SLO | ENG

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 4 / 4
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
3.
VPLIV DEJAVNIKOV POSLOVNEGA MODELA PONUDNIKA NA UVEDBO RAČUNALNIŠTVA V OBLAKU
Kristina Bogataj Habjan, 2014, doktorska disertacija

Opis: Disertacija obravnava povezanost dejavnikov poslovnega modela ponudnika z uvedbo storitev računalništva v oblaku v družbah in vpliv dejavnikov na sprejetje odločitve o uvedbi tovrstnih storitev. Predstavljeni raziskovalni model izhaja iz teoretičnih opredelitev dejavnikov poslovnega modela po Osterwalderju, dejavnikov poslovnega modela, opredeljenih v okviru projekta E-Factors, ter dejavnikov, opredeljenih na osnovi razgovora s strokovnjaki oziroma predstavniki ponudnikov storitev računalništva v oblaku. S predstavljenim raziskovalnim modelom 40 dejavnikov združujemo v naslednje skupine: Zmožnost ponudnika za zagotavljanje storitve, Vrednost storitve, Upravljanje odnosov s strankami, Prihodkovni model ponudnika in Stroški. V raziskavi je sodelovalo 80 družb iz Slovenije. Anketiranje se je izvajalo od 18. septembra do 10. oktobra 2012. Ugotovljeno je bilo, da statistično značilnih vplivov obravnavanih dejavnikov oziroma skupin dejavnikov na uvedbo storitev računalništva v oblaku v družbah ni možno potrditi. Čeprav njihovega vpliva na uvedbo storitev računalništva v oblaku statistično ni bilo možno potrditi s 95 % oziroma 90 % zanesljivostjo, so rezultati statistične analize potrdili, da: - Na uvedbo storitve Programska rešitev kot storitev še najpomembneje vpliva (pozitiven vpliv) skupina dejavnikov Sodelovanje s partnerji (smerni koeficient: 0,493). - Na uvedbo storitve Platforma kot storitev še najpomembneje vpliva (pozitiven vpliv) skupina dejavnikov Sodelovanje s partnerji (smerni koeficient: 0,610). - Na uvedbo storitve Infrastruktura kot storitev še najpomembneje vplivata (pozitiven vpliv) skupini dejavnikov Usmerjenost storitve glede na ciljne stranke (smerni koeficient: 0,901) in Sodelovanje s partnerji (smerni koeficient: 0,576). Prav tako so bile ugotovljene zmerne oziroma močne povezave med samimi skupinami dejavnikov poslovnega modela ponudnika računalništva v oblaku. Smeri povezanosti teh povezav so pozitivne.
Ključne besede: - uvedba storitev računalništva v oblaku, dejavniki poslovnega modela, programska rešitev kot storitev, platforma kot storitev, infrastruktura kot storitev.
Objavljeno: 24.06.2014; Ogledov: 1044; Prenosov: 117
.pdf Polno besedilo (3,47 MB)

4.
The importance of business model factors for cloud computing adoption
Kristina Bogataj Habjan, Andreja Pucihar, 2017, izvirni znanstveni članek

Opis: Background and Purpose: Bringing several opportunities for more effective and efficient IT governance and service exploitation, cloud computing is expected to impact the European and global economies significantly. Market data show that despite many advantages and promised benefits the adoption of cloud computing is not as fast and widespread as foreseen. This situation shows the need for further exploration of the potentials of cloud computing and its implementation on the market. The purpose of this research was to identify individual business model factors with the highest impact on cloud computing adoption. In addition, the aim was to identify the differences in opinion regarding the importance of business model factors on cloud computing adoption according to companies’ previous experiences with cloud computing services. Methodology: Based on literature review, prior research results, and interviews with cloud computing providers and users, a research model was developed. Statistical analysis focused on identification of factors’ importance on cloud computing adoption and differences in opinions according to respondents’ previous experiences with cloud computing services. The study was done among 80 companies and five major cloud computing providers in Slovenia. Results: The research results reveal statistically significant differences in opinions on the importance of cloud computing business model factors according to respondents’ previous experiences with cloud computing services. The results can provide orientation for redesign or innovation of existing business models towards the creation of a customer-oriented business model for the more successful exploitation of cloud computing services and business opportunities. For potential users, the findings represent guidelines for the successful adoption of cloud computing services. Conclusions: In our research, the investigated business model factors could be classified into so-called “business model organizational factors”, as they primarily need to be considered by cloud service providers when defining or innovating their business models. For future research, the model should also include the impact of environmental factors, such as Competition, Business Partners, Legislation, Economic Situation, in order to investigate their impact on cloud adoption.
Ključne besede: cloud computing adoption, SaaS, IaaS, business model factors
Objavljeno: 01.09.2017; Ogledov: 52; Prenosov: 0
.pdf Polno besedilo (1,02 MB)

Iskanje izvedeno v 0.02 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici