| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 79
Na začetekNa prejšnjo stran12345678Na naslednjo stranNa konec
1.
Agencijski problem na primeru izbranega gradbenega podjetja
Lea Martinčič, 2023, diplomsko delo

Opis: V diplomskem projektu smo se posvetlili agencijski teoriji firme, zlasti agencijskim odnosom, ki se vzpostavijo med principalom (lastnikom podjetja), ki delegira svoje odločitve, in agentom (managerjem podjetja), ki v njegovem imenu sprejema te odločitve. Podrobno smo raziskali agencijske stroške in predstavili njihov izvor ter možnosti za njihovo znižanje. Posebno pozornost smo namenili agencijskemu problemu, ki smo ga razložili in analizirali, da bi razumeli vzroke zanj. Poglobili smo se tudi v naravo odnosov med lastniki in upniki. Vključili smo tudi tematiko managerskega odkupa podjetja, tako od znotraj kot tudi od zunaj, ter podali analizo tega procesa. V okviru diplomskega projekta smo prav tako obravnavali konkreten primer podjetja, ki se je soočilo z agencijskim problemom, ki je nastal predvsem zaradi ločitve lastništva in upravljanja. Podrobno smo raziskali, kako so se podjetje, lastniki, delničarji, upniki, banke, zaposleni ter gospodarstvo spopadli s posledicami tega problema, pa tudi z ukrepi in s sankcijami, ki so bili uvedeni za odgovorne osebe. Poleg tega smo se osredotočili na različne načine, s katerimi se lahko v podjetju zagotovi, da bodo upravljalci podjetja delovali v skladu z interesi lastnikov. Naša analiza je vključevala predpostavke, ki temeljijo predvsem na uvedbi sistema nagrajevanja in sankcioniranja, ki bi lahko učinkovito preprečevali pojav konflikta interesov med lastniki in managerji ter med lastniki in upniki, kar bi zmanjšalo tveganje za nastanek agencijskega problema v podjetju. Naša ugotovitev je, da ima ta sistem neposreden vpliv na zmanjšanje agencijskih stroškov, ki so posledica agencijskega problema.
Ključne besede: Agencijska teorija firme, agencijski odnosi, agencijski stroški, agencijski problem, lastniki, managerji, principal, agent, upniki, managerski odkup podjetja
Objavljeno v DKUM: 10.11.2023; Ogledov: 273; Prenosov: 16
.pdf Celotno besedilo (1,24 MB)

2.
Trajnostni razvoj v formuli 1
Črt Plantarič, 2023, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo se poglobili v strategijo trajnostnega razvoja Formule 1. Tekmovanje je dolga leto bilo deležno kritik okoljevarstvenikov in je zato izdalo iniciative, s katerimi želijo zmanjšati količino emisij, ki jih ustvarijo. Ta podvig so številni obsodili kot zeleno pranje, kar pomeni zavajajoče delovanje podjetja, ki se skuša predstaviti na trgu kot trajnostno, a v resnici le malo pripomorejo pri zmanjševanju emisij. Pregledali smo iniciative Formule 1 kot so razvoj trajnostnega goriva, napajanje poslovnih prostorov z alternativnimi viri energije in prenova logističnih poti, analizirali njihov pomen za širši trg avtomobilov in preverjali kakšne posledice bi te lahko imele na količino izpuhov, ki jih Formula 1 ustvari. Ugotovili smo, da so te iniciative v večini primerov lahko zelo koristne pri zmanjševanju emisij CO2, a da ima strategija še vedno številne pomanjkljivosti, predvsem pri transparentnem poročanju o trajnostnem načrtu in njegovem napredku, prav tako pa tudi pri podpisovanju pogodb z naftnimi družbami in državami Bližnjega Vzhoda.
Ključne besede: trajnostni razvoj, naravno okolje, zeleno pranje, moto-šport, transport, tehnologija
Objavljeno v DKUM: 07.11.2023; Ogledov: 254; Prenosov: 23
.pdf Celotno besedilo (1,98 MB)

3.
Podjetniške priložnosti v kolesarstvu: analiza in strategije za uspešno poslovanje podjetja Probike na Mariborskem Pohorju
Gal Zorenč, 2023, diplomsko delo

Opis: Skozi zadnja leta se vedno bolj uveljavlja pomen turizma v podjetništvu. Turizem v podjetništvu zavzema različna področja in oblike, lahko gre za nastanitvene dejavnosti sli pa ponudbo konkretnih turističnih izdelkov, kot so na primer kakšni zemljevidi ali storitve. Zelo pomembna postaja tudi povezava med turizmom in športom. Ljudje se vse bolj zavedajo, da šport pripomore k boljšemu počutju in zmanjšuje stres, zato so začeli koristiti dopuste tudi v namen raznih športnih aktivnosti. Razvila so se potovanja v namen športa na različnih lokacijah. V diplomski nalogi smo se osredotočili predvsem na pomen turističnih storitev povezanih s kolesarstvom. V sklopu analize obstoječe ponudbe kolesarskih storitev na izbranem območju Mariborskega Pohorja smo izvedli anketo zadovoljstva med uporabniki kolesarskih storitev. Dodatno, analizirali smo poslovanje enega iz med podjetij, ki delujejo na Mariborskem Pohorju, in sicer podjetja ŠC Gondola. Analizirali smo bilanco stanja podjetja in njihovo poslovanje. Na podlagi dobljenih rezultatov smo ugotovili, da na Mariborskem Pohorju obstajajo številne možnosti za izboljšave glede ponudbe kolesarskih storitev. Te izboljšave se v glavnem nanašajo na podjetji Marprom in ŠC Gondola. Ugotovili smo tudi, da so nekatere poslovne priložnosti podjetja že preizkusila, vendar so jih umaknila iz ponudbe, kar kolesarji pogrešajo. Za podjetje ŠC Gondola smo ugotovili, da je med leti 2018 in 2022 vsako leto rastla prodaja izdelkov, vendar za manjše deleže kot smo predvidevali. Ugotovili smo, da ima podjetje veliko odhodkov, kar pomeni, da je malo čistega dobička. Covid-19 epidemija na podjetje ni imela takega vpliva v smislu, da bi se zaradi tega prodaja izdelkov podjetja zmanjšala, vendar je podjetje za leta naprej zaznamovala z manjšim povpraševanjem po njihovih storitvah, na kar bi se podjetje moralo popraviti z učinkovitejšimi marketinškimi strategijami
Ključne besede: podjetniške priložnosti, podjetništvo in turizem, kolesarstvo, analiza poslovanja
Objavljeno v DKUM: 07.11.2023; Ogledov: 305; Prenosov: 23
.pdf Celotno besedilo (955,52 KB)

4.
Analiza strategije rasti z združitvijo na primeru telekomunikacijskega podjetja
Adriana Bytyqi, 2023, diplomsko delo

Opis: Na prvi pogled se zdi, da je koncept rasti podjetja precej jasen. Vendar pa podrobnejši razmislek razkrije, da rast podjetja ne zajema zgolj povečanja proizvodnje ali ponudbe storitev. Spremembe v obsegu (rast) in kakovosti podjetja (razvoj) niso naključne, ampak so rezultat trajnega in sistematičnega usmerjanja ter obvladovanja, tj. upravljanja in vodenja podjetja. Obstaja sedem ključnih strategij podjetniške rasti. Predvsem se izpostavljata generična in diverzificirana rast, medtem ko druge strategije podpirajo ti dve osnovni smeri. Prav strategija rasti je eden temeljnih dejavnikov za uspešno prihodnost podjetja. Da bi to bolje osvetlili, smo na primeru podjetja Telekom Slovenije d.d. proučili zgodovino podjetja in s pomočjo spletne podatkovne baze GVIN analizirali finančne podatke in izdelali tržno analizo v letu 2022. Izbrane finančne kazalnike podjetja smo primerjali z agregati Občine Ljubjana, Osrednjeslovenske regije in panoge ter podpanoge J 61 ter J 61.100. Izdelali smo tudi konkurenčno analizo za obdobje 2018–2022, kjer smo izbrane finančne kazalnike primerjali s konkurenti, kot so A1 Slovenija, T-2 in Telemach Slovenija, ter ocenili učinke strategije rasti s pripojitvijo. Naša analiza je zajemala ključne dejavnike, kot so sredstva, čisti prihodki od prodaje, povprečno število zaposlenih na podlagi delovnih ur, dodana vrednost na zaposlenega ter čisti poslovni izid obračunskega obdobja. Telekom Slovenije ima pomemben tržni delež v Ljubljani in Osrednjeslovenski regiji, ki potrjuje njegovo vodilno vlogo. V panogi telekomunikacijskih dejavnosti (J 61) zaseda velik tržni delež, zlasti v podpanogi telekomunikacijskih dejavnosti po vodih (J 61.100). Telekom Slovenije se sooča s konkurenco s strani podjetij A1 Slovenija, T-2 in Telemach Slovenija. Ugotavljamo, da je v obdobju od 2018 do 2022 doživel izzive pri rasti sredstev, prihodkov, dobičkonosnosti in dodane vrednosti na zaposlenega v primerjavi s konkurenčnimi podjetji. Kljub izzivom pa je Telekom Slovenije ohranil visoko dodano vrednost na zaposlenega, kar kaže na konkurenčno učinkovitost. Telekom Slovenije je do leta 2022 izvedel več združitev in pripojitev, kar mu je omogočilo konsolidacijo ponudbe ter rast tržnega deleža. Ključne združitve vključujejo SiOL d.o.o. (2007), združitev Mobitel in Telekom Slovenije (2011), pripojitev Debitel k Telekomu Slovenije (2016) ter prenos pogodb uporabnikov Izimobila na Telekom Slovenije (2017). Prilagoditve so omogočile širitev storitev, zmanjšanje stroškov ter neposredno upravljanje s strankami.
Ključne besede: Podjetniška rast, strategije rasti, rast z združitvijo, tržna analiza, konkurenčna analiza.
Objavljeno v DKUM: 07.11.2023; Ogledov: 376; Prenosov: 21
.pdf Celotno besedilo (1,54 MB)

5.
Analiza možnosti uporabe umetne inteligence v upravljanju dobavne verige
Tilen Ketiš, 2023, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo se poglobili v raziskavo in analizo vloge umetne inteligence v upravljanju dobavne verige. V uvodnih poglavjih smo predstavili teoretično ozadje umetne inteligence, njen razvoj in uporabo v različnih industrijskih sektorjih. V osrednjem delu naloge smo se osredotočili na povezavo med umetno inteligenco in dobavno verigo, pri čemer smo raziskali, kako umetna inteligenca prispeva k učinkovitosti, optimizaciji in inovacijam v upravljanju dobavne verige. Podrobno smo se lotili vpliva pandemije COVID-19 na dobavne verige in kako je umetna inteligenca pomagala podjetjem prilagoditi se na spremembe ter obvladovati izzive, ki jih je prinesla pandemija. Osredotočili smo se na različne vidike uporabe tehnologije umetne inteligence, kot so napovedovanje povpraševanja, optimizacija logistike, avtomatizacija skladiščenja in mnoge druge. Poglobili smo se v etične dileme in izzive, ki jih prinaša uporaba tehnologije v dobavni verigi, ter razpravljali o potencialnih rešitvah in pristopih za njihovo obravnavo. S pomočjo analize podatkov in študije primera smo predstavili konkretne primere uporabe umetne inteligence v upravljanju dobavne verige ter ugotovitve in rezultate, ki jih je dala ta tehnologija. Diplomsko delo smo zaključili z razpravo o ugotovitvah in priporočilih za uporabo tehnologije v sektorju dobavne verige v prihodnje. Analiza je pokazala, da ima umetna inteligenca velik potencial za preoblikovanje in izboljšanje dobavne verige, hkrati pa je treba ustrezno obravnavati tudi izzive in etične dileme, ki jih le-ta prinaša.
Ključne besede: umetna inteligenca, dobavna veriga, upravljanje dobavne verige, COVID-19, etične dileme
Objavljeno v DKUM: 07.11.2023; Ogledov: 326; Prenosov: 48
.pdf Celotno besedilo (1,24 MB)

6.
Panoga posredništva v prometu z nepremičninami: konkurenčna analiza izbranega podjetja
Domen Babič, 2023, diplomsko delo

Opis: Podjetja se v sodobnem poslovnem okolju soočajo z različnimi dejavniki, ki vplivajo na njihovo delovanje. V okviru diplomskega dela smo se odločili temeljito preučiti podjetje K2 Finance d. o. o., v panogi posredovanja v prometu z nepremičninami. Za analizo smo uporabili priznane modele, kot sta Porterjev model petih sil in SWOT analiza, s čimer smo želeli pridobiti celovit vpogled v konkurenčno pozicijo, prednosti ter slabosti podjetja. Diplomsko delo je strukturirano na teoretični in empirični del. V teoretičnem delu smo predstavili ključno teorijo s področja konkurenčne analize po Porterjevem modelu ter SWOT analize. Nato smo v empiričnem delu na podlagi pridobljene teorije izvedli konkurenčno analizo podjetja K2 Finance d. o. o., z uporabo omenjenih analitičnih orodij. Naloga je uspešno dosegla cilje, pridobljena so bila pomembna teoretična in praktična spoznanja o poslovnem okolju ter analitičnih pristopih. Izpostavljena je potreba po prilagajanju podjetij v spremenljivem poslovnem okolju, za preživetje in doseganje ali ohranjanje konkurenčne prednosti. Aktivno spremljanje okolja in prilagajanje strategij ter procesov omogoča boljše načrtovanje in pripravljenost na morebitne krizne situacije, s čimer podjetja izboljšajo svojo konkurenčnost, zagotovijo dolgoročno rast in ustvarjajo vrednost za stranke ter deležnike.
Ključne besede: konkurenčna analiza, Porterjev model petih sil, SWOT analiza, nepremičninsko posredovanje
Objavljeno v DKUM: 13.10.2023; Ogledov: 319; Prenosov: 35
.pdf Celotno besedilo (1,36 MB)

7.
Podjetniške priložnosti v lončarstvu
Klara Hliš, 2023, diplomsko delo

Opis: Podjetniške priložnosti oz. njihovo identificiranje so ključnega pomena v podjetniškem procesu. Samo izkoriščanje priložnosti lahko bistveno pripomore k dolgoročnemu uspehu in rasti podjetja. Podjetniške priložnosti se oblikujejo na podlagi idej, ki predstavljajo neprecenljivo vrednost v svetu podjetništva. Ko je ideja ustrezno identificirana in ko lahko zaznamo, da ima dovolj potenciala za nadaljnji razvoj ter da izpolnjuje merila za priložnost, lahko v nadaljevanju ocenimo in analiziramo priložnosti ter jih temeljito tudi ovrednotimo. Za uspešno uresničitev podjetniških priložnosti pa je potreben tudi poslovni načrt in razne druge moderne perspektive poslovnega načrtovanja, kot je na primer poslovni model, ki smo ga skupaj s poslovnim načrtom nazorno opisali v teoretičnem delu. Kot osrednji pojem je predstavljeno lončarstvo in podjetniške priložnosti v lončarstvu, analizirali pa smo tudi število slovenskih podjetij, ki se ukvarjajo z lončarstvom in ki spadajo pod izbrane klasifikacije C23.410, C23.490 in P85.520. V aplikativnem delu smo na podlagi izbranih slovenskih lončarskih podjetij ugotavljali, kakšni so najpogostejši razlogi za uspešnost v tej panogi in kako izkoriščajo podjetniške priložnosti v lončarstvu. Rezultati so pokazali, da med najpogostejše razloge za uspešnost v tej panogi sodijo inovativnost, potrpežljivost, trdo delo in sposobnost oz. veščine prodaje, podjetja pa v največji meri izkoriščajo podjetniške priložnosti na način, da dejavno izdelujejo in prodajajo svoje izdelke. S pomočjo izbranega podjetja pa smo v zadnjem delu analizirali trg lončarstva v Sloveniji in oblikovali ter analizirali poslovni model.
Ključne besede: Podjetniška priložnost, poslovni model, lončarstvo, podjetniške priložnosti v lončarstvu
Objavljeno v DKUM: 12.10.2023; Ogledov: 328; Prenosov: 24
.pdf Celotno besedilo (1,40 MB)

8.
A conceptual model of developing an agile work environment
Katja Crnogaj, Polona Tominc, Maja Rožman, 2022, izvirni znanstveni članek

Opis: This study has highlighted the need for an agile work environment to enhance companies’ performance, growth, and sustainability. In today’s rapidly changing business world, the goal of every individual and team in a company should be to deliver value to customers. The paper highlights theoretical and empirical evidence on the importance of an agile work environment and its positive effect on company performance. In addition, the paper provides insights into the important concept of developing an agile work environment and offers a conceptual model with five selected constructs, which can be leveraged to build an agile mindset in companies. Moving away from traditional leadership models, this paper highlights the significant role that agile leadership can play in enhancing effectiveness and performance, even in long-established large companies. The empirical research was based on 468 randomly selected medium and large Slovenian companies. Structural equation modelling (SEM) was used to test the model. The empirical results show that changing and adaptive agile companies are the ones that thrive more easily in an environment that is unpredictable and characterized by rapid change.
Ključne besede: agility, agile work environment, company performance, conceptual model
Objavljeno v DKUM: 21.09.2023; Ogledov: 261; Prenosov: 29
.pdf Celotno besedilo (584,80 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

9.
Growth of entrepreneurial opportunities : GEM Slovenia 2017
Miroslav Rebernik, Polona Tominc, Katja Crnogaj, Barbara Bradač Hojnik, Matej Rus, Karin Širec, 2018, znanstvena monografija

Opis: The scientific monograph comprises results of the Slovenian part of the largest global research project on entrepreneurship Global Entrepreneurship Monitor – GEM, which has completed its 19th cycle in 2017. GEM was established in order to (1) measure the differences regarding the relationship towards entrepreneurship, activities and aspirations of individuals in as many countries as possible, (2) uncover factors that encourage or hinder entrepreneurial activities, especially related to societal values, personal attributes and the entrepreneurship ecosystem, (3) provide a platform for assessing the extent to which entrepreneurial activity influences economic growth within individual economies and (4) uncover policy measures for the purpose of enhancing entrepreneurial capacity in an economy. The research helps to better understand the attitude of the society towards entrepreneurship and individual capabilities, among which are the perception of their own abilities for entrepreneurial activities, the ability to perceive opportunities, entrepreneurial intentions and fear of failure. As GEM monitors entrepreneurial activity throughout the phases of the life cycle (nascent, new businesses and established businesses, discontinuation), according to impact (high growth, innovation, internationalization) and by type (early-stage entrepreneurship activity, employee entrepreneurship activity), the picture is much richer than the one that is based only on data gathered from ordinary statistical databases.
Ključne besede: Global Entrepreneurship Monitor, entrepreneurship, early-stage entrepreneurial activity, economic development, entrepreneurship ecosystem
Objavljeno v DKUM: 02.08.2023; Ogledov: 394; Prenosov: 4
URL Povezava na celotno besedilo

10.
Slovenska podjetniška demografija in prenos podjetij : slovenski podjetniški observatorij 2018
Dijana Močnik, Mojca Duh, Katja Crnogaj, 2019, znanstvena monografija

Opis: V monografiji smo analizirali vse gospodarske družbe in samostojne podjetnike v Sloveniji za leto 2017 ter primerjali ključne podatke za leto 2016 oziroma 2015 med Slovenijo in EU-28 oziroma posameznimi članicami v nefinančnem sektorju gospodarstva (to so dejavnosti industrije, gradbeništva, trgovine in storitev). V Sloveniji je bilo leta 2017 v celotnem gospodarstvu 122.618 podjetij, ki so zaposlovala 563.356 ljudi. Največ podjetij (skoraj petina) je v Sloveniji leta 2017 delovalo v dejavnosti trgovine; vzdrževanja in popravil motornih vozil. Tudi v EU-28 je leta 2016 več kot četrtina podjetij (25,9 % ali 6,3 milijona) poslovala v dejavnosti trgovine; vzdrževanja in popravil motornih vozil. Ta dejavnost je zaposlovala največ ljudi, skoraj četrtino (23,4 % ali 33,3 milijona). Podjetja predelovalnih dejavnosti v EU-28 in Sloveniji so ustvarila največ dodane vrednosti. Povprečna dodana vrednost na zaposleno osebo za agregirane dejavnosti v EU-28 v letu 2016 je znašala 50.900 evrov, v Sloveniji pa 32.700 evrov (36 % manj), najvišja je bila na Irskem (135.600 evrov), najnižja pa v Bolgariji (12.600 evrov). V drugem delu smo proučevali prenos podjetij kot eno izmed od najbolj kritičnih faz v življenjskem ciklu podjetja. Anketirali smo izbrani vzorec strokovnjakov, ki na nacionalni ali regionalni ravni predstavljajo pomembne akterje v podpornem okolju za prenose MSP. Izvedli pa smo tudi raziskavo o prenosih podjetij med ustanovitelji/lastniki MSP v Sloveniji, saj nas je zanimalo, kako podjetniki načrtujejo izvedbo prenosa podjetja in kakšna je potreba po podpori v tem procesu. Pri tem smo se omejili na starostno skupino podjetnikov 55+ in poleg vidika upokojitve upoštevali tudi druge razloge za prenos podjetja.
Ključne besede: gospodarske družbe, samostojni podjetniki, kazalniki finančne uspešnosti, prenos podjetja, podporno okolje za prenose podjetij
Objavljeno v DKUM: 02.08.2023; Ogledov: 345; Prenosov: 28
URL Povezava na celotno besedilo
Gradivo ima več datotek! Več...

Iskanje izvedeno v 6.69 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici