SLO | ENG

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 4 / 4
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
LIKOVNO-OBLIKOVNE STRATEGIJE OTROK PRI RAZLIČNIH RISARSKIH TEHNIKAH
Lucija Gosak, 2010, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo z naslovom Likovno-oblikovne strategije otrok pri različnih risarskih tehnikah, je zgrajeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo najprej z vidika risanja na kratko predstavili stopnje otrokovega likovnega izražanja na primeru človeške figure, ter različne likovne tipe otrok. Opisali smo pojme: risba, likovne tehnike, materiali, orodja in podloge. Nato smo predstavili likovna izrazila, ki jih uporabljamo pri risbi. Podrobneje smo opisali suhe in mokre risarske likovne tehnike ter govorili o računalniški risbi, računalniških orodjih in računalniku kot orodju za risanje. Empirični del vsebuje rezultate, ki smo jih pridobili z opazovanjem učencev med likovnim ustvarjanjem in primerjanjem njihovih izdelkov. Kot samostojno tehniko zbiranja podatkov smo izbrali analizo dokumentov, ki jih predstavljajo videoposnetki, posneti med likovnim ustvarjanjem otrok in analizo fotografij, posnetih med postopkom dela učencev. Pri empirični raziskavi smo uporabili deskriptivno, komparativno in kvalitativno metodo pedagoškega raziskovanja. Raziskovalni vzorec je predstavljalo šest osnovnošolskih otrok petega razreda devetletke — trije dečki in tri deklice, ki so bili naključno izbrani. Ugotovili smo, da se likovno-oblikovne strategije otrok spreminjajo glede na ponujeno risarsko tehniko — spreminjale so se tako pri tradicionalnih risarskih tehnikah (oglje in flomaster), kot tudi pri bolj nenavadni risarski tehniki (računalnik). Razlike so se pojavljale med dečki in deklicami, predvsem se je to pokazalo pri tradicionalnih risarskih tehnikah, z ogljem in s flomastrom in sicer pri začetni fazi ustvarjalnega dela učencev.
Ključne besede: likovno-oblikovne strategije otrok, likovni tipi otrok, risarske likovne tehnike, računalniška risba, računalniška orodja.
Objavljeno: 17.06.2010; Ogledov: 2584; Prenosov: 531
.pdf Polno besedilo (4,54 MB)

2.
Priljubljenost likovne vzgoje pri učencih osnovne šole
Nerina Leiner, Lucija Gosak, Matjaž Duh, 2013, objavljeni znanstveni prispevek na konferenci

Opis: U predstavljenom istraživanju je ispitivana omiljenost likovnog odgoja kod učenika osnovne škole. Uzorak je bio sastavljen iz učenika 4. i 7. razreda osnovne škole. Istraživanje je temeljeno na prigodnom, neslučajnom odabiru učenika (n=468), starosti 9 i 12 godina. Istraživanjem smo željeli otkriti kako je omiljenost likovnog odgoja povezana sa spolom, ocjenom iz tog predmeta i primjerenošću rada učitelja. Interesiralo nas je i omiljenost likovnog odgoja u usporedbi sa tjelesnim i glazbenim odgojem. Rezultati istraživanja su pokazali da je likovni odgoj kao najdraži predmet izabralo više djevojčica, a manje dječaka. Zaključili smo da je omiljenost likovnog odgoja u velikoj mjeri povezana s ocjenom iz tog predmeta i primjerenošću rada učitelja. Od odgojnih predmeta, likovni je najomiljeniji kod djevojčica, a kod dječaka je tjelesni omiljeniji od likovnog i glazbenog.
Ključne besede: likovna vzgoja, likovna pedagogika, učiteljevo delo, osnovne šole
Objavljeno: 10.07.2015; Ogledov: 276; Prenosov: 13
URL Polno besedilo (0,00 KB)

3.
Art expression of identical twins
Matjaž Duh, Lucija Gosak, 2012, izvirni znanstveni članek

Opis: The presented research discusses art expression of identical twins in different art fields: drawing, painting and sculpting. The research sample included two elementary school boys of age 12. With the help of a case study we observed, analyzed and studied artworks of these two identical twins. We established that the artistic expression of identical twins is similar at drawing and painting. At sculpting, the final artworks visually differ, but the boys used similar art and design strategies.
Ključne besede: art education, identical twins, artistic creativity, primary schools
Objavljeno: 06.07.2017; Ogledov: 29; Prenosov: 0
.pdf Polno besedilo (1,41 MB)

4.
Odnos mladostnikov do zdravja in poznavanje dejavnikov tveganja za nastanek kroničnih bolezni
Lucija Gosak, 2017, diplomsko delo

Opis: Izhodišča: Obdobje mladostništva je še posebej pomembno, saj ima velik pomen za krepitev in ohranitev zdravja. Pomembno je, da mladostnik razvije pozitiven odnos do zdravja, pozna dejavnike tveganja za nastanek kronično nenalezljivih bolezni in se jim izogiba. Metoda: Uporabili smo opisno ali deskriptivno metodo dela. Za raziskovalni del diplomskega dela smo uporabili kvantitativno raziskovalno metodo dela. Kot pripomoček za raziskavo pa vnaprej pripravljen anketni vprašalnik. Rezultati: Pri raziskavi smo se omejili na dijake srednje zdravstvene šole in na dijake druge srednje šole, kjer se ne izobražujejo za poklic zdravstvenega delavca. Na podlagi analize pridobljenih informacij smo ugotovili, da so mladostniki izpostavljeni nezdravemu življenjskemu slogu. Zaradi manjšega vzorca anketirancev in neenakomerne zastopanosti števila oseb s posameznim povprečnim mesečnim dohodkom ni mogoče točno določiti, ali osebe z boljšim finančnim položajem živijo bolj zdravo. Izobrazba in izbira srednje šole vplivata na bolj zdrav način življenja, saj vodita k večji osveščenosti. Žal podatkov ne moremo posploševati. Diskusija: Naš cilj je, da mladostnik odraste v poštenega, odgovornega in predvsem zdravega državljana, zato imajo velik vpliv nanj starši, učitelji, zdravstveni delavci, mediji in vsi, ki na kakršenkoli način vplivajo na odločitve in ravnanje mladostnika.
Ključne besede: adolescent, življenjski stil, nezdrav življenjski slog, bolezni življenjskega sloga, promocija zdravja, medicinska sestra
Objavljeno: 13.09.2017; Ogledov: 79; Prenosov: 35
.pdf Polno besedilo (979,21 KB)

Iskanje izvedeno v 0.05 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici