1.
Vloga inkluzivnih pedagogov pri spodbujanju duševnega zdravja otrok s posebnimi potrebami na osnovnih šolah : magistrsko deloMaja Košenina, 2025, magistrsko delo
Opis: V magistrskem delu smo raziskovali vlogo inkluzivnih pedagogov pri spodbujanju duševnega zdravja otrok s posebnimi potrebami v osnovnih šolah. V teoretičnem delu smo predstavili temeljne pojme s področja inkluzivnega izobraževanja, značilnosti otrok s posebnimi potrebami ter dejavnike, ki vplivajo na njihovo duševno zdravje. Osredotočili smo se tudi na pristope, strategije in tehnike, ki jih inkluzivni pedagogi uporabljajo pri delu, ter na pomen sodelovanja s strokovnjaki in družinami. V empiričnem delu smo uporabili kvalitativno raziskovalno metodologijo in metodo pol strukturiranih intervjujev, ki smo jih izvedli s 17 inkluzivnimi pedagoginjami iz različnih regij Slovenije. Ugotovitve kažejo, da pedagoginje svojo vlogo razumejo predvsem kot čustveno, podporno in povezovalno, saj si prizadevajo ustvarjati varno, spodbudno in vključujoče okolje za otroke. Izpostavile so pomen individualiziranih pristopov, strukturiranega okolja ter sodelovanja z drugimi deležniki. Rezultati nakazujejo, da je vloga inkluzivnih pedagogov ključna pri podpori duševnemu zdravju otrok s posebnimi potrebami, a še vedno pogosto spregledana, zato bi bilo smiselno okrepiti sistemsko podporo in prepoznavnost njihovega dela.
Ključne besede: inkluzivni pedagogi, otroci s posebnimi potrebami, duševno zdravje, osnovna šola, sodelovanje
Objavljeno v DKUM: 19.09.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 7
Celotno besedilo (1,28 MB)