1. Plazovi : temeljni vodnik o nevarnostih snežnih plazovJernej Burkeljca, 2021 Opis: Kdorkoli se pozimi zabava ali dela na snegu (žičničarji, oskrbniki koč, gozdarji, cestni in drugi delavci na terenu) se mora zavedati nevarnosti plazov in drugih snežnih pasti. Plazovi niso omejeni samo na strme in visoke gore, velika količina snega lahko pade tudi z ostrešij pod katerimi se pozimi igrajo otroci. Plazovi se pojavljajo kjerkoli je dovolj snega in dovolj strmo, to je lahko tudi le nekaj metrov od ceste, smučišča ali hiše. Osnovno zavedanje in prepoznavanje teh nevarnosti je ključnega pomena za široko populacijo ljudi, ki se stalno ali le začasno nahajajo v alpskem in drugih gorskih okoljih. Ključne besede: snežni plazovi, plazovne nesreče, nevarnosti snežnih plazov, gibanje na snegu, snežne nevarnosti Objavljeno v DKUM: 16.08.2021; Ogledov: 1051; Prenosov: 163 Celotno besedilo (7,94 MB) Gradivo ima več datotek! Več... |
2. Izboljšava vizualne komunikacije opozorilnih alarmov na poplavnih območjih Slovenije in Avstrije : diplomsko deloŽan Žnidar, 2020, diplomsko delo Opis: Diplomsko delo povzema bistvene faze načrtovanja in oblikovanja sodobnih aplikacij za pametne mobilne telefone. V prvem delu naloge smo predstavili teoretično osnovo o poplavah in analizirali obstoječe rešitve osveščanja pred poplavami na trgu. Opisali smo ključne procese snovanja uporabniške izkušnje in uporabniškega vmesnika. V drugem delu smo izvedli empirični del, spoznali smo se z orodji za izdelavo in animacijo uporabniških vmesnikov. Izdelali vizualno predlogo za aplikacijo, ki uporabnike osvešča o razlivanju rek, hkrati pa omogoča pogled v meritve vodostajev. Ugotovili smo, da končni produkt upošteva industrijske standarde in je konkurenčen na trgu. Ključne besede: uporabniška izkušnja, uporabniški vmesnik, interaktivno oblikovanje, žični model, poplave Objavljeno v DKUM: 04.11.2020; Ogledov: 1037; Prenosov: 103 Celotno besedilo (2,70 MB) |
3. Izdelava filmske emulacije za profile log in primerjava z obstoječo emulacijo kodak : diplomsko deloCornelia Nika Metličar, 2019, diplomsko delo Opis: V diplomskem delu je predstavljena analiza tonske krivulje digitalne filmske emulacije, Kodak Vision3 250D, podjetja Vision Color, razvita na podlagi istoimenskega filmskega traku. Predstavljen je postopek barvne korekcije in obdelave posnetkov treh različnih Sony kamer, ki vsebujejo logaritemsko krivuljo S-Log2. Namen postopka, izvedenega v programu DaVinci Resolve, je izdelava emulacije, ki prinese enak rezultat na log posnetkih, kot ga nudi izvirna emulacija za standard Rec.709. Predstavljen je ustrezen način dela s profilom S-Log2 in barvnim prostorom S-Gamut3. Ugotovitve nakazujejo, da je zgradba izvirne emulacije kompleksna, vendar je njen izgled z ustrezno obdelavo mogoče zadovoljivo imitirati. Izdelana emulacija v DRX formatu omogoča večjo fleksibilnost v post-produkciji. Ključne besede: logaritemska funkcija, Kodak Vision3 250D, digitalna emulacija, barvna obdelava, DaVinci Resolve Objavljeno v DKUM: 23.11.2019; Ogledov: 999; Prenosov: 95 Celotno besedilo (2,84 MB) |
4. Vpliv vizualne predstavitve živali na njihovo posvojitev : diplomsko deloJulija Kronovšek, 2019, diplomsko delo Opis: Živali v zavetiščih večinoma na posvojitev čakajo veliko časa. Oglasne fotografije za posvojitev vedno niso najboljše, saj jih navadno naredijo zavetišča sama. Namen diplomske naloge je raziskati, ali se boljša fotografija živali v oglasu izrazi v zanimanju za žival in kasneje v hitrejši posvojitvi. Predstavljen je postopek izvedbe čimboljše fotografije živali v zavetišču. Opisani so faktorji, ki vplivajo na kvaliteto fotografije. V raziskavi se ugotovi ali bo posameznik prej izbral žival s kvalitetnejšo fotografijo ali tisto, ki je predstavljena na slabši fotografiji. Ugotovijo se tudi drugi faktorji, ki so morda bolj pomembni pri izbiri in ali je fotografija pri psih in mačkah enako pomembna.Živali v zavetiščih večinoma na posvojitev čakajo veliko časa. Oglasne fotografije za posvojitev vedno niso najboljše, saj jih navadno naredijo zavetišča sama. Namen diplomske naloge je raziskati, ali se boljša fotografija živali v oglasu izrazi v zanimanju za žival in kasneje v hitrejši posvojitvi. Predstavljen je postopek izvedbe čimboljše fotografije živali v zavetišču. Opisani so faktorji, ki vplivajo na kvaliteto fotografije. V raziskavi se ugotovi ali bo posameznik prej izbral žival s kvalitetnejšo fotografijo ali tisto, ki je predstavljena na slabši fotografiji. Ugotovijo se tudi drugi faktorji, ki so morda bolj pomembni pri izbiri in ali je fotografija pri psih in mačkah enako pomembna. Živali v zavetiščih večinoma na posvojitev čakajo veliko časa. Oglasne fotografije za posvojitev vedno niso najboljše, saj jih navadno naredijo zavetišča sama. Namen diplomske naloge je raziskati, ali se boljša fotografija živali v oglasu izrazi v zanimanju za žival in kasneje v hitrejši posvojitvi. Predstavljen je postopek izvedbe čimboljše fotografije živali v zavetišču. Opisani so faktorji, ki vplivajo na kvaliteto fotografije. V raziskavi se ugotovi ali bo posameznik prej izbral žival s kvalitetnejšo fotografijo ali tisto, ki je predstavljena na slabši fotografiji. Ugotovijo se tudi drugi faktorji, ki so morda bolj pomembni pri izbiri in ali je fotografija pri psih in mačkah enako pomembna. Živali v zavetiščih večinoma na posvojitev čakajo veliko časa. Oglasne fotografije za posvojitev vedno niso najboljše, saj jih navadno naredijo zavetišča sama. Namen diplomske naloge je raziskati, ali se boljša fotografija živali v oglasu izrazi v zanimanju za žival in kasneje v hitrejši posvojitvi. Predstavljen je postopek izvedbe čimboljše fotografije živali v zavetišču. Opisani so faktorji, ki vplivajo na kvaliteto fotografije. V raziskavi se ugotovi ali bo posameznik prej izbral žival s kvalitetnejšo fotografijo ali tisto, ki je predstavljena na slabši fotografiji. Ugotovijo se tudi drugi faktorji, ki so morda bolj pomembni pri izbiri in ali je fotografija pri psih in mačkah enako pomembna. Živali v zavetiščih večinoma na posvojitev čakajo veliko časa. Oglasne fotografije za posvojitev vedno niso najboljše, saj jih navadno naredijo zavetišča sama. Namen diplomske naloge je raziskati, ali se boljša fotografija živali v oglasu izrazi v zanimanju za žival in kasneje v hitrejši posvojitvi. Predstavljen je postopek izvedbe čimboljše fotografije živali v zavetišču. Opisani so faktorji, ki vplivajo na kvaliteto fotografije. V raziskavi se ugotovi ali bo posameznik prej izbral žival s kvalitetnejšo fotografijo ali tisto, ki je predstavljena na slabši fotografiji. Ugotovijo se tudi drugi faktorji, ki so morda bolj pomembni pri izbiri in ali je fotografija pri psih in mačkah enako pomembna. Ključne besede: fotografija živali, vpliv fotografije, fotografiranje Objavljeno v DKUM: 23.11.2019; Ogledov: 1100; Prenosov: 110 Celotno besedilo (4,03 MB) |
5. Primerjava nekaterih motoriziranih in ročnih video stabilizatorjev : diplomsko deloMarcel Žunkovič, 2019, diplomsko delo Opis: Vsaka snemalna naprava za snemanje video posnetkov pri snemanju uporablja nekakšno vrsto stabilizacije, pa naj gre za mobilni telefon, fotoaparat ali profesionalno kamero. Stabilizacijo med snemanjem se da vršiti na več načinov. Lahko se vrši v napravi ali pa se za to uporabijo posebej temu namenjeni pripomočki. Ker pa se ti pripomočki oziroma postopki med seboj razlikujejo, ne le po obliki, ampak tudi po samem principu delovanja, pomeni, da se razlikujejo tudi rezultati uporabljene metode stabilizacije. Raziskava skuša ugotoviti, ali je opazna razlika med dvema najbolj pogostima vrstama analognih video stabilizatorjev. Ključne besede: video stabilizacija, flycam, gimbal, motorizirani video stabilizator, ročni video stabilizator, primerjava video stabilizatorjev Objavljeno v DKUM: 23.11.2019; Ogledov: 848; Prenosov: 116 Celotno besedilo (49,30 MB) |
6. |
7. Pomen licenčnih oddaj za slovensko televizijo : diplomsko deloNika Lešnik, 2019, diplomsko delo Opis: Predmet diplomskega dela so licenčne oddaje na slovenski televiziji, ki so bile primerjane z oddajami lastne produkcije. Predstavljene so razlike med licenčnimi oddajami, ki so predvajane na javni televiziji, in oddajami, ki so predvajane na komercialnih televizijah v slovenskem prostoru. Podrobneje je analizirana licenčna oddaja MasterChef Slovenija, ki je primerjana z dvema različicama te oddaje: prva je originalna britanska MasterChef UK, druga pa najbolj predvajana in najbolj znana širom sveta ameriška MasterChef U.S. Različne ugotovitve, tako iz teoretičnega kot tudi iz empiričnega dela, so podkrepljene z odgovori iz intervjuja, ki je bil opravljen s kreativnim producentom oddaje MasterChef Slovenija Martinom Leskovškom. Ključne besede: televizija, licenčne oddaje, TV-produkcija, MasterChef Objavljeno v DKUM: 10.06.2019; Ogledov: 1658; Prenosov: 220 Celotno besedilo (782,00 KB) |
8. Stabilizacija in vplivi pri zajemanju panoramske fotografijeDomen Robič, 2018, diplomsko delo Opis: Zajemanje fotografij je danes mogoče na vsakem koraku. Za zajemanje panoramske fotografije ne potrebujemo več posebnega fotoaparata in programske opreme temveč le mobilni telefon. Ker lahko vsak zajema te fotografije brez predhodnega znanja pogosto prihaja do anomalij. Naloga se osredotoča na vplive zajemanja panoramske fotografije ter preučevanje razlik med njimi. Osredotoča se na dva vpliva; hitrost zajemanja fotografije in svetilnost in kako vplivata na končano panoramo. Opravljen je bil raziskovalni del, ki prikazuje razlike med različnimi mobilnimi napravami in razlika med programsko opremo na mobilnih napravah in računalniku. Ugotavljamo, da najboljše rezultate dobimo z uporabo programske opreme na računalniku. Ključne besede: panoramska fotografija, mobilni telefon, stabilizacija slike, post-produkcija fotografij Objavljeno v DKUM: 26.11.2018; Ogledov: 1605; Prenosov: 102 Celotno besedilo (3,77 MB) |
9. Prisotnost videa na spletnih straneh opernih hišMojca Hinteregger, 2018, diplomsko delo Opis: Z rastjo in nadgradnjo uporabe spleta je prišlo do drastičnih sprememb na področju komuniciranja s ciljno publiko. Pojavile so se številne nove oblike izražanja in promocije na spletu, med njimi je vedno bolj prisoten in priljubljen video. Zaradi vpliva novih medijev na potrošniško vedenje so kulturne organizacije primorane spremeniti stare marketinške strategije in zaradi novega dojemanja in sprejemanja javnosti posegajo po novih oblikah komunikacije, vključno z videom. Diplomsko delo s pregledom uradnih spletnih strani, družabnega omrežja Facebook in YouTube kanalov šestih opernih hiš po svetu ugotavlja, da se operne hiše vedno bolj poslužujejo videa kot sredstva za promocijo. Ključne besede: video, spletni marketing, družabno omrežje, operna hiša Objavljeno v DKUM: 07.11.2018; Ogledov: 1050; Prenosov: 96 Celotno besedilo (1,13 MB) |
10. Analiza dostopa videovsebin v SlovenijiJure Pokeržnik, 2018, diplomsko delo Opis: Razlike med standardno televizijo in spletnimi platformami so vse bolj zamegljene.
Videovsebine lahko spremljamo prek različnih naprav. Pametni televizorji nam omogočajo
spremljanje različnih tipov vsebin, tudi video na zahtevo. Med zelo popularne tuje spletne
platforme spada YouTube, med slovenske pa TViN in Voyo. Uporabnikom sta pri spletnih
platformah najpomembnejša takojšnji dostop in preprosta uporaba. V Sloveniji veliko
uporabnikov prenaša vsebine s piratskih strani, saj so brezplačne, dostop pa je hiter.
Piratstva ni nujno preganjati, temveč uporabnikom ponuditi lažje in legalne poti do vsebin, če te ne obstajajo. Ključne besede: video na zahtevo, videoplatforme, televizija, dostopnost videovsebin, piratstvo Objavljeno v DKUM: 19.10.2018; Ogledov: 1130; Prenosov: 171 Celotno besedilo (1,73 MB) |