| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 3 / 3
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Primerjalna analiza kakovosti zbranih primarnih podatkov: študija primera iz računovodstva
Klavdija Vivod, 2015, diplomsko delo

Opis: Anketiranje je pomemben način pridobivanja primarnih podatkov v raziskavah. Anketne podatke lahko pridobimo na različne načine, ki so se razvili z razvojem tehnologije. Poleg izbire ustreznega načina izvajanja ankete, je potrebna dobra sestava vprašalnika. Pri sestavi vprašalnika moramo biti pozorni na vrsto značilnosti oziroma dejavnikov, saj je med drugim pomembno tudi, da pridobimo zanimanje morebitnih anketirancev za reševanje ankete. Diplomski projekt je sestavljen iz dveh delov. V prvem delu smo predstavili zgodovino anketiranja, vrste anketnih vprašanja, možne načine s katerimi lahko izvajamo anketiranje. Za vsakega od načinov zbiranja podatkov smo zapisali prednosti in slabosti. Podrobneje smo raziskali tudi obliko anketnih vprašanj ter dejavnike, ki vplivajo na sestavo dobrega anketnega vprašalnika. V drugem delu diplomskega projekta smo analizirali že sestavljen anketni vprašalnik, ki je bil namenjen raziskavi zadovoljstva strank z izbranim računovodskim servisom. V njem smo podrobneje analizirali kakovost zastavljenih vprašanj ter podali predloge za izboljšavo zapisanih vprašanj. V tem delu nam je bilo v pomoč znanje, ki smo ga pridobili v prvem delu diplomskega projekta s pomočjo ustrezne strokovne literature.
Ključne besede: tipi anketnih vprašanj, kakovost anketnih vprašanj, oblika anketnih vprašanj, načini zbiranja podatkov
Objavljeno: 03.11.2015; Ogledov: 1103; Prenosov: 216
.pdf Celotno besedilo (1,82 MB)

2.
Zaznana uporabnost kvantitativnih metod pri študentih
Klavdija Vivod, 2018, magistrsko delo

Opis: Kvantitativne metode so vsebina, ki jo vključuje eden ali več predmetov večine študijskih programov druge stopnje, ne glede na smer oz. področje študija. Običajno so v veliki meri povezane s statističnimi metodami. Ob naraščajočem pomenu kvantitativnih, statističnih metod, ki temeljijo na digitalizaciji in naraščajočem obsegu podatkov, ki nastajajo in ki jih morajo podjetja pravilno ovrednotiti za učinkovito poslovno odločanje, pa veliko opravljenih raziskav poudarja, da imajo študenti v večji meri kot z drugimi predmeti težave s statističnimi vsebinami. Statistika je tudi predmet, ki zahteva od posameznika računalniško pismenost, matematično logiko in tudi razumevanje pojmov ter teorije, ki se nanašajo na statistiko. S pomočjo različnih računalniških statističnih programov lahko na podlagi raziskav lažje pridemo do željenih rezultatov in ugotovitev. Dejstvo pa je, da v današnjem svetu brez statistične programske podpore obdelave velikih podatkovnih baz niso obvladljive. Poleg same obdelave podatkov pa je izredno pomembno, da znamo pridobljene rezultate razumeti in pojasniti – na tak način podatki postanejo pomembna poslovna informacija. Namen magistrske naloge je ugotoviti, kateri kritični dejavniki in v kolikšni meri vplivajo na odnos študentov ekonomskih in poslovnih ved do kvantitativnih metod ter na njihove namere o uporabi tega metodološkega instrumentarija v prihodnosti. Izhajali smo iz osnovnega modela sprejemanja tehnologije (model TAM), ki smo ga razširili z naslednjimi kritičnimi dejavniki: zaznana pedagoška podpora, zaznana skladnost s potrebami študija, zaznana uporabnost statistike, statistična anksioznost, analitično razmišljanje, raziskovalna naravnanost, zavest o znanju in ohranjanje znanja. Magistrsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in praktičnega dela. V teoretičnem delu smo predstavili kvantitativne metode in model TAM. Podrobneje smo obravnavali kritične dejavnike, ki smo jih vključili v našem razširjenem modelu TAM ter predstavili raziskovalne hipoteze naše raziskave. V praktičnem delu smo naprej opisali postopek zbiranja podatkov. Podatke smo zbrali s pomočjo spletne ankete, ki smo jo sestavili na podlagi teoretičnih izhodišč. V vzorec raziskave so bili zajeti študenti dodiplomskega in podiplomskega študija na Ekonomsko-poslovni fakulteti Univerze v Mariboru. V nadaljevanju praktičnega dela sledi opisna statistika, kjer smo prikazali splošne podatke o anketirancih (spol, starost, študijska usmeritev). Za vsako spremenljivko smo pojasnili povprečno vrednost, mediano in standardni odklon. V nadaljevanju smo preverjali zastavljene hipoteze raziskave. Najprej smo uporabili faktorsko analizo, s katero smo oblikovali večdimenzionalne spremenljivke, ki nastopajo v modelu raziskave. Na podlagi pridobljenih faktorjev in njihove vsebinske opredelitve smo preverjali hipoteze, ki smo si jih zadali na začetku naloge. Preverjali smo vpliv vsakega kritičnega dejavnika na zaznano uporabnost in zaznano enostavnost uporabe kvantitativnih metod. Prav tako smo želeli ugotoviti, ali obstajajo razlike pri zaznani uporabnosti in enostavnosti uporabe kvantitativnih metod pri študentih, ki obiskujejo smer računovodstvo, revizija in davščine ter pri študentih drugih smeri. Pri tem smo uporabili linearno regresijsko funkcijo, parametične teste in neparametične teste. Celotno analizo smo izvedli v programu SPSS. Ugotovili smo, da zaznana pedagoška podpora, zaznana skladnost s potrebami študija, zaznana uporabnost statistike in statistična anksioznost vplivajo na zaznano uporabnost in enostavnost uporabe kvantitativnih metod. Analize so tudi pokazale, da ne obstajajo statistično značilne razlike v povprečni zaznani uporabnosti in enostavnosti uporabe kvantitativnih metod med študenti, ki obiskujejo študijsko usmeritev računovodstvo, revizija in davščine ter med študenti drugih smeri.
Ključne besede: kvantitativne oz. statistične metode, zaznana uporabnost, zaznana enostavnost uporabe, študentje, model TAM, statistični programi  
Objavljeno: 16.08.2018; Ogledov: 395; Prenosov: 60
.pdf Celotno besedilo (3,70 MB)

3.
Students' behavioral intentions regarding the future use of quantitative research methods
Polona Tominc, Maruša Krajnc, Klavdija Vivod, Monty L. Lynn, Blaž Frešer, 2018, izvirni znanstveni članek

Opis: Changes regarding the importance of graduates’ competences by employers and changes of competences themselves are to a great extend driven by the technological changes, digitalization, and big data. Among these competences, the ability to perform business and data analytics, based on statistical thinking and data mining, is becoming extremely important. In this paper, we study the relationships among several constructs that are related to attitudes of economics and business students regarding quantitative statistical methods and to students’ intention to use them in the future. Findings of our research provide important insights for practitioners, educators, lecturers, and curricular management teams.
Ključne besede: students' behavioral intentions, quantitative statistical methods
Objavljeno: 10.10.2018; Ogledov: 500; Prenosov: 250
.pdf Celotno besedilo (282,48 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

Iskanje izvedeno v 0.09 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici