| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 2 / 2
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
Trendi v trgovini na drobno na primeru diskontnih prodajaln
Jasna Šepetavc, 2020, magistrsko delo

Opis: Trgovina na drobno omogoča preskrbo prebivalstva, saj ponuja veliko različnih prodajaln z različnimi izdelki, ki jih posamezniki potrebujemo za življenje. V magistrski nalogi obravnavamo trgovine na drobno na splošno, podrobneje se osredotočamo na diskontne prodajalne, v tretjem delu naloge pa proučujemo življenjske trende na področju trgovine na drobno, podrobneje v diskontnih prodajalnah. Ne glede na to kje in na kakšen način trgovec prodaja izdelke oz. storitve neposredno končnemu odjemalcu gre za maloprodajo oz. trgovino na drobno. V nalogi smo se osredotočili predvsem na diskontne prodajalce, ki se v zadnjih letih močno razvijajo in povečujejo svoje tržne deleže po vsem svetu. V Evropi so najbolj znani diskontni verigi Aldi in Lidl, ki jih poznamo tudi v Sloveniji. Aldijev je Hofer, Lidl poznamo kot Lidl, poleg teh dveh diskonterjev pa imamo tudi italijanski Eurospin. Glede na to, da je naloga nastajala v času epidemije »korona« virusa, ne moremo mimo tega, saj močno vpliva na trgovino na drobno na različne načine. Vsekakor se je prodaja živilskih izdelkov močno povečala, saj so si ljudje delali zaloge in s tem močno povečali prodajo. V tekstilnem svetu pa se je prodaja v fizičnih prodajalnah povsem ustavila, nedvomno pa se je povečala spletna prodaja. Vemo, da vse prodajalne ne ponujajo spletne trgovine, zato je ta epidemija nekatere trgovce na drobno močno prizadela. Veliko prodajaln pa se je v tem kriznem obdobju odločila uvesti spletno trgovino, to so bile razne manjše privatne poslovalnice, ena izmed najbolj znanih je trgovina Mass, ki prodaja čevlje in torbice. Prav to je eden izmed najpopularnejši trendov na trgu trgovin na drobno. Zadnji del naloge pa smo posvetili raziskavi, ki temelji na raziskovanju trendov pri diskontnih trgovcih. S pomočjo vprašalnika, ki ga najdemo v prilogi smo vprašali 104 naključne ljudi, ki so ga rešili in tako smo pridobili rezultate, ki jih opisujemo v zadnjem poglavju naloge. Anketa je bila spletna, na portalu 1ka, s pomočjo tega smo tudi iz portala v nalogo uvozili grafične prikaze rezultatov.
Ključne besede: trgovina na drobno, diskontne prodajalne, trendi
Objavljeno: 25.08.2020; Ogledov: 249; Prenosov: 115
.pdf Celotno besedilo (1,15 MB)

2.
Primerjava ustanovitve in prenehanja poslovanja samostojnega podjetnika in družbe z omejeno odgovornostjo
Jasna Šepetavc, 2018, diplomsko delo

Opis: Ustanoviti in imeti podjetje se sliši zelo enostavno, vendar ni vse čisto tako. Kadar se podjetnik odloči za ustanovitev podjetja, je pomembnih ogromno stvari, ki jih mora podjetnik dobro preučiti, preden se loti ustanovitvenega postopka. V diplomskem delu obravnavamo primerjavo ustanovitve in prenehanja delovanja dveh najpogostejših pravno-organizacijskih oblik podjetja v Sloveniji. Predstavljamo celoten postopek ustanovitve podjetja izbranih dveh pravno-organizacijskih oblik, njune prednosti, slabosti in postopek prenehanja delovanja. Za podjetje je zelo pomembno, za katero pravno-organizacijsko obliko se odloči ob ustanovitvi, zato v nalogi podrobneje analiziramo podobnosti in razlike pri samostojnemu podjetniku in družbi z omejeno odgovornostjo. Prav tako je dobro, da se podjetnik, ki se odloči za podjetniško pot, seznani tudi s postopkom in načinom prenehanja delovanja, saj je podjetniška pot težko predvidljiva in na podjetje vpliva mnogo zunanjih dejavnikov (mednarodne krize, valutne nestabilnosti ipd.). Leta 2016 je bilo v Sloveniji registriranih 196 072 podjetij, od tega 60 514 podjetij pravno organizacijske oblike d. o. o. in 94 730 samostojnih podjetnikov. Iz te statistike lahko ugotovimo, da je Slovenija precej podjetna država, ki ima veliko uspešnih podjetij. Pomembno za državo pa je tudi to, da se povečuje podjetništvo iz priložnosti in se zmanjšuje podjetništvo iz nuje.
Ključne besede: ustanovitev podjetja, samostojni podjetnik, družba z omejeno odgovornostjo, Slovenija, prenehanje delovanja
Objavljeno: 07.11.2018; Ogledov: 515; Prenosov: 126
.pdf Celotno besedilo (1,26 MB)

Iskanje izvedeno v 0.05 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici