacijo za delo in zadovoljstvo zaposlenih. S pomočjo analize smo ugotovili, da je ciljni način vodenja najbolj učinkoviti za motivacijo in zadovoljstvo zaposlenih. Na podlagi izvedene raziskave smo ugotovili, da jih za delo najbolj motivira plača, samostojnost pri opravljanju nalog, nagrada, odnosi med sodelavci in možnosti napredovanja, odnosi med nadrejenimi, delovni čas, izobraževanja, delovno okolje, delovna klima, priznanja za uspešnost ter inovativno in ustvarjalno delo. Vodje motivirajo svoje zaposlene v največjem deležu s pohvalo, nagrado in dobrimi delovnimi pogoji. Dejavniki, ki najbolj zmanjšujejo motivacijo so rutinsko delo, nizka oziroma minimalna plača, odnosi z nadrejenimi, delo ob praznikih, delovno okolje in odnosi med sodelavci.
Ključne besede: Motivacija, vodenje, vpliv, zaposleni, zadovoljstvo.
Objavljeno v DKUM: 17.11.2021; Ogledov: 219; Prenosov: 45
.pdf Celotno besedilo (416,36 KB)

5.
Personality profiles and stress-coping strategies of Slovenian military pilots
Maja Meško, Damir Karpljuk, Mateja Videmšek, Iztok Podbregar, 2009, izvirni znanstveni članek

Opis: The performance of a pilot also depends on the pilot's personality profile and their stresscoping style. In our study we aimed to analyze, by means of the Big Five Questionnaire (BFQ) and the Coping Responses Inventory (CRI), the personality profiles, stress-coping strategies and the relationship between them among Slovenian military pilots. The study involved 120 respondents: 30 of whom were military pilots in the experimental group, while the other 90 were in the control groups. The control groups included sport pilots, the general population and soldiers with no involvement in aviation. The members of the control group were selected with regard to the characteristics of the experimental group members, so that both groups were equivalent in terms of relevant factors (e.g. gender, age, health state, level of education etc), thus participating in a study of equivalent pairs. A statistical analysis identified statistically significant differences between the groups in the following BFQ dimensions: energy, conscientiousness and emotional stability; in the dimensions of CRI 'cognitive avoidance' (cognitive effort to avoid realistic consideration of a problem); and 'emotional discharge or emptying' (behavioural attempts to alleviate tension by venting negative emotions). Results revealed that certain personality characteristics were differentially and significantly related to specific stress coping strategies adopted by military pilots.
Ključne besede: military pilots, Slovenia, personality, personality traits, coping behavior, coping, stress
Objavljeno v DKUM: 19.03.2020; Ogledov: 508; Prenosov: 18
URL Povezava na celotno besedilo

6.
Psychosocial factors in the development of low back pain among professional drivers
Friderika Kresal, Tine Bertoncel, Maja Meško, 2017, izvirni znanstveni članek

Opis: Background and purpose: Professional drivers as a group are exposed to high risk of developing low back pain due to ergonomic factors and work conditions. The purpose of the study was to examine to what extent the low back pain occurs among Slovene professional drivers as a result of the development of various psychosocial factors. Methodology: The study involved 275 respondents (professional bus drivers, car/van drivers, international truck/ lorry drivers, and ambulance car drivers). Hypotheses were tested using multivariate statistical method (regression analysis) and analysis of variance. Data were collected by structured questionnaire comprised of three parts: socio-demographic data, basic psychosocial factors causing low back pain, and incidence, duration and severity of low back pain as a result of psychosocial risk factors, was implemented. Results: The results of quantitative survey suggest that low back pain is mostly caused by lifting and carrying heavy loads, inadequate working conditions, poor physical fitness, regular nights out, shift work, and stress. Only the impact of gender on low back pain distress among professional drivers was confirmed, predominantly among bus drivers and lorry drivers on international routes. Low back pain occurrence was less common, albeit not statistically significant, among professional drivers of vans and passenger cars. Conclusion: Our study suggests that psychosocial factors are also important cause for the development of low back pain among professional drivers and can limit the quality of their social and professional lives.
Ključne besede: low back pain, psychosocial factors, professional drivers, prevention, Slovenia
Objavljeno v DKUM: 18.01.2018; Ogledov: 804; Prenosov: 291
.pdf Celotno besedilo (629,96 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

7.
Entrepreneurial conative component of competences : the case of Slovenia
Darko Kovač, Maja Meško, Andrej Bertoncelj, 2010, izvirni znanstveni članek

Opis: Competitive pressures, globalization and economic growth have brought Slovenian enterprises to enhance the role of entrepreneurial competences. The present paper aims to study conative component of entrepreneurial competences as a crucial part of human capital in Slovenian enterprises. The focus of this paper is any eventual disparity of non-teachable attributes of conative component of competences of Slovene enterpreneuer with learned ones rather than the concept of entrepreneurship itself. Authors seperate entrepreneurial competences into three components: cognitive, affective and conative. The purpose of this study is to assess the entrepreneurial conative traits and to investigate the correlation between different conative components of entrepreneurial competences and compare the results to their job-related self-expetations. The conative component of entrepreneurial competences was measures with the Kolbe A™ Index. The study was conducted with 43 Slovenian entrepreneuers from three different enterprises. Independet sample t-test and Pearson's correlation were used to test research aims. SPSS 16.0 was used to analyse the data. The results show conative components of Slovenian entrepreneurial competences, difference between them and individual's job-related self expectations and that the correlation between conative components exist.
Ključne besede: entrepreneurship, competences, Slovenia
Objavljeno v DKUM: 30.11.2017; Ogledov: 693; Prenosov: 134
.pdf Celotno besedilo (478,50 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

8.
Voditeljstvo in uvajanje modela odličnosti EFQM v slovenskem visokem šolstvu
Maja Pungeršek, Matjaž Maletič, Jana Suklan, Maja Meško, 2015, izvirni znanstveni članek

Opis: Raziskovalno vprašanje (RV): Kakšno je udejstvovanje voditeljev pri dejavnikih voditeljstva v slovenskem visokem šolstvu (VŠ) in kakšna je možnost vpeljave modela EFQM v celotno slovensko VŠ? Namen: Namen prispevka je proučiti udejstvovanje voditeljev pri dejavnikih voditeljstva v slovenskem VŠ in uvajanje modela EFQM v slovensko VŠ ter nakazati možne usmeritve za izboljšanje stanja. Metoda: Prispevek temelji na teoretičnem in empiričnem delu. Teoretični del zajema analizo in kritično presojo obravnavanega koncepta kakovosti in voditeljstva. Empirični del temelji na kvalitativni raziskavi. Za pridobivanje podatkov je bil uporabljen spletni intervju. Raziskava je bila izvedena z voditelji visokošolskih zavodov (VZ) v slovenskem javnem in zasebnem VŠ. Rezultati: Ključna ugotovitev, ki izhaja iz raziskave se navezuje na nerazumevanje koristi, ki jih model poslovne odličnosti in ustrezno voditeljstvo prinese visokošolskemu zavodu (VZ). Ugotovitve kažejo, da slovenski visokošolski prostor še ni pripravljen za učinkovito izvajanje modela EFQM. Organizacija: Rezultati raziskave ponujajo vodstvu VZ koristno informacijo o tem, na kaj morajo biti pozorni za prehod slovenskega VŠ iz obstoječih sistemov kakovosti na model EFQM. Družba: Raziskava prikazuje zavedanja in spremembe, ki so po mnenju voditeljev slovenskih VŠ potrebne za vpeljavo sprememb na področju voditeljstva v slovenskem VŠ in posledično za vpeljavo modela EFQM v celotno slovensko VŠ, kar bi lahko prispevalo k celovitemu dvigu zavesti in kakovosti v celotnem slovenskem VŠ. Originalnost: Raziskava izvirno in celovito prikazuje in pojasnjuje voditeljstvo VZ in kakovost, odličnost ter ugled slovenskega VŠ, prav tako pa dopolnjuje dosedanje ugotovitve na obravnavanem področju. Omejitve/nadaljnje raziskovanje: Raziskava je omejena na spoznanja o trenutnem stanju voditeljstva v slovenskem VŠ in predstavlja osebna mnenja in poglobljene vpoglede sodelujočih v raziskavi. Prav tako pa raziskava predstavlja izhodišče za nadaljnja raziskovanja, na primer raziskovanje mnenj zunanjih udeležencev VŠ.
Ključne besede: CAF, EFQM, intervju, kakovost, visoko šolstvo, menedžment, vodenje, voditeljstvo, odličnost
Objavljeno v DKUM: 02.08.2017; Ogledov: 926; Prenosov: 122
.pdf Celotno besedilo (404,63 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

9.
Methodology of an aircraft accident response system assessment
Franc Željko Županič, Maja Meško, Iztok Podbregar, 2012, izvirni znanstveni članek

Opis: The paper investigates the ability to learn from an aircraft accident as the opportunities for learning diminish with the decline in the accident rate. A safety compromising case is studied as the processes of aircraft accident intervention and recovery can degrade the ability of an aircraft accident investigation process to enhance aviation safety by revealing accident causation. In the case study an assessment of the Slovenian aircraft accident response system was made. For the purpose of evaluating the successfulness of aircraft accident intervention and effectiveness of recovery, a model of aircraft accident response system requirements has been developed. Based on non-conformances identified by the model of requirements, remedial measures are proposed for the enhancement of the aircraft accident response system operation. Criteria for the definition of the transition from accident intervention to recovery are derived from the assessment findings in a manner not to impede the aircraft accident investigation effectiveness and efficiency.
Ključne besede: aircraft accident, response system, intervention, recovery, investigation, crisis management
Objavljeno v DKUM: 02.06.2017; Ogledov: 1412; Prenosov: 454
.pdf Celotno besedilo (321,01 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

10.
Kakšen je raziskovalni potencial na področju letalstva v Sloveniji
Maja Meško, Katja Hanžič, Mitja Štiglic, Stanislav Božičnik, 2011, samostojni strokovni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji

Ključne besede: letalstvo, letalske možnosti, raziskovalna politika
Objavljeno v DKUM: 01.06.2012; Ogledov: 1287; Prenosov: 36
URL Povezava na celotno besedilo

Iskanje izvedeno v 0.19 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici