1.
Problemski pouk pri predmetu tehnika in tehnologija : magistrsko deloLara Voler, 2023, magistrsko delo
Opis: Magistrsko delo opredeljuje razširjenost uporabe sodobnih metod poučevanja pri pouku tehnike in tehnologije v slovenskih osnovnih šolah. V raziskovalnem delu se osredotoča na problemski pouk in njegovo uporabo pri pouku tehnike in tehnologije. Problemski pouk namreč predstavlja enega izmed sodobnih pristopov poučevanja pouka tehnike in tehnologije. V teoretičnem delu so izpostavljeni temelji sodobnih metod dela in pogleda na družbo (izobraževanje in družba, digitalno izobraževanje, posamezne sodobne metode poučevanja, kompetence ipd.). Empiričen del pa temelji na rezultatih izvedene ankete, s pomočjo katere je bila potrjena temeljna hipoteza, da je problemski pouk pri pouku tehnike in tehnologije eden izmed pomembnih pristopov, ki se v slovenskih osnovnih šolah pogosto uporablja. Učitelji so mnenja, da je problemski pouk kompleksnejši od tradicionalnih oblik poučevanja tehnike in tehnologije ter da potrebujejo več znanj s tega področja. Prav tako lahko potrdimo visoko samoiniciativnost učiteljev, katera je bila izražena skozi željo po dodatnih izobraževanjih na področju izvajanja problemskega pouka pri predmetu tehnike in tehnologije. Iz navedenega lahko zaključimo, da so učitelji tehnike in tehnologije v povprečju visoko motivirani in samoiniciativni ter da jim sodobne metode dela ne povzročajo večjih izzivov. Dejansko je tudi narava predmeta takšna, da vzpodbuja pri učencih kreativnost in inovativnost, pri učiteljih pa vzpodbuja sodobne pedagoške pristope.
Ključne besede: sodobne metode poučevanja, problemski pouk, sodobne kompetence, tehnika in tehnologija
Objavljeno v DKUM: 26.02.2024; Ogledov: 424; Prenosov: 106
Celotno besedilo (2,53 MB)