| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 3 / 3
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
VKLJUČEVANJE PODJETJA V ELEKTRONSKE PLAČILNE SISTEME NA PRIMERU PODJETJA MTB D.O.O.
Katja Žižek, 2009, diplomsko delo

Opis: Elektronski denar nima fizične forme, ampak obstaja kot elektronski zapis. Gre torej za transakcije, ki so izvedene elektronsko. Začetki elektronskega poslovanja segajo v sedemdeseta leta dvajsetega stoletja, vendar je bila prvotno računalniška tehnologija namenjena le strokovnjakom in znanstvenikom. Danes pa je nepogrešljiva tudi za laike in brez nje si več ne znamo predstavljati poslovanja. Dandanes lahko blago in storitve plačamo na klasičen način (npr. gotovina) ali elektronski način. Bistvena razlika med obema načinoma plačevanja je v tem, da je v elektronski različici vse digitalno in ni fizičnega kontakta med plačnikom in prejemnikom. Da pa bi bil plačilni sistem čim boljši mora zagotavljati varnost, zanesljivost, anonimnost, prehodnost, sprejemljivost, velikost zaledja potrošnikov, prilagodljivost, konvertibilnost, učinkovitost in lahkotnost uporabe. Podjetje MTB se ukvarja z gradbeništvom in zaposluje okoli 180 ljudi. Tako kot druga podjetja, tudi MTB posluje večinoma elektronsko. Predvsem kar se tiče plačevanja poteka večino plačil po elektronski poti. Največ bančnih storitev opravijo preko NKBM, zato posledično tudi največ plačil opravijo z omenjeno banko.
Ključne besede: Denar, Elektronski denar, Banka, Elektronsko poslovanje, Elektronski plačilni sistemi, Spletno bančništvo, Plačilne kartice, Mobilni plačilni sistem
Objavljeno: 19.03.2010; Ogledov: 1491; Prenosov: 96
.pdf Celotno besedilo (1,13 MB)

2.
IZ KRIZE S PRISILNO PORAVNAVO NA PRIMERU GRADBENEGA PODJETJA V MARIBORU
Katja Žižek, 2012, magistrsko delo/naloga

Opis: Različni avtorji različno opredeljujejo krizo podjetja. Če posplošimo, bi lahko rekli, da je kriza neugodno, nezaželeno in kritično stanje v podjetju, nastalo tako zaradi zunanjih kakor tudi notranjih vzrokov in neposredno ogroža njegov obstoj. Podjetja se vsakodnevno srečujejo s problemi, katerim se ni moč izogniti, vendar pa jih lahko napovemo ali vsaj nekatere med njimi. Vzroki, ki privedejo podjetje v krizo so torej notranji in/ali zunanji. Velikokrat sta za krizno situacijo kriva finančni management in poslovodstvo, ki nima dovolj dobrega nadzora nad računovodstvom in financami ali pa ima neprimeren stil vodenja podjetja. Na nastanek krize lahko prav tako vplivajo zunanji dejavniki, kot so npr. spremembe v panogi, splošna gospodarska kriza in posledično zmanjšanje investicij. Zato pa je zelo pomembno, da vodstvo podjetja spozna simptome in vzroke krize dovolj hitro oziroma pravočasno, da podjetje ne zaide v še hujše težave ali na koncu celo v stečaj. Poznamo različne vrste kriz in tudi avtorji jih različno opredeljujejo. Lahko jih opredelimo glede na plačilno sposobnost, glede na jakost krize, glede na njeno obvladljivost, glede na ogroženost podjetniških ciljev ipd.. Vsaka kriza se mora razviti v naslednjo fazo, kar pomeni, da pride do njene razrešitve ali do propada podjetja. Do razrešitve krize pa se lahko pride tudi s prisilno poravnavo. Prisilna poravnava je ukrep, s katerim se dolžniku omogoči trajno izboljšanje finančnega položaja in nemoteno nadaljevanje poslovanja. Torej z uvedbo postopka prisilne poravnave, katerega posledica je zmanjšanje oziroma odložitev plačila zapadlih obveznosti do upnikov, se ekonomsko-finančno stanje podjetja lahko tudi dolgoročno utrdi. Prisilna poravnava je sestavljena iz predhodnega in glavnega postopka. Začne se z njenim predlogom, postopek pa začne teči, ko je s strani sodišča izdan sklep o začetku postopka prisilne poravnave. Dolžnik mora h predlogu prav tako predloži načrt finančnega prestrukturiranja podjetja. Da se postopek prisilne poravnave lahko izpelje, se morajo z njim strinjati upniki. Najslabši možen scenarij za izhod iz krize je propad podjetja oziroma stečaj. Za stečaj se je potrebno odločiti takrat, ko druge oblike reševanja podjetja več ne pridejo v poštev. S stečajem dosežemo to, da neko podjetje, ki prinaša izgubo, čim prej ustavimo. Predlog za začetek stečajnega postopka lahko vloži dolžnik, upnik ali osebno odgovorni družbenik. Nahajamo se v obdobju recesije in finančne težave v podjetjih so skorajda neizbežne. Tudi gradbeno podjetje MTB, d.o.o. se je spopadlo s finančnimi težavami. Zaradi neuspešnega poslovanja, ki ima svoje izvore v skrajno neugodnih razmerah, v katerem deluje gradbeništvo, in ki ne zagotavlja več pozitivnega denarnega toka, so se v podjetju zelo hitro povečale obveznosti in sicer tako iz financiranja kakor tudi iz poslovanja. Vedno večje obveznosti, so začele povzročati vedno večjo plačilno nesposobnost in podjetje ni videlo druge možnosti, kot da je 31.3.2010 vložilo predlog za začetek postopka prisilne poravnave. Upniki so v mesecu dni po objavi oklica morali prijaviti svoje terjatve, dne 14.9.2010 pa so bili pozvani h glasovanju o prisilni poravnavi. 28.10.2010 je bila prisilna poravnava nad podjetjem MTB, d.o.o. sprejeta s 83,41 odstotki. Družba se je v nadaljnjem poslovanju v izredno težkih pogojih trudila, da bi poslovali likvidno, a ko so se poplačale obveznosti iz financiranja je nastajala izguba. Podjetje je izvajalo tudi nekatere ukrepe iz Načrta finančnega prestrukturiranja, a vse to ni bilo dovolj. Kasneje podjetje več ni imelo druge rešitve, kot da vloži predlog o začetku stečajnega postopka. Dne 21.3.2011 je sodišče izdalo sklep o stečaju podjetja MTB, d.o.o..
Ključne besede: Ključne besede: kriza, kriza podjetje, gradbeništvo, prisilna poravnava, stečaj, finančno prestrukturiranje, Zakon o finančnem prestrukturiranju, postopkih zaradi insolventnosti in prisilnem prenehanju,
Objavljeno: 23.05.2012; Ogledov: 2086; Prenosov: 221
.pdf Celotno besedilo (1,61 MB)

3.
Zmožnost rabe in razumevanja prostorskih pojmov v 2. starostnem obdobju
Katja Žižek, 2017, diplomsko delo

Opis: Namen zaključnega dela z naslovom Zmožnost rabe in razumevanja prostorskih pojmov v 2. starostnem obdobju je predstaviti govorni razvoj predšolskih otrok in v povezavi s tem ugotoviti rabo in razumevanje prostorskih pojmov pri otrocih v 2. starostnem obdobju v izbranem vrtcu v severovzhodni Sloveniji. V teoretičnem delu smo najprej predstavili razliko med govorom in jezikom, spoznali smo različne teorije govornega razvoja, potek razvoja govora v predšolskem obdobju, dejavnike govornega razvoja in povezavo med govorom in mišljenjem ter govorom in poslušanjem. Spoznali smo razvoj prostorskih pojmov in vključili tudi Kurikulum za vrtce. V empiričnem delu smo predstavili preverjanje zmožnosti rabe in razumevanja prostorskih pojmov, ki smo ga izvedli v vrtcu. V preverjanje smo vključili 21 otrok 2. starostnega obdobja, od tega 12 deklic in 9 dečkov, in pri tem uporabili deskriptivno raziskovalno metodo. Rezultati so pokazali, da otroci prostorske pojme razumejo prej, kot jih rabijo. Da starost ni vedno povezana z uspešnostjo, so pokazali rezultati, ko so mlajši otroci imeli boljše rezultate od starejših otrok. Deklice so pri preverjanju bile uspešnejše od dečkov. Presenečeni smo bili nad rezultatom, da v 2. starostnem obdobju vsi otroci še nimajo usvojene rabe in razumevanja dveh osnovnih prostorskih pojmov »v« in »na«.
Ključne besede: otrok, govor, prostorski pojmi, zmožnost rabe, zmožnost razumevanja
Objavljeno: 10.10.2017; Ogledov: 544; Prenosov: 100
.pdf Celotno besedilo (918,95 KB)

Iskanje izvedeno v 0.11 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici