| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 10
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Inovativno izobraževanje za zeleno in trajnostno logistiko za prehod v družbo 5.0 : diplomsko delo
Nikolina Golemović, 2024, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo je povezano s temo trajnostnega poslovanja in zelene logistike. Najprej je predstavljena problematika tega dela, ki je povezana z varstvom okolja, in je določeno raziskovalno vprašanje. Raziskovalno vprašanje se je nanašalo na podjetja na primeru dveh držav, Slovenije ter Bosne in Hercegovine. Skozi teoretični del so predstavljene opredelitve zelene logistike in trajnostnega poslovanja z zbiranjem podatkov ter nekaj primerov, povezanih s to temo. Poleg tega so predstavljeni tudi drugi izrazi, povezani s to temo, kot je taksonomija. V raziskovalnem delu smo izvedli anketo podjetij, katere rezultati so dali odgovor na naše raziskovalno vprašanje. Poleg raziskovalnega vprašanja smo preverili tudi štiri hipoteze, ki smo jih določili. V zadnjem poglavju smo razpravljali o pridobljenih rezultatih in vzroku stanja v državah. Podani so tudi nekateri primeri, ki lahko pripomorejo k izboljšanju.
Ključne besede: zelena logistika, trajnostno poslovanje, taksonomija
Objavljeno v DKUM: 21.05.2024; Ogledov: 115; Prenosov: 38
.pdf Celotno besedilo (1,93 MB)

2.
Transformation of the education system in agricultural advisory towards sustainability - A Case study in Slovenia
Marina Nikšić, Lazar Pavić, Črtomir Rozman, 2023, izvirni znanstveni članek

Opis: The new role that agricultural advisory plays in innovation processes and the development of agriculture towards sustainability requires the improvement of its performance. The basic prerequisite for realizing the potential of agricultural advisory in the areas mentioned is a strongly developed education system that will enable the development of strong advisory capacities. This survey is based on three areas of the education system: organization of education, satisfaction with educators, and evaluation of education and the potential of individuals in the organization. The basic principles on which the education system is based are outdated and, therefore, inadequate for developing the performance that the new role of agricultural advisors in innovation processes requires. Multiple regression analysis results indicate that a greater evaluation of education and the potential of individuals in the organization implies greater involvement of agricultural advisors in the selection of topics that will be provided to them through education and more advanced performances of educators responsible for educating. One-factor analysis of variance (ANOVA) determined that there are no statistically significant differences, at the p < 0.05 level, in the level of perceived competence of advisors for sustainable agricultural practices depending on the frequency of attending education.
Ključne besede: agricultural advisory, advisoral advisor, education system, advisory capacities, sustainable education, sustanable agriculture
Objavljeno v DKUM: 18.04.2024; Ogledov: 112; Prenosov: 7
.pdf Celotno besedilo (318,10 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

3.
Oskrbovalne verige znanja : smernice za zeleni in digitalni prehod
Matevž Obrecht, Tina Cvahte Ojsteršek, Mateja Čuček, Martin Fale, Milena Kajba, Polona Vičič, Lazar Pavić, Bojana Slomšek Šlamberger, 2024

Opis: Znanstvena monografija zajema najsodobnejše ugotovitve s področja trajnostnega razvoja in digitalizacije in njihovo aplikacijo na področje managementa v logistiki in oskrbovalnih verigah. Teoretični del monografije odpirajo poglavja, ki se nanašajo na pojasnitev osnovnih pojmov s področja trajnostnega razvoja, kot so cilji trajnostnega razvoja, okoljska politika, trajnostna proizvodnja in potrošnja, delitvena ekonomija, koncept odrasti in ekonomija blaginje. V nadaljevanju so predstavljeni najsodobnejši trendi s področja trajnosti in povezovanja področij digitalizacije s poudarkom na tem, kaj je aktualno in kaj mlajše generacije vidijo kot priložnosti za prioritetni razvoj. Teoretični del se zaključi s predstavitvijo kompetenčnih modelov s področja trajnosti in digitalizacije ter s predstavitvijo vseživljenjskega učenja kot rešitve za hitrejše pridobivanje znanj s področja trajnostnega razvoja in digitalizacije, saj je zaznano pomanjkanje teh znanj pri posameznikih, ki so končali formalno izobrazbo v času, ko sta trajnost in digitalizacija predstavljali obrobni tematiki in še nista bili tako vpeti v izobraževanje in prioritete logistike in oskrbovalnih verig. Raziskovalni del monografije se začne s predstavitvijo vključenosti trajnostnega razvija v obstoječi zakonodajni okvir. V nadaljevanju so predstavljeni rezultati vključenosti trajnostnih in digitalnih kompetenc v slovenske visokošolske programe in analiza prekrivanja le teh. Ključni raziskovalni del pa predstavljajo rezultati kvantitativne raziskave, ki se nanašajo na identifikacijo nujno potrebnih znanj, spretnosti in veščin s področja trajnostnega razvoja in digitalizacije v logistiki in oskrbovalnih verig, za nemoten hkratni zeleni in digitalni prehod v družbo 5.0. ter razlike v ključnih prioritetnih področjih, ki jih zaznavamo med gospodarstvom, mladimi in akademiki.
Ključne besede: trajnostni razvoj, digitalizacija, oskrbovalne verige, vseživljenjsko učenje, zeleni in digitalni prehod
Objavljeno v DKUM: 25.03.2024; Ogledov: 292; Prenosov: 52
.pdf Celotno besedilo (5,18 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

4.
How much sustainable knowledge will soon-to-be experts in Slovenia have? : findings of higher education study programs’ analysis
Matevž Obrecht, Lazar Pavić, 2023, objavljeni znanstveni prispevek na konferenci

Opis: Environmental topics are gaining more and more important both in the European Union and in Slovenia in the last decade. Climate changes (floods, droughts, and heat waves), pollution (soil, water, and air), management of invasive species, noise pollution, food self-sufficiency, sustainable development in the field of tourism, etc. are particularly present both in Slovenian Eastern and Western cohesion region. However, the level of knowledge about environmental challenges and competences of current experts and leaders to effectively manage and deal with them is perceived to be too low. The paper examines the inclusion of sustainable competences, knowledge, and skills in higher education programs in Slovenia to predict the level of sustainable knowledge. Slovenian soon-to-be professionals will be empowered by the Slovenian higher education system (Daneshjoo et al., 2020). Analysis included the content of 956 higher education study programs on the individual course level. In the next phase, a comprehensive comparative analysis of the situation in the areas of higher education and environmental education was performed. The factors based on which comparison was made are field of study, type of institution, level of study and number of subjects in the program that include some sustainable content. Non-parametric tests were used to determine statistically significant differences are the Mann-Whitney U test and the Kruskal-Wallis H test.
Ključne besede: sustainable development, sustainable knowledge, higher education, sustainable competences, higher education study programs
Objavljeno v DKUM: 12.01.2024; Ogledov: 257; Prenosov: 12
.pdf Celotno besedilo (1,62 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

5.
Analitične lastnosti nekaterih heirloom sort paradižnika.
Martina Vogrin, 2021, magistrsko delo

Opis: Heirloom sorte so komercialno manj zanimive sorte paradižnika, ki pa pridobivajo na veljavi, saj so dobro prilagojene lokalnim pridelovalnim razmeram in po lastnostih bolj raznolike. Analizirane so bile lastnosti 40 kultivarjev paradižnika, od teh 38 heirloom sort in dveh hibridov. Fiziološko zreli plodovi so bili umeščeni v osem vizualno določenih barvnih skupin (rdeči, roza, oranžni, beli, zeleni, rumeni, modri in črni). Izmerili smo jim velikost, maso, čvrstost in parametre barve (L*, a* in b*) ter s hitrimi laboratorijskimi testi vsebnost C-vitamina, suhe snovi in titracijskih kislin. Kultivarji se med seboj razlikujejo po parametrih barve, obliki in velikosti, vsebnosti suhe snovi in titracijskih kislin, medtem ko se po vsebnosti C-vitamina ne razlikujejo. Med rdečeplodnimi kultivarji ima največ C-vitamina 'Ded Moroz' (49,9 mg/100 g), vsebnost vitamina v obeh hibridnih kultivarjih 'Cherrola F1' (29,0 mg/100 g) in 'Mondial F1' (21,7 mg/100 g) je enaka vsebnosti v ostalih heirloom sortah (19,7–32,3 mg/100 g). Parametra vsebnost suhe snovi in C-vitamina nista v čvrsti korelaciji (rS = 0,304).
Ključne besede: paradižnik, heirloom sorte, C-vitamin, titracijske kisline, suha snov
Objavljeno v DKUM: 10.02.2021; Ogledov: 1061; Prenosov: 99
.pdf Celotno besedilo (2,74 MB)

6.
Analiza učinkov ukrepa Politike razvoja podeželja za pomoč mladim prevzemnikom kmetijskih gospodarstev
Lazar Pavić, 2019, doktorska disertacija

Opis: Namen doktorske disertacije z naslovom Analiza učinkov ukrepa Politike razvoja podeželja za pomoč mladim prevzemnikom kmetijskih gospodarstev je ugotavljanje rezultatov oziroma učinkov, ki jih je ukrep 112 (Pomoč mladim prevzemnikom kmetij) imel na izbrane agrarnoekonomske dejavnike kmetijskih gospodarstev na območju Slovenije. S tem namenom smo v prvem koraku razvili večje število modelov s pomočjo multiple regresije, ki smo jih v naslednjem koraku nadgradili z vključevanjem več skupin umetnih spremenljivk, ki opisujejo lastnosti kmetijskih gospodarstev in mladih prevzemnikov. Cilj doktorske disertacije je bil na podlagi razpoložljivih podatkov ugotoviti, v kolikšnem obsegu je sodelovanju v ukrepu 112 izboljšalo agrarnoekonomske dejavnike kmetijskih gospodarstev, in na podlagi tega podati smernice pri načrtovanju Skupne kmetijske politike (SKP) po letu 2020 za področje mladih prevzemnikov kmetijskih gospodarstev na območju Slovenije. Raziskava, ki je bila izvedena v okviru doktorske disertacije, je bila zasnovana na vzročno-posledičnih odnosih med dvema skupinama spremenljivk: odvisnimi in neodvisnimi. Za dodatno ugotavljanje uspešnosti izvedbe ukrepa 112 smo uporabili analizo skupin oziroma na podlagi rezultatov, ki jih ukrep imel na spremembo izbranih agrarnoekonomskih dejavnikov, poskušali vse kmetije razvrstiti v tri skupine glede na uspešnost izvedbe omenjenega ukrepa. Za razvrščanje v skupine smo uporabili nove spremenljivke, ki smo jih ustvarili z metodo glavnih komponent. Rezultati, ki smo jih predstavili v okviru doktorske disertacije, imajo tudi v širšem kontekstu pozitivne neposredne in posredne učinke na izzive, opredeljene v literaturi. Z njimi se bo Skupna kmetijska politika srečala po letu 2020, predvsem pa bodo prispevali k rasti delovnih mest, ki so podprta z inovacijami in prehodom na nove modele proizvodnje.
Ključne besede: razvoj podeželja, kmetijska politika, mladi prevzemniki, regresijski modeli, analiza skupin
Objavljeno v DKUM: 19.11.2019; Ogledov: 2334; Prenosov: 212
.pdf Celotno besedilo (1,37 MB)

7.
Poznavanje in razumevanje označb na predpakiranih živilih med študenti in zaposlenimi na fakulteti za kmetijstvo in biosistemske vede
Tjaša Pangerl, 2019, diplomsko delo

Opis: Z Uredbo (EU) 1169/2011 je na območju Evropske Unije določeno, katere informacije o živilu morajo biti obvezno navedene. Poleg obveznih označb najdemo na predpakiranih živilih tudi neobvezne označbe, ki kažejo na višjo kakovost živila ali posebno obdelavo živila v predelavi. Na predpakiranih živilih je tako veliko informacij, ki potrošnikom nudijo možnost izbire najprimernejšega zanje, vendar jih potrošniki pogosto ne razumejo ali ne poznajo. Z diplomskim delom smo želeli izvedeti, ali študenti in zaposleni na Fakulteti za kmetijstvo in biosistemske vede Univerze v Mariboru vedo, katere informacije morajo biti na predpakiranih živilih in ali poznajo dodatne označbe ter če jih poznajo, kako pogosto se odločajo za nakup živil z dodatnimi označbami. Do statistično značilnih razlik je prišlo med študenti in zaposlenimi živilih pri poznavanju in razumevanju Evropskega logotipa za ekološko kmetijstvo. Rezultati so pokazali, da spol delno vpliva na poznavanje in razumevanje označb na predpakiranih živilih. Odgovori študentov študijskega programa Varnost hrane v prehrambeni verigi se niso statistično značilno razlikovali od odgovorov ostalih študentov, prav tako se zaposleni in študenti približno enako pogosto odločajo za nakup izdelkov z nekaterimi dodatnimi označbami kakovosti.
Ključne besede: označevanje, predpakirano živilo, anketiranje, potrošniki
Objavljeno v DKUM: 12.09.2019; Ogledov: 1292; Prenosov: 187
.pdf Celotno besedilo (2,11 MB)

8.
Testiranje e-gradiv pripravljenih v projektu Digitalizacije pinetuma Botaničnega vrta UM z dijaki Srednje lesarske šole Maribor
Manja Kancler, 2019, diplomsko delo

Opis: Cilj diplomskega dela je raziskati, ali e-gradiva o sklopu pinetum v Botaničnem vrtu UM, ki so nastala v okviru projekta ŠIPK, prispevajo k ravni znanja dijakov, ali je tovrstno učenje primerno in prijazno za uporabo ter ali so vsebine dovolj razumljive in zanimive. V raziskavo smo vključili dijake Srednje lesarske šole Maribor, smer gozdar in gozdarski tehnik. Znanje posameznih dijakov o iglavcih smo preverili pred in po prebiranju v projektu nastalih e-gradiv s kvizoma (kviz 1 in kviz 2), ki smo ju oblikovali v okolju Moodle. Dijaki, razdeljeni v dve skupini, so se z gradivi seznanili in kviz 2 reševali v učilnici (skupina 1) ali ob obisku pinetuma (skupina 2). Rezultati rešenih kvizov pred branjem e-gradiv so slabši (25,6 točk) od tistih, ki so bili rešeni po seznanitvi (29,5 točk), ne glede na to, kje (v predavalnici ali botaničnem vrtu) so gradiva prebirali. Delež prebranih gradiv (v povprečju 25–50 %) ne vpliva na uspešnost reševanja kviza 2. Kljub temu so dijaki všečnost poučevanja v naravi in uporabo IKT pri pouku na 7-stopenjski lestvici ocenili z oceno 5,3.
Ključne besede: metode učenja, učilnica v naravi, kombinirano učenje, pinetum, botanični vrt
Objavljeno v DKUM: 04.09.2019; Ogledov: 1107; Prenosov: 76
.pdf Celotno besedilo (2,10 MB)

9.
Vpliv načina gospodarjenja in postopkov spravila na kakovost krme s travinja
Mirjana Walner, 2019, diplomsko delo

Opis: V letu 2018 smo na Fakulteti za kmetijstvo in biosistemske vede v Hočah izvedli raziskovalno delo. Raziskovalno delo je temeljijo na analiziranju vpliva načina gospodarjenja na travinju in postopkov spravila na kakovost krme. Na območju Podravske regije smo izvedli 30 anket na 30 kmetijah ter odvzeli vzorce krme. S pomočjo anketnega lista smo zbrali podatke o načinu gospodarjenja na travnikih (vrsti in količini uporabljenih gnojil, načinu gnojenja, število košenj, načinu spravila oz. sušenja krme). Na izbranih kmetijah smo tekom vegetacijske dobe rastlin v mesecih maju, juniju in juliju zbrali vzorce pridelane krme različnih košenj (seno in otava). Zbrane vzorce smo analizirali na Kmetijskem Inštitutu Slovenije (KIS) z NIR-om. Na podlagi spektrov in z uporabo splošne umeritvene enačbe za travniško krmo, smo pri vzorcih krme ocenili vsebnost surovih beljakovin, surove vlaknine, NDF, ADF, vsebnost pepela in surovih maščob. Na podlagi podatkov o kemični sestavi in prostornini plina smo s pomočjo uradne nemške regresijske enačbe izračunali neto energijo za laktacijo (NEL).Ugotavljamo, da v zbranih vzorcih krme ni značilnih razlik v izbranih parametrih kakovosti krme glede na število košenj, zaporedno košnjo, prisotnost padavin in število obračanj opravljenih na travinju. Le čas košnje značilno vpliva na količino surovih beljakovin v krmi. Krma košena zvečer jih vsebuje več kot krma, košena zjutraj.
Ključne besede: travinje, gospodarjenje, krma, kakovost, NIRS
Objavljeno v DKUM: 30.07.2019; Ogledov: 2318; Prenosov: 227
.pdf Celotno besedilo (790,75 KB)

10.
Talent management kot metoda razvoja človeških virov
Lazar Pavić, 2016, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo predstavili talent management kot eno izmed sodobnih metod razvoja človeških virov. Magistrsko delo obsega naslednja poglavja: uvod, teoretični del, empirični del, perspektivni del in sklep. V uvodnem delu magistrskega dela smo podrobnejše opisali področje in opredelili raziskovalni problem, predstavili smo namen, cilje in raziskovalne hipoteze, predpostavke in omejitve raziskave kot tudi predvidene metode raziskovanja. V teoretičnem delu magistrskega dela smo predstavili najpomembnejša teoretična izhodišča s področja talent managementa. Cilj nam je bil predstaviti relevantna teoretična stališča glede talent managementa kot tudi managementa človeških virov in razvoja človeških virov. V magistrskem delu smo tudi poskusili odgovoriti na vprašanje, kdo je to talent, predstavili smo najpomembnejše pristope k talent managementu, vrste talent managementa, ključne aspekte in komponente talent managementa. Poskusili smo tudi ugotoviti, kakšen je odnos med talent managementom in drugimi metodami razvoja človeških virov. V empiričnem delu magistrskega dela smo predstavili rezultate raziskave, ki smo jo izvedli v storitvenih podjetjih na območju Podravske regije v Sloveniji. Cilj je bil ugotoviti percepcijo človeških virov glede pomembnosti različnih dimenzij talent managementa, kot tudi ugotoviti oceno dejanskega stanja razvoja talent managementa v storitvenih organizacijah na območju Podravske regije. Hkrati smo želeli ugotoviti razlike v ocenah različnih dimenzij talent managementa (privabljanje talentov, razvoj talentov in ohranjevanje talentov) glede na sociodemografski profil. Ugotovili smo, da med ocenami pomembnosti in dejanskega stanja razvoja talent managementa obstajajo statistično značilne razlike. V perspektivnem delu magistrskega dela smo podali nekaj napotkov glede nadaljnjega razvoja talent managementa na območju Podravske regije kot tudi na območju celotne Slovenije. V sklepu magistrskega dela so strnjeno predstavljene najpomembnejše ugotovitve iz celotnega dela.
Ključne besede: talent management, management človeških virov, razvoj človeških virov, talent, človeški viri
Objavljeno v DKUM: 19.10.2016; Ogledov: 2468; Prenosov: 511
.pdf Celotno besedilo (1,79 MB)

Iskanje izvedeno v 4.72 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici