| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 1 / 1
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Dezinformacijske kampanje, družbeno nadzorstvo in mediji 21. stoletja : diplomsko delo univerzitetnega študijskega programa Varstvoslovje
Kristjan Puhek, 2022, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo naslavlja sodobno stanje medijev ter njihov odnos do dezinformacijskih vsebin in družbenega nadzorstva. Zastavljeni sta bili dve raziskovalni vprašanji: »Kateri dejavniki prispevajo k večanju količine dezinformacijskih medijskih vsebin v današnjem medijskem okolju?« in »Ali imajo politični akterji v sodobnem medijskem okolju več možnosti nadzora in vpliva na javno mnenje kakor v obdobju pred nastopom socialnih omrežij?«. V prvem segmentu dela je bil izpostavljen odnos sodobnih medijev do njihovih družbeno nadzorstvenih lastnosti. Mediji so namreč lahko orodje izvajanja družbenega nadzora, saj imajo moč usmerjanja javnega mnenja in konsenza. Izpostavljeni so bili tudi ekonomski in politični vzvodi, ki izkrivljajo medijsko poročanje in omogočajo akterjem vpliv na usmerjanje družbenega konsenza s pomočjo dezinformacijskih vsebin in propagande. Posledično so stališča javnosti ustvarjena na zmotnih ali lažnih prepričanjih, kar pa ima usoden vpliv na demokratične procese. Prvemu vprašanju je sledil pritrdilen odgovor, saj imajo politiki danes možnost širjenja svojega dosega s pomočjo socialnih omrežij, kar jim lahko omogoča diseminacijo dezinformacij, širjenje tujih dezinformacij in učinkovito uporabo populizma. Prav tako lahko s pomočjo socialnih omrežij vsajeno nezaupanje v določene medijske ustanove. Izpostavljene so bile tudi sodobne raziskave, ki dokazujejo prikrite dezinformacijske metode nadzora javnega mnenja iz strani političnih akterjev. V povezavi z drugim vprašanjem pa je bilo sklenjeno, da je v sodobnem medijskem okolju z njegovo tržno usmerjenostjo, politizacijo medijskih hiš, algoritemsko zasnovo digitalnih medijev, fragmentacijo in anonimizacijo virov informacij nujeno vplivnim akterjem idealno okolje za učinkovito širjenje dezinformacijskih vsebin in uporabo sodobnih metod propagande. Takšno okolje pa je tudi ranljivo za tuje dezinformacijske kampanje in informacijsko vojskovanje.
Ključne besede: dezinformacije, diplomske naloge
Objavljeno v DKUM: 17.03.2023; Ogledov: 701; Prenosov: 88
.pdf Celotno besedilo (823,46 KB)

Iskanje izvedeno v 0.05 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici