| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 32
Na začetekNa prejšnjo stran1234Na naslednjo stranNa konec
1.
Posavska književna dediščina in njeno vključevanje v turizem
Mojca Bračun, 2021

Opis: Monografija prinaša del izsledkov projekta ŠIPK – Slomškov literarni festival, ki ga je leta 2020 Fakulteta za turizem Univerze v Mariboru izvedla skupaj z Društvom 1824 iz Brežic. Namen raziskave je bil analizirati in ovrednotiti literarno dediščino Posavja in Brežic od protestantizma do danes ter jo vključiti v turistično ponudbo z novim turističnim proizvodom, imenovanim Slomškov literarni festival. Skozi raziskovanje se je potrdilo, da je oblikovanje dodatnega turističnega proizvoda s področja kulturnega turizma v Brežicah potrebno, saj sodi kraj med turistično najbolj obiskane slovenske občine. Ugotovitve so pokazale, da imajo posavski ustvarjalci zajeten in pester opus, ki ga je mogoče vključiti v festivalsko dogajanje v kraju, hkrati pa tudi v razstave in koncertne dogodke po drugih posavskih mestih. Tovrstno vključevanje literarne dediščine v turistično ponudbo sodi med aktualne trende na področju kulturnega turizma. K zelo pomembnemu rezultatu našega projekta, ki ga velja dodatno izpostaviti, prištevamo nastanek svojevrstne antologije posavske književnosti, ki je del te monografije, saj je skozi raziskovanje, prebiranje in analize nastal obsežen seznam ustvarjalk in ustvarjalcev, podatkov o njih samih in o njihovih delih.
Ključne besede: turizem, literarna dediščina, Posavje, Brežice, festival, muzej
Objavljeno: 30.03.2021; Ogledov: 71; Prenosov: 11
URL Povezava na datoteko

2.
Po sledeh Antona Martina Slomška v Občini Brežice
Maja Alif, 2021

Opis: Anton Martin Slomšek je svojo prvo službo nastopil na Bizeljskem, v Župniji sv. Lovrenca. S svojim delovanjem je vplival tudi širše, saj se je glas o njem širil po celotnem Posavju in tudi čez mejo na Hrvaško. Slomšek je bil že iz bogoslovnih let poznan kot dober pedagog, v času svojega delovanja pa je razvijal še dve pomembni vlogi: duhovno in literarno. Vse tri vloge smo podrobneje raziskali in ugotovitve vključili v zaključna turistična izdelka – plakat in film. Izdelali smo turistično pot, ki nas popelje od Slomškove rojstne hiše čez Posavje do Brežic, kjer se konča v nekdanji osnovni šoli oz. v današnjem Slomškovem domu. Pot je vizualno prikazana s plakatom z naslovom »Po sledeh Antona Martina Slomška« in z istoimenskim filmom, ki na kratko opiše avtorjevo delovanje in nas vizualno popelje po pokrajini.
Ključne besede: Anton Martin Slomšek, Brežice, literarno ustvarjanje, duhovno ustvarjanje, pedagoško ustvarjanje, turistični produkti.
Objavljeno: 29.03.2021; Ogledov: 66; Prenosov: 8
URL Povezava na datoteko

3.
Slovenske tradicionalne jedi v angleškem jeziku: primer prleških jedi
Anja Govedič, 2020, diplomsko delo

Opis: Prlekija ima pestro tradicionalno kulinariko, ki se je prenašala iz roda v rod. Zajema različne jedi, od takšnih, ki jih lahko ponudimo kot predjedi, pa vse do slanih in sladkih sladic. Ker je območje prepleteno z vinogradi, lahko turisti hrano pokušajo ob ponudbi lokalnih vin. Ponudba ni namenjena le domačim turistom, ampak je zanimiva predvsem za tuje, ki se s tovrstno kulinariko srečujejo prvič. Da bi tujim gostom lažje ponudili lastno kulinariko, jim jo moramo približati tudi jezikovno. V diplomski nalogi smo se odločili raziskati, kako tradicionalne jedi prevajamo v angleški jezik, ki ima v svetu status lingua franca. Ugotovili smo, da je imena tradicionalnih jedi zelo težko prevesti dobesedno. Iz tega razloga imajo po navadi ponudniki jedi prevedene s krajšimi opisi, da si tudi gostje lažje predstavljajo, kaj je v ponudbi.
Ključne besede: tradicionalna prleška kulinarika, turizem v Prlekiji, kulinarična terminologija, prevajanje, angleški jezik
Objavljeno: 04.12.2020; Ogledov: 319; Prenosov: 94
.pdf Celotno besedilo (2,58 MB)

4.
Vloga franšize filmov Harry Potter pri razvoju filmskega turizma v Veliki Britaniji
Ina Olup, 2020, diplomsko delo

Opis: Zaključno delo preučuje vlogo franšize filmov o Harryju Potterju pri razvoju filmskega turizma v Veliki Britaniji. Predstavili smo različne definicije pojma filmski turizem, kot ga opisujejo avtorji različnih člankov, njegov razvoj in ga umestili med uspešna komunikacijska ter marketinška orodja destinacije. Uspešen film lahko namreč doseže večje število ljudi kot turistična kampanja in pri gledalcih vzbuja čustva. Nato smo preučili vlogo filmskega turizma v Veliki Britaniji ter ugotovili, da je Velika Britanija že dobro uveljavljena destinacija filmskega turizma. Predstavili smo Veliko Britanijo, njene osnovne demografske in turistične značilnosti ter izpostavili najbolj priljubljene vrste turizma, ki se tam odvijajo, v ospredju pa je še vedno mestni turizem, zaradi destinacij, kot so London in druga večja mesta. Ker v zaključnem delu obravnavamo franšizo filmov Harry Potter, smo vseh osem filmov, igralsko zasedbo in najpomembnejše člene ustvarjanja filma predstavili, povedali pa tudi nekaj o pisateljici knjižnih uspešnic, J. K. Rowling. Prav tako smo znotraj Velike Britanije poiskali najbolj priljubljene lokacije snemanja in turistične atrakcije, povezane s Harryjem Potterjem, ki jih je, kot smo ugotovili, res veliko, delijo pa se na »on-location« in »off-location« filmske destinacije. Franšizo filmov Harry Potter smo umestili tudi v filmski turizem v Veliki Britaniji in ugotovili, da je s svojimi lokacijami snemanja in Warner Bros. studijsko turo dejansko pripomogla k razvoju filmskega turizma v Veliki Britaniji oziroma mu dvignila vrednost in prepoznavnost destinacije. V empiričnem delu zaključnega dela smo pri raziskovanju spletnih strani, povezanih s filmskim turizmom na temo franšize filmov Harry Potter, ugotovili, da obstaja na to temo veliko turističnih proizvodov, vendar se v glavnem atrakcije ponavljajo, v večini primerov pa se trži »off-location« atrakcije: Warner Bros. Studio Tour – The Making of Harry Potter. Izvedli smo ekspertni intervju s profesorjem, ki je eden izmed vodilnih strokovnjakov in raziskovalcev s področja filmskega turizma v Veliki Britaniji. Ta nam je podal svoje poglede na vlogo filmskega turizma v Veliki Britaniji, mnenje o povezavi filmskega turizma in franšize filmov Harry Potter ter o tem, da je film lahko zelo uspešno orodje za komunikacijo in marketing destinacije, kot je Velika Britanija, vendar se lahko pojavi nezadovoljstvo s strani lokalnih prebivalcev in slabosti filmskega turizma na manjših destinacijah. S pomočjo naše raziskave in analize smo lahko odgovorili na zastavljena raziskovalna vprašanja ter dobili boljši vpogled v vlogo filmskega turizma oziroma vlogo posameznikov in skupin, ki se s tem ukvarjajo, in franšize filmov Harry Potter pri razvoju filmskega turizma v Veliki Britaniji, kjer so zabeležili veliko, tudi do 200 % povečanje obiskovalcev na filmskih lokacijah.
Ključne besede: filmski turizem, franšiza filmov Harry Potter, komunikacijsko in marketinško orodje, Velika Britanija.
Objavljeno: 04.12.2020; Ogledov: 255; Prenosov: 100
.pdf Celotno besedilo (4,23 MB)

5.
Prikaz turistične destinacije v filmu Vicky Cristina Barcelona
Mojca Fras, 2020, diplomsko delo

Opis: V zaključnem delu smo se osredotočili na raziskovanje področja filmskega turizma, ki v današnji dobi dobiva vedno večji pomen. Predstavili smo različna mnenja priznanih raziskovalcev, ki so že raziskovali to področje, in našteli nekaj slovenskih ter svetovnih primerov filmskega turizma. S pomočjo sekundarnih virov smo pojasnili, kaj turiste sploh motivira k obisku filmskih lokacij in kako lahko filmi vplivajo na posameznikovo percepcijo destinacije. V raziskovalnem delu smo se osredinili specifično na film Vicky Cristina Barcelona in kako lahko ogled filma vpliva na gledalca. Podrobneje smo opisali Barcelono in s pomočjo analize vsebine izpostavili znamenitosti, ki so bile prikazane znotraj filma. S pomočjo Mladinskega centra Gornja Radgona smo izvedli kino večer, znotraj katerega smo opravili dvofazno raziskavo o destinacijski podobi Barcelone pred ogledom filma in po njem. Ugotovili smo, da je film v določeni meri res vplival na mnenje anketirancev in spremenil njihovo percepcijo o Barceloni. V zaključku smo podali predloge za nadaljnje raziskovanje in marketinško koriščenje fenomena filmskega turizma.
Ključne besede: filmski turizem, podoba destinacije, Vicky Cristina Barcelona, analiza filma
Objavljeno: 04.12.2020; Ogledov: 185; Prenosov: 41
.pdf Celotno besedilo (2,19 MB)

6.
Literarni turizem na osnovi dediščine Alme Maksimilijane Karlin v občini Celje
Tanja Ojsteršek, 2020, diplomsko delo

Opis: Kulturni turizem je zelo pomemben tako v svetovnem merilu kot tudi v Sloveniji. V občini Celje je kultura eden izmed glavnih motivov za obisk. Prav tako je tudi literarni turizem pomemben v svetovnem merilu med tem, ko v Sloveniji še ni razvit, kot bi lahko bil. V diplomskem delu smo najprej predstavili kulturni in literarni turizem. Ker je avtorica živela v Celju, smo predstavili občino Celje, njeno zgodovino, stanje turizma ter literarnega turizma. Nato smo predstavili življenje, delo, pomen in zapuščino Alme Maksimiljane Karlin. Predstavili smo tudi njeno vključenost v turistično ponudbo Celja. Da bi dobili boljši vpogled v stanje turizma, kulturnega turizma, literarnega turizma, vključenosti avtorice v turistično ponudbo ter avtorico, smo opravili intervjuje z različnimi deležniki. Skozi analizo smo ugotovili, da literarnega turizma v občini Celje načrtno še ne razvijajo ter da je avtorica v manjši meri vključena v turistično ponudbo. Na podlagi pridobljenih podatkov smo oblikovali nekaj smernic za razvoj literarnega turizma ter proizvodov na temo Alme Maksimiljane Karlin, ki bodo izboljšali njeno vključenost v turistično ponudbo ter pripomogli k povečanju prepoznavnosti.
Ključne besede: literarni turizem, kulturni turizem, občina Celje, Alma Maksimiljana Karlin
Objavljeno: 04.12.2020; Ogledov: 160; Prenosov: 42
.pdf Celotno besedilo (1,28 MB)

7.
Literarni turizem in priložnosti za njegov razvoj v Sloveniji
Jasna Potočnik Topler, 2020

Opis: V znanstveni monografiji predstavljamo literarni turizem z vidika analize in vrednotenja literarne dediščine ter pišemo o njeni umestitvi v turistično ponudbo. Prinašamo pregled temeljne znanstvene in strokovne literature področja in pojasnjujemo, kako se književnost umešča v kontekst turizma, literarnega turizma in doživljanja kulture. Gre za monografijo, ki se osredinja na dela Louisa Adamiča (1898–1951), še posebej na njegova romana Vrnitev v rodni kraj (angl. The Native’s Return) in Moja rojstna dežela (angl. My Native Land). V njima se prepletajo področja turizma, literarne teorije in književnosti. Monografija kot vir nadaljnjega razvoja literarnega turizma v Sloveniji analizira in vrednoti literarno dediščino Louisa Adamiča. V knjigi so prav tako ponujena priporočila, kako dediščino obravnavanega avtorja aktivneje vključiti v turistično ponudbo – predstavljeni so koncepti literarnega turizma z metodologijo področja, kar je lahko vodilo upravljalcem turističnih destinacij in drugim turističnim deležnikom pri snovanju novih turističnih proizvodov ali pri nadgradnji obstoječih.
Ključne besede: literarni turizem, literarna dediščina, dediščinski turizem, kulturni turizem, Louis Adamič, slovenska književnost, ameriška književnost, podoba destinacije.
Objavljeno: 25.11.2020; Ogledov: 145; Prenosov: 17
URL Povezava na datoteko

8.
Analiza poročanja o turizmu v časopisu posavski obzornik
Aleksandra Zupan, 2020, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo Analiza poročanja o turizmu v časopisu Posavski obzornik obravnava poročanje o turizmu v člankih, ki so objavljeni v omenjenem časopisu. Prav tako analizira in predstavlja način, kako avtorji člankov podajajo informacije o tematikah, ki so povezane s turizmom, saj s tem pomembno vplivajo na javno podobo turizma. Predstavili smo značilnosti časopisnega poročanja ter z uporabo raziskovalnih metod opisovanja, analize, pregleda literature in metode spraševanja raziskali in ugotovili, da je turizem v obravnavanem časopisu predstavljen na pozitiven način, da skušajo avtorji člankov narediti le-te privlačnejše z rabo metafor in okrasnih pridevkov, da sta vsebina in obseg člankov odvisna od časopisnega prostora in dogodka oziroma dogajanja, o katerem se poroča, da je poglavitna funkcija naslovov v Posavskem obzorniku poimenovalno-informativna funkcija ter da se za poročanje o turizmu uporablja največ razširjenih vesti. Spoznali smo, da se poročanje o turizmu v prihodnje lahko še dodatno izpopolni, saj objava člankov v časopisu Posavski obzornik posledično pripomore k večji prepoznavnosti turistične ponudbe Posavja, ki ponuja še mnogo neizkoriščenih priložnosti in možnosti razvoja. Na podlagi naše raziskave smo ugotovili, da je v uredništvu omenjenega časopisa veliko zanimanja in manevrskega prostora v zvezi s pisanjem o turističnih temah, kar je za turizem izrednega pomena.
Ključne besede: časopisno poročanje, turizem, analiza, Posavski obzornik
Objavljeno: 20.11.2020; Ogledov: 146; Prenosov: 24
.pdf Celotno besedilo (9,53 MB)

9.
Gastronomski turizem v Občini Dobrna: kulinarična dediščina Dobrne in oblikovanje novega turističnega proizvoda na njeni osnovi
Helena Horvat, 2020, magistrsko delo

Opis: Lokalna hrana in njeno vključevanje v turistično ponudbo predstavljata sodobni trend gastronomskega turizma. S hrano turist ne le poteši lakoto, ampak tudi zazna destinacijo z vsemi čuti. Pod drobnogled smo vzeli Občino Dobrna, kjer prevladuje zdraviliški turizem. Namen našega magistrskega dela je bil raziskati in opisati tradicionalno kulinarično dediščino Dobrne ter ugotoviti njen prispevek in potencial pri razvoju turizma. V naši raziskavi smo uporabili več kvalitativnih raziskovalnih metod, in sicer analizo znanstvene in strokovne literature, metodo deskripcije in analize, terensko delo, delno strukturiran intervju, analizo PSNP in arhivsko raziskovanje. Izjemno pomemben del naše raziskave je terensko delo, ki temelji na kvalitativnem raziskovanju. Izvedli in analizirali smo 29 delno strukturiranih intervjujev z lokalnim prebivalstvom, lokalnimi ponudniki in pridelovalci, odločevalci in strokovnjaki. Raziskava je pokazala, da so lokalni prebivalci nosilci bogatega ustnega izročila o preprosti kmečki kulinariki. Ugotovili smo, da se dobrnska kulinarika ne deli le na vsakdanjo in praznično, ampak tudi na kmečko in meščansko. Na osnovi pridobljenih podatkov smo pripravili sistematični pregled vsakdanje in praznične kmečke kulinarike. Oblikovali smo tipičen dobrnski meni, ki smo ga podprli z zgodbo. Prav tako smo podali smo več predlogov za oblikovanje novega turističnega proizvoda na osnovi raziskane kulinarične dediščine.
Ključne besede: Občina Dobrna, kulinarična dediščina, stare kmečke jedi, lokalno, turistični proizvod
Objavljeno: 03.11.2020; Ogledov: 158; Prenosov: 42
.pdf Celotno besedilo (4,71 MB)

10.
Exercises in Travel Writing and Literary Tourism
Laura Lupše, Maja Možic, Nuša Cesar, Žiga Zdovc, Marina Majerič, Martina Senekovič, Boštjan Koželj, Jasna Potočnik Topler, 2020

Opis: The book entitled »Exercises in Travel Writing and Literary Tourism – A Teaching and Learning Experiment« emerged as a result of experimental project work in teaching English during the subject English in Tourism – Higher Level 1 at the Faculty of Tourism in Brežice, University of Maribor. This approach included teaching in the classroom, research in libraries and at home, and field work. The collection brings eight very different texts on Travel Writing and Literary Tourism by Master's students of Tourism, who were free in choosing the topic of the texts, their styles and the titles . The field of Travel Writing is significant, not only as its own discourse, a tourism trend and a tool of branding and embedding attractions and/or destinations, but also as a tool of teaching and learning a foreign language, which, along with upgrading specific language knowledge, encourages curiosity, research, creativity, reflection and self-development.
Ključne besede: travel writing, literary tourism, branding, teaching, learning, English language
Objavljeno: 29.10.2020; Ogledov: 165; Prenosov: 17
URL Povezava na datoteko

Iskanje izvedeno v 0.3 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici