| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 3 / 3
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
Vrednotne orientacije skozi življenje
Janek Musek, Petra Lešnik Musek, Kristijan Musek Lešnik, 1993, izvirni znanstveni članek

Opis: V psihologiji je še vedno dokaj pomanjkljivo raziskano vprašanje, kako se oblikujejo vrednotne usmeritve v odvisnosti od starosti in razvojne dobe. V raziskavi smo skušali ugotoviti, kako ocenjujejo pomembnost glavnih osebnih vrednot in vrednotnih kategorij osebe v različnih starostnih obdobjih odraslosti. Pri tem smo izhajali iz hipoteze, da obstajajo tudi na področju vrednot razvojne težnje in hierarhije, ki zajemajo glavne kategorije vrednot. Rezultati raziskave so pokazali, da v odrasli dobi s starostjo relativno upadapomen hedonskih in potenčnih vrednot, ne upada pa pomen moralnih vrednot in narašča pomen izpolnitvenih vrednot. Na ravni vrednotnih makrousmeritev lahko ugotovimo upadanje pomena dionizičnih in naraščanje pomena apoloničnih vrednot. Ti rezultati v grobem potrjujejo obstoj razvojne hierarhije vrednot, ki vodi od hedonskih in potenčnih (dionizičnih) vrednot k moralnim in izpolnitvenim (apolonskim) vrednotam.
Ključne besede: vrednote, vrednotne usmeritve, kategorija vrednot, razvojna hierarhija vrednot
Objavljeno: 19.03.2020; Ogledov: 66; Prenosov: 5
URL Povezava na celotno besedilo

3.
POVEZAVA MED NARCISIZMOM KOT OSEBNOSTNO POTEZO IN POTROŠNIŠKIM VEDENJEM
Ines Dreo, 2015, magistrsko delo

Opis: Narcisizem večina virov definira kot previsok interes za lasten videz in sposobnosti, potrošniško vedenje pa kot posvečanje pretirane pozornosti materialnim dobrinam. Govora je torej o dveh ekstremih vedenja. Namen te strokovne magistrske naloge je bil s teoretičnega vidika raziskati, kaj je narcisizem kot osebnostna poteza, kaj je narcisistična osebnostna motnja oz. narcisistična osebnostna struktura, na kak način se eno in drugo kaže, kaj pomeni pojem (sodobno) potrošniško vedenje in empirično preveriti ali med narcisizmom kot osebnostno potezo in potrošniškim vedenjem obstaja povezava, ter na kak način se potrošniško vedenje kaže pri osebah z narcisistično osebnostno motnjo oz. strukturo. Izvedena je bila empirična raziskava s testom NPI (Narcissistic Personality Inventory) in Anketo o potrošniških navadah na vzorcu večjem od 300 oseb. Prav tako pa je bil izveden polstandardiziran intervju z osebo, ki ima nagnjenje k narcisistični osebnostni strukturi. Rezultati so pokazali, da med narcisizmom kot osebnostno potezo in potrošniškim vedenjem obstaja srednje močna korelacija (.30). Pokazala se je tudi kavzalnost preko enosmerne regresije. Intervju ni pokazal nagnjenosti k bolj potrošniškemu vedenju, vendar pa je bil tudi vzorec izredno majhen in ne-reprezentativen. Naloga je uporabna kot bogat vir informacij o narcisizmu in potrošniškem vedenju ter kot empiričen argument v prid hipoteze, da med tema dvema pojmoma obstaja povezava.
Ključne besede: narcisizem, potrošniško vedenje, sodobno potrošništvo, narcisistična osebnost, postmodernizem
Objavljeno: 05.03.2015; Ogledov: 1451; Prenosov: 190
.pdf Celotno besedilo (508,00 KB)

Iskanje izvedeno v 0.07 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici