| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 372
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Raziskovanje oblikovanja zinov: združitev ustvarjalnosti, komunikacije in kulture
Katarina Žist, 2024, diplomsko delo

Opis: Namen diplomskega dela je bil raziskati načela in elemente oblikovanja in grafičnega oblikovanja. Podrobneje smo obravnavali pojme kompozicija, barva in tipografija, ki so pri vsakem dizajnu ključnega pomena. Kadar so združeni v celoto, pripovedujejo zgodbo, ki lahko v gledalcu vzbudijo določena čustva. Prav tako smo se poglobili v zgodovino zina in kakšne so njegove karakteristike. Zin je zanimiva oblika publikacije, saj je mešanica umetnosti, pripovedi in osebnega izražanja. Posamezniku omogoči, da izrazi svoje misli, s čimer se krepijo nišne kulture. V praktičnem delu smo se najprej lotili analize primerov dobre prakse, v nadaljevanju pa smo z doslej pridobljenim znanjem predstavili proces ustvarjanja zina na temo, ki smo si jo sami izbrali.
Ključne besede: zin, vizualna komunikacija, grafično oblikovanje, barva, tipografija
Objavljeno v DKUM: 03.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 7
.pdf Celotno besedilo (4,89 MB)

2.
Vloga šolskega svetovalnega delavca pri zdravju učencev v osnovni šoli : magistrsko delo
Katarina Zemljič, 2024, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo se osredotoča na vlogo šolskega svetovalnega delavca pri zdravju učencev v osnovni šoli. Ker je zdravje povezano z zdravim življenjskim slogom, smo se nanj navezali in v teoretičnem delu navedli dejavnike zdravega življenjskega sloga. Zdrav življenjski slog je še posebej pomemben v otroštvu in mladostništvu, saj se v teh obdobjih oblikuje temelj za kasneje. Po drugi strani na zdravje vplivajo dejavniki tveganja, ki smo jih našteli in opisali ter poudarili, da nezdrav življenjski slog s seboj prinaša številne negativne posledice, ki se začnejo kazati šele v odrasli dobi. Predstavili smo vlogo šolskega svetovalnega delavca glede na posamezni dejavnik zdravega življenjskega sloga. Šolski svetovalni delavci namreč s svojim delovanjem na različne načine krepijo učenčevo telesno zdravje, spodbujajo k telesni aktivnosti in zdravi prehrani, zagotavljajo podporo pri duševnem zdravju in seznanjajo o posledicah pomanjkanja spanja. So eden izmed ključnih elementov pri seznanjanju in spodbujanju zdravega življenjskega sloga in nepogrešljiv člen v šolskem prostoru. V empiričnem delu smo prikazali rezultate raziskave, v kateri je sodelovalo 116 šolskih svetovalnih delavcev, ki so zaposleni v osnovnih šolah po Sloveniji.
Ključne besede: šolska svetovalna služba, učenec, zdravje, zdrav življenjski slog, dejavniki tveganja za zdravje
Objavljeno v DKUM: 03.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 9
.pdf Celotno besedilo (1,44 MB)

3.
Uporaba književnih del pri pouku angleščine v osnovni šoli : magistrsko delo
Katarina Žgeč, 2024, magistrsko delo

Opis: Namen magistrskega dela je bil raziskati uporabo književnih del pri pouku angleščine v osnovni šoli. Proučili smo pomen književnih del pri učenju tujega jezika, vključno z avtentičnimi in prilagojenimi literarnimi besedili, ter njihove prednosti in izzive, pri čemer smo poudarili širjenje besedišča, spoznavanje kulture in povečanje motivacije učencev. V empiričnem delu je anketni vprašalnik izpolnilo 86 učiteljev angleščine kot tujega jezika (ATJ). Rezultati so pokazali, da 98 % učiteljev ATJ vključuje književna besedila v pouk, najpogosteje slikanice (59 %) in književna besedila iz avtentičnih knjig (46 %). Učitelji so, ne glede na stopnjo poučevanja (VIO) in ne glede na delovno dobo, izkazali visoko poznavanje razlik med prilagojenimi in avtentičnimi književnimi besedili. Podrobneje pa rezultati kažejo, da so najvišjo stopnjo poznavanja razlik izrazili učitelji, ki poučujejo v več VIO hkrati in tisti z več kot 20 leti izkušenj. Kljub temu pa se vsi učitelji ne počutijo enako usposobljene za delo z avtentičnimi književnimi besedili pri pouku ATJ, saj med njimi obstaja statistično značilna razlika glede na delovno dobo. Glavni razlogi za vključevanje književnih besedil v pouk ATJ so širjenje besedišča, motivacija in spoznavanje kulture jezika, največje težave pa pomanjkanje ustreznega gradiva v šoli in nezanimanje učencev. Raziskava potrjuje, da književna besedila pomembno prispevajo k učenju ATJ in kulturni ozaveščenosti učencev.
Ključne besede: književna besedila, angleščina, avtentična besedila, prilagojena besedila, osnovna šola
Objavljeno v DKUM: 01.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 9
.pdf Celotno besedilo (3,32 MB)

4.
Using digital technology for the sustainable preservation of clothing heritage: a virtual reconstruction of the 1848/49 uniform
Andreja Rudolf, Barbara Pučko, Maja Hren Brvar, Katarina Remic, 2024, izvirni znanstveni članek

Opis: This work deals with the sustainable reconstruction of the uniform of the National Guard of Maribor from 1848/49 with the aim of developing the pattern design of the jacket and trousers of which it consists of and making a virtual replica of it. The original uniform of the Maribor National Guard, which can no longer be restored and/or conserved, is kept in the Maribor Regional Museum, Slovenia. The reconstruction of the pattern design of the jacket and trousers was based on historical sources, analyses, measurements and the decomposition of the uniform. The virtual reconstruction of the uniform pattern design was carried out using the Optitex PDS 3D V11 programme. The construction proportions of the uniform’s basic pattern design were analysed to determine the basic body dimensions of the wearer of the jacket and trousers and to create 3D body models of the wearers using the standard 3D body model of the software used. This made it possible to create an accurate “3D body model–clothing” system that realistically represents the virtual replica of the uniform. The results of this research help to preserve, understand and explore the cultural heritage of clothing in a sustainable way and make it accessible to the public.
Ključne besede: clothing heritage, sustainable preservation, virtual replica, “3D body model–clothing” system
Objavljeno v DKUM: 19.09.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 4
.pdf Celotno besedilo (18,11 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

5.
6.
Črešnja pri Bistri, novoodkrito kolišče na Ljubljanskem barju
Anton Velušček, Katarina Čufar, Metka Culiberg, Borut Toškan, Janez Dirjec, Vesna Malez, Franc Janžekovič, Marijan Govedič, 2004, izvirni znanstveni članek

Opis: Predstavljamo rezultate interdisciplinarnih raziskav na novoodkriti koliščarski naselbini Črešnja pri Bistri na Ljubljanskem barju, ki jo okvirno datiramo v 36. stoletje pr. Kr. V prispevku obravnavamo stratigrafijo, arheološke najdbe, dendrokronološke raziskave, raziskave makroskopskih rastlinskih ostankov, ostanke sesalske makrofavne, ptičev in rib.
Ključne besede: Bistra (Vrhnika), Ljubljansko barje, kolišča, bakrena doba, datiranje, dendrokronologija, rastlinski ostanki, živalski ostanki, ptice, ribe, arheologija, Slovenija
Objavljeno v DKUM: 18.09.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 3
URL Povezava na celotno besedilo

7.
Films based on TEMPO-oxidized chitosan nanoparticles: Obtaining and potential application as wound dressings
Matea Korica, Katarina Mihajlovski, Tamilselvan Mohan, Mirjana M. Kostić, 2024, izvirni znanstveni članek

Opis: A series of novel films based on TEMPO-oxidized chitosan nanoparticles were prepared by casting method. Fourier transform infrared spectroscopy (FTIR) was employed to ascertain the chemical structure of TEMPOoxidized chitosan. The surface morphology of the TEMPO-oxidized chitosan nanoparticles was analyzed by atomic force microscopy (AFM). The physicochemical (area density, thickness, iodine sorption, roughness), functional (moisture sorption, liquid absorption capacity, weight loss upon contact with the liquid, and water vapor transmission rate), antibacterial, and antioxidant properties of films based on TEMPO-oxidized chitosan nanoparticles were also investigated. The physicochemical properties of the films varied widely: area density ranged from 77.83 ± 0.06 to184.46 ± 0.05 mg/cm2 , thickness varied between 80.5 ± 1.6 and 200.5 ± 1.6 μm, iodine sorption spanned from 333.7 ± 2.1 to166.4 ± 2.2 mg I2/g, and roughness ranged from 4.1 ± 0.2 to 5.6 ± 0.3 nm. Similarly, the functional properties also varied significantly: moisture sorption ranged from 4.76 ± 0.03 to 9.62 ± 0.11 %, liquid absorption capacity was between 129.04 ± 0.24 and 159.33 ± 0.73 % after 24 h, weight loss upon contact with the liquid varied between 31.06 ± 0.35 and 45.88 ± 0.58 % after 24 h and water vapor transmission rate ranged from 1220.10 ± 2.91to1407.77 ± 5.22 g/m2 day. Despite the wide variations in physicochemical and functional properties, all films showed maximum bacterial reduction of Staphylococcus aureus and Escherichia coli, although they exhibited low antioxidant activity. The results suggest that the films could be effectively utilized as antibacterial wound dressings.
Ključne besede: TEMPO-oxidized chitosan nanoparticles, films, antibacterial activity, wound dressings
Objavljeno v DKUM: 11.09.2024; Ogledov: 56; Prenosov: 13
.pdf Celotno besedilo (4,92 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

8.
Analiza bralne pismenosti in spremljajočih dejavnikov pri 15-letnikih v mariborskih srednjih šolah : magistrsko delo
Katarina Grosek, 2024, magistrsko delo

Opis: Temeljni namen magistrskega dela je bil ugotoviti, kakšno je stanje bralne pismenosti in spremljajočih dejavnikov učne uspešnosti pri 15-letnikih v mariborskih srednjih šolah. V teoretičnem delu naštejemo in opišemo mednarodno primerljive raziskave o znanju in dosežkih učencev ter opredelimo merske značilnosti vprašalnikov in testov znanja. Osredotočimo se tudi na spremljajoče dejavnike učne uspešnosti, in sicer odnos s starši in učitelji, počutje v šoli in zadovoljstvo z življenjem. Nato podrobneje opredelimo bralno pismenost, tako da naštejemo in predstavimo njene gradnike. Empirični del temelji na kvantitativnem pristopu, v okviru katerega so dijaki šestih mariborskih srednjih šol reševali test znanja bralne pismenosti, in kvalitativnem pristopu, v okviru katerega smo opravili polstrukturirane intervjuje s petimi učitelji slovenščine na mariborskih srednjih šolah. Kombinacija obeh pristopov nam je omogočila, da bolje razumemo rezultate testa bralne pismenosti, hkrati pa smo z intervjuji dobili vpogled v mnenja, ki jih s kvantitativnim pristopom nismo mogli dobiti, saj tako pridobljene informacije dopolnjujejo in nadgrajujejo kvantitativne ugotovitve. Rezultati so pokazali, da je naš sklop vprašanj v primerjavi s tistim iz predraziskave PISA z vidika veljavnosti podrobnejši, saj zajema več različnih taksonomskih stopenj in gradnikov bralne pismenosti. Ugotovili smo še, da so 15-letniki večinoma zadovoljni s svojim življenjem in se v šoli dobro počutijo, dejavnika odnos s starši in počutje v šoli pa sta povezana z rezultati bralne pismenosti.
Ključne besede: bralna pismenost, spremljajoči dejavniki, srednja šola, gradniki, test znanja
Objavljeno v DKUM: 11.09.2024; Ogledov: 52; Prenosov: 20
.pdf Celotno besedilo (4,14 MB)

9.
Ocena Kuznetsove krivulje v Sloveniji, Avstriji in Nemčiji
Katarina Leš, 2024, diplomsko delo

Opis: Kuznetsova krivulja je ena izmed najbolj vztrajnih idej o gibanju gospodarske rasti in neenakosti. V sklopu diplomskega dela analiziramo teorijo Kuznetsove krivulje, pregledamo njegove kritike in veljavnost teorije danes. Podamo pregled empiričnih raziskav in opis gibanja gospodarske rasti ter dohodkovne neenakosti v Sloveniji, Avstriji in Nemčiji. Analiziramo in preverimo veljavnost hipoteze Kuznetsove krivulje za navedene države. V sklopu ekonometrične analize uporabimo spremenljivke vezane na dohodek, izobrazbo, državno potrošnjo, mednarodno trgovino, neto tuje investicije, delovno silo in neenakost med spoloma. Z uporabo metode najmanjših kvadratov analiziramo gibanje dohodkovne neenakosti in Kuznetsovo krivuljo potrdimo v primeru Slovenije, ne moremo je potrditi za Avstrijo in Nemčijo. V primeru Slovenije statistično značilno na vrednost Ginijevega indeksa vplivajo leta šolanja, delež industrije v BDP, državna potrošnja, delež delovne sile s terciarno izobrazbo, GDI in rast neto dohodka. Pozitivna povezava je vidna samo med državno potrošnjo in Ginijevim indeksom. V primeru Avstrije statistično značilno na odvisno spremenljivko vpliva delež industrije v BDP in delež delovne sile s terciarno izobrazbo. V primeru Avstrije imajo vse navedene spremenljivke negativen vpliv na vrednost odvisne spremenljivke. V primeru Nemčije imajo statistično značilen vpliv na Ginijev indeks delež industrije v BDP, delež delovne sile s terciarno izobrazbo, državni izdatki za izobrazbo in neto pritok NTI.
Ključne besede: ekonometrična analiza, metoda najmanjših kvadratov, dohodkovna neenakost, Kuznetsova krivulja, Slovenija, Avstrija, Nemčija.
Objavljeno v DKUM: 06.09.2024; Ogledov: 110; Prenosov: 30
.pdf Celotno besedilo (2,09 MB)

10.
Kakovost življenja pacientov pred in po transplantaciji pljuč
Katarina Dvanajščak, 2024, diplomsko delo

Opis: Uvod: Transplantacija pljuč je optimalna in najboljša metoda za zdravljenje in izboljševanje kakovosti življenja pacientov s kroničnimi pljučnimi boleznimi. Kakovost življenja merimo na področjih, kot so fizično zdravje, mentalno zdravje, opravljanje življenjskih vlog, vsakodnevne aktivnosti, odnosi, izobrazba, zaposlitev, ekonomski status in okolje. Namen zaključnega dela je raziskati, kakšna je kakovost življenja pacientov pred in po transplantaciji pljuč. Metode: Izvedli smo pregled znanstvene literature. Vključili smo angleške članke, objavljene zadnjih 10 let v mednarodnih podatkovnih bazah CINAHL Ultimate, PubMed in ScienceDirect. Proces poteka in izbiro člankov smo izvedli s pomočjo smernic PRISMA, pri tem smo uporabili opisno metodo dela, članke smo ocenili po hierarhiji dokazov in jih razvrstili v nivoje ter izvedli vsebinsko analizo zbranih podatkov. Rezultati: V pregled smo vključili 8 raziskav. Glavna ugotovitev je bila, da imajo pacienti po transplantaciji pljuč drastično izboljšano kakovost življenja, ki se lahko v določenih primerih primerja s kakovostjo življenja zdrave populacije. Razprava in zaključek: Največje izboljšanje je bilo opaženo na področju pljučne funkcije, odsotnosti respiratornih simptomov, fizične zmogljivosti, kondicije, mentalnega stanja, splošnega počutja, ponovne sposobnosti opravljanja vsakodnevnih opravil in opravljanja službe. V prihodnosti bi morali nadaljevati z raziskovanjem kakovosti, saj lahko le tako izboljšamo nadaljnjo zdravstveno oskrbo in zagotovimo boljšo kakovost zdravja celotne populacije.
Ključne besede: kakovost življenja, transplantacija pljuč, zdravstvena nega
Objavljeno v DKUM: 04.09.2024; Ogledov: 69; Prenosov: 48
.pdf Celotno besedilo (1,17 MB)

Iskanje izvedeno v 0.36 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici