| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 396
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
2.
TEHNIČNO-TEHNOLOŠKI ELEMENTI ŽELEZNIŠKE PROGE V FUNKCIJI RACIONALNE RABE ENERGIJE ZA VLEKO VLAKOV
Klemen Ponikvar, 2011, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu je na podlagi teoretičnega raziskovanja vplivov tehnično-tehnoloških parametrov železniške proge na rabo energije za vleko vlakov analizirana poraba energije v treh najpomembnejših segmentih železniškega sistema: gradbenih parametrov proge, prometno-tehnoloških elementov ter dinamike vožnje vlaka. Gradbene parametre proge predstavljajo nagib proge, krožni lok proge in predor. V prometno-tehnoloških elementih glavno vlogo predstavlja vodenje prometa vlakov v postajnem območju in na odprti progi ter glede na vrsto SV naprav. Dinamika vožnje vlaka predstavlja suprastrukturne elemente ter skupek infrastrukturnih in prometno-tehnoloških vplivov na vožnjo vlaka. Največji prihranki energije v železniškem prometu se dosegajo z izbiro ustreznih gradbenih parametrov proge. Z optimalnim odvijanjem prometa vlakov lahko dosežemo več ciljev, najpomembnejši so zmanjšanje porabe energije za vleko vlakov, skrajšanje voznih časov vlakov ter ugoden vpliv na dinamiko vožnje vlaka. Tovorni vlaki so največji porabniki energije, zato se največ energije lahko prihrani v tem segmentu vlakov. Določene rezerve prihranka energije obstajajo tudi v segmentu potniških vlakov. Učinkovito varčevanje oz. racionalna raba energije za vleko vlakov je potrebna v vseh segmentih železniškega prometa. S programskim simulacijskim orodjem VIST so na podlagi analiz in izvedenih simulacij vožnje vlaka pod različnimi pogoji podani predlogi racionalne rabe energije z vidika železniške infrastrukture, suprastrukture in vodenja prometa vlakov. Simulacijsko orodje omogoča teoretično analizo porabe energije med vožnje vlaka v realni situaciji ter na podlagi določenih predpostavk. Podani predlogi racionalne rabe energije so implementirani v primerjalno študijo nove železniške povezave Ljubljana-letališče Jožeta Pučnika-Jesenice. Na podlagi izračunane porabe energije za vleko vlakov je bila z vidika racionalne rabe energije izbrana najugodnejša varianta nove proge.
Ključne besede: železniška infrastruktura, vodenje prometa vlakov, dinamika vožnje vlaka, upor proge, poraba energije, energija za vleko vlakov
Objavljeno: 02.12.2011; Ogledov: 1894; Prenosov: 619
.pdf Celotno besedilo (4,22 MB)

3.
Načini ozemljitve nevtralne točke razdeljevalnega omrežja : diplomska naloga visokošolskega strokovnega študijskega programa
Anton Klemen, 2006, diplomsko delo

Ključne besede: razdeljevalno omrežje, enopolni zemeljski stik, nevtralna točka omrežja, ozemljitve
Objavljeno: 26.07.2007; Ogledov: 3220; Prenosov: 0 
(1 glas)

4.
5.
6.
OPTIMALNA RAZPOREDITEV VODNIKOV DALJNOVODA GLEDE NA EMISIJE ELEKTROMAGNETNIH POLJ IN HRUPA
Klemen Deželak, 2011, doktorska disertacija

Opis: V Sloveniji je pridobivanje novih koridorjev za daljnovode zelo oteženo, če že ne skoraj onemogočeno. Zaradi velikega odpora javnosti do gradnje novih daljnovodov je potrebno vložiti mnogo truda tako v prostorsko načrtovanje daljnovodov, kakor v vrednotenje obremenitve okolja povzročene s strani daljnovoda. Pri tem morejo biti, znotraj danega koridorja, vplivi daljnovoda na okolje v okviru zakonsko predpisanih mej. Pri tem so zelo pomembne predvsem vrednosti emisij električne poljske jakosti, emisij gostote magnetnega pretoka ter emisij hrupa. Slednje so odvisne od napetosti voda, toka v vodu in geometrijske razporeditve vodnikov. Z ustrezno razporeditvijo vodnikov je mogoče v znatni meri vplivati na vrednosti emisij elektromagnetnih polj in hrupa v bližini koridorja daljnovoda. Še več, z ustreznimi programskimi orodji je za določen koridor mogoče določiti optimalen razpored vodnikov glede na dano kriterijsko funkcijo. Za določitev optimalnega razporeda vodnikov je v disertaciji razvito ustrezno optimizacijsko okolje. To obsega modul za določitev gostote magnetnega pretoka in električne poljske jakosti v poljubni točki vzdolž trase daljnovoda, z ali brez upoštevanja povesne verižnice. Dodatno je vključen tudi modul za izračun emisij hrupa daljnovoda in ustrezno optimizacijsko orodje. Cilj disertacije je poiskati optimalno razporeditev vodnikov trifaznega daljnovoda glede na dopustne vrednosti emisij elektromagnetnih polj in hrupa vzdolž koridorja, oziroma glede na izbrano kriterijsko funkcijo na takšen način, da bo višina vpetja strelovodne vrvi in s tem tudi višina stebra čim nižja. Rezultat disertacije je opis algoritmov za določitev optimalne porazdelitve vodnikov trifaznega daljnovoda glede na dano kriterijsko funkcijo in dane omejitve. Razvita programska orodja je mogoče uporabiti tudi pri preverjanju, ali je visokonapetostne daljnovode nižjih napetostnih nivojev mogoče, znotraj obstoječe trase, nadgraditi tako, da bodo primerni za višji napetostni nivo. Razen tega je razvito programsko orodje mogoče uporabiti za snovanje novih daljnovodov ob upoštevanju omejitev, ki so za izbrani napetostni nivo običajno podane v obliki širine koridorja in dopustnih vrednosti emisij elektromagnetnih polj in hrupa ter varnostnih razdalj in oddaljenosti.
Ključne besede: daljnovod, optimizacija, elektromagnetno polje, hrup, korona, poves vodnika
Objavljeno: 19.04.2011; Ogledov: 2738; Prenosov: 588
.pdf Celotno besedilo (3,15 MB)

7.
8.
Analiza vpliva elektromobilnosti na elektroenergetski sistem
Urban Gabrijel, 2019, diplomsko delo

Opis: Namen diplomske naloge je s pomočjo najnovejše literature, raziskav in računskih analiz predstaviti situacijo na področju električnih vozil ter omrežne infrastrukture. Pri uvajanju električnih vozil lahko posledično prihaja do preobremenjevanja omrežja. Da bi pridobili celostno sliko, smo v nalogi predstavili vpliv modernizacije z električnimi vozili na elektroenergetski sistem. Glavni cilj diplomske naloge je prikazati, kolikšen vpliv imajo električna vozila na elektroenergetski sistem, vpliv njihove vključitve na okolje in tudi kako zmanjšati preobremenitve sistema.
Ključne besede: elektromobilnost, elektroenergetski sistem, distribucijsko omrežje, elektroenergetska bilanca, trg električnih vozil.
Objavljeno: 22.08.2019; Ogledov: 393; Prenosov: 100
.pdf Celotno besedilo (2,90 MB)

9.
Acoustic noise emissions caused by transformer in a DC/DC converter for welding appliactaions [!]
Gorazd Štumberger, Klemen Deželak, Drago Dolinar, Beno Klopčič, 2012, objavljeni znanstveni prispevek na konferenci (vabljeno predavanje)

Opis: This paper deals with the acoustic noise emissions caused by the transformer operating as a part of DC/DC converter in an industrial resistance spot welding system. The discussed DC/DC converter is schematically shown in Fig. 1. The three-phase alternating voltages (u1, u2 and u3) are rectified and smoothed in order to obtain almost constant DC-bus voltage UDC. The H-bridge inverter is used to supply the transformerćs primary winding with voltage pulses uH. The two transformerćs secondary windings are connected to the two output rectifier diodes (D1 and D2) which provide the direct welding current iL flowing through the load represented by LL and RL. A new control scheme forresistance spot welding systems was proposed in [1,2]. During the testing of the proposed control scheme it became evident that the proposed control scheme not only improves utilization of the iron core and prevent it from becoming saturated, but also substantially reduces the acoustic noise emissions caused by the transformer. The reasons for reduction of acoustic noise emission are discussed in this paper.
Ključne besede: DC/DC converter, acoustic noise emissions
Objavljeno: 10.07.2015; Ogledov: 1018; Prenosov: 23
URL Povezava na celotno besedilo

10.
Iskanje izvedeno v 0.19 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici