1. WORTSCHATZ, WORTSCHATZERWERB UND WORTSCHATZVERMITTLUNG IN AUSGEWÄHLTEN LEHRWERKENLidija Šarkanj, 2016, magistrsko delo Opis: Die vorliegende Masterarbeit beschäftigt sich mit dem Thema Wortschatz, Wortschatzerwerb und Wortschatzvermittlung in ausgewählten Lehrwerken. Das Ziel der Arbeit ist es herauszufinden, mit welchen Methoden, Techniken und Übungen der Wortschatz und dessen Bedeutung in den ausgewählten Lehrwerken für Deutsch als Fremdsprache Themen aktuell 1 und Schritte international 1 vermittelt werden.
Der Inhalt der Masterarbeit ist in zwei Teile gegliedert. Der theoretische Teil befasst sich mit dem Wortschatz, Wortschatzerwerb, mentalen Lexikon und den Konzepten der Wortschatzarbeit, Wortschatzpräsentation und Bedeutungsvermittlung. Der empirische Teil widmet sich der Analyse und Interpretation der Darstellung und Vermittlung des Wortschatzes im Hinblick auf ausgewählte Kriterien und an die Anlehnung auf das Thema „Essen und Trinken“. Es hat sich herausgestellt, dass die häufigsten Präsentationsformen Hör- und Lesetexte, visuelle Mittel (Bilder, Zeichnungen) und Wortschatzlisten sind. Einige wichtige Aspekte der Wortschatzarbeit werden vernachlässig wie z. B. nachschlagen im Wörterbuch oder Wortbildungsregeln. Vom Vorteil wäre eine Einführung eines Glossars am Ende jedes Kapitels im Kursbuch bzw. eines Wörterlernheftes, wo nochmals die wichtigsten Aspekte des behandelnden Wortschatzes (Wörter, Sätze, Wendungen) und Grammatik vorgeführt wären. Ključne besede: Deutsch, Wortschatz, Wortschatzerwerb, mentales Lexikon, Schritte international 1, Themen aktuell 1. Objavljeno v DKUM: 27.10.2016; Ogledov: 1650; Prenosov: 285
Celotno besedilo (9,14 MB) |
2. IDEOLOGIJA SODOBNE POTROŠNJE SKOZI PRIZMO ŠOLSKEGA SISTEMALidija Šarkanj, 2016, magistrsko delo Opis: Magistrsko delo z naslovom Ideologija sodobne potrošnje skozi prizmo šolskega sistema obravnava različne aspekte in mehanizme postmoderne potrošniške družbe, ki so bili nujno potrebni, da se je potrošniški kapitalizem lahko razvil v vodilno ideologijo sodobnih zahodnih družb. Izpostavili bomo šolo kot ključni dejavnik te ideologije, ki z zagovarjanjem in s favoriziranjem permisivnih vzgojnih praks ter konceptom `otroku prijazne šole` pomaga oblikovati potrošniško kulturo in narcistične posameznike. Namen magistrskega dela je pokazati, da šola deluje po zahtevah prevladujoče ideologije potrošniškega kapitalizma. Šola v ta namen z različnimi mehanizmi pomaga pri reprodukciji družbeno nujne forme osebnosti, značilne za današnji čas – narcistične osebnosti. S pomočjo permisivne socializacije se oblikujejo t. i. patološki narcisi, ki nimajo klasično razrešenega Ojdipovega kompleksa, kar posameznikom onemogoča samostojno in neodvisno delovanje. To je tisti tip posameznika, ki ga sodobna potrošniška družba potrebuje, kajti živi od socialnega priznavanja drugih ljudi. Potrošniški kapitalizem potrebuje zlomljenega, nedozorelega in vedno nezadovoljnega posameznika, ki je, da bi dosegel vsaj kanček »popolnosti« ali da bi vsaj za hip pobegnil iz realnosti, ki je polna groženj in negotovosti, pripravljen trošiti in se predajati užitkom ter sanjarjenju. Ključne besede: potrošniški kapitalizem, narcistična družba, narcistična socializacija, permisivna vzgoja, patološki narcis, šolski sistem Objavljeno v DKUM: 27.10.2016; Ogledov: 1778; Prenosov: 236
Celotno besedilo (867,85 KB) |
3. Geschichten, die das Leben schreibtSaša Jazbec, Brigita Kacjan, David Bratovčak, Tina Dervarič, Martina Fekonja, Maja Kajbič, Valerija Sobočan, Lidija Šarkanj, Manja Škof, Katarina Tibaut, 2013, strokovni članek Ključne besede: nemščina kot tuji jezik, življenjske zgodbe, aktivno učenje, komunikacija Objavljeno v DKUM: 10.07.2015; Ogledov: 2330; Prenosov: 113
Povezava na celotno besedilo |