| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 2 / 2
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Vpliv umetne inteligence na elektronsko poslovanje
Lara Čagran, 2024, magistrsko delo

Opis: Pandemija Covid-19 je spremenila svet. Potrošniki so se začeli spreminjati in nanašati na spletno nakupovanje, saj so zakoni zahtevali, da ljudje ostanejo doma. Zardi tega je veliko podjetij moralo spremeniti svoj način poslovanja, če je želelo ostati konkurenčno. Morali so se prilagoditi na hitre spremembe. Ravno pandemija je spodbudila razvoj novih tehnologij med njimi tudi umetne inteligence. Pri umetni inteligenci gre za inženiring strojev in programov za njihovo izdelavo. Inteligentni ljudem posredujejo informacije, ki jim bodo pomagale pri njihovem procesu odločanja ter tudi sprejemajo odločitve. Umetna inteligenca ima programsko opremo, ki jo je mogoče programirati v skladu z cilji in potrebami podjetja. Elektronsko poslovanje zajema različne dejavnosti, vključno z nakupom in prodajo blaga ter storitev, oglaševanjem in komunikacijo s strankami. E-podjetja običajno delujejo preko spletnih mest ali spletnih platform, ki služijo kot glavni vmesnik za transakcije, pri čemer uporabljajo varne plačilne prehode za finančne transakcije. Zaledni sistemi, kot so upravljanje zalog, upravljanje strank in obdelava naročil, so ključnega pomena za delovanje e-poslovanja. Uspeh v e-poslovanju je odvisen od ponudbe izdelkov, uporabniške izkušnje, tržnih strategij, učinkovite dostave in vrhunske storitve za stranke. E-trgovina je podobna vsaki fizični trgovini. Uporabniki obiščejo e-trgovino, se razgledajo po spletni stani in če jim je všeč nekaj kupijo. Razlika je le v tem, da jim ni treba imeti lastnega prostora in lahko vse izdelke iščejo kar doma. Cilji e-trgovine so različni glede na podjetje. Splošni cilj je zmanjšanje stroškov, povečanje prodaje in povečati zadovoljstvo strank. Podjetja si postavijo cilje e-trgovine, da jim pomaga razumeti na kaj se morajo osredotočiti. Cilji zagotovijo smernice za spodbujanje rasti in doseganje uspeha. Cilji morajo biti jasni in jedrnati morajo pa biti tudi merljivi. Umetna inteligenca obsega računalniške sisteme, ki so sposobni izvajati naloge, ki so tradicionalno povezane s človeško inteligenco – kot so napovedovanje, prepoznavanje predmetov, tolmačenje govora in generiranje naravnega jezika. Sistemi umetne inteligence se naučijo kako nekaj storiti, tako da obdelujejo veliko količino podatkov. V nekaj primerih učni proces umetne inteligence nadzorujejo ljudje, ki krepijo dobre odločitve in odvračajo slabe, a obstaja sistemi umetne inteligence , ki so zasnovani tako, da se lahko učijo brez nadzora ljudi. Umetno inteligenco številne tehnologije uporabljajo za izboljšanje zmogljivosti. Najdemo jo v pametnih telefonih s pripomočki umetne inteligence, raznih platformah za e-trgovino z plačilnimi sistemi in vozili s sposobnostmi avtonomne vožnje. Umetna inteligenca pomaga ljudi zaščititi s pilotiranjem spletnih sistemov za odkrivanje goljufij in roboti za nevarna delovna mesta. Vsak stroj, ki ima vgrajeno umetno inteligenco, lahko pretekle izkušnje uporabi za predvidevanje prihodnjih dejanj, spomina in samozavedanja na podlagi različnih sposobnosti stroja. Zato lahko umetno inteligenco razvrstimo v različne podkategorije. Razvoj tehnologije lahko omogoči ustvarjanje strojev z občutkom zavedanja in prepoznavanja. Umetna inteligenca v poslovanju pomeni uporabo orodij umetne inteligence kot so strojno učenje, obdelava naravnega jezika in računalniški vid za optimizacijo poslovnih funkcij, povečanje poslovne vrednosti in produktivnosti zaposlenih. Podjetja umetno inteligenco uporabljajo za krepitev analize podatkov in sprejemanja odločitev izboljšanje uporabniške izkušnje, ustvarjanje vsebine, optimizacijo IT, prodaje, trženja in praks kibernetske varnosti. Umetna inteligenca se uporablja kot orodje za podporo človeške delovne sile pri povečanju učinkovitosti poslovanja.
Ključne besede: Umetna inteligenca, strojno učenje, elektronsko poslovanje, vrste e-trgovine, cilji e-trgovine, Amazon, vrste umetne inteligence, ChatGPT
Objavljeno v DKUM: 12.09.2024; Ogledov: 69; Prenosov: 44
.pdf Celotno besedilo (2,33 MB)

2.
Vpliv oglaševanja na prepoznavnost izdelka
Lara Čagran, 2022, diplomsko delo

Opis: Oglasi, ki jih podjetja uporabljajo za promocijo izdelka, vplivajo na prepoznavnost izdelka tako, da odjemalcem posredujejo informacije o prednostih izdelka, njegovi kakovosti, sestavinah, iz katerih je izdelek izdelan, embalaži izdelka, imenu in barvi izdelka. Oglasi ustvarjajo prepoznavnost izdelkov in pritegnejo več kupcev. (Mwakasege, 2015) Oglaševanje zagotavlja potrebno podporo izdelku tudi po tem, ko odjemalci izdelek kupijo. Če odjemalci po nakupu čutijo nelagodje zaradi svoje odločitve, potem oglaševanje zmanjša ta občutek nelagodja k zagotavljanju informacij o lastnosti izdelkov. Potrebno je nevtralizirati vpliv oglasov konkurenčnih izdelkov. (Mwakasege, 2015) Podjetja poskušajo s pomočjo oglaševanja vplivati na zaznavanje in prepoznavnost podobe izdelka za potrošnika. Več vtisov izdelka na potrošnika se dojema kot posredna ali neposredna posledica signalov ali sporočil, kar je oglaševanje. Oglaševanje je vsaka plačana oblika neosebne predstavitve ali promocije izdelka in ideje preko množičnih medijev, kot so časopisi, revije, televizija ali radio. Oglaševanje je namenjeno podpori prodajnih prizadevanj. Če je oglaševanje dobro načrtovano, lahko okrepi pozitiven izdelek in podjetje ter ustvarja asociacije in zaznave, povezane z izdelkom ter vzbuja željo po nakupu. V diplomskem delu bom v teoretičnem delu predstavila oglaševanje, njegove prednosti in slabosti, proces oglaševanja, oglaševalske medije, oglaševalske tehnike in cilje oglaševanja ter uspešnost oglaševanja. V drugem delu bom predstavila izdelek in pomen prepoznavnosti ter orodja, ki prispevajo k prepoznavnosti. Predstavila bom tudi, kaj je to identiteta izdelka. V tretjem delu diplomske naloge bom predstavila vpliv oglaševanja na prepoznavnost izdelka. Naredila bom analizo podatkov, ki sem jih pridobila z anketnim vprašalnikom. Cilj moje diplomske naloge je ugotoviti, kako oglaševanje vpliva na prepoznavnost izdelka. Poudarek je predvsem na oglaševanju in tehnikah, ki vplivajo na prepoznavnost izdelka. Raziskavo sem izpeljala tako, da sem sestavila anketni vprašalnik, ki je vseboval 14 vprašanj. Objavila sem ga na spletu. Anketni vprašalnik so rešili naključni respondenti. Zastavila sem tudi štiri hipoteze, ki jih bom tekom raziskovanja s pomočjo anketnega vprašalnika potrdila ali zavrgla.
Ključne besede: oglaševanje, izdelek, oglaševalske tehnike, informiranje kupcev, oglasno sporočilo
Objavljeno v DKUM: 17.10.2022; Ogledov: 553; Prenosov: 102
.pdf Celotno besedilo (1,38 MB)

Iskanje izvedeno v 0.07 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici