| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 37
Na začetekNa prejšnjo stran1234Na naslednjo stranNa konec
1.
Vloga Grossmannovega festivala pri razvoju turizma v Prlekiji : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študija
Matija Režonja, 2021, diplomsko delo

Opis: V zaključnem delu obravnavamo vlogo Grossmannovega festivala pri razvoju turizma v Prlekiji. Predstavljamo kulturni turizem kot eno izmed najpomembnejših panog na področju turizma. V to panogo sta vključena tudi prireditveni in festivalski turizem. Želeli smo raziskati vpliv na destinacijo, ki ga imajo razne prireditve. Z uporabo metod analize, deskripcije in delno strukturiranega intervjuja smo ugotovili, da so prireditve zelo pomemben del turizma ter da imajo velik vpliv na destinacijo, na kateri se odvijajo. Ugotovili smo, da je vloga Grossmannovega festivala pri razvoju turizma v Prlekiji velika in pomembna. Preko intervjujev z organizatorji festivala in podžupanom občine Ljutomer smo ugotovili, da je Grossmannov festival ena najpomembnejših in najbolj obiskanih atrakcij mesta Ljutomer. Ugotovili smo tudi, da ima izpad prireditev zaradi covida-19 zelo negativen vpliv na destinacijo.
Ključne besede: kultura, turizem, Grossmann, Prlekija, prireditve
Objavljeno v DKUM: 27.12.2021; Ogledov: 224; Prenosov: 41
.pdf Celotno besedilo (1,15 MB)

2.
Literarni turizem v občini Vrhnika: primer Ivana Cankarja : primer Ivana Cankarja
David Boršo, 2021, diplomsko delo

Opis: V našem diplomskem delu predstavljamo literarni turizem v občini Vrhnika, ki se nanaša na slovenskega pisatelja Ivana Cankarja. Občina Vrhnika se nahaja v neposredni bližini glavnega mesta Ljubljane in predstavlja suburbanizirano območje ljubljanske regije, zato ima velik potencial za razvoj turizma zaradi potencialnih dnevnih migracij turistov v občino iz Ljubljane. Občina je bogata z naravnimi in kulturnimi danostmi, ki se v različnih nivojih že vključujejo v turistično ponudbo. Posebno vlogo v občini Vrhnika ima literarni turizem, ki po svojih karakteristikah spada pod vejo kulturnega turizma. V diplomskem delu smo ugotovili, da glavno turistično ponudbo občine ravno predstavlja literarna ponudba Ivana Cankarja. Ivan Cankar namreč velja za največjega slovenskega pisatelja, rodil pa se je ravno Na klancu na Vrhniki. Obravnavana področja smo raziskali in analizirali s pomočjo sekundarnih virov in metodo kompilacije. Za boljši vpogled v obravnavano tematiko smo opravili intervjuje s strokovnimi turističnimi in kulturnimi deležniki, ki delujejo v občini Vrhnika. Ena izmed naših ključnih ugotovitev je, da je kljub bogati turistični vključenosti Cankarja na Vrhniki še veliko manevrskega prostora za izboljšanje. Med glavnimi predlogi za nadaljnji razvoj literarnega turizma smo med drugim izpostavili razvoj atraktivne turistične ponudbe, ki bi zadovoljevala več ciljnih skupin.
Ključne besede: literarni turizem, Ivan Cankar, kulturni turizem, občina Vrhnika
Objavljeno v DKUM: 23.12.2021; Ogledov: 162; Prenosov: 29
.pdf Celotno besedilo (3,15 MB)

3.
Jezik in turizem, Language and Tourism, Sprache und Tourismus
2021

Opis: V monografiji je predstavljenih deset znanstvenih poglavij, usmerjenih v turistični jezik, ki zajemajo od učenja in poučevanja jezika do leksikografije, manjšinskih jezikov in izbranih jezikovnih konceptov. Med njimi so predstavljene značilnosti slovenskega turističnega slovarja, vprašanje manjšinskih skupnosti in njihovih turističnih spletnih strani, moč kolokacij in kontrastivna analiza pridevniško-samostalniških kolokacij, pojem gibanja v terciarnem izobraževanju, analize slovensko-nemških prevodov izbranih spletnih menijev, turistični spletni viri v okviru učilnice tujega jezika, povezava jezikovnega raziskovanja s turizmom, pisne sposobnosti v angleščini za potrebe turizma, lokalne jezikovne različice osebnih imen ter poučevanje in učenje jezika za posebne namene med pandemijo COVID-19.
Ključne besede: turizem, promocija, jezik stroke, poučevanje, prevajanje, slovaropisje
Objavljeno v DKUM: 23.12.2021; Ogledov: 169; Prenosov: 39
.pdf Celotno besedilo (17,14 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

4.
Prikaz toskane v filmu Under the Tuscan Sun (Pod toskanskim soncem)
Mark Zgrinskić, 2021, diplomsko delo

Opis: V zaključnem delu smo raziskali prikaz Toskane v filmu Under the Tuscan Sun (Pod toskanskim soncem) z namenom proučevanja vloge filmov pri ustvarjanju podobe destinacije. V začetnem delu smo postavili teoretično podlago, ki je zajemala turizem na splošno, zgodovino filmov, pojav filmskega turizma in vlogo podobe destinacije znotraj tega. Obenem smo na določenih primerih predstavili sestavne dele filmskega turizma. S tem smo pridobili boljše razumevanje lastnosti, ki povezujejo turizem in filme. Zatem smo opisali Toskano ter lokacije in znamenitosti, ki so povezane z zgoraj omenjenim filmom. Ključni del naloge sta sestavljala analiza filma ter anketiranje, ki smo ga izvedli preko spleta. Rezultati anket pred in po ogledu filma so nam pomagali razumeti vlogo filma Under the Tuscan Sun pri ustvarjanju podobe destinacije Toskane. Spoznali smo, da film ni v večji meri vplival na podobo destinacije. Po njegovem ogledu pa so se največ spremenili elementi, ki pojasnijo njegovo pomembnost kot vrsta promocije za destinacijo. Na koncu smo podali naše ugotovitve ter predloge za nadaljnje raziskave.
Ključne besede: filmski turizem, podoba destinacije, analiza filma, Under the Tuscan Sun
Objavljeno v DKUM: 26.11.2021; Ogledov: 197; Prenosov: 19
.pdf Celotno besedilo (1,64 MB)

5.
Rhetoric for Tourism Business : Worksheets
Jasna Potočnik Topler, 2021

Opis: Rhetoric is the skill of persuasion. It has accompanied people for millennia, and the foundations of rhetorical theory were laid by the Ancient Greek thinker Aristotle. Through historical periods it has undergone development, rises and also falls. Today we are increasingly aware of the importance of familiarity with this skill in very broad fields of public and private life, for ultimately it contributes to better reading literacy of individuals and society. One of the aims of teaching rhetoric at the Faculty of Tourism of the University of Maribor is to prepare students to analyse and more accurately and precisely formulate arguments and persuasive techniques in everyday life, ranging from personal conversations to the media, study situations and the composition of expert texts. Equally it aims to familiarise students with various discourses, to teach them independent, more self-confident, clear, structured and critical expression of views and to formulate structured short and long texts. The booklet contains work sheets that will serve as support points in aiding rhetoric in business communication, when the focus is on topics such as history, rhetorical genres, canons, persuasion and language. We will also focus attention on the legal aspects of communication. The publication is a translated and supplemented edition of worksheets published in 2018.
Ključne besede: rhetoric, tourism, writing for tourism, interpretation in tourism, public speaking
Objavljeno v DKUM: 13.10.2021; Ogledov: 199; Prenosov: 32
.pdf Celotno besedilo (3,61 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

6.
Posavska književna dediščina in njeno vključevanje v turizem : Antologija posavskih literatov. Literarno ustvarjanje v Posavju od reformacije do današnjih dni
Mojca Bračun, 2021

Opis: Monografija prinaša del izsledkov projekta ŠIPK – Slomškov literarni festival, ki ga je leta 2020 Fakulteta za turizem Univerze v Mariboru izvedla skupaj z Društvom 1824 iz Brežic. Namen raziskave je bil analizirati in ovrednotiti literarno dediščino Posavja in Brežic od protestantizma do danes ter jo vključiti v turistično ponudbo z novim turističnim proizvodom, imenovanim Slomškov literarni festival. Skozi raziskovanje se je potrdilo, da je oblikovanje dodatnega turističnega proizvoda s področja kulturnega turizma v Brežicah potrebno, saj sodi kraj med turistično najbolj obiskane slovenske občine. Ugotovitve so pokazale, da imajo posavski ustvarjalci zajeten in pester opus, ki ga je mogoče vključiti v festivalsko dogajanje v kraju, hkrati pa tudi v razstave in koncertne dogodke po drugih posavskih mestih. Tovrstno vključevanje literarne dediščine v turistično ponudbo sodi med aktualne trende na področju kulturnega turizma. K zelo pomembnemu rezultatu našega projekta, ki ga velja dodatno izpostaviti, prištevamo nastanek svojevrstne antologije posavske književnosti, ki je del te monografije, saj je skozi raziskovanje, prebiranje in analize nastal obsežen seznam ustvarjalk in ustvarjalcev, podatkov o njih samih in o njihovih delih.
Ključne besede: turizem, literarna dediščina, Posavje, Brežice, festival, muzej
Objavljeno v DKUM: 30.03.2021; Ogledov: 297; Prenosov: 26
URL Povezava na datoteko

7.
Po sledeh Antona Martina Slomška v Občini Brežice
Maja Alif, 2021

Opis: Anton Martin Slomšek je svojo prvo službo nastopil na Bizeljskem, v Župniji sv. Lovrenca. S svojim delovanjem je vplival tudi širše, saj se je glas o njem širil po celotnem Posavju in tudi čez mejo na Hrvaško. Slomšek je bil že iz bogoslovnih let poznan kot dober pedagog, v času svojega delovanja pa je razvijal še dve pomembni vlogi: duhovno in literarno. Vse tri vloge smo podrobneje raziskali in ugotovitve vključili v zaključna turistična izdelka – plakat in film. Izdelali smo turistično pot, ki nas popelje od Slomškove rojstne hiše čez Posavje do Brežic, kjer se konča v nekdanji osnovni šoli oz. v današnjem Slomškovem domu. Pot je vizualno prikazana s plakatom z naslovom »Po sledeh Antona Martina Slomška« in z istoimenskim filmom, ki na kratko opiše avtorjevo delovanje in nas vizualno popelje po pokrajini.
Ključne besede: Anton Martin Slomšek, Brežice, literarno ustvarjanje, duhovno ustvarjanje, pedagoško ustvarjanje, turistični produkti.
Objavljeno v DKUM: 29.03.2021; Ogledov: 335; Prenosov: 19
URL Povezava na datoteko

8.
Slovenske tradicionalne jedi v angleškem jeziku: primer prleških jedi
Anja Govedič, 2020, diplomsko delo

Opis: Prlekija ima pestro tradicionalno kulinariko, ki se je prenašala iz roda v rod. Zajema različne jedi, od takšnih, ki jih lahko ponudimo kot predjedi, pa vse do slanih in sladkih sladic. Ker je območje prepleteno z vinogradi, lahko turisti hrano pokušajo ob ponudbi lokalnih vin. Ponudba ni namenjena le domačim turistom, ampak je zanimiva predvsem za tuje, ki se s tovrstno kulinariko srečujejo prvič. Da bi tujim gostom lažje ponudili lastno kulinariko, jim jo moramo približati tudi jezikovno. V diplomski nalogi smo se odločili raziskati, kako tradicionalne jedi prevajamo v angleški jezik, ki ima v svetu status lingua franca. Ugotovili smo, da je imena tradicionalnih jedi zelo težko prevesti dobesedno. Iz tega razloga imajo po navadi ponudniki jedi prevedene s krajšimi opisi, da si tudi gostje lažje predstavljajo, kaj je v ponudbi.
Ključne besede: tradicionalna prleška kulinarika, turizem v Prlekiji, kulinarična terminologija, prevajanje, angleški jezik
Objavljeno v DKUM: 04.12.2020; Ogledov: 686; Prenosov: 160
.pdf Celotno besedilo (2,58 MB)

9.
Vloga franšize filmov Harry Potter pri razvoju filmskega turizma v Veliki Britaniji
Ina Olup, 2020, diplomsko delo

Opis: Zaključno delo preučuje vlogo franšize filmov o Harryju Potterju pri razvoju filmskega turizma v Veliki Britaniji. Predstavili smo različne definicije pojma filmski turizem, kot ga opisujejo avtorji različnih člankov, njegov razvoj in ga umestili med uspešna komunikacijska ter marketinška orodja destinacije. Uspešen film lahko namreč doseže večje število ljudi kot turistična kampanja in pri gledalcih vzbuja čustva. Nato smo preučili vlogo filmskega turizma v Veliki Britaniji ter ugotovili, da je Velika Britanija že dobro uveljavljena destinacija filmskega turizma. Predstavili smo Veliko Britanijo, njene osnovne demografske in turistične značilnosti ter izpostavili najbolj priljubljene vrste turizma, ki se tam odvijajo, v ospredju pa je še vedno mestni turizem, zaradi destinacij, kot so London in druga večja mesta. Ker v zaključnem delu obravnavamo franšizo filmov Harry Potter, smo vseh osem filmov, igralsko zasedbo in najpomembnejše člene ustvarjanja filma predstavili, povedali pa tudi nekaj o pisateljici knjižnih uspešnic, J. K. Rowling. Prav tako smo znotraj Velike Britanije poiskali najbolj priljubljene lokacije snemanja in turistične atrakcije, povezane s Harryjem Potterjem, ki jih je, kot smo ugotovili, res veliko, delijo pa se na »on-location« in »off-location« filmske destinacije. Franšizo filmov Harry Potter smo umestili tudi v filmski turizem v Veliki Britaniji in ugotovili, da je s svojimi lokacijami snemanja in Warner Bros. studijsko turo dejansko pripomogla k razvoju filmskega turizma v Veliki Britaniji oziroma mu dvignila vrednost in prepoznavnost destinacije. V empiričnem delu zaključnega dela smo pri raziskovanju spletnih strani, povezanih s filmskim turizmom na temo franšize filmov Harry Potter, ugotovili, da obstaja na to temo veliko turističnih proizvodov, vendar se v glavnem atrakcije ponavljajo, v večini primerov pa se trži »off-location« atrakcije: Warner Bros. Studio Tour – The Making of Harry Potter. Izvedli smo ekspertni intervju s profesorjem, ki je eden izmed vodilnih strokovnjakov in raziskovalcev s področja filmskega turizma v Veliki Britaniji. Ta nam je podal svoje poglede na vlogo filmskega turizma v Veliki Britaniji, mnenje o povezavi filmskega turizma in franšize filmov Harry Potter ter o tem, da je film lahko zelo uspešno orodje za komunikacijo in marketing destinacije, kot je Velika Britanija, vendar se lahko pojavi nezadovoljstvo s strani lokalnih prebivalcev in slabosti filmskega turizma na manjših destinacijah. S pomočjo naše raziskave in analize smo lahko odgovorili na zastavljena raziskovalna vprašanja ter dobili boljši vpogled v vlogo filmskega turizma oziroma vlogo posameznikov in skupin, ki se s tem ukvarjajo, in franšize filmov Harry Potter pri razvoju filmskega turizma v Veliki Britaniji, kjer so zabeležili veliko, tudi do 200 % povečanje obiskovalcev na filmskih lokacijah.
Ključne besede: filmski turizem, franšiza filmov Harry Potter, komunikacijsko in marketinško orodje, Velika Britanija.
Objavljeno v DKUM: 04.12.2020; Ogledov: 475; Prenosov: 129
.pdf Celotno besedilo (4,23 MB)

10.
Prikaz turistične destinacije v filmu Vicky Cristina Barcelona
Mojca Fras, 2020, diplomsko delo

Opis: V zaključnem delu smo se osredotočili na raziskovanje področja filmskega turizma, ki v današnji dobi dobiva vedno večji pomen. Predstavili smo različna mnenja priznanih raziskovalcev, ki so že raziskovali to področje, in našteli nekaj slovenskih ter svetovnih primerov filmskega turizma. S pomočjo sekundarnih virov smo pojasnili, kaj turiste sploh motivira k obisku filmskih lokacij in kako lahko filmi vplivajo na posameznikovo percepcijo destinacije. V raziskovalnem delu smo se osredinili specifično na film Vicky Cristina Barcelona in kako lahko ogled filma vpliva na gledalca. Podrobneje smo opisali Barcelono in s pomočjo analize vsebine izpostavili znamenitosti, ki so bile prikazane znotraj filma. S pomočjo Mladinskega centra Gornja Radgona smo izvedli kino večer, znotraj katerega smo opravili dvofazno raziskavo o destinacijski podobi Barcelone pred ogledom filma in po njem. Ugotovili smo, da je film v določeni meri res vplival na mnenje anketirancev in spremenil njihovo percepcijo o Barceloni. V zaključku smo podali predloge za nadaljnje raziskovanje in marketinško koriščenje fenomena filmskega turizma.
Ključne besede: filmski turizem, podoba destinacije, Vicky Cristina Barcelona, analiza filma
Objavljeno v DKUM: 04.12.2020; Ogledov: 427; Prenosov: 83
.pdf Celotno besedilo (2,19 MB)

Iskanje izvedeno v 0.15 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici