| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 2 / 2
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Optimizacija geometrije ladijskega vijaka na tokovno brazdo ladijskega trupa : magistrsko delo
Jure Vobner, 2024, magistrsko delo

Opis: Različni ladijski trupi ustvarjajo različne tokovne brazde. S pomočjo računalniške dinamike tekočin je optimirana interakcija ladijskega vijaka in trupa. Za zmanjšanje računskega časa je geometrija lopatice razdeljena na dvodimenzionalne medsebojno sklopljene domene. Robni pogoji znotraj teh domen so pogojeni z osnovno numerično simulacijo interakcije vijaka in trupa. V dvodimenzionalnem prostoru je izvedena optimizacija oblike hidrodinamičnih profilov. Avtonomni vnos geometrijskih modifikacij je zagotovljen s parametričnim modeliranjem. Uspešnost optimizacije je ovrednotena preko integralnih veličin in pripadajočih obratovalnih karakteristik. Uporaba optimizacijskih algoritmov in upoštevanje dejanskih tokovnih razmer pred ladijskim vijakom znatno doprinese k izboljšanju njegove učinkovitosti. Boljši izkoristek ladijskega vijaka pripomore k trajnostnemu razvoju pomorske industrije, saj zniža porabo goriva in pripadajoče emisije toplogrednih plinov.
Ključne besede: ladijski vijak, računalniška dinamika tekočin, večfazni tok, optimizacijski algoritem, obratovalne karakteristike
Objavljeno v DKUM: 28.03.2024; Ogledov: 218; Prenosov: 40
.pdf Celotno besedilo (8,91 MB)

2.
Vpliv tolerančnih razredov na zmogljivost ladijskega vijaka : diplomsko delo
Jure Vobner, 2021, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo s pomočjo računalniške dinamike tekočin (CFD) obravnava deviacije v obratovanju ladijskega vijaka, kot posledico nenatančnosti izdelave. Predstavljene so vse geometrijske lastnosti in njihov vpliv na obratovanje, kratko je povzet standard kateri zavzema kontrolo geometrije. Izvedena je analiza vpliva računske mreže na rezultate, pridobljena je najbolj optimalna vrsta te mreže na podlagi konvergence in primerjave rezultatov z empiričnimi izračuni. Postavljen je enak numerični eksperiment za vse tolerančne razrede. Vse skupaj se zaključi z povezavo numeričnih in realnih rezultatov preko porabe goriva. Na podlagi ugotovitve je ovrednotena natančnost numeričnega eksperimenta in tako podan zaključek.
Ključne besede: Ladijski vijak, računalniška dinamika tekočin, zmogljivostne karakteristike, ISO 484, optimizacija, poraba goriva
Objavljeno v DKUM: 08.09.2021; Ogledov: 936; Prenosov: 100
.pdf Celotno besedilo (7,71 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

Iskanje izvedeno v 0.03 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici