| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 91
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Študije primerov EPF : razvoj, trajnost in inovacije v poslovni praksi 2024
2024

Opis: Strokovna monografija Študije primerov EPF: Razvoj, trajnost in inovacije v poslovni praksi 2024 prinaša zbirko študij primerov, ki ponazarjajo sodobne izzive v gospodarstvu ter ponujajo vpogled v inovativne in trajnostne poslovne prakse. Osredotoča se na razvoj podjetij, trajnostno poslovanje in inovacije, pri čemer obravnava teme, kot so ekodizajn, trajnostni poslovni modeli, strateško upravljanje rasti, finančno odločanje, kontroling, digitalna transformacija in globalne vrednostne verige, pri čemer povezuje akademsko znanje z izzivi poslovne prakse. Avtorji skozi praktične primere prikazujejo, kako podjetja razvijajo konkurenčne prednosti, sprejemajo ključne odločitve in se prilagajajo spremembam na trajnosten in inovativen način. Publikacija je namenjena predvsem študentom ekonomskih in poslovnih ved, saj jim omogoča poglobljeno razumevanje teorije skozi konkretne primere, hkrati pa služi kot dragoceno orodje pedagogom, raziskovalcem in strokovni javnosti. S kombinacijo teoretičnih izhodišč in praktičnih študij primerov predstavlja publikacija pomemben vir znanja za vse, ki se ukvarjajo z ekonomskimi in poslovnimi izzivi sodobnega časa.
Ključne besede: Ekonomsko-poslovna fakulteta, študije primerov, ekonomske in poslovne vede, inovativnost, trajnostno poslovanje, strateško upravljanje, razvoj podjetij
Objavljeno v DKUM: 21.02.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 12
.pdf Celotno besedilo (5,00 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

2.
Social impact, innovations, and market activity of social enterprises : comparison of European countries
Barbara Bradač Hojnik, Katja Crnogaj, 2020, izvirni znanstveni članek

Opis: The purpose of this article is to provide an insight into the specifics of social entrepreneurship in different business environments. The article, therefore, examines selected characteristics of social enterprises, namely social value, innovations, and market activities. In addition, differences in the start-up and operational phases of social enterprises were measured. Social enterprises must operate in a specific business context, which essentially hinders or promotes social entrepreneurship. As culture differs between north-western and south-eastern Europe, it is important to examine the differences in social entrepreneurship between these two groups of countries. To analyze the proposed characteristics, we used the latest data from the Global Entrepreneurship Monitor special report on social entrepreneurship. The results indicate that there exist differences in social impact measurement between observed groups of countries. Additionally, we confirmed differences between the observed groups of countries in terms of innovations and market activity of social enterprises in the operational phase. Our results also suggest that social entrepreneurship is more developed in north-western European countries than in south-eastern ones, with some elements in the north-western countries being more noticeable in the operational phase compared to the start-up phase.
Ključne besede: social entrepreneurship, social value creation, innovations, market activity, Global Entrepreneurship Monitor, GEM
Objavljeno v DKUM: 23.01.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 4
.pdf Celotno besedilo (301,63 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

3.
Analiza podjetniških pristopov vodenja v slovenskih zagonskih podjetjih
Matej Zidarn, 2024, diplomsko delo

Opis: Zagonska podjetja oz. startupi imajo danes zelo pomembno vlogo v gospodarstvu, inovacijah in ekonomskem sistemu. To se ne kaže samo v porastu števila zagonskih podjetij v zadnjem desetletju, ampak tudi v vplivu, ki ga imajo na svetovno gospodarstvo in neposredno na naša življenja z inovacijami, ki jih prinašajo na trg. Kultura zagonskih podjetij se razvija tudi v Sloveniji, kjer v medijih vedno bolj pogosto slišimo o uspešnih zgodbah podjetij, ki ne dosegajo izjemnih rezultatov le na državni, ampak tudi svetovni ravni. Vzporedno z razvojem zagonskih podjetij se je razvilo tudi veliko podjetniških pristopov vodenja, ki jih podjetja po vsem svetu na različne načine implementirajo v svoje sisteme z namenom doseganja uspeha. Slovenska zagonska podjetja niso izjema, zato smo se odločili v diplomskem delu raziskati poznavanje, uporabo in vpliv različnih podjetniških pristopov vodenja, ki se jih poslužujejo. V sklopu diplomskega dela smo preučili teorijo treh pristopov: vitko podjetništvo, strategijo modrega oceana in oblikovalsko razmišljanje. Nato smo kot primer dobre prakse in razvoja metodologije predstavili podjetje Toyota, kjer najdemo pionirje vitkega podjetništva. Na koncu smo z vzorčno raziskavo s pomočjo anketnega vprašalnika analizirali, kako so preučevani podjetniški pristopi vodenja zastopani v slovenskih zagonskih podjetjih in kakšni so njihovi vplivi. Rezultati presečne raziskave so pokazali, da so slovenska zagonska podjetja sicer dobro seznanjena z nekaterimi sodobnimi podjetniškimi pristopi, kot je vitko podjetništvo (uporablja ga kar 70 % proučevanih podjetij), vendar pa se pri izbiri in uporabi teh pristopov soočajo z različnimi izzivi. Ugotovili smo tudi, da slovenska zagonska podjetja večinoma uporabljajo kombinacijo pristopov ali pa sploh nimajo izbranega konkretnega pristopa vodenja. Raziskava je pokazala, da kljub visokemu poznavanju in uporabi vitkega podjetništva ta ne zagotavlja nujno večje uspešnosti podjetij, kar kaže na kompleksnost in mnogoterost dejavnikov, ki vplivajo na uspeh zagonskih podjetij. Presenetljivo je, da zunanje okoliščine, kot je kriza COVID-19, v veliki večini niso vplivale na spremembo pristopa vodenja podjetja, kar kaže na to, da so slovenska zagonska podjetja v veliki meri že imela vzpostavljene pristope, ki so jim omogočili preživetje krize, ali pa so se osredotočili na druge oblike prilagajanja, namesto da bi spreminjali svoje vodstvene strategije.
Ključne besede: podjetništvo, zagonsko podjetje, vitko podjetništvo, strategija modrega oceana, oblikovalsko razmišljanje
Objavljeno v DKUM: 14.11.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 23
.pdf Celotno besedilo (2,38 MB)

4.
Primerjava terciarnega in vseživljenjskega podjetniškega izobraževanja v Sloveniji in na Hrvaškem
Amadea Konc, 2024, diplomsko delo

Opis: Vse več posameznikov se odloča za podjetniško pot, kar poudarja pomen podjetniškega izobraževanja kot ključ do uspeha v podjetniškem svetu. Terciarno podjetniško izobraževanje, ki ga ponujajo višje strokovne šole, fakultete, akademije in samostojni visokošolski zavodi, omogoča študentom pridobivanje podjetniškega znanja in veščin ter vpogleda v svet podjetništva. Vseživljenjsko podjetniško izobraževanje pa zagotavlja stalno posodabljanje znanja in prilagajanje hitrim spremembam in napredku v poslovnem okolju. V tem kontekstu je primerjava podjetniškega izobraževanja med Slovenijo in Hrvaško – dveh evropskih držav, ki sta si geografsko blizu ter imata skupno zgodovino, a sta hkrati različno razviti – še posebej relevantna. Slovenija je dlje časa članica EU in državi imata drugače strukturirano gospodarstvo. Zaznati je mogoče, da je Slovenija bolj usmerjena v spodbujanje podjetniške aktivnosti in podporo podjetnikom, medtem ko Hrvaška prav tako razvija svoje podjetniško izobraževanje, vendar še ne dosega ravni intenzivnosti, ki jo opažamo v Sloveniji. Analiza teh razlik in podobnosti lahko zagotovi temeljit vpogled v uspešne strategije in prakse podjetniškega izobraževanja v obeh državah.
Ključne besede: podjetništvo, terciarno podjetniško izobraževanje, vseživljenjsko podjetniško izobraževanje, Slovenija, Hrvaška.
Objavljeno v DKUM: 14.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 11
.pdf Celotno besedilo (1,36 MB)

5.
Trajnostni razvoj in nasledstvo družinskega podjetja: primer podjetja Pakend d.o.o.
Hana Dežman - Radonjič, 2024, diplomsko delo

Opis: Družinska podjetja imajo v Sloveniji velik pomen, saj predstavljajo kar 83 % vseh podjetij. Izziv za družinska podjetja je pogosto proces nasledstva. Veliko družinskih podjetij se tega procesa ne loti pravilno ali pravočasno, zato ga je treba skrbno načrtovati in ustrezno izvesti. Podjetja veliko pozornosti v zadnjem času namenjajo tudi trajnostnemu razvoju, trajnostnim strategijam in ciljem. V teoretičnem delu smo zato opredelili družinsko podjetništvo, predstavili ključne osebe v družinskem podjetju, prednosti in slabosti družinskih podjetij ter se posvetili največjemu izzivu družinskih podjetij, to je nasledstvu. Prav tako smo opredelili trajnostni razvoj in trajnostno poslovanje, pri čemer smo se osredotočili na omejitve podjetij pri prodaji plastične embalaže. V empiričnem delu smo analizirali družinsko podjetje PAKend, d. o. o., ki se ukvarja s prodajo embalažnih izdelkov, in izdelali SWOT-analizo podjetja. Ugotovili smo močno željo po ohranjanju podjetja znotraj družine, kar se kaže v zgodnjem vključevanju mlajših članov v poslovanje in pomenu pravočasne priprave na nasledstvo. Prav tako smo kot glavno prednost družinskega podjetja identificirali močno povezanost in pripadnost družinskih članov podjetju, kar prinaša večjo predanost in motiviranost za uspeh podjetja. Ob tem smo tudi ugotovili, da je podjetje uspešno prilagodilo svoje poslovanje spremembam v zakonodaji in tržnim zahtevam, kar se kaže v prehodu na trajnostne materiale. To potrjuje njihovo zavezanost trajnostnemu razvoju in odgovornemu ravnanju z okoljem, kar je ključno za ohranjanje ugleda in konkurenčnosti podjetja v prihodnosti. Končne ugotovitve kažejo na trdno zasnovo podjetja, ki je dobro pripravljeno na prihodnje izzive in se osredotoča na trajnostni razvoj ter ohranjanje družinske tradicije. Prav tako smo ugotovili, da v podjetju delujejo trajnostno naravnano in so skozi leta prilagodili svoje poslovanje v skladu z zakoni omejitve prodaje plastičnih embalaž.
Ključne besede: Podjetništvo, Družinsko podjetje, Nasledstvo, Trajnostni razvoj, Ravnanje s plastično embalažo.
Objavljeno v DKUM: 02.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 30
.pdf Celotno besedilo (1,09 MB)

6.
Ustvarjanje ugodnega delovnega okolja za povečanje zadovoljstva in motivacije zaposlenih v družinskem srednje velikem podjetju
Luka Vedernjak, 2024, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo proučevali vlogo zadovoljstva in motivacije zaposlenih pri ustvarjanju ugodnega delovnega okolja v srednje velikem družinskem podjetju in jo preučili ter predstavili na primeru podjetja AJM okna-vrata-senčila d.o.o. Zadovoljstvo zaposlenih in njihova motivacija sta ključni dejavnik uspeha, a sta pogosto spregledana. Podjetja se vse bolj zavedajo pomena skrbi za zadovoljstvo svojih delavcev na različne načine, kar je še posebej cenjeno v družinskih podjetjih. Zadovoljni zaposleni, ki svoje delo opravljajo v pozitivno naravnanem delovnem okolju, so produktivnejši in lojalnejši, kar pa ima dober vpliv na uspešnost podjetja, in sicer na kratki in dolgi rok. Diplomsko delo je sestavljeno iz dveh delov. V prvem delu smo opredelili in predstavili pojme motivacija, zadovoljstvo in družinsko podjetje, prav tako smo analizirali vpliv zadovoljstva zaposlenih na uspešnost družinskega podjetja in raziskali pristope za izboljšanje zadovoljstva in motivacije. Podrobno smo predstavili podjetje AJM okna-vrata-senčila d.o.o. V drugem delu smo s pomočjo ankete izmerili raven motivacije in zadovoljstva zaposlenih v podjetju AJM okna-vrata-senčila d.o.o., identificirali vzroke za trenutno stanje in na podlagi ugotovitev oblikovali priporočila za izboljšanje ravni motivacije in zadovoljstva.
Ključne besede: motivacija, zadovoljstvo, družinsko podjetje, zaposleni, delovno okolje, srednje veliko podjetje, AJM okna-vrata-senčila d.o.o.
Objavljeno v DKUM: 24.09.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 21
.pdf Celotno besedilo (1,22 MB)

7.
Socialno podjetništvo in mladi v Savinjski regiji: primerjalna analiza in razvoj priporočil na regijski ravni
Maja Rehar, 2024, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo proučevali socialno podjetništvo in podjetništvo mladih na evropski, nacionalni in regijski ravni. V teoretičnem delu smo najprej obravnavali osnove podjetništva v ekonomski teoriji in se nato posvetili vključujočemu podjetništvu, ki se osredotoča na ranljive skupine, kot so invalidi, starejši, priseljenci, ženske in mladi. V raziskavi smo strukturirano proučili podjetništvo mladih, saj so bili mladi vrsto let v javnih razpravah zapostavljeni. Obravnavali smo starostno kategoriziranje mladih in opredelili podjetniške izzive, s katerimi se mladi soočajo v večji meri kot preostali podjetniki. Ugotovili smo, da je uspeh mladih podjetnikov pomembno odvisen od nabora osebnih, družinskih, izobraževalnih in okolijskih dejavnikov. Nadaljevali smo s proučevanjem socialnega podjetništva, ki je razkrilo, da je zakonodaja v Sloveniji in Evropi usmerjena k spodbujanju socialnih podjetij s ciljem pozitivnega družbenega učinka, nepridobitnosti in reinvestiranju presežkov. Empirični del je sestavljen iz primarne raziskave in primerjalne analize. V okviru prve smo raziskali področje podjetništva mladih v Savinjski regiji, kjer so nas zanimali predvsem njihovi pogledi na podjetništvo, vključno s socialnim. Predvsem nas je zanimalo naslednje: odnos do finančnih in družbenih donosov podjetij, motivacijski dejavniki za podjetniško udejstvovanje, poznavanje socialnega podjetništva, prepreke, ki jih oddaljujejo od podjetniške namere in mnenje o delu Evropske unije. V drugem delu empiričnega dela magistrske naloge smo izvedli primerjalno analizo primarnih in sekundarnih podatkov. Primarni podatki so predstavljali izsledke prvega dela empiričnega raziskovanja, sekundarni podatki pa so bili pridobljeni iz raziskave Flash Eurobarometer (2023). S to primerjavo smo ugotavljali vzorčne povezave med primarnim in sekundarnim virom podatkov. Pri tem smo ugotovili, da kljub visoki ozaveščenosti mladi v Savinjski regiji, Sloveniji in tudi v Evropi izkazujejo zmerno zanimanje za socialno podjetništvo, predvsem zaradi pomanjkanja znanja in kapitala. Glavni zavirajoči dejavnik za podjetništvo med mladimi v Savinjski regiji, to je pomanjkanje kapitala ali sredstev za samozaposlitev, pa je bistveno višji v primerjavi s povprečjem Slovenije ter Evrope. Ta študija potrjuje, da so prizadevanja za spodbujanje podjetništva med mladimi ključna za razvoj dinamične in socialno odgovorne ekonomije.
Ključne besede: socialno podjetništvo, socialno podjetje, podjetništvo mladih, vključujoče podjetništvo
Objavljeno v DKUM: 16.07.2024; Ogledov: 170; Prenosov: 65
.pdf Celotno besedilo (2,42 MB)

8.
Healthy and entrepreneurial work environment for older employees and its impact on work engagement during the COVID-19 pandemic
Maja Rožman, Polona Tominc, Katja Crnogaj, 2022, izvirni znanstveni članek

Opis: Managing older employees is a major challenge for companies, especially during COVID-19. Therefore, creating a healthy and entrepreneurial work environment as well as an inclusive culture within organizations is crucial for companies to maintain their sustainable advantage. The main objective of this paper is to develop a multidimensional model of a healthy and entrepreneurial work environment for older employees and determine its impact on their work engagement during COVID-19. Structural equation modeling was used for data analysis. The results show that workplace health promotion, entrepreneurial working conditions, and leadership lead to better well-being of older employees. In addition, entrepreneurial working conditions that promote intergenerational synergy lead to higher work engagement of older employees, especially during the COVID-19 pandemic. For the elderly, the entrepreneurial work environment is therefore particularly important, even though entrepreneurship is mostly attributed to younger men. In addition, older employees’ well-being and the promotion of intergenerational synergy have a positive impact on their work engagement. The results will help companies better manage their older employees, shape their workplace, and increase the sustainable benefits of their businesses during and after the COVID-19 crisis.
Ključne besede: older employees, health promotion, entrepreneurial work environment, business competitiveness, COVID-19 pandemic
Objavljeno v DKUM: 04.07.2024; Ogledov: 123; Prenosov: 17
.pdf Celotno besedilo (445,44 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

9.
Entrepreneurship for Sustainable Future : GEM Slovenia 2023, Executive Summary
Karin Širec, Polona Tominc, Katja Crnogaj, Matej Rus, Barbara Bradač Hojnik, 2024, učbenik za višje in visoke šole

Opis: The GEM survey offers an in-depth analysis of the various social, cultural, political, and economic factors that impact the entrepreneurial landscape and activities, serving as a comprehensive framework for understanding national and entrepreneurial conditions. These factors play a crucial role in shaping individuals' entrepreneurial decisions and the success of starting and operating businesses. Survey delivers unparalleled insights into a nation's entrepreneurial characteristics, surpassing the information available from traditional statistical sources. The study also explores individuals' and societies' attitudes towards entrepreneurship, alongside the aspirations and qualifications of people at different entrepreneurial stages. By examining these aspects across countries, GEM identifies key drivers and obstacles for entrepreneurship, enabling stakeholders to cultivate a supportive entrepreneurial ecosystem. The monograph also addresses the growing link between entrepreneurial endeavors and sustainable development. The research emphasizes the importance of sustainable development as an integral part of entrepreneurial thinking and action in Slovenia, which is key to promoting innovation, competitiveness and long-term prosperity in
Ključne besede: Global Entrepreneurship Monitor, entrepreneurship, early-stage entrepreneurial activity, economic development, entrepreneurship ecosystem, entrepreneurship policy, sustainable development
Objavljeno v DKUM: 14.05.2024; Ogledov: 191; Prenosov: 27
.pdf Celotno besedilo (9,90 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

10.
Uporaba različnih postopkov navarjanja za izboljšanje obrabne obstojnosti : magistrsko delo
David Novak, 2024, magistrsko delo

Opis: Navarjanje je pomemben postopek povečevanja obrabne obstojnosti strojnih delov. V magistrski nalogi sta predstavljena postopka navarjanja z MAG tehnologijo in s PTA tehnologijo. Izvedli smo navarjanje z dodajnimi materiali, ki so trenutno v uporabi v podjetju Farmtech d. o. o., in jih primerjali z novima za uporabo s PTA in MAG tehnologijo. Za primerjavo smo izvedli test obstojnosti proti obrabi, meritev trdot v prerezu talonov in meritev površin namešanja. To smo nadgradili tudi s stroškovno in časovno analizo. Rezultati bodo služili kot smernice za odločitev k implementiranju PTA tehnologije v obstoječo proizvodnjo.
Ključne besede: navarjanje, obrabna obstojnost, obrabni preskus, PTA tehnologija navarjanja, MAG tehnologija navarjanja
Objavljeno v DKUM: 06.05.2024; Ogledov: 214; Prenosov: 0
.pdf Celotno besedilo (5,74 MB)

Iskanje izvedeno v 0.24 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici