| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 303
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Družine štirikotnikov, katerih ploščina je določena z dolžinami stranic
Kaja Beriša, 2021, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu je opisanih 23 družin štirikotnikov, katerih ploščino lahko izrazimo le z dolžinami njihovih stranic. Predstavljene so njihove lastnosti in izpeljani obrazci za ploščino. V zadnjem delu je strukturiran prikaz vseh družin glede na njihove lastnosti.
Ključne besede: Štirikotnik, ploščina, tetivni štirikotnik, Brahmaguptova formula, tangentni štirikotnik, trapez, deltoid.
Objavljeno: 03.08.2021; Ogledov: 0; Prenosov: 0
.pdf Celotno besedilo (2,38 MB)

2.
Pravopisna zmožnost učencev in učenk v 9. razredu osnovne šole
Kaja Podgoršek, 2021, magistrsko delo

Opis: Pravopisna zmožnost zajema sposobnost teoretičnega poznavanja in praktične uporabe pravil pri določenem jeziku. V magistrskem delu z naslovom Pravopisna zmožnost učencev in učenk v 9. razredu osnovne šole so v teoretičnem delu podrobno prikazni sporazumevalna zmožnost, sporazumevalne dejavnosti, in sicer poslušanje, govorjenje, branje in pisanje, pismenost in pravopisna pismenost, vloga učitelja, Učni načrt za slovenščino (2018), kjer so podrobneje opisani splošni cilji, operativni cilji in standardi znanja, na koncu teoretičnega dela pa je predstavljen tudi pravopis in pravila iz pravopisa, ki se navezujejo na cilje pravopisne zmožnosti. V empiričnem delu je predstavljena raziskava, v kateri je sodelovalo150 učencev in učenk 9. razreda osnovne šole iz štirih različnih osnovnih šol po Sloveniji. S pomočjo preizkusa znanja, ki je zajemal šest nalog, smo natančno preverili pravopisno zmožnost končnih ločil, predlogov k/h in s/z in male ter velike začetnice. Preizkus znanja je bil sestavljen v skladu z operativnimi cilji, ki so navedeni v Učnem načrtu za slovenščino (2018). Učenci in učenke so bili najuspešnejši pri reševanju sklopa, kjer smo preverjali predloga k/h in s/z. Dosegli so uspešnost v 90,0 %. Največ težav pa so imeli pri reševanju sklopa, ki je zajemal malo in veliko začetnico, saj so bili uspešni zgolj v 73,0 %. Učenci in učenke v 9. razredu osnovne šole so pri vseh treh sklopih, ki smo jih preverjali, celostno dosegli pozitiven rezultat, kar pomeni, da imajo razvito pravopisno zmožnost, ki pa se vedno lahko nadgradi in izpopolni.
Ključne besede: pravopis, pravopisna zmožnost, tretje vzgojno-izobraževalno obdobje, učni načrt za slovenščino
Objavljeno: 27.07.2021; Ogledov: 44; Prenosov: 6
.pdf Celotno besedilo (778,44 KB)

3.
Idejna zasnova mobilnih modularnih bivalnih enot in kampa ob Velenjskem jezeru za podjetje KAMP JEZERO, d. o. o.
Lucija Klosternik, 2021, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu sta predstavljena oblikovanje mobilnih modularnih bivalnih enot, sestavljenih v namestitvene objekte za potrebe glampinga ob Velenjskem jezeru z višjo dodano vrednostjo in edinstveno izkušnjo, ki jo bo svojim uporabnikom nudilo podjetje KAMP JEZERO, d. o. o., ter njihova umestitev v prostor skupaj z ostalimi potrebnimi objekti v kampu. Prvi del magistrske naloge obsega raziskovalno-analitično fazo, ki raziskuje trende v turizmu in kampiranju ter uporabnikove potrebe v kampih in glampingih. Ta faza vsebuje pregled primerov novodobnih mobilnih bivalnih enot in kampov ter glampingov tako po svetu kot v Sloveniji. Podrobneje sta obravnavani izdelava mobilnih in modularnih bivalnih enot ter uporaba materialov in tehnologij. V drugem delu magistrske naloge so predstavljeni načrtovanje ter naša rešitev mobilnih modularnih bivalnih enot, sestavljenih v namestitvene objekte, uporaba in umestitev v predel kampa, namenjenega glampingu, skupaj z ostalimi potrebnimi objekti v kampu ob Velenjskem jezeru.
Ključne besede: mobilne modularne bivalne enote, modularnost, kontejnerska jeklena skeletna gradnja, turizem, Velenjsko jezero, kampiranje, glamping
Objavljeno: 02.07.2021; Ogledov: 76; Prenosov: 12
.pdf Celotno besedilo (14,53 MB)

4.
Znanje prve pomoči pri otrocih tabornikih
Kaja Koželjnik, 2021, diplomsko delo

Opis: Uvod: Prva pomoč (PP) je znanje, ki bi se ga moralo naučiti čim več ljudi. V Sloveniji se to znanje ne pridobiva v šolah, zato otrokom ostane samo učenje v drugih obšolskih dejavnostih. V raziskavah je bilo ugotovljeno, da so se otroci že sposobni učiti prvo pomoč od šestega leta naprej. Metode: Zanimalo nas je, kakšno znanje o prvi pomoči imajo otroci, ki so taborniki in obiskujejo zadnjo triado osnovne šole. Uporabili smo kvantitativno metodologijo raziskovanja. Podatke smo pridobili s pomočjo anketnega vprašalnika. Na anketni vprašalnik je odgovorilo 58 otrok, ki obiskujejo sedmi, osmi ali deveti razred osnovne šole. Anketo smo izvajali v sodelovanju z različnimi taborniškimi rodovi v Sloveniji. Podatke smo analizirali in obdelali s pomočjo programa Microsoft Office Excel. Rezultati: Z raziskavo smo ugotovili, da je splošno znanje otrok o prvi pomoči dobro, saj je bilo pri večini vprašanj pravilnih odgovorov več kot 70 %. Znanje sedmošolcev je v primerjavi z znanjem devetošolcev malo boljše. Vsi so poznali klicno številko za pomoč, prav tako jih je večina vedela, kaj prva pomoč sploh je. 96 % otrok bi pravilno preverilo dihanje, skoraj 80 % otrok pa bi oživljalo v pravilnem razmerju. Razprava in sklep: Učenje prve pomoči pozitivno vpliva na človekovo pripravljenost dajanja prve pomoči in je nujno potrebno, če želimo vzpostaviti varnejše okolje. Ugotovili smo, da imajo otroci kar nekaj znanja o prvi pomoči, vendar se ta znanja lahko še bolj nadgradijo.
Ključne besede: prva pomoč, poznavanje, otroci
Objavljeno: 30.06.2021; Ogledov: 61; Prenosov: 4
.pdf Celotno besedilo (980,78 KB)

5.
Neposredne naložbe slovenskih podjetij v tujini, dejavniki in pričakovan vpliv gospodarske krize, povzročene s covidom-19
Kaja Vrbnjak, 2020, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo prikazuje dejavnike neposrednih tujih investicij in vpliv gospodarske krize, povzročene s covidom-19, na ekonomske kazalce ter strukturo slovenskih neposrednih investicij v tujini. Osrednji namen magistrskega dela je bila izvedba raziskave o vplivu gospodarske krize, povzročene s covidom-19, na NTI in primerjava pomembnosti dejavnikov neposrednega investiranja slovenskih podjetij v tujino pred in po nastopu gospodarske krize. V teoretičnem delu so na podlagi pregleda obstoječe literature predstavljeni pojmi internacionalizacija, neposredne tuje investicije (NTI) ter oblike in dejavniki NTI. Prav tako smo predstavili epidemijo covid-19 in njen vpliv na gospodarsko rast v Sloveniji, v državah EU in drugih. Predstavili smo sprejete ukrepe Evropske komisije za omejitev posledic epidemije ter vpliv gospodarske krize na mednarodno trgovino in NTI v razvitih in nerazvitih državah. V okviru empiričnega dela smo podatkovno prikazali obseg slovenskih neposrednih tujih investicij v zadnjih desetih letih, strukturo slovenskih NTI po državah prejemnicah, dejavnostih. V empiričnem delu magistrske naloge smo s spletnim anketnim vprašalnikom preverjali vpliv epidemije covida-19 na neposredno investiranje anketiranih podjetij v tujini. Raziskovali smo razliko v pomembnosti dejavnikov in ovir pri neposrednem investiranju podjetij pred in po nastopu gospodarske krize, povzročene s covidom-19. Ugotovili smo, da se je pomembnost dejavnika rast tujega trga, torej potencialnega trga, kjer bodo anketirana podjetja ustanovila nove podružnice oziroma kamor bodo neposredno investirala po nastopu gospodarske krize, povečala. Pomembnost ovire plačilna nedisciplina v državi prejemnici investicij se je pri neposrednem investiranju anketiranih podjetij v tujino po nastopu gospodarske krize povečala. Nadalje smo ugotovili, da se pomembnost ovire pomanjkanje znanja in informacij pri investiranju anketiranih podjetij v tujini po nastopu gospodarske krize ne razlikuje glede na velikost njihovega matičnega podjetja. Rezultati analize so pokazali, da bo prisotnost slovenskih podjetij na tujem trgu v obliki neposredne investicije po nastopu gospodarske krize pomembnejša, kot je bila pred krizo. Raziskava kaže, da bo zaradi gospodarske krize poslovanje anketiranih podjetij (neposredne tuje naložbe) v tujini bolj prizadeto kot poslovanje domačega podjetja. Nadalje smo ugotovili, da bo 50 % anketiranih podjetij po nastopu gospodarske krize svoje neposredne naložbe v tujini ohranilo na obstoječi ravni, 29 % anketiranih podjetij pa bo neposredno naložbo v tujini zmanjšalo ali pa se umaknilo iz trga. Le majhen delež anketiranih podjetij (21 %) bo svoje neposredne naložbe v tujini po sedanji gospodarski krizi povečalo.
Ključne besede: neposredne tuje investicije, dejavniki NTI, gospodarska kriza, sprejeti ukrepi, covid-19.
Objavljeno: 09.02.2021; Ogledov: 225; Prenosov: 94
.pdf Celotno besedilo (2,01 MB)

6.
Poučevanje računalništva v osnovni šoli - primerjava kurikulumov izbranih držav
Kaja Beriša, 2020, magistrsko delo

Opis: Računalništvo se kot predmet uvaja v kurikule mnogih držav, saj se sodobna družba vedno bolj zaveda pomena računalništva za to, da bi bila uspešna. Slovenski šolski sistem v osnovni šoli obveznega predmeta računalništvo nima, ponuja le izbirni predmet. V magistrskem delu smo obravnavali in primerjali kurikule predmetov, povezanih z računalništvom, v primarnem izobraževanju šestih evropskih držav. V vsebinski analizi smo posebno pozornost namenili uvajanju računalniškega mišljenja kot ene ključnih kompetenc 21. stoletja. Končna ugotovitev kaže, da Slovenija (slovenski šolski sistem) zaostaja za ostalimi državami in da je pomembno, da se spremembe na področju izobraževanja računalništva pričnejo takoj.
Ključne besede: Kurikul, računalništvo, računalniško mišljenje.
Objavljeno: 28.01.2021; Ogledov: 181; Prenosov: 36
.pdf Celotno besedilo (934,67 KB)

7.
Self-protective behaviour among young adults during public health crisis
Luka Jelovčan, Kaja Prislan, Anže Mihelič, 2020, izvirni znanstveni članek

Opis: Purpose: The purpose of this article is to examine perceptions of factors deriving from the theory of planned behaviour among younger adults in times of public health crisis, their self-protective behaviour compared to other age groups, and test the predictive factors according to the theory of planned behaviour. Design/Methods/Approach: An online survey has been conducted to examine self-protective behaviour in times of public health crisis. The survey was distributed to Slovenian citizens (n = 280) using the social network Facebook. Descriptive statistics were used to describe the sample and measured variables. Multiple regression analysis was conducted to determine associations between identified factors. Findings: The results of the study indicate that there are no significant differences in self-reported self-protection between younger adults and others. Additionally, attitude toward self-protective measures is the most important predictor of self-protective behaviour for both age groups. Only the attitude is significantly associated with self-protective behaviour among young adults, whereas among others, all three predictors are significantly associated with self-protective behaviour, explaining nearly twice the variance. Research Limitations/Implications: This research contributes to the understanding of motivators that drive individuals to engage in self-protective behaviour in times of health crises. It provides insight into young adults' self-protective behaviour. Most of the limitations are related to the sample, which only contains respondents from one social network and one country. Originality/Value: To the best of our knowledge, this is the first study that explored the self-protective behaviour of young adults during COVID-19 using the theory of planned behaviour and compares the differences in self-protective behaviour predictors among different age groups.
Ključne besede: theory of planned behaviour, young adults, self-protection
Objavljeno: 04.01.2021; Ogledov: 132; Prenosov: 9
URL Povezava na celotno besedilo
Gradivo ima več datotek! Več...

8.
Management kakovosti, priložnost in izziv
Kaja Medved, 2020, diplomsko delo

Opis: Družbenim in tehnološkim spremembam sledi vse bolj dinamičen življenjski ritem, prosti čas je dragocen, vse bolj smo ekološko ozaveščeni, poudarjamo zdrav življenjski slog in spoštljiv odnos med ljudmi. Ozaveščenih kupcev, ki se zavedajo svojih pravic, pri odločanju za nakup izdelkov ali storitev ne vodijo več zgolj tehnične karakteristike izdelkov in cena, temveč je odločitev za nakup pogosto odvisna od odnosa, ki ga ima podjetje do zaposlenih, kupcev in okolja. Na drugi strani si podjetja prizadevajo preseči pričakovanja kupcev ter si zagotoviti dolgoročni obstoj in razvoj. V želji, da bi sledili nenehno menjajočim se zahtevam kupcev, se vse več podjetij odloča za vzpostavitev poslovanja po načelih managementa kakovosti. Najbolj uveljavljen in razširjen sistem za vzpostavitev vodenja kakovosti v mednarodnem merilu je Standard za sistem vodenja kakovosti ISO 9001. Poslovanje po načelih managementa kakovosti prinaša podjetjem številne prednosti in koristi, kar smo izpostavili v delu diplomskega seminarja ter na podlagi primera managementa kakovosti v praksi potrdili zastavljene hipoteze in predpostavke.
Ključne besede: Kakovost, zagotavljanje kakovosti, management kakovosti, celovito obvladovanje kakovosti, sistem vodenja kakovosti.
Objavljeno: 08.12.2020; Ogledov: 265; Prenosov: 81
.pdf Celotno besedilo (946,40 KB)

9.
Znanje in veščine prve pomoči študentov Medicinske fakultete v Mariboru tekom študija
Kaja Čeh, Ludvik Drobne, Ana Špehonja, 2019, končno poročilo o rezultatih raziskav

Ključne besede: prva pomoč, znanje, veščine, študenti, temeljni postopki oživljanja
Objavljeno: 30.11.2020; Ogledov: 151; Prenosov: 14
.pdf Celotno besedilo (1,03 MB)

10.
Pomen in uporabnost DXA izvidov pri spremljanju žensk v menopavzi
Kaja Vilič, 2019, končno poročilo o rezultatih raziskav

Ključne besede: DXA, ginekolog na primarni ravni, preventiva osteoporotičnih zlomov
Objavljeno: 30.11.2020; Ogledov: 135; Prenosov: 3
.pdf Celotno besedilo (1,24 MB)

Iskanje izvedeno v 0.36 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici