| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 587
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Primerjava športnih dejavnosti učencev iz Maribora in Novega Sada
Jasmina Jančič, Jurij Planinšec, 2018, izvirni znanstveni članek

Opis: Namen raziskave je bil ugotoviti, koliko in na kakšen način so športno dejavni učenci iz Maribora in Novega Sada ter ali obstaja razlika v športni dejavnosti učencev iz omenjenih mest. V raziskavo sta bila vključena 202 učenca 4., 5., 6. in 7. razredov osnovnih šol, in sicer 100 učencev iz Novega Sada ter 102 učenca iz Maribora; od tega je bilo 96 deklet in 106 fantov. Za zbiranje podatkov smo uporabili anketni vprašalnik, ki so ga učenci izpolnjevali v maternem jeziku. Dobljene podatke smo obdelali s programom SPSS 21, pri tem smo uporabili χ²-preizkus in t-preizkus. Rezultati kažejo, da obstajajo statistično pomembne razlike med učenci iz Maribora in učenci iz Novega Sada pri obiskovanju športnih interesnih dejavnosti v šoli, pri športnem udejstvovanju z družinskimi člani ter v neorganiziranih športnih dejavnostih. Pri obiskovanju organiziranih izvenšolskih športnih dejavnosti pa ni bilo statistično pomembne razlike. Sklenemo lahko, da so učenci iz Maribora v povprečju športno dejavnejši kot učenci iz Novega Sada.
Ključne besede: športna vzgoja, šolski šport, gibalna aktivnost, gibalna dejavnost, Slovenija, Srbija, učenci, osnovne šole
Objavljeno v DKUM: 04.06.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 1
.pdf Celotno besedilo (231,37 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

2.
Primerjava zavzetosti pri delu med študenti, zaposlenimi, samostojnimi podjetniki in managementom
Anja Cof, 2024, diplomsko delo

Opis: V naši diplomski nalogi raziskujemo primerjavo zavzetosti pri delu med študenti, zaposlenimi, samostojnimi podjetniki in managementom. V prvem delu prispevka so predstavljeni dejavniki, ki vplivajo na zavzetost pri delu, ali prihaja do razlik zavzetosti pri delu glede na to, ali je nekdo študent ali zaposlen ali samostojni podjetnik ali manager. V nadaljevanju je predstavljena interakcija med glavnimi definicijami: zavzetost, dejavniki, ki vplivajo na zavzetost, Gallupov vprašalnik, lestvica UWES, razložene so tudi definicije o študentih, zaposlenih, samostojnih podjetnikih in managementu. V empiričnem delu je predstavljena analiza anonimne ankete, ki je bila izvedena med naključno izbranimi. Izdelali smo jo na spletni strani 1ka in izvedli tako, da smo jo objavili na našem Instagram profilu in jo nato kvantitativno analizirali. Rezultati so prikazali, da so najbolj zavzeti do dela managerji, potem samostojni podjetniki, sledijo jim zaposleni in študentje. Do njihove različne zavzetosti pa prihaja zaradi različnih vzrokov, ki vplivajo nanje. Te bomo podrobneje predstavili v našem empiričnem delu.
Ključne besede: Zavzetost, dejavniki zavzetosti, merjenje zavzetosti, UWES lestvica, tipi zaposlitve.
Objavljeno v DKUM: 29.05.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 7
.pdf Celotno besedilo (1,47 MB)

3.
EU Health Union : legal aspects and digital health
Jasmina Cvahte, Andreja Primec, 2024, pregledni znanstveni članek

Opis: Recurrent health crises and outbreaks of infectious diseases of international concern have created a specific EU public health policy. Its role was further strengthened by the COVID-19 pandemic, which triggered the next stage in the integration process of the Member States: the European Health Union. The research is carried out using a literature review method (a review of literature and documents in the field of public health policy and the European Health Union) and a comparative-legal method for comparing EU legal acts on which the Health Union is based (endogenous comparison) and the legal acts of EU and the Republic of Slovenia (exogenous comparison). The findings are examined using a qualitative content analysis method, which allows for meaningful aggregation and use of the data under study to answer the research questions. The European Health Union builds on and extends existing areas of public health and requires greater integration between Member States. One of its most essential pillars is a single information system with a single database to improve the health of individuals, resilience to cross-border health crises, patient mobility, and joint research on the most severe diseases. Member States, including Slovenia, must follow EU public health commitments. As the Slovenian legislative proposal analysis on the digitalization of healthcare shows, this challenging task will also require respect for the institute (safeguards) of other areas of law.
Ključne besede: European Health Union, public health, European Data Space, health information system, regulatory framewor
Objavljeno v DKUM: 28.05.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 0
.pdf Celotno besedilo (328,51 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

4.
Stališča učiteljev do uporabe ljudskih pravljic pri pouku v 1. vzgojno-izobraževalnem obdobju : magistrsko delo
Jasmina Rečnik, 2025, magistrsko delo

Opis: Magistrska naloga raziskuje pomen ljudskih pravljic v pedagoškem procesu ter stališča učiteljev do njihove uporabe. Ljudske pravljice so opredeljene kot ključni del kulturne dediščine, ki prenaša vrednote, moralne nauke in življenjske izkušnje na mlajše generacije. S svojo preprosto strukturo in ponavljajočimi elementi spodbujajo otroško domišljijo, oblikujejo moralne vrednote in približujejo literaturo, kar podpira otrokov razvoj, kot ga opisuje Piaget. Raziskava, izvedena s polstrukturiranimi intervjuji z 10 učitelji prvega vzgojno-izobraževalnega obdobja, analizira njihovo uporabo ljudskih pravljic pri pouku ter učiteljeva stališča o njihovi aktualnosti in izzivih pri vključevanju v učni proces. Ugotovljeno je, da imajo učitelji večinoma pozitivna stališča do pravljic, ki jih vidijo kot učinkovito orodje za doseganje literarnih ciljev. Pravljice izbirajo selektivno, pri čemer upoštevajo vsebino in starost učencev, ter jih najpogosteje vključujejo kot del učnega načrta ali kot dodatno dejavnost. Najpogosteje uporabljene metode so diskusija, likovno poustvarjanje, dramatizacija in ustvarjalno pisanje, ki spodbujajo kritično mišljenje, domišljijo ter aktivno sodelovanje učencev. Učitelji večinoma opažajo pozitiven vpliv pravljic na učence, medtem ko je nekaj mnenj o njihovi nevtralnosti. Prednosti pravljic pretehtajo morebitne slabosti, kar nakazuje njihovo trajno vrednost v izobraževalnem procesu. Rezultati raziskave so pomembni za boljše razumevanje pedagoških praks v zgodnjem otroštvu in predstavljajo osnovo za izboljšanje pristopov k uporabi ljudskih pravljic pri pouku.
Ključne besede: ljudska pravljica, 1. vzgojno-izobraževalno obdobje, stališča, učitelji
Objavljeno v DKUM: 18.04.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 30
.pdf Celotno besedilo (944,63 KB)

5.
Vpliv dela od doma v času pandemije COVID-19 na usklajevanje delovnega in družinskega življenja
Ema Žerovnik, 2025, magistrsko delo

Opis: Pandemija COVID-19 je prinesla številne spremembe delovnega procesa, med drugim tudi obsežno uvedbo dela od doma. Usklajevanje delovnega in družinskega življenja v takih izrednih razmerah postane izziv, saj pogosto pride do brisanja meje med delom in družino. Magistrsko delo vsebuje teoretični in empirični del. V teoretičnem delu smo izvedli analizo in sintezo obstoječe literature, kjer smo obravnavali dejavnike na ravni posameznika, organizacije in države, ter vpliv dela od doma, še posebej v kontekstu pandemije COVID-19. Osredotočali smo se predvsem na prednosti in slabosti dela od doma in vpliv pandemije na usklajevanje dela in družine. V empiričnem delu smo izvedli raziskavo, da bi pridobili vpogled v dejavnike, ki vplivajo na usklajevanje dela in družinskega življenja pri delu od doma, ter skušali razumeti, kako so se zaposleni spopadali s tem izzivom v času pandemije. Anketni vprašalnik je v celoti izpolnilo 176 zaposlenih, vključeni so bili tisti, ki so delali od doma, in tudi tisti, ki niso. V raziskavi smo ugotovili, da so tisti, ki so delali od doma, imeli manj težav z usklajevanjem dela in zasebnega življenja, kar je bila predvsem posledica bolj uravnoteženega službenega in zasebnega življenja, kot tisti, ki od doma niso delali, kar lahko prepoznamo kot glavno prednost dela od doma. Ugotovili smo, da spol in partnerjeva podpora nista bila pomembna dejavnika, ki bi vplivala na usklajevanje dela in družine pri delu od doma med pandemijo COVID-19. Na usklajevanje dela in družine je negativno vplivalo število mladoletnih otrok, medtem ko sama prisotnost otrok ni imela pomembne vloge. Raziskava prav tako kaže, da so organizacije med delom od doma zaposlenim nudile podporo pri usklajevanju dela in družine. Praktične implikacije so pomembne za posameznika in organizacijo. Priporočamo, da si zaposleni, predvsem tisti z majhnimi otroki, postavijo jasno razmejitev med časom, ki ga namenjajo delovnim obveznostim, in časom, ki ga posvetijo družini, ter si uredijo ločen delovni prostor. Oblikujejo naj urnik, ki natančno opredeljuje čas za delo in čas za družino. Organizacijam pa svetujemo, da zagotovijo fleksibilne delovne pogoje, saj to olajša usklajevanje dela in družine. Prav tako je pomembno, da organizacije zaposlenim nudijo podporo z oblikovanjem družini prijazne politike.
Ključne besede: usklajevanje dela in družine, pandemija COVID-19, delo od doma
Objavljeno v DKUM: 09.04.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 15
.pdf Celotno besedilo (1,04 MB)

6.
Raziskave v marketingu
Matjaž Iršič, Borut Milfelner, 2025

Opis: Monografija celovito predstavlja faze raziskovalnega procesa v marketingu, od opredelitve problemov do zbiranja, analize podatkov in oblikovanja poročil. Razlaga metode, kot so strukturirane in nestrukturirane tehnike spraševanja, opazovanja, panelne raziskave in druge metode. Poudarjena je kakovost raziskovalnega procesa, ki zahteva usklajeno sodelovanje med managementom in marketinškimi raziskovalci. Obravnavano je tudi vzorčenje, kjer raziskovalci uravnavajo natančnost podatkov. Monografija se osredotoča tudi na metode zbiranja podatkov, ključne za razumevanje ustreznega raziskovanja vedenja odjemalcev in delovanja trgov. Poudarjeni sta ustrezna interpretacija podatkov za učinkovito odločanje in zaključna faza raziskovalnega procesa, ki vsebuje pripravo poročila in implementacijo rezultatov raziskave. Monografija ponuja smernice za preprečevanje napak in omogoča uvajanje relevantnega pristop k raziskavam v marketingu.
Ključne besede: primarni in sekundarni podatki, oblikovanje vzorca, spraševanje, opazovanje, analiza podatkov, priprava raziskovalnega projekta
Objavljeno v DKUM: 07.04.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 13
.pdf Celotno besedilo (4,10 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

7.
A survey on packing colorings
Boštjan Brešar, Jasmina Ferme, Sandi Klavžar, Douglas F. Rall, 2020, pregledni znanstveni članek

Opis: If S=(a1,a2,...) is a non-decreasing sequence of positive integers, then an S-packing coloring of a graph G is a partition of V (G) into sets X1,X2,... such that for each pair of distinct vertices in the set Xi, the distance between them is larger than ai. If there exists an integer k such that V(G)=X1 U ... U Xk, then the partition is called an S-packing k-coloring. The S-packing chromatic number of G is the smallest k such that G admits an S-packing k-coloring. If ai=i for every i, then the terminology reduces to packing colorings and packing chromatic number. Since the introduction of these generalizations of the chromatic number in 2008 more than fifty papers followed. Here we survey the state of the art on the packing coloring, and ts generalization, the S-packing coloring. We also list several conjecres and open problems.
Ključne besede: packing coloring, packing chromatic number, subcubic graph, S-packing chromatic number, computational complexity
Objavljeno v DKUM: 11.03.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 7
.pdf Celotno besedilo (98,49 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

8.
Čustvena podpora ženskam po spontanem splavu
Amra Ćatić, 2024, diplomsko delo

Opis: Uvod: Spontani splav je travmatična izkušnja, ki nosi s seboj zmerno do visoko tveganje za psihološke in čustvene težave, zato je namen zaključnega dela raziskati, katere intervencije so učinkovite pri zagotavljanju čustvenih potreb žensk po spontanem splavu. Metode: Uporabili smo deskriptivno metodo dela in pregled literature. Iskanje literature je potekalo v podatkovnih bazah PubMed, CINAHL in Medline ob upoštevanju vključitvenih in izključitvenih kriterijev ter iskalnih omejitev. Izvedli smo vsebinsko analizo in sintezo zbranih podatkov. Rezultati: V analizo smo vključili pet raziskav, na osnovi katerih ugotavljamo, da medicinska sestra s temeljitim pogovorom, s ciljem vzpostavitve čustvene povezanosti z žensko po spontanem splavu, prepoznava njene potrebe ter identificira dejavnike, ki vplivajo na njeno doživljanje situacije. V okviru psihološke podpore je potrebno poskrbeti za celostno oskrbo žensk glede na identificirane potrebe in nuditi družbeno podporo, informacijsko podporo, ustanovitev lokalnih podpornih skupin, sodelovanje v organiziranih spominskih dogodkih in napotitev v specializirane centre, kjer ženske dobijo celostno oskrbo vključno z medicinsko in psihološko podporo. Razprava in zaključek: S posvečanjem časa in pogovorom z žensko in njenim partnerjem je mogoče vzpostaviti po spontanem splavu čustveno povezavo, razumeti njune potrebe in identificirati vplivne dejavnike. S tem se omogoča prepoznavanje morebitnih psiholoških težav ter usmerjeno nudenje podpore in oskrbe.
Ključne besede: emocionalna podpora, spontani splav, pregled literature
Objavljeno v DKUM: 17.01.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 65
.pdf Celotno besedilo (915,55 KB)

9.
Analysing the relationship between hotelsʹ internal marketing and employee engagement dimensions
Kristina Črnjar, Jasmina Dlačić, Borut Milfelner, 2020, izvirni znanstveni članek

Opis: Purpose – In the hotel industry, as in all services, the goal is to have satisfied employees who are engaged in their job. From a marketing perspective, one of the possible ways companies can achieve that is by adopting internal marketing practices. Hence, the purpose of this paper is to research the relationship between internal marketing and different dimensions of employee engagement (emotional, cognitive and physical) in the hotel industry. Design/Methodology/Approach – The data was collected through a paper-and-pencil questionnaire on a sample of 573 hotel employees in Croatia. Adapted scales from previous research were used for measuring research constructs using the back-translation technique. Conceptual model and hypotheses were tested with covariance based structural equation modelling. Findings and implications – The results show that internal marketing had a positive and statistically significant impact on emotional and cognitive engagement. Cognitive engagement, in turn, had a positive impact on emotional and physical engagement, while emotional engagement had a positive impact on physical engagement. Limitations – The use of self-evaluations could potentially cause social desirability bias. The study is limited only to Croatian hotels, which might vary from hotel industries in other parts of the world. Originality – This paper contributes to the development of internal marketing, as it identifies the relationship between internal marketing and different forms of employee engagement. Employee engagement is approached multidimensionally as consisting of emotional, cognitive and physical engagement. By distinguishing different engagement dimensions, the paper contributes to the theory of personal engagement with testing employee engagement concept in the hotel industry.
Ključne besede: internal marketing, employee engagement, hotel industry, hotels, Croatia
Objavljeno v DKUM: 16.01.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 13
.pdf Celotno besedilo (945,22 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

10.
Analiza ukrepov certifikata družini prijazno podjetje na komunali kranj
Diana Vindišar, 2024, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo se navezuje na problematiko neozaveščenosti zaposlenih o ukrepih certifikata 'Družini prijazno podjetje'. Pri izdelavi smo se osredotočali na področje družine in področje dela ter na njuno usklajevanje in uravnovešenost. Zanimal nas je postopek vpeljevanja certifikata v podjetje ter sami ukrepi v okviru certifikata. Zlasti so nas zanimali sami ukrepi ter njihov vpliv na vzdrževanje ravnovesja med delom in družino. Teoretični del zajema opis in pomen družine, starševstva, dela in kariere, ter predstavitev konflikta med družinskim življenjem in službo. Nadalje je opisan postopek vpeljave certifikata Družini prijazno podjetje v podjetje, podrobneje pa so predstavljene tudi njegove ugodnosti. V empiričnem delu smo z izvedbo ankete med zaposlenimi v podjetju Komunala Kranj raziskali, ali so zaposleni ozaveščeni o ukrepih CDPP, ali se pri koriščenju ukrepov pojavljajo težave in ali sploh pripomorejo k boljšemu ravnovesju med delom in družino. Izkazalo se je, da zaposleni v precej omejenem obsegu koristijo ukrepe, bodisi zaradi nepoznavanja ali zaradi same narave dela. Kljub temu menijo, da imajo dobro usklajeno delo in družino.
Ključne besede: delo in družina, usklajevanje, cetifikat Družini prijazno podjetje, ukrepi, Komunala Kranj
Objavljeno v DKUM: 19.11.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 38
.pdf Celotno besedilo (1,42 MB)

Iskanje izvedeno v 0.15 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici