| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 555
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Pomen ugleda pooblaščenega revizorja in njegova zaznavnost v slovenski družbi
Ana Marie Podgoršek, 2023, diplomsko delo

Opis: Revidiranje ima v družbi velik pomen, saj revizorji in pooblaščeni revizorji povečajo verodostojnost revidiranih informacij. Zaradi tega procesa lahko nato uporabniki lažje zaupajo v računovodske izkaze, ker je manjša možnost, da le-ti vsebujejo pristranske ali pomanjkljive informacije. Kljub pomembni vlogi v družbi pa so nekateri mnenja, da poklic pooblaščenega revizorja ni ugleden, kar morda menijo, zaradi raznih škandalov, v katere so bili vpleteni pooblaščeni revizorji ali revizijska podjetja. Vendar potrebno je pomisliti, ali je pravično soditi celotno stroko na dejanjih nekaj oseb oziroma podjetij. V diplomskem delu nas je zanimal ugled poklica pooblaščenega revizorja v slovenski družbi. V teoretičnem delu smo se najprej posvetili zunanjemu revidiranju in pooblaščenemu revizorju, nato na ugled v poslovnem svetu, nakar smo te dve tematiki združili ter preučili obstoječo literaturo na temo poklicnega ugleda revizije, specifično smo se posvetili ugledu pooblaščenega revizorja. V empiričnem delu diplomskega dela smo analizirali anketni vprašalnik in glede na pridobljene podatke potrdili oziroma ovrgli zastavljeni hipotezi. Ugotovili smo, da je poklic pooblaščenega revizorja v Sloveniji zaznan kot ugleden ter da je, po mnenju anketirancev, ugled revizijskemu podjetju pomemben.
Ključne besede: zunanje revidiranje, revizijsko podjetje, pooblaščeni revizor, poklicni ugled, ugled pooblaščenega revizorja
Objavljeno v DKUM: 15.01.2024; Ogledov: 69; Prenosov: 6
.pdf Celotno besedilo (1,32 MB)

2.
Stanje državnega notranjega revidiranja v Sloveniji
Stanka Lülik, 2023, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo obravnava pomen in vlogo revidiranja javnega sektorja v Sloveniji, pravni okvir državnega notranjega revidiranja, posebnosti različnih načinov organiziranja notranje revizije proračunskih uporabnikov in stanje državnega notranjega revidiranja v Sloveniji. Problemi državnega notranjega revidiranja v Sloveniji so naslednji: državno notranje revidiranje je pri več kot polovici proračunskih uporabnikov zgolj funkcija skladnosti (zakonitosti) poslovanja; državno notranje revidiranje v več kot polovici primerov izvajajo zunanji izvajalci storitev notranjega revidiranja in državno notranje revidiranje v Sloveniji pri več kot polovici proračunskih uporabnikov ne spremlja kakovosti svojega delovanja. Rezultati lastne raziskave kažejo, da je največ nalog notranjega revizijskega posla/lov predstavljalo notranje revidiranje skladnosti (zakonitosti), podobno navajajo tudi podatki Urada RS za nadzor proračuna, in sicer predstavljajo pregledi pravilnosti poslovanja 87 % vseh izvedenih notranjerevizijskih pregledov. Opravili smo lastno raziskavo med proračunskimi uporabniki z državnim notranjim revidiranjem. Pri tem smo zbrali 270 odgovorov, in sicer 61 % ali 166 anketirancev je izbralo odgovor »Z zunanjimi izvajalci storitev notranjega revidiranja«, 25 % ali 67 anketirancev odgovor »S skupno notranjerevizijsko službo«, preostalih 14 % oz. 37 anketirancev pa »Z lastno notranjerevizijsko službo«. Da je notranje revidiranje z najemom zunanjega izvajalca že vrsto let prevladujoča oblika zagotavljanja notranjega revidiranja proračunskih uporabnikov, ugotavlja Urad Republike Slovenije za nadzor proračuna. Spremljanje kakovosti delovanja se je v vprašalniku preverjalo z vprašanjem, »Kako spremljate kakovost delovanja notranjega revidiranja (kakovost opravljene notranje revizije, kakovost notranjerevizijskega poročila, priporočila notranje revizije, strokovnost izvajalcev notranjega revidiranja)?« Največ odgovorov, 45 %, je bilo, »Ne spremljamo«. Večina proračunskih uporabnikov v Sloveniji ne spremlja kakovosti delovanja.
Ključne besede: revidiranje javnega sektorja, pravila državnega notranjega revidiranja, načini organiziranja notranje revizije proračunskih uporabnikov, stanje državnega notranjega revidiranja v Sloveniji, izzivi državnega notranjega revidiranja v Sloveniji.
Objavljeno v DKUM: 15.01.2024; Ogledov: 58; Prenosov: 7
.pdf Celotno besedilo (2,33 MB)

3.
Urban greening as a cooling tool towards the heat island effect
Anja Bubik, Lucija Kolar, 2019, izvirni znanstveni članek

Opis: Roofs, as the top layer of the urban environment, significantly contribute to overheating and creating a heat island, which is known as one of the most critical global warming effects. There are several ways to mitigate the effects of such heat islands, among which greening is the most natural, sustainable solution, and also economically acceptable and socially valued principle. Vegetation is known to significantly improve the urban microclimate and directly reduce the effect of the urban thermal core. At the Environmental Protection College in collaboration with the Institute Complementarium, both based in Slovenia, we conducted a pilot experiment to evaluate greening, in our case the principle of a flat green roof, as an effective and promising approach for reducing an urban heat island and its effects. Temperature measurements have shown that the green surface can lower both the surface temperature itself (e.g., the roof) and the air surrounding the green surface. We have presented an initial pilot case, which is planned to be upgraded in the future to confirm our current results and assumptions. In addition, we summarized data showing that Velenje is, in view of annual higher average temperatures, a highly suitable urban environment for the introduction of greening principles on the top urban layers.
Ključne besede: air temperature, greening principle, heat island effect, pilot study, urban environment
Objavljeno v DKUM: 05.12.2023; Ogledov: 169; Prenosov: 4
.pdf Celotno besedilo (1,31 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

4.
Analiza in razvoj beležnika tipkanja : diplomsko delo
Lars Kolar, 2023, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi predstavimo vrsto in delovanje beležnikov tipkanja. Razložimo, kaj so beležniki tipkanja, opišemo njihov namen in delovanje. V nadaljevanju diplomskega dela izdelamo prototip beležnika tipkanja, zmožnega zbiranja vnesenih pritiskov na tipkovnico. V zaključku povzamemo naše ugotovitve in podamo napotke za nadaljnje delo.
Ključne besede: zlonamerna programska oprema, vohunska programska oprema, beležnik tipkanja, kibernetska varnost
Objavljeno v DKUM: 04.12.2023; Ogledov: 343; Prenosov: 39
.pdf Celotno besedilo (1,22 MB)

5.
Poštenost zaposlenih v podjetju x in anonimni namigi o spornih dejanjih
Goran Kozar, 2023, magistrsko delo

Opis: Etičnost in poštenost v podjetju X nista le formalna načela, temveč tvorita temelje za zaupanja vreden odnos med zaposlenimi, vodstvom in podjetjem. Poudarek na poštenosti je ključnega pomena, saj ustvarja okolje, kjer se zaposleni počutijo cenjene in zavezane visokim etičnim standardom, kar pozitivno vpliva na učinkovitost in ugled podjetja. Anonimni namigi o morebitnih nepravilnostih v podjetju so koristni za odkrivanje in odpravljanje neetičnih dejanj. Zagotavljajo anonimnost, ki spodbuja več zaposlenih k sodelovanju v razkrivanju potencialnih težav. Vendar pa prinašajo tudi izzive, kot je možnost zlorabe sistema in potreba po natančni preiskavi. Preprečevanje neetičnih zadev v podjetju je ključno za ohranjanje ugleda, zaupanja strank in ustvarjanje prijetnega delovnega okolja. To zahteva vzpostavitev jasne etične kulture, vključno z etičnimi smernicami, ki jih morajo vsi zaposleni razumeti in sprejeti. Vodstvo mora biti zgled, usposabljanje zaposlenih pa redno in celovito. Kazni za kršitve in sistem za spremljanje ter prilagajanje ukrepov so prav tako ključni elementi preprečevanja nepravilnosti. Empirični del magistrske naloge se osredotoča na poštenost zaposlenih in anonimne namige o nepravilnostih. S pomočjo anketnega vprašalnika, izpolnjenega s strani zaposlenih v podjetju X, preučujemo njihovo razumevanje etičnih vrednot, ravnanje v primeru neetičnih dejanj ter odzive na ugotovljene sporne situacije. Pridobljene rezultate primerjamo z ugotovitvami tujih raziskav. V zaključku je poštenost ključna za etično poslovanje v podjetju X, ki ga podpirajo anonimni namigi kot orodje za ohranjanje integritete. Empirična raziskava pomaga razumeti stanje poštenosti in učinkovitost sistema namigov v konkretnem kontekstu podjetja X ter primerjati te ugotovitve z raziskavami iz drugih držav.
Ključne besede: prevare v podjetju, namigi o prevarah, etični kodeks, poštenost zaposlenih, sporna dejanja v podjetju
Objavljeno v DKUM: 16.11.2023; Ogledov: 263; Prenosov: 16
.pdf Celotno besedilo (2,33 MB)

6.
Varstvo osebnih podatkov v računovodskih postopkih
Zala Plohl, 2023, diplomsko delo

Opis: V današnjem času predstavlja zloraba osebnih podatkov velik problem tako na področju računovodstva kot tudi na drugih ravneh življenja. Varstvo osebnih podatkov je temeljna pravica vsakega posameznika in se mora spoštovati, vendar pa kljub strogi zakonodaji in predpisanim kaznim za kršitelje, še vedno predstavlja veliko težavo. Prav zaradi tega sem se odločila to temo podrobneje raziskati. V diplomskem delu smo v petih večjih vsebinskih poglavjih ugotavljali, kakšno je varstvo osebnih podatkov v računovodskih postopkih. V sklopu prvega poglavja smo opredelili računovodsko dejavnost ter opisali delitev računovodstva v podjetju. Naslednje poglavje zajema splošne informacije o politiki varstva osebnih podatkov, kjer smo se osredotočili predvsem na ureditev varstva osebnih podatkov v RS in si pri tem pomagali tudi s splošno uredbo GDPR in drugimi zakoni ter direktivami, ki so s tem tudi povezane. V našem osrednjem in hkrati tudi najobsežnejšem poglavju smo ugotavljali varstvo osebnih podatkov v računovodskih postopkih. V tem poglavju smo raziskovali predvsem elektronsko poslovanje, prednosti in slabosti takšnega načina poslovanja ter njegovo varnost. Dotaknili smo se tudi varnega načina zbiranja, obdelovanja, posredovanja in pa brisanja osebnih podatkov v računovodskih postopkih. Raziskovali smo tudi ukrepe za zaščito osebnih podatkov in jih predstavili. Raziskovali smo tudi kršitve varstva osebnih podatkov in spremembe računovodskih postopkov, ki so posledica regulacij varstva osebnih podatkov. V sklopu naslednjega poglavja smo zajeli še nadzorne organe, ki skrbijo za to, da do zlorab in kršitev varstva osebnih podatkov ne bi prihajalo. Dotaknili smo se tudi sankcij za kršitelje. V sklopu zadnjega vsebinskega poglavja smo predelali še mehanizme za varstvo osebnih podatkov pri elektronskem poslovanju v računovodskih postopkih. Izdelali smo tudi lastno tabelo, kjer smo mehanizme razdelili v različne skupine glede na njihovo vrsto in jih med seboj primerjali tudi po različnih kriterijih, ki smo si jih sami zadali. Ugotavljali smo, kateri mehanizmi so v računovodstvu najbolj uporabni, aktualni, kompleksni ali strogi glede na sankcije.
Ključne besede: osebni podatki, varstvo, računovodstvo, postopki, politika zasebnosti
Objavljeno v DKUM: 09.11.2023; Ogledov: 181; Prenosov: 20
.pdf Celotno besedilo (1,04 MB)

7.
Kmetijstvo z ekonomskega vidika in kmetija kot pravno-organizacijska oblika
Tinkara Iza Krabonja, 2023, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu obravnavamo temo kmetijstva v Sloveniji, in sicer iz ekonomskega vidika, in kmetijsko gospodarstvo kot pravno-organizacijsko obliko. Problem slovenskega kmetijstva je njegova nekonkurenčnost in posledično propadanje ter zapuščanje kmetij in nezanimanje za kmetijstvo med mladimi. Prav tako pa neobravnavanje kmetijskih gospodarstev kot neke vrste podjetja. V pisnem delu smo predstavili, kaj vse je potrebno za delovanje kmetijskega gospodarstva, za knjigovodenje, razpored dela, spekter davkov, poročanje, probleme in omejitve, subvencije idr. Dobljeni rezultati pisnega dela razkrivajo, da kmetje ne poznajo lastnih cen svojih pridelkov, da sta statusa samostojnega podjetnika in kmeta dokaj podobna in tudi oba zelo omejena z vidika delovanja in možnosti investicij ter širitve poslovanja in da je neglede na izbrani način knjigovodenja, enostaven ali dvostaven, od kmetijskih gospodarstev zahtevano enako poročanje. Sklepi pisnega dela so, da je kmetije potrebno obravnavati kot podjetja, potrebno je tudi dodatno poznavanje računovodskega vidika kmetovanja, delovanja kmetijskega gospodarstva za boljše razumevanje uspešnosti poslovanja in ekonomičnosti.
Ključne besede: Osnovna kmetijska in osnovna gozdarska dejavnost, kmetijsko gospodarstvo, knjigovodenje, lastna cena, poročanje
Objavljeno v DKUM: 26.10.2023; Ogledov: 193; Prenosov: 16
.pdf Celotno besedilo (1,59 MB)

8.
Stališča odjemalcev do uporabe umetne inteligence v fizičnih prodajlnah
Nina Kolar, 2023, magistrsko delo

Opis: Namen tega magistrskega dela je sistematično proučiti stališča odjemalcev do tehnologij umetne inteligence v fizičnem trgovskem okolju. Z analitično usmerjenim pristopom smo testirali in potrdili štiri osrednje hipoteze, ki zajemajo pretekle izkušnje odjemalcev s tehnologijami umetne inteligence, zaznavo tveganja, samopodobo sposobnosti interakcije s tehnologijo ter morebitne razlike med spoloma v sprejemanju teh tehnologij. Uporabljene metode statističnega modeliranja so bile opisna statistika, Pearsonov koeficient ter t-test za neodvisne vzorce, ki so omogočile celovito preverjanje teh konceptualnih okvirov. Rezultati raziskave razkrivajo, da so prejšnje izkušnje odjemalcev z umetno inteligenco pozitivno povezane z njihovo voljo za interakcijo s tovrstno tehnologijo v fizičnih prodajalnah, kar potrjuje hipotezo H1. Prav tako so ugotovitve pokazale, da zaznavanje tveganja negativno vpliva na pripravljenost odjemalcev za uporabo tehnologij umetne inteligence, kar soglasno podpira hipotezo H2. Nadaljnje analize so razkrile, da je subjektivna ocena lastne sposobnosti za ravnanje s tehnologijami umetne inteligence pozitivno povezana z zainteresiranostjo za njihovo uporabo, kar potrjuje hipotezo H3. Poleg tega so statistične razlike med spoloma pri sprejemanju tehnologij umetne inteligence pokazale, da obstaja statistično pomembna razlika v pripravljenosti za sprejemanje tehnologij umetne inteligence v fizičnih prodajalnah, kar potrjuje hipotezo H4. Pri tem rezultati nakazujejo, da so odjemalci moškega spola bolj naklonjeni sprejemanju teh tehnologij v primerjavi z odjemalci ženskega spola. Analizirane hipoteze zagotavljajo celovit vpogled v odnos odjemalcev do tehnologij umetne inteligence v realnem trgovskem kontekstu. Ti rezultati predstavljajo dragocene smernice za oblikovanje marketinških strategij, prilagoditve trgovskega okolja in olajšanje sprejemanja tehnologij umetne inteligence v fizičnih prodajalnah s strani odjemalcev. Rezultati raziskave razkrivajo, da so prejšnje izkušnje odjemalcev z umetno inteligenco pozitivno povezane z njihovo voljo za interakcijo s tovrstno tehnologijo v fizičnih prodajalnah, kar potrjuje hipotezo H1. Prav tako so ugotovitve pokazale, da zaznavanje tveganja negativno vpliva na pripravljenost odjemalcev za uporabo tehnologij umetne inteligence, kar soglasno podpira hipotezo H2. Nadaljnje analize so razkrile, da je subjektivna ocena lastne sposobnosti za ravnanje s tehnologijami umetne inteligence pozitivno povezana z zainteresiranostjo za njihovo uporabo, kar potrjuje hipotezo H3. Poleg tega so statistične razlike med spoloma pri sprejemanju tehnologij umetne inteligence pokazale, da obstaja statistično pomembna razlika v pripravljenosti za sprejemanje tehnologij umetne inteligence v fizičnih prodajalnah, kar potrjuje hipotezo H4. Pri tem rezultati nakazujejo, da so odjemalci moškega spola bolj naklonjeni sprejemanju teh tehnologij v primerjavi z odjemalci ženskega spola. Analizirane hipoteze zagotavljajo celovit vpogled v odnos odjemalcev do tehnologij umetne inteligence v realnem trgovskem kontekstu. Ti rezultati predstavljajo dragocene smernice za oblikovanje marketinških strategij, prilagoditve trgovskega okolja in olajšanje sprejemanja tehnologij umetne inteligence v fizičnih prodajalnah s strani odjemalcev.
Ključne besede: umetna inteligenca, stališča odjemalcev, fizične prodajalne, umetna inteligenca in storitve, umetna inteligenca v maloprodaji
Objavljeno v DKUM: 25.10.2023; Ogledov: 289; Prenosov: 50
.pdf Celotno besedilo (2,36 MB)

9.
Ali računovodje dojemajo napačno računovodsko poročanje kot etični problem?
Neja Novak, 2023, diplomsko delo

Opis: Računovodstvo je neizogibna dejavnost vsakega podjetja, in ker je računovodsko poročanje del tega, je pomembno, da je le-to pripravljeno skladno s pravili. Nenamerne napake so človeške in se lahko pripetijo vsakomur, za namerne napake pa je potrebno, da zanje odgovarja vsak posameznik. Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu je predstavljeno računovodsko poročanje, pri katerem smo se osredotočili na njegovo pojmovno opredelitev in odgovornost za računovodsko poročanje. Teoretičen del zajema tudi poglavje o etičnosti zaposlenih, v sklopu katerega smo predstavili kodeks poklicne etike računovodje, načela obnašanja računovodje in navedli, katere so prevare računovodskih strokovnjakov. V empiričnem delu smo želeli ugotoviti, ali računovodje dojemajo napačno računovodsko poročanje kot etični problem. Ugotovili smo, da več kot polovica anketiranih računovodij meni, da je napačno računovodsko poročanje etični problem sodelavcev v računovodstvu.
Ključne besede: Računovodsko poročanje, računovodja, etični problem, prevara.
Objavljeno v DKUM: 13.10.2023; Ogledov: 174; Prenosov: 18
.pdf Celotno besedilo (839,96 KB)

10.
Kako meriti kvaliteto računovodskega poročanja?
Žana Novak, 2023, diplomsko delo

Opis: Računovodsko poročanje je vse bolj zapleteno in številna podjetja se soočajo z izzivom, kako izpolniti zahteve standardov glede računovodskega poročanja in hkrati bralcem zagotoviti informacije, ki so zanje smiselne in razumljive. Prav tako so za delovanje podjetja kot tudi njihovo poslovanje pomembna skrbno in kvalitetno izdelana računovodska poročila. Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo na začetku zapisali pojmovno opredelitev računovodskega poročanja in opisali vrste računovodskih poročanj, ki jih poznamo, ter navedli in pojasnili njegove cilje. V nadaljevanju smo se osredotočili na merjenje kvalitete računovodskega poročanja. V sklopu tega poglavja smo spoznali vpliv merjenja kvalitete računovodskega poročanja, katere vrste napovedi poznamo, katera merila se uporabljajo za ocenjevanje informacij v računovodskem poročanju ter navedli modele za merjenje le-tega. V empiričnem delu je opisana raziskava usmerjenih intervjujev, ki smo jih izvedli z uporabniki računovodskih poročil. Na podlagi odgovorov na zastavljena vprašanja smo ugotovili, da večina intervjuvancev meni, da je za merilo kvalitete računovodskega poročanja najbolje izbrati različne kontrole računovodskih informacij ter z njimi preveriti resničnost, verodostojnost in natančnost le-teh. Ugotovili smo, da so intervjuvancem predlagana merila zelo pomembna, saj se lahko z njimi zagotovi kvalitetno računovodsko poročanje; tako lahko namreč pridemo do dejanske slike poslovanja podjetja.
Ključne besede: Računovodsko poročanje, računovodski standardi, računovodski izkazi, merjenje.
Objavljeno v DKUM: 13.10.2023; Ogledov: 182; Prenosov: 12
.pdf Celotno besedilo (1,16 MB)

Iskanje izvedeno v 0.38 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici