| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 557
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Motivacijski intervju kot pristop v ambulanti družinske medicine
Jasmina Cvikelj, 2020, magistrsko delo

Opis: Uvod: Motivacijski intervju je terapevtski pristop, pri katerem z uporabo empatije in spretnimi komunikacijskimi veščinami prek pogovora spodbujamo posameznikovo lastno motivacijo k spremembi, usmerjeni k bolj zdravim vzorcem vedenja. Namen zaključnega dela je ugotoviti sprejemanje MI kot enega od pristopov v ADM. Metode: V empiričnem delu sta bili uporabljeni kvalitativna metodologija raziskovanja in metoda kvalitativne opisne raziskave. Podatki so bili zbrani z delno strukturiranimi intervjuji, vzorec pa je sestavljalo 10 diplomiranih medicinskih sester, zaposlenih v ambulanti družinske medicine. Za obdelavo podatkov je bila uporabljena metoda vsebinske analize. Rezultati: Glavna kategorija je bila poimenovana kot percepcija motivacijskega intervjuja s strani diplomiranih medicinskih sester v ambulanti družinske medicine, ki vključuje pet podkategorij: opredelitev motivacijskega intervjuja, prednosti uporabe, cilji motivacijskega intervjuja, dejavniki uspešnosti izvedbe, predlogi za spremembe. Omejitve in dejavniki, ki vplivajo na uspešnost izvedbe motivacijskega intervjuja, se v splošnem nanašajo na znanje, izkušnje in veščine diplomiranih medicinskih sester; pomanjkanje razpoložljivega časa; omejitve v komunikaciji s strani pacienta; zainteresiranost za sodelovanje s strani pacienta; socialnoekonomski status; ustreznost prostora; timsko sodelovanje ter dokumentiranje. Razprava in sklep: Diplomirane medicinske sestre večinoma opisujejo motivacijski intervju kot uporaben pristop v ambulanti družinske medicine, vendar se pri svojem delu spopadajo z mnogimi težavami. Smiselno bi bilo organizirati izobraževanja na specifično temo motivacijskega intervjuja in komunikacije ter v sklopu teh izvajati praktične delavnice, kot tudi prilagoditi razpoložljiv čas v ambulanti družinske medicine.
Ključne besede: motivacijski intervju, DMS, pacient, zdravstvena vzgoja
Objavljeno v DKUM: 23.05.2024; Ogledov: 19; Prenosov: 2
.pdf Celotno besedilo (726,38 KB)

2.
Usklajevanje zasebnega in poklicnega življenja zaposlenih v urgentnih službah na Gorenjskem
Manca Košir Primc, 2024, magistrsko delo

Opis: Magistrska naloga se osredotoča na usklajevanje poklicnega in zasebnega življenja zaposlenih v urgentnih službah. Zaradi hitrega tempa življenja je to vedno bolj izziv za vsakega aktivnega posameznika. Zaposleni v urgentnih službah pa imajo zaradi specifike svojega dela in urnika pri tem lahko nekaj več težav. Raziskovali smo, kako se gasilci in reševalci na Gorenjskem soočajo z usklajevanjem poklicnega in zasebnega življenja ter s konfliktom med obema sferama. Zanimalo nas je, ali se zaposleni soočajo s časovnim in/ali obremenitvenim in/ali vedenjskim konfliktom; ali na to vplivajo tudi število otrok, delovna doba in delovno mesto. Uporabili smo deskriptivno metodo dela. Pregledali smo domačo in tujo literaturo, nato pa z anketnimi vprašalniki pridobili želene informacije. V raziskavi so sodelovali poklicni gasilci dveh enot in reševalci petih enot Gorenjske. Naš vzorec je zajemal 122 posameznikov, ki so bili enakomerno porazdeljeni glede na delovno mesto. Rezultati so pokazali, da pri anketirancih časovni, obremenitveni in vedenjski konflikt ni bil močno izražen. Število otrok pri anketirancih prav tako ne vpliva na usklajevanje poklicnega in zasebnega življenja. Prav tako nismo zaznali statistično pomembnih razlik glede na delovno dobo, razlike pa so se pojavile glede na delovno mesto zaposlenih, in sicer je po mnenju gasilcev na Gorenjskem usklajevanje poklicnega in zasebnega življenja nekoliko boljše, kot je po mnenju reševalcev. Rezultati so bili dokaj pričakovani, vendar bi za nadaljnje raziskave priporočali nekaj izboljšav, in sicer anketiranje partnerjev zaposlenih, širitev vzorca na druge regije, poglobitev določenih trditev (št. intervencij, vpoklicev, nadurnega dela, pomoči starih staršev itd.)., ki bi podale jasnejši vpogled v pridobljene informacije.
Ključne besede: aktivni posameznik, konflikti, gasilci, reševalci
Objavljeno v DKUM: 22.05.2024; Ogledov: 41; Prenosov: 3
.pdf Celotno besedilo (1,12 MB)

3.
Pridobivanje delavcev v proizvodnem podjetju x
Brigita Cerar, 2024, diplomsko delo

Opis: Zaposleni predstavljajo temeljni vir podjetja in hkrati ustvarjajo tudi velik delež stroškov. Učinkovito upravljanje zaposlenih je zaradi tega ključni dejavnik uspešnosti poslovanja. Namen diplomskega dela je ugotoviti in kritično ovrednotiti politiko in proces kadrovanja v podjetju X. Za uresničevanje namena smo v podjetju z intervjuji in analizo poslovnih dokumentov raziskali obstoječe stanje ter na podlagi primerjave s teorijo in predhodnimi študijami oblikovali predloge za izboljšave. Ugotovili smo, da so potrebe podjetja po kadru izrazito dinamične, saj sledijo nihanju povpraševanja kupcev, kar pred podjetje postavlja težke izzive stalnega prilagajanja kadrovskih kapacitet. Podjetje se pri tem poslužuje zlasti zaposlovanja prek kadrovske agencije in sodelovanja z izobraževalnimi institucijami. Na podlagi primerjave s teorijo dobrih praks in predhodnimi študijami podjetju kot boljšo alternativo priporočamo interne strategije, vključno z ustvarjanjem fleksibilnejših delovnih mest in usposabljanjem kadra, ki bi glede na nihajoče potrebe omogočale razporejanje obstoječega kadra podjetja.
Ključne besede: Zaposlovanje, proizvodnja, pridobivanje nizkokvalificiranih profilov
Objavljeno v DKUM: 22.05.2024; Ogledov: 37; Prenosov: 3
.pdf Celotno besedilo (903,59 KB)

4.
Vpliv neinvazivne mehanske ventilacije na oksigenacijo pri pacientih z akutnimi pljučnimi obolenji
Jasmina Motaln, 2024, diplomsko delo

Opis: Neinvazivna mehanska ventilacija (NIV) je medicinska tehnika za podporo dihanju brez potrebe po invazivnih postopkih, kot so endotrahealna intubacija ali traheostomija. Uporablja se pri številnih pljučnih obolenjih. Dokazano je, da pozitivno vpliva na dihanje, izboljšuje saturacijo, predihanost pljuč ter pripomore k hitrejšemu okrevanju. Namen zaključnega dela je, da na osnovi pregleda literature raziščemo, kakšen je vpliv neinvazivne mehanske ventilacije na oksigenacijo pri pacientih z akutnimi pljučnimi obolenji.
Ključne besede: Neinvazivna mehanska ventilacija, oksigenacija, akutna pljučna obolenja, akutna dihalna stiska
Objavljeno v DKUM: 26.03.2024; Ogledov: 196; Prenosov: 98
.pdf Celotno besedilo (1,18 MB)

5.
Vpliv čustvene inteligence vodij na zadovoljstvo zaposlenih v javni zdravstveni ustanovi
Tatjana Kepic, 2024, magistrsko delo

Opis: V magistrski nalogi nas je zanimalo, kako stopnja čustvene inteligence vodij vpliva na zadovoljstvo zaposlenih v javni zdravstveni ustanovi. V teoretičnem delu smo najprej predstavili pojme, ki se nanašajo na čustva, čustveno inteligenco, vodstvo, zadovoljstvo in zadovoljstvo zaposlenih. Predstavili smo tudi metode, kako izmeriti čustveno inteligenco in njene veje. Zanimalo nas je tudi, zakaj je uporaba čustvene inteligence pomembna v javni zdravstveni ustanovi in kako vpliva stopnja čustvene inteligence vodij na zadovoljstvo zaposlenih. V empiričnem delu smo najprej opisali ustanovo, v kateri smo izvajali raziskavo − Univerzitetni klinični center Ljubljana. Z raziskavo smo ugotavljali, kako dobro so anketiranci seznanjeni s pomenom čustvene inteligence, kakšen pomen ima čustvena inteligenca na zadovoljstvo zaposlenih v javni zdravstveni ustanovi, ali je stopnja čustvene inteligence povezana s stopnjo izobrazbe posameznika in ali ima čustvena inteligenca vodij vpliv na zadovoljstvo zaposlenih v javni zdravstveni ustanovi. Ugotovili smo, da so anketiranci dobro seznanjeni s pomenom čustvene inteligence. Rezultati ankete so nam tudi dokazali, da stopnja izobrazbe posameznika nima vpliva na njegovo stopnjo čustvene inteligence ter da čustvena inteligenca vodij vpliva na zadovoljstvo zaposlenih. Zaradi slednjega bi podjetju predlagali, da svoje vodje neguje z izobraževanjem v smeri razvoja njihove stopnje čustvene inteligence.
Ključne besede: čustvena inteligenca, vodenje, zadovoljstvo, javnozdravstvena ustanova.
Objavljeno v DKUM: 20.03.2024; Ogledov: 173; Prenosov: 34
.pdf Celotno besedilo (2,22 MB)

6.
Dimenzioniranje armiranobetonskih konstrukcij po metodi mejnih stanj
Peter Dobrila, 2024

Opis: Publikacija predstavlja zelo obširen spekter dimenzioniranja armirano-betonskih (AB) elementov, tako linijskih, kot ploskovnih elementov. Posamična poglavja so tematsko zasnovana tako, da so najprej predstavljene osnovne teoretične osnove osnovnih mehanskih mehanizmov posameznega obremenitvenega problema konstrukcijskih elementov, v drugem delu pa nato še aplikacije na specifični primer uporabe veljavnih Evrokod standardov. V posameznih poglavjih so na koncu podani tudi posebni konkretni računski primeri, ki bralcu približajo uporabo Evrokod standardov na posameznih izbranih vzorčnih primerih. Dodatno pa bo publikacija lahko zelo koristen učni in uporabniški pripomoček tudi za projektante armirano-betonskih konstrukcij v projektivnih birojih, ter v določeni meri tudi za izvajalce gradbenih del. Publikacija je sicer tematsko razdeljena v 14 ločenih samostojnih poglavij.
Ključne besede: beton, konstrukcije, mehanika konstrukcij, evrokod standardi, metoda mejnih stanj
Objavljeno v DKUM: 15.03.2024; Ogledov: 307; Prenosov: 37
.pdf Celotno besedilo (16,82 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

7.
Kakovost življenja nosečnic s sladkorno boleznijo tipa 1 ali tipa 2
Nika Bombek, 2024, diplomsko delo

Opis: Uvod: Mednarodna zveza za sladkorno bolezen poroča, da ima vsaka šesta nosečnica sladkorno bolezen, od tega jih ima kar 13,6 % sladkorno bolezen že pred nosečnostjo. Namen zaključnega dela je raziskati, kakšna je kakovost življenja nosečnic s sladkorno boleznijo tipa 1 ali tipa 2. Metode: Uporabili smo opisno metodo dela in metodo pregleda literature. Glede na zastavljeno raziskovalno vprašanje smo literaturo iskali v mednarodnih bazah podatkov PubMed, CINAHL, SAGE in Web of Science, z upoštevanjem določenih vključitvenih in izključitvenih meril ter limitov iskanja. Potek in prikaz iskanja znanstvene literature smo naredili po smernicah PRISMA. Izvedli smo narativno sintezo vsebine. Rezultati: V končno analizo smo vključili pet znanstvenih člankov. Ugotovljeno je bilo, da na kakovost življenja nosečnic s sladkorno boleznijo tipa 1 ali 2 pomembno vplivajo podpora in empatija zdravstvenega tima, socialna podpora, družinska anamneza, sociodemografske značilnosti, znanje in sprejemanje bolezni. Razprava in zaključek: Podpora socialnega okolja in zdravstvenega tima sta ključnega pomena za izboljšanje kakovosti življenja nosečnic s sladkorno boleznijo tipa 1 ali 2. Zdrav življenjski slog pomembno prispeva k boljši kakovosti življenja nosečnic s sladkorno boleznijo tipa 1 ali 2, saj imajo nosečnice, zdravljene z insulinom, dokazano slabšo kakovost življenja.
Ključne besede: Nosečnost, diabetes mellitus, kakovost življenja
Objavljeno v DKUM: 22.02.2024; Ogledov: 257; Prenosov: 61
.pdf Celotno besedilo (721,89 KB)

8.
The development of e-banking services quality measurement instrument : MPQe-BS
Domen Malc, Jasmina Dlačić, Aleksandra Pisnik, Borut Milfelner, 2023, izvirni znanstveni članek

Opis: Perceived service quality is a well-researched concept in the marketing literature. Several measurement scales have been proposed, including for banking services, but most apply to the physical service environment. On the other hand, there is a lack of instruments available to measure the quality of banking services in a digital environment. Nowadays, especially pushed by the COVID-19 situation and sustainable development goals promoted by the United Nations, digitalization of services is a new normal. It is often perceived as a green banking practice and a prerequisite to contribute to the SDGs and environment per se. The purpose of this paper is to develop and validate a perceived quality scale of e-banking services. The proposed measurement model was tested on a convenience sample of 335 respondents from Slovenia and Croatia via web-based questionnaires. Content validity, construct validity, dimensionality, and discriminant validity were assessed with EFA and CFA. The results prove that the instrument is appropriate for measuring the perceived quality of e-banking services. It measures six dimensions: efficiency, availability, contact, design, security, and fulfillment. Additional group analysis shows that the scale applies to different cultural contexts. The main limitation of the research is that the instrument measures only the perceived quality of e-banking services provided through online channels. The main theoretical and managerial implications are also discussed.
Ključne besede: perceived quality, customer satisfaction, e-banking
Objavljeno v DKUM: 16.02.2024; Ogledov: 253; Prenosov: 12
.pdf Celotno besedilo (561,33 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

9.
Mehrsprachiger Alltag auf den Postkarten aus der Region Pohorje an der Wende zum 20. Jahrhundert : Diplomarbeit
Jasmina Stražiščar, 2023, diplomsko delo

Opis: Im Rahmen meiner Diplomarbeit werde ich mich der Erforschung der Geschichte der Pohorje-Gebiete im 19. und 20. Jahrhundert widmen. Mein Hauptfokus liegt auf zwei wichtigen Aspekten: der Mehrsprachigkeit auf Postkarten und der Analyse von touristischen Postkarten aus diesem Zeitraum. Beide Aspekte ermöglichen uns nicht nur Einblicke in die Vergangenheit, sondern öffnen auch ein Fenster zum Verständnis der kulturellen Vielfalt und der touristischen Vorlieben dieser Region. Im theoretischen Teil werde ich mich zunächst auf den historischen Kontext der Mehrsprachigkeit im Pohorje-Gebiet konzentrieren. Eine besondere Aufmerksamkeit werde ich der Mischung aus deutscher und slowenischer Sprachpräsenz in dieser Region widmen. Ebenso werde ich Postkarten als Kommunikationsmittel in der Vergangenheit betrachten und untersuchen wie sie die sprachliche Vielfalt und kulturelle Interaktionen dieser Zeit widerspiegelten. Im empirischen Teil werde ich mich der Analyse von touristischen Postkarten aus diesem Zeitraum widmen. Ich werde Postkarten aus verschiedenen Gebieten des Pohorje-Gebirges, wie dem Mariborsko Pohorje, Zreško Pohorje, Ribniško Pohorje und anderen, untersuchen. Zunächst werde ich mich auf 120 verschiedene Postkarten konzentrieren, um die sprachliche Vielfalt auf diesen Karten zu erforschen, insbesondere in Bezug auf die Anwesenheit der deutschen und slowenischen Sprache. Später werde ich auch 10 touristische Postkarten analysieren. Dabei werde ich mich auf deren Inhalt konzentrieren, der beliebte touristische Ziele und Aktivitäten der Reisenden aufzeigen wird. Die Verbindung zwischen Mehrsprachigkeit und Postkarten schafft eine Verknüpfung zwischen Sprache, Kultur und Tourismus. Gemeinsam bieten diese Aspekte ein vielfältiges Bild der Pohorje-Region in diesem Zeitraum, dass uns Einblicke sowohl in die historischen als auch in die kulturellen Aspekte ermöglicht.
Ključne besede: Pohorje-Gebiet, Mehrsprachigkeit, Ansichtskarten, Sprachliche Präsenz (deutsche und slowenische Sprache), Touristische Zielgebiete.
Objavljeno v DKUM: 26.01.2024; Ogledov: 200; Prenosov: 4
.pdf Celotno besedilo (2,41 MB)

10.
Vloga upnika v postopku osebnega stečaja
Jasmina Török, 2023, magistrsko delo

Opis: Postopek osebnega stečaja lahko za dolžnika predstavlja edini izhod pred finančnimi težavami, saj se v postopku lahko predlaga postopek odpusta obveznosti. Namen postopka osebnega stečaja je unovčenje premoženja stečajnega dolžnika in poplačilo terjatev upnikom, temu pa sledi sanacija dolžnika. Postopek osebnega stečaja se lahko začne na predlog stečajnega dolžnika ali pa upnika. V kolikor postopek osebnega stečaja predlaga upnik, mora založiti predujem za začetek postopka. Pomembno je, da upnik dobro pozna svojega dolžnika in tako pravilno oceni možnost poplačila svoje terjatve in samih stroškov stečajnega postopka. Ko predlaga postopek osebnega stečaja sam dolžnik je predujem za stroške stečajnega postopka izplačan iz proračuna Republike Slovenije, ki se v primeru oblikovanja zadostne stečajne mase povrne v proračun Republike Slovenije. Razlog za predlaganje postopka s strani stečajnega dolžnika je največkrat odpust obveznosti. Postopek odpusta obveznosti se izvede znotraj postopka osebnega stečaja, na predlog stečajnega dolžnika. Po preteku preizkusnega obdobja, če sodišče ugotovi, da ni ovir za sprejem odpusta obveznosti izda sklep s katerim se stečajnemu dolžniku odpustijo obveznosti. Z objavo oklica o začetku postopka osebnega stečaja nastopijo materialnopravne in procesne posledice, ki vplivajo na razmerje stečajnega dolžnika do drugih oseb. Namen stečajnega postopka je istovrstne upnike postaviti na isto točko, ter ugotoviti vrednost njihovih terjatev do stečajnega dolžnika na dan začetka postopka. Najpomembnejše dejanje upnika v postopku osebnega stečaja je prijava terjatve. Upniki do stečajnega dolžnika uveljavljajo zavarovane in nezavarovane terjatve, odvisno ali so njihove terjatve zavarovane z ločitveno pravico ali ne. Nezavarovane terjatve delimo na: navadne, prednostne in podrejene. Stečajni upravitelj o prijavljenih terjatvah izdela seznam preizkušenih terjatev. Terjatve, ločitvene in izločitvene pravice lahko v stečajnem postopku prereka stečajni upravitelj kot tudi upniki, ki so prijavili terjatve. Tako je pomembno, da upniki poznajo svoje terjatve in pravice, saj si tako povečajo možnosti za poplačilo terjatev. Primarni cilj postopka je poplačilo upnikov v čim večjem obsegu. S tem namenom stečajni upravitelj unovči premoženje stečajnega dolžnika, in sicer tako da: proda premoženje stečajnega dolžnika, izterja njegove terjatve, zaseže dobroimetje na dolžnikovih denarnih računih. Iz prodanega premoženja se oblikuje stečajna masa. Stečajna masa zmanjšana za stroške stečajnega postopka je razdelitvena masa, ki je namenjena za poplačilo upnikom. Ločimo splošno razdelitveno maso in posebno razdelitveno maso. Splošna razdelitvena masa je namenjena za poplačilo nezavarovanih terjatev, posebna razdelitvena masa pa je namenjena za poplačilo terjatev z ločitveno pravico. V kolikor upnik ne pride do poplačila svoje terjatve v postopku osebnega stečaja ima možnost svojo terjatev po končanem postopku osebnega stečaja ponovno izterjati, vendar samo v primeru, da stečajni dolžnik ni vložil predloga za odpust obveznosti oziroma mu je predlog za odpust sodišče zavrglo. V primeru ko dolžnik doseže odpust obveznosti v postopku osebnega stečaja pa je edina možnost upnika za poplačilo terjatve v postopku osebnega stečaja. Ključna vprašanja na katera bom, glede na opravljeno analizo, podala odgovore v magistrskem delu so: kako je pomembna vloga upnika v postopku osebnega stečaja, kakšno poplačilo terjatev, glede na vrsto terjatve, lahko upniki pričakujejo v postopku osebnega stečaja ter v kakšnem deležu stečajni dolžniki dosežejo odpust obveznosti. V delu bo predstavljeno, kako je pomembno, da upniki v postopku osebnega stečaja aktivno sodelujejo in si s tem povečajo možnosti za poplačilo svojih terjatev
Ključne besede: dolžnik, upnik, terjatev, stečajna masa, stečajni upravitelj
Objavljeno v DKUM: 18.01.2024; Ogledov: 270; Prenosov: 41
.pdf Celotno besedilo (2,46 MB)

Iskanje izvedeno v 1.17 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici