| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 24
Na začetekNa prejšnjo stran123Na naslednjo stranNa konec
1.
Problematika določanja gps koordinat v prostoru s pomočjo identifikacije
Timitej Zorman, 2018, diplomsko delo/naloga

Opis: V diplomskem delu bomo poskušali rešiti problem napačno zabeleženih lokacij posod za odpadke v objektih posameznih naslovov. Najprej se bomo seznanili z organizacijo ter njihov pristop k izvajanju označevanja lokacij z identifikacijskimi napravami. Nato se bomo posvetili iskanju začetne napake identificiranja lokacij. Preučili bomo, kako so identificirali posode za odpadke v preteklosti ter uporabili te informacije za pomoč. Najprej bomo preverili zaupnost identifikacijskih naprav na vozilih, ki upravljajo delo praznjenja polnih posod z odpadki. Tako se bomo približali pravilni lokaciji prevzemnih mest posod. Nato bomo izbrali del terena, na katerem organizacija upravlja izpraznjevanje posod z odpadki, poiskali bomo pravilno identifikacijsko napravo za ugotavljanje lokacij ter stoječim posodam razbrali točno lokacijo, na katerih se nahajajo. Pridobljene podatke bomo primerjali s trenutnimi in razbrali razliko med razdaljami. Prav tako želimo izvedeti, v kolikšni meri so lokacije prevzemnih mest ustrezne porabnikom storitev ter ali se lokacije časovno spreminjajo in jim določiti nespremenljivo lokacijo prevzemnega mesta. Želimo optimizirati lokacije prevzemnih mest posod, tako da koristijo organizaciji za hitreje opravljeno delo ter primerjati pridobljene ugotovitve za hitrejši doseg rešitve.
Ključne besede: lokacija, identifikacija, prevzemno mesto, posoda, optimizacija GPS
Objavljeno: 21.04.2021; Ogledov: 121; Prenosov: 7
.pdf Celotno besedilo (1,75 MB)

2.
Geografska informacijska podpora v Gasilski brigadi Ljubljana
Jernej Pance, 2020, diplomsko delo/naloga

Opis: Pomen in poslanstvo gasilcev je reševanje življenj, premoženja in živali ob naravnih in drugih nesrečah. Za učinkovito in uspešno opravljanje tega dela je potrebna velika mera znanja in ustrezne tehnike. Tako je Milan Vrhovec (poveljnik Gasilske brigade Ljubljana v obdobju 1959-1966) zapisal: “Taktika brez tehnike je brez moči, tehnika brez taktike je brez smisla”. Ob vsakem alarmu v gasilski enoti je želja vseh gasilcev, da čim hitreje in čim bolj varno prispejo na mesto nesreče in pomagajo pomoči potrebnim, z vsem svojim znanjem in tehniko, ki jo imajo na razpolago. To je tudi del, o katerem bom pisal v nadaljevanju in poskušal prispevati k našemu poslanstvu. Na intervencijsko pot vpliva ogromno dejavnikov, ki lahko zelo podaljša dostopni čas intervencijskih vozil do mesta nesreče. Gasilci potrebujejo veliko informacij za uspešno posredovanje, zaradi vedno bolj zahtevne infrastrukture v mestih. Med pisanjem diplomske naloge sem želel ugotoviti predvsem pomanjkljivosti na področju geografskih informacijskih sistemov v Gasilski brigadi Ljubljana in dejavnike, ki ovirajo pot do uspeha. Le ugotovitve pa vsekakor ne bi bile dovolj. S poglobitvijo v geografski informacijski sistem, ki nekako prevladuje v svetu, sem želel poiskati predloge, ki bi lahko teoretično odpravile pomanjkljivosti v gasilski enoti. Kot glavno metodo sem uporabil opisno metodo, s katero sem natančno opisal geografski informacijski sistem v Gasilski brigadi Ljubljana in Regijskem centru za obveščanje Uprave Republike Slovenije za zaščito in reševanje. Glavna ugotovitev diplomske naloge je, da je geografski informacijski sistem zelo pomembno orodje v gasilstvu za uspešno načrtovanje in posredovanje.
Ključne besede: Gasilska brigada Ljubljana, zaščita in reševanje, geografski informacijski sistemi, Regijski center za obveščanje, podatkovni sloji
Objavljeno: 04.12.2020; Ogledov: 309; Prenosov: 24
.pdf Celotno besedilo (4,26 MB)

3.
Uporaba gis pri ugotavljanju razporeditve cepičev stare trte po sloveniji in evropi
Niko Moraus, 2019, diplomsko delo/naloga

Opis: Ena izmed največjih znamenitosti Maribora je Stara trta. To je vinska trta, sorte žametna črnina, ki raste na pročelju Hiše Stare trte in je stara že več kot 400 let, zaradi česar je tudi vpisana v Guinnessovo knjigo rekordov kot najstarejša trta na svetu. Da bi se trta ohranila in razširila svoje potomstvo izven Maribora, se vsako leto ob obredu rezi podari njene cepiče, iz katerih so že marsikje po svetu zrastle potomke Stare trte. Cepiči so cepljenke, vegetativno razmnožene rastline, nastale s cepljenjem originalnih rozg Stare trte. Cilj diplomske naloge je zbrati na enem mestu podatke o prejemnikih cepičev Stare trte. V prvem delu diplomske naloge smo se tako osredotočili na prejemnike cepičev Stare trte v Sloveniji, v drugem delu pa na prejemnike v Evropi; pri nalogi nam je bil v veliko pomoč GIS-program ArcGIS Online. Ugotovili smo, da je bilo v Sloveniji do sedaj podeljenih skupno že kar 96 cepičev Stare trte, in sicer jih je bilo na območju Štajerske in Koroške podeljenih največ, kar 57, kar znese v odstotkih 59,4 %, območja Prekmurja, Dolenjske in Gorenjske imajo vsaka po 10 cepičev (10,4 %), območje, ki združuje Primorsko in Notranjsko, pa jih je dobilo devet (9,4 %). Po Evropi je bilo podarjenih že 59 cepičev Stare trte, in sicer v kar 20 različnih držav. Največ jih je na območju Srednje Evrope, in sicer 33 (56 %), sledi Jugovzhodna Evropa z 12 prejemniki (20,3 %), na tretjem mestu je Zahodna Evropa z osmimi dobljenimi cepiči (13,5 %), sledi Južna Evropa s petimi cepiči (8,5 %), na območju Severne Evrope pa je zaenkrat zgolj en cepič (1,7 %). Države, ki so prejele največ cepičev so Avstrija (17), Nemčija (6) in Hrvaška (6).
Ključne besede: cepič, Stara trta, razporeditev, Slovenija, Evropa, GIS
Objavljeno: 20.12.2019; Ogledov: 370; Prenosov: 29
.pdf Celotno besedilo (2,60 MB)

4.
Logistični proces praznjenja greznic na primeru podjetja varinger d.o.o.
Rok Novak, 2018, diplomsko delo/naloga

Opis: V diplomskem delu z naslovom Logistični proces praznjenja greznic, na primeru podjetja Varinger d.o.o., sem predstavil delovanje podjetja Varinger d.o.o. Primarni namen mojega diplomskega dela je ukvarjanje s problemom, ki se pojavlja pri odmaševanju odtokov in kanalizacij. Osredotočil sem se predvsem na logistične težave, ki podjetju povzročajo veliko težav, v prvi meri, zaradi logističnih težav, letno nastaja velik strošek. V prvem delu naloge sem teoretično opisal delovanje podjetja, njihovo vizijo, storitve, cilje, poslanstvo ter delo zaposlenih. Predstaviti sem želel, kakšen pomen imajo kanalizacije, vode, greznice in čistilne naprave na varovanje okolja in posledično na naša življenja. V empiričnem delu sem za 300 lokacij, ki jih opravlja podjetje ODTOK, Varinger d.o.o., prikazal najbolj optimalno pot praznjenja greznic. Želel sem prikazati pot, ki bi podjetju predstavljala najkrajšo možno pot, hkrati pa pot, s katero bi imeli najmanjši strošek.
Ključne besede: Greznice, Varinger d.o.o., kanalizacije, voda, GIS.
Objavljeno: 27.02.2019; Ogledov: 620; Prenosov: 32
.pdf Celotno besedilo (1,92 MB)

5.
Pokritost slovenije s polnilnimi postajami za električne avtomobile
Mark Kmetec, 2018, diplomsko delo/naloga

Opis: V Sloveniji, kot tudi po Evropi, se ljudje vedno bolj zavedajo pomena ohranjanja okolja in stremijo k ohranjanju narave. Električni avtomobili so ena od novosti, ki bi na dolgi rok lahko pomagale k boljši prihodnosti. Za njihovo nemoteno delovanje je ključnega pomena primerna infrastruktura, katere osrednjo vlogo predstavljajo polnilne postaje. Namen diplomske naloge je raziskati stanje pokritosti Slovenije z le temi. S pomočjo GIS analiz v programu ArcGIS smo analizirali območja, kjer polnilnih postaj primanjkuje. Njihovo pokritost smo primerjali tudi s sosednjima državama, Avstrijo in Hrvaško. Naše ugotovitve smo podkrepili z anketiranjem uporabnikov. Ti so bili za našo nalogo ključnega pomena, saj nas niso zgolj informirali o primanjkljaju postaj, marveč tudi o njihovi uporabi in pogostimi težava z njimi.
Ključne besede: električni avtomobili, polnilne postaje, ArcGIS, logistika, GIS
Objavljeno: 27.02.2019; Ogledov: 572; Prenosov: 90
.pdf Celotno besedilo (2,15 MB)

6.
Uporaba gis pri optimizaciji transportne poti v podjetju saubermacher-komunala d.o.o.
Denis Tamaško, 2018, diplomsko delo/naloga

Opis: V zaostrenih gospodarskih razmerah sta racionalizacija in zniževanje stroškov poslovanja ključnega pomena za vse gospodarske organizacije. Državne in občinske uredbe silijo podjetja, da optimizirajo svoje delovanje, k čemur spadajo tudi transportne poti, saj je gorivo vedno večji strošek, poleg tega pa država stremi k bolj ekološkemu ravnanju tudi glede transporta. To je bil tudi osnovni motiv izdelave diplomskega dela. Namen diplomskega dela je bil na osnovi analize obstoječega pobiranja kuhinjskih odpadkov predlagati optimizacijo transportnih poti za odvoz tovrstnih odpadkov v podjetju Saubermacher - Komunala Murska Sobota. Dokazali smo, da lahko s pomočjo računalniškega orodja ArcGis optimiziramo obstoječe transportne poti in s tem skrajšamo prevozne poti za več kot 10 %, prav tako pa se s tem ustrezno zmanjšajo tudi stroški transporta za okoli 10 %.
Ključne besede: transportna pot, optimizacija, geografski informacijski sistemi, ArcGis
Objavljeno: 25.01.2019; Ogledov: 705; Prenosov: 34
.pdf Celotno besedilo (2,14 MB)

7.
Cestno-vremenski sistemi ter njihova implementacija v mesto Kranj
Anže Zavrl, 2017, diplomsko delo/naloga

Opis: Zimska služba velja za eno zahtevnejših nalog vzdrževanja cest. Temu botruje dejstvo, da je v zimskem času stanje cest zaradi hitro spreminjajočih se vremenskih dejavnikov izjemno nestanovitno in s tem tudi nepredvidljivo. Cestno vremenski sistemi, ki jih bomo predstavili v tem diplomskem delu, so idealni pripomoček zimske službe. Omogoča namreč stalen nadzor nad dejanskim stanjem cest ter vremenskimi dejavniki, ki nanjo vplivajo. Viri nakazujejo, da uporaba CVIS doprinese k informiranosti vzdrževalcev ter voznikov in s tem tudi k optimalni rabi strojev, opreme, surovin ter zaposlenih. Posledično tako omogoča tudi zmanjšati stroške vzdrževanja cest ter negativne vplive na infrastrukturo in okolje. Omenjene prednosti sistema so nas prepričale, da skozi diplomsko delo poizkušamo tudi sami navidezno implementirati CVIS v MO Kranj. Projekt smo začeli z definiranjem naravnogeografskih in infrastrukturnih dejavnikov, ki vplivajo na nastanek nevarnih voznih razmer ter kritičnih točk. S tem pa smo tudi definirali okolja, ki naj bi bila primernejša za namestitve cestno-vremenskih postaj. Lokacija slednjih naj bi bila izredno pomembna tudi zaradi dejstva, da merilne postaje predstavljajo ključni člen, preko katerega sistem črpa cestno-vremenske podatke. V nadaljevanju smo tudi sami poizkušali poiskati lokacije, primerne za postavitev CVP v MO Kranj. S pomočjo orodja GIS smo primerjali prostorske podatkovne plasti okolij, ki potencirajo nastanek nevarnih voznih razmer s podatkovnimi plastmi cest. Skozi omenjene poizvedbe smo pridobili rezultate, podatkovne plasti z najbolj izpostavljenimi cestnimi odseki. V zaključku diplomskega dela smo preučili tudi nadaljnje možnosti posodobitev ter nadgrajevanja CVIS, ter izpostavili priložnosti, ki jih implementirani sistemi lahko ponudijo prihodnjim ITS.
Ključne besede: zimsko vzdrževanje, CVIS, cestno-vremenske postaje, izpostavljena mesta, kritične točke
Objavljeno: 02.08.2018; Ogledov: 511; Prenosov: 65
.pdf Celotno besedilo (3,81 MB)

8.
Planiranje razvoza otrok na primeru osnovne šole poljčane
Alen Stopar, 2017, magistrsko delo/naloga

Opis: Ljudje se že skozi celotno zgodovino srečujemo z migracijami v različnih oblikah, ki so v sodobnem času, zaradi spremembe življenjskega sloga, postale še pogostejše. Eni izmed takšnih migracij, s katerima se srečujemo že v otroštvu, sta prihod in odhod v šolo. V osnovnih šolah je prevoz na podlagi zakona urejen tako, da mora šola zagotoviti organiziran prevoz za učence, ki jim ni omogočen varen samostojen prihod v šolo oziroma so od šole precej oddaljeni. Prav ta del organiziranega prevoza učencev v šolo predstavlja tudi osrednjo tematiko naše naloge. Šole se na splošno pri urejanju te problematike srečujejo z velikimi finančnimi stroški na eni strani ter pričakovanji staršev in stopnjo zagotavljanja varnosti na drugi. Namen naše naloge je analizirati obstoječe stanje, podati kritično analizo ter na koncu predlog izboljšave. Reševanje problema bo razdeljeno v dve fazi, kjer se bomo v prvi ukvarjali z lokacijskim problemom, določitvijo optimalnega števila postajališč in njihovim lociranjem, v drugem delu pa bomo na ta postajališča določili vozila, ki bodo pobirala učence. Na podlagi dobljenih stroškovnih kazalnikov bomo dobljeno rešitev primerjali z obstoječim stanjem ter podali oceno, če je rešitev boljša in implementacija mogoča.
Ključne besede: Razvoz otrok, lokacijski problem, simulacija Monte Carlo, problem planiranja vozil, ArcGIS.
Objavljeno: 23.07.2018; Ogledov: 578; Prenosov: 55
.pdf Celotno besedilo (2,99 MB)

9.
Optimizacija poti pobiranja odpadkov v Javnem podjetju Komunala Trbovlje d.o.o.
Rok Koprivc, 2017, diplomsko delo/naloga

Opis: Diplomska naloga je zasnovana na izboljšanju obstoječega stanja poti pobiranja bioloških odpadkov v Občini Trbovlje, kjer za to področje skrbi Javno podjetje Komunala Trbovlje, d. o. o. Analizirali smo trenutno stanje poti, po kateri vozilo pobira odpadke, koliko časa za to porabi in kaj to pomeni v finančnem smislu. Iz dobljene analize smo uporabili vse pozitivne izsledke in pripravili nov plan pobiranja odpadkov, ki prinaša manj prevoženih kilometrov, manj porabljenega časa in predvsem finančno varčevanje. Ker je vozilo za pobiranje odpadkov vključeno v promet, smo zato upoštevali vse prometne predpise in ostale omejitve, ki bi vozilu onemogočale normalen pretok skozi promet. Vsi podatki o vožnji so bili vzeti neposredno iz podjetja Javno podjetje Komunala Trbovlje, d. o. o., pri katerih za sledenje vozil skrbi podjetje Sledenje, d. o. o. Z optimizacijo smo zmanjšali pot in stroške goriva za 23 % in časovno skrajšali čas pobiranja odpadkov za 10 %. Ker optimizacija prej v podjetju še ni bila izvedena, smo s tem delom dokazali, da bi bilo dobro optimizirati pot tudi za ostala vozila in frakcije.
Ključne besede: pobiranje odpadkov, optimizacija, prihranek, geografski informacijski sistemi, smetarsko vozilo
Objavljeno: 28.08.2017; Ogledov: 843; Prenosov: 94
.pdf Celotno besedilo (2,61 MB)

10.
Digital spatial data as support for river basin management
Klemen Prah, Andrej Lisec, Anka Lisec, 2013, izvirni znanstveni članek

Opis: Many real-world spatially related problems, including river-basin planning and management, give rise to geographical information system based decision making, since the performance of spatial policy alternatives were traditionally and are still often represented by thematic maps. Advanced technologies and approaches, such as geographical information systems (GIS), offer a unique opportunity to tackle spatial problems traditionally associated with more efficient and effective data collection, analysis, and alternative evaluation. This paper discusses the advantages and challenges of the use of digital spatial data and geographical information systems in river basis management. Spatial data on social, environmental and other spatial conditions for the study area of 451.77 km2, the Slovenian part of the Sotla river basin, are used to study the GIS capabilities of supporting spatial decisions in the framework of river basin management.
Ključne besede: river basin management, spatial data, GIS, spatial evaluation, Sotla river basin
Objavljeno: 03.08.2017; Ogledov: 967; Prenosov: 96
.pdf Celotno besedilo (421,13 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

Iskanje izvedeno v 0.18 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici