| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 2 / 2
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Poškodbe glave pri otroku
Klementina Meklav, 2013, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo predstavili poškodbe glave pri otroku. Opisali smo anatomijo in fiziologijo možganov pri otroku. Predstavili smo vrste poškodb glave pri otroku, vzroke za nastanek poškodb glave pri otroku, oskrbo otroka s poškodbo glave in opisali zdravstveno nego otroka po poškodbi glave. Z raziskavo smo želeli ugotoviti, katere poškodbe glave se najpogosteje pojavijo pri otrocih, kako ukrepajo starši, ko pride do poškodbe glave pri otroku, in ali se starši zavedajo posledic, do katerih lahko pride, ko si otrok poškoduje glavo. Metodologija raziskovanja. V diplomskem delu je uporabljena deskriptivna metoda dela. Teoretična izhodišča smo opredelili s pomočjo domače in tuje strokovne literature. Podatke za empirični del smo pridobili s pomočjo anketnega vprašalnika. Anketo smo izvedli z anketiranjem 40 naključno izbranih staršev. Rezultati. Ugotovili smo, da se pri otrocih najpogosteje pojavijo lahke poškodbe glave. Najpogostejša vrsta poškodbe glave pri otroku je udarnina z oteklino in podplutbo. 55 % staršev meni, da zna ukrepati v primeru poškodbe glave pri otroku. Prav tako se vsi starši zavedajo posledic, ki lahko nastanejo po poškodbi glave. Sklep. Največ poškodb glave predšolskih in šolskih otrok se zgodi doma pri igri. Ker je strah ena iz med najpogostejših reakcij, ki se je oziroma bi se pojavila pri starših po poškodbi glave, bi vsaka poškodba glave ali druga poškodba na starše delovala zelo stresno. Hude in nepopravljive posledice po poškodbi glave otroka lahko zelo spremenijo odnos in način življenja v družini. Vloga medicinske sestre pri poškodbah glave je preventivna, svetovalna in izobraževalna. Starše informira o poškodbah glave na sistematskih pregledih z deljenjem brošur in z individualnim pogovorom. Medicinske sestre bi se morale aktivno vključevati v preventivne programe, ki so namenjeni izobraževanju, svetovanju in prenašanju znanja in izkušenj ljudem. Starši morajo poskrbeti, da se bo njihov otrok igral varno, tako doma kot drugod.
Ključne besede: poškodbe glave, lahke poškodbe, igra, otrok, starši, zdravstvena nega
Objavljeno: 11.10.2013; Ogledov: 2405; Prenosov: 362
.pdf Celotno besedilo (710,53 KB)

2.
Diabetično stopalo-zaplet sladkorne bolezni
Klementina Meklav, 2017, magistrsko delo

Opis: Izhodišča. Sladkorna bolezen je kronična bolezen, ki se pojavi, ko trebušna slinavka ne proizvaja dovolj inzulina ali kadar telo ne more učinkovito izrabiti oz. proizvajati inzulina. Diabetično stopalo je skupina sindromov, pri katerih nevropatija, ishemija in infekcija pripeljejo do destrukcije tkiva, kar ima za končno posledico zbolevnost, lahko pa tudi amputacijo. Namen magistrskega dela je bil predstaviti in raziskati problem diabetičnega stopala kot zapleta sladkorne bolezni z vidika medicinskih sester v diabetološki ambulanti in z vidika pacientov s sladkorno boleznijo. Raziskovalna metodologija. Za teoretični del je bila uporabljena deskriptivna metoda in analiza domače in tuje literature, za raziskavo pa smo uporabili kvalitativna in kvantitativna metodologija. Tehnika zbiranja podatkov je anketni vprašalnik za paciente s sladkorno boleznijo in delno strukturiran intervju za medicinske sestre, ki delajo v diabetološki ambulanti. Pridobljene empirične podatke smo analizirali in obdelali s pomočjo statističnega računalniškega programa IBM SPSS Statistics 20 in računalniškega programa Microsoft Office Excel 2010. Rezultati. Najpomembnejše o zdravstveni vzgoji pri diabetičnem stopalu za paciente je, da so ti pisno in ustno poučeni o zdravstveni vzgoji sladkornih pacientov, da jim je predstavljeno diabetičnego stopalo, pravilen način uporabe antibiotikov in da so seznanjeni s primerno obutvijo, ki preprečujejo težave pri gibanju. Za medicinske sestre je za pravilno oskrbo diabetičnega stopala najpomembnejše, da prepoznajo, kaj se s stopalom dogaja in kaj se bo, da oskrbi diabetičnega stopala posveti veliko pozornosti, da izvaja preveze in uporablja ustrezne materiale za celjenje ran. Medicinske sestre morajo glede na ugotovitve stanja diabetičnega stopala vedeti, kam napotiti pacienta na nadaljne obravnave, čeprav o tem odloča zdravnik. Ugotovili smo, da amputacija noge ni pogost zaplet diabetičnega stopala in da so pacienti zelo dobro poučeni glede nege stopal in pravilne obutve. Največ anketirancev je potrebne informacije dobilo pri medicinskih sestrah v diabetološki ambulanti. Z višjo starostjo pacienta s sladkorno boleznijo se večajo težave z vidom, ne povečujejo pa se težave oziroma spremembe tipljivosti stopalnih pulzov, spremembe nohtov, ne povečuje se prisotnost razjed, nevrološke okvare, arterijska hipertenzija in povečana vrednost maščob v krvi. Diabetično stopalo se enako pogosto pojavlja tako pri moških kot tudi pri ženskah. Sklep. Pojavnost sladkorne bolezni vsako leto narašča in s tem tudi diabetično stopalo. Zdravstvena vzgoja je na tem na področju tako napredovala, da imajo diabetološke ambulante svojo šolo za diabetike in s tem tudi medicinske sestre edukatorke, ki poučujejo paciente o zdravstveni vzgoji pri sladkorni bolezni. Da bi preprečili najhujši zaplet diabetičnega stopala, je zelo pomembno, da medicinske sestre poučijo paciente, kaj je diabetična noga, kaj storiti, da ne pride do zapletov pa tudi glede urejenosti krvnega sladkorja, redne telesne dejavnosti, redne in pravilne nege nog, samopregledovanja nog, pravilne izbire obutve in nogavic ter kam in kdaj naj se obrnejo po pomoč.
Ključne besede: sladkorna bolezen, diabetično stopalo, presejalni test, zdravstvena vzgoja, nega nog, primerna obutev, zapleti diabetičnega stopala, nevropatsko stopalo, ishemično stopalo
Objavljeno: 01.03.2017; Ogledov: 2026; Prenosov: 336
.pdf Celotno besedilo (2,25 MB)

Iskanje izvedeno v 0.05 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici