| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 153
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Znanje mladih o pomembnosti zdravja ledvic
Mojca Podkrajšek, 2021, diplomsko delo

Opis: Ledvice opravljajo številne življenjsko pomembne funkcije. Bolezni sodobnega časa, kot so srčno-žilne bolezni, povišan krvni tlak in sladkorna bolezen, spadajo med najpogostejše vzroke za okvaro ledvic. Za ohranjevanje zdravja ledvic ima veliko vlogo zdrav način življenja. Namen zaključnega dela je raziskati ozaveščenost mladih o pomembnosti zdravja ledvic. V okviru teoretičnega dela smo uporabili opisno metodo dela. Raziskavo z anketnim vprašalnikom smo opravili s spletnim anketnim vprašalnikom in anketirance poiskali na spletnih omrežjih. Pridobljene podatke za empirični del raziskave smo analizirali in statistično obdelali z opisno in sklepno statistiko v programu IMB SPSS. Skupno je v raziskavi sodelovalo 100 mladih, od tega 50 študentov zdravstvene nege in 50 splošne populacije mladih. Z zastavljenim raziskovalnim vprašanjem lahko potrdimo, da imajo anketirani mladi zadovoljivo znanje o zdravju ledvic. Potrdili smo zastavljeno hipotezo, da se znanje o zdravju ledvic med študenti zdravstvene nege in ciljnim laičnim prebivalstvom mladih razlikuje, kar opravičujemo z dejstvom, da pridobijo študentje zdravstvene nege v času študija strokovno znanje. Če se bolezni ledvic dovolj zgodaj odkrijejo, se jih lahko uspešno zdravi, s tem pa se tudi upočasni slabšanje ledvične funkcije in srca ter posledično izboljša kakovost življenja. Menimo, da je zelo pomembno, da se o tem začne ozaveščati že mlade, ki si lahko z upoštevanjem preprostih preventivnih ukrepov izboljšajo kvaliteto življenja.
Ključne besede: mladi, preventiva, zdrave ledvice, znanje
Objavljeno: 04.06.2021; Ogledov: 52; Prenosov: 12
.pdf Celotno besedilo (1,27 MB)

2.
Agresija in nasilje v bolnišničnem okolju
Marina Pertoci, 2021, diplomsko delo

Opis: Uvod: Agresija in nasilje sta pogosta, vendar premalo zaznana problema v bolnišničnem okolju, ki ju doživljajo izvajalci zdravstvene nege. Namen zaključnega dela je bil raziskati agresivnost in nasilje v bolnišničnem okolju, pogostost pojavljanja ter ukrepanje in soočanje izvajalcev zdravstvene nege. Metode: V teoretičnem delu diplomskega dela smo za pregled domače in tuje literature uporabili deskriptivno metodo. Pri raziskovalnem delu smo uporabili kvantitativno metodo raziskovanja. Raziskava je bila izvedena v bolnišničnem okolju na kirurškem, internem in psihiatričnem oddelku. Sodelovalo je 90 izvajalcev zdravstvene nege, po 30 z vsakega oddelka. Raziskovalni instrument je bil anketni vprašalnik. Podatke smo analizirali s pomočjo Microsoft Office Excel in IBM SPSS Statistic 27. Rezultati: Raziskava je pokazala, da izvajalci zdravstvene nege na oddelkih, vključenih v raziskavo, pogosto zaznajo nasilje. Najpogosteje se pojavlja verbalno nasilje (n = 79). Ob tem je najpogosteje uporabljeno kričanje, preklinjanje, žaljenje, ustrahovanje. Zaradi dogodkov, povezanih z nasiljem, izvajalci zdravstvene nege navajajo težave s spanjem. 15,6 % anketiranih, ki so doživeli nasilje, navajajo ob tem tudi poškodbo. Ob agresivnem incidentu so občutili ogroženost (3,23 ± 0,94), strah (3,12 ± 1,09) in nemoč (3,12 ± 1,13). Razprava in sklep: Ugotovili smo, da vključeni v raziskavo pogosto doživljajo nasilje in se srečujejo z agresivnimi bolniki, kar ogroža njihovo varnost in vpliva na njihovo delo. Zdravstvenim delavcem je treba zagotoviti podporo in redno izobraževanje o ukrepanju in preprečevanju agresivnih in nasilnih dejanj ter spodbujati k prijavi incidentov.
Ključne besede: zdravstveni delavci, izkušnje, agresija, nasilje, agresivno vedenje
Objavljeno: 20.05.2021; Ogledov: 86; Prenosov: 25
.pdf Celotno besedilo (1003,49 KB)

3.
Primerjava prikritega oglaševanja v tisku in na spletu
Maja Perko, 2021, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga obravnava problematiko primerjave prikritega oglaševanja v tisku in na spletu. Prikrito oglaševanje lahko prepoznamo, kadar novinarski prispevki ali oglasna sporočila niso pravilno označena, da vsebujejo kakršnokoli oglaševanje. Opisali smo teme, kot je oglaševanje, funkcije ter cilje oglaševanja, podrobneje predstavili oglaševanje v tiskani in spletni obliki ter jih podkrepili s primeri. Podrobneje smo predstavili prikrito oglaševanje, vrste in strategije prikritega oglaševanja ter se dotaknili tudi vpliva le-tega na potrošnika. S študijo primera pa smo na konkretnih primerih ugotovili, kako se oglaševanje nekega oglasa v tiskani obliki razlikuje od oglaševanja na spletu ter rezultate primerjali med seboj.
Ključne besede: tisk, splet, prikrito oglaševanje v tisku, prikrito oglaševanje na spletu.
Objavljeno: 23.04.2021; Ogledov: 97; Prenosov: 10
.pdf Celotno besedilo (3,13 MB)

4.
Promocija ustvarjalca spletnih vsebin na platformi Twitch
Maša Plavec, 2021, magistrsko delo

Opis: Ljudje uporabljamo splet za različne namene, vedno bolj pogosto tudi za marketing. Magistrsko delo se osredotoča na digitalni marketing, predvsem na družbenih omrežjih, ki je danes nepogrešljiv. Poleg teh so se razvila tudi pretočna predvajanja v živo, kar najdemo na skoraj vsakem družbenem omrežju. Predvsem ga je moč opaziti pri prenašanju videoiger, najpogosteje na Twitchu. Zato smo se v našem magistrskem delu odločili za promocijo ustvarjalca spletnih vsebin na platformi Twitch na družbenih omrežjih. Delo je sestavljeno iz teoretičnega dela, kjer smo pregledali literaturo in empiričnega dela, kjer smo s pomočjo eksperimenta opazovali dogajanja na različnih družbenih omrežjih in Twitchu.
Ključne besede: Twitch, družbena omrežja, marketing, pretočne vsebine, ustvarjalec spletnih vsebin
Objavljeno: 25.03.2021; Ogledov: 94; Prenosov: 18
.pdf Celotno besedilo (1,24 MB)

5.
Digitalno oglaševanje na primeru glasbene skupine
Tomaž Rihtar, 2020, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo predstavili, na kakšen način uporabiti družbena omrežja, da pridemo do čim večjega učinka s čim manj stroški (čas, denar). Izhajali smo iz digitalnega marketinga in nato prešli na digitalno oglaševanje, kjer smo se specifično posvetili družbenim omrežjem. Diplomska naloga je potekala na primeru glasbene skupine, Ansambel Vžig. Za primer analize smo uporabili profile na družbenih omrežjih Facebook-a, Instagram-a, YouTube-a in TikTok-a. Kljub nekajletni prisotnosti zgoraj omenjene glasbene skupine na družbenih omrežjih, nikoli ni bilo načrtovanih objav.
Ključne besede: Družbena omrežja, digitalno oglaševanje, Facebook, objave, marketing.
Objavljeno: 12.03.2021; Ogledov: 124; Prenosov: 30
.pdf Celotno besedilo (1,08 MB)

6.
7.
Psihološki vidik kakovosti življenja pri pacientih s kroničnim srčnim popuščanjem
Vanja Filipič, 2020, diplomsko delo

Opis: Srčno popuščanje je kronična bolezen, ki poslabša kakovost življenja in povzroči številne psihološke motnje, zlasti depresijo in tesnobo. Namen zaključnega dela je raziskati stopnjo kakovosti življenja pri pacientih s kroničnim srčnim popuščanjem in zdravstvene težave, ki jih najpogosteje spremljajo. Uporabljena je bila kvantitativna metoda raziskovanja. Raziskavo smo izvedli v ambulanti za srčno popuščanje in na kardiološkem oddelku v terciarni ustanovi v severovzhodnem delu Slovenije. Za zbiranje podatkov smo uporabili vprašalnik s 24 vprašanji zaprtega tipa. Rezultate smo deskriptivno obdelali s programom Microsoft Office 2016 in IBM SPSS Statistic 27. V raziskavi je sodelovalo 60 pacientov s kroničnim srčnim popuščanjem. Ugotovili smo, da so pacienti na splošno zadovoljni s svojim življenjem (n = 43, 3,98  0,83). Med psihološkimi težavami so na prvem mestu težave s spanjem (n = 40, 3,63  1,23), sledita zaskrbljenost (n = 32, 3,50  1,30) in osamljenost (n = 19, 2,55  1,56). Po klasifikaciji NYHA (ang. New York Heart Association) so se pacienti s kroničnim srčnim popuščanjem in z višjo stopnjo psiholoških težav pogosteje uvrstili v stopnjo, kjer morajo zmanjšati oziroma omejiti telesno aktivnost, da ne pride do poslabšanja zdravstvenega stanja. Pri pacientih s kroničnim srčnim popuščanjem je zelo pomembna psihološka podpora s strani svojcev in zdravstvenih delavcev. Nujno je potrebno pravočasno prepoznavanje psiholoških težav, da se lahko čimprej preprečijo in v kolikor je potrebno tudi zdravijo.
Ključne besede: srčno popuščanje, kakovost življenja, depresija
Objavljeno: 01.12.2020; Ogledov: 140; Prenosov: 53
.pdf Celotno besedilo (1,13 MB)

8.
Stigmatizacija oseb z luskavico s strani študentov
Ines Medved, 2020, diplomsko delo

Opis: Izhodišče: Luskavica je kronična, neozdravljiva in nenalezljiva kožna bolezen, ki prizadene približno 2 % populacije. Je ena izmed najbolj stigmatiziranih kožnih bolezni, osebe z luskavico so tako velikokrat deležne zavrnitve s strani okolice. Odklonilno vedenje okolice pomembno vpliva na vse vidike življenja osebe z luskavico. Potrebno je izboljšati ozaveščenost, da bi tako zmanjšali raven stigmatizacije oseb, ki bolehajo za luskavico. Metode: V teoretičnem delu raziskave smo uporabili deskriptivno metodo dela. Z anketiranjem študentov vseh stopenj študija zdravstvenih ved in vseh stopenj študija elektrotehnike, računalništva in informatike smo pridobili podatke za empirični del raziskave. Rezultati: V raziskavi je sodelovalo 133 študentov zdravstvenih ved in študentov elektrotehnike, računalništva in informatike. Z analizo rezultatov smo ugotovili, da 87 % vseh anketiranih študentov meni, da luskavica ni nalezljiva bolezen. Prav tako smo ugotovili, da bi z osebo, ki boleha za luskavico, z veseljem prijateljevalo 95 % študentov zdravstvenih ved in 82 % študentov elektrotehnike, računalništva in informatike. Zaključek: Odnos do oseb z luskavico se razlikuje glede na smer študija, nekoliko boljše rezultate so tako dosegli študenti zdravstvenih ved. Prav tako se odnos do oseb z luskavico razlikuje glede na prejšnje izkušnje z osebo z luskavico, saj so boljše rezultate dosegli študenti, ki osebo z luskavico poznajo. Želimo si, da bi se o luskavici med širšo javnostjo več govorilo ter da bi bilo na temo luskavice in stigmatizacije te bolezni izvedenih več raziskav.  
Ključne besede: luskavica, stigmatizacija, študenti
Objavljeno: 01.12.2020; Ogledov: 177; Prenosov: 97
.pdf Celotno besedilo (1,06 MB)

9.
Vpliv škandalov v zasebnem življenju igralcev na percepcijo njihovih likov v igranih serijah - primerjava ameriške in slovenske javnosti
Ivan Stanojević, 2020, magistrsko delo

Opis: V letih 2017 in 2018 je bilo veliko število hollywoodskih igralcev obtoženih spolno neprimernega obnašanja kot del gibanja Me Too. V tej nalogi smo raziskali na kak način (in ali sploh) so ti škandali vplivali na percepcijo občinstev do serij in likov, ki so jih ti igralci igrali. Odločili smo se izvesti raziskavo, kako se slovenska in ameriška občinstva razlikujejo v dojemanju teh škandalov. Za potrebe te magistrske naloge smo se osredotočili na tri obtožene igralce (Kevin Spacey, Aziz Ansari in Danny Masterson) ter serije, v katerih so ti nastopali. V prvem delu naloge smo raziskali, kako se razmerja med gledalci in fiktivnimi liki razvijajo in zakaj pride do prekinitve teh parasocialnih razmerij. Nato smo se specifično fokusirali na posamezne primere iz gibanja Me Too in postavili v kontekst obtožbe proti obravnavanim igralcem. V empiričnem delu naloge smo izpeljali anketo, ki so jo rešili tako Slovenci kot tudi Američani. Skupno je bilo 179 anketirancev (131 Slovencev, 48 Američanov). Rezultate obeh anket smo nato še primerjali med seboj glede na narodnost in spol anketirancev, da smo prišli do ugotovitev, ki so nam pomagale potrditi ali ovreči hipoteze.
Ključne besede: Me too, ameriška občinstva, slovenska občinstva, televizijske serije
Objavljeno: 26.11.2020; Ogledov: 126; Prenosov: 19
.pdf Celotno besedilo (2,13 MB)

10.
Film experience in the context of different audience
Ivan Kovačić, 2020, magistrsko delo

Opis: The aim of this master thesis with title Film experience in the context of the different audiences was to answer the following; is it better to watch a film alone at home or with an audience in the cinema. To answer this question we prepared an experiment in which there were 42 participants. Participants were divided into two groups; the first group watched the film City of God, that was used for the experiment, at home, the second, watched the film with an audience in the cinema. At the end of the experiment, we compared the results from both groups. We found, that participants who watched the film in the cinema with an audience had a better film-watching experience. The results showed that the participants who watched the film in the cinema were more focused and paid more attention to the story, the characters that appeared in the film.
Ključne besede: cinema, video on demand, film experience, emotions, the audience effect
Objavljeno: 20.11.2020; Ogledov: 152; Prenosov: 21
.pdf Celotno besedilo (1,19 MB)

Iskanje izvedeno v 0.3 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici