1. |
2. Vpliv meje tečenja in temperature na odpornostne krivulje J-R jekel s povišano trdnostjoJanko Legat, Nenad Gubeljak, Jelena Vojvodič-Tuma, 1998, izvirni znanstveni članek Opis: Namen tega dela in eksperimentalnih raziskav je ugotavljanje vpliva meje tečenja in temperature preizkušanje na odpornost materiala proti stabilnemu širjenju razpoke (krivulje odpornosti J-R) za konstrukcijsko jeklo in dva mikrolegirana jekla s povišano trdnostjo. Vsi trije materiali so bili preizkušani v treh različnih stanjih: dobavljeno (normalizirano ali poboljšano), deformirano in deformacijsko starano stanje. Preizkusi so bili opravljeni na standardnih preizkušancih CT pri sobni temperaturi in pri temperaturi neduktilnega loma. Za določitev prirastka razpoke med preizkusom je bila uporabljena metoda elastične popustljivosti. Dobljeni rezultati kažejo, da pride pri jeklih z višjo mejo plastičnosti s spremembo stanja materiala in temperature do večjega padca odpornosti materiala proti stabilnemu širjenju razpoke kot pri jeklih z nižjo trdnostjo. Ključne besede: integral J, odpornostne krivulje J-R, lomna žilavost Objavljeno v DKUM: 10.07.2015; Ogledov: 1288; Prenosov: 49 Povezava na celotno besedilo |
3. Razvoj in preskušanje odbojnikov železniških vozil z elastomernim vzmetnim paketomJanko Legat, Nenad Gubeljak, Jožef Predan, 2000, izvirni znanstveni članek Opis: V skladu z zahtevami po posodobitvi odbojnih in vlečnih naprav na tirnih vozilih Slovenskih železnic so bili razviti vzmetni paketi z vzmetnimi elementi na podlagi vezave elastomer kovina. Pomemben del raziskav pri preskušanju vzmetnih paketov, po vgradnji v odbojne naprave železniških vozil, je naletno preskušanje vagonov. Z naletom obteženega vozila na mirujoče natovorjeno vozilo se ocenjuje zmožnost odbojne naprave in vzmetnega paketa, da obdrži pojemek mirujočega vozila v dopustnih mejah. V prispevku je predstavljen potek izvajanja preskusov z različnimi hitrostmi naleta in način določevanja koeficienta trka za razviti vzmetni paket. Rezultati opravljenih meritev kažejo, da največji pojemek med trkom obeh vozil tudi pri največjih hitrostih ne preseže dovoljene vrednosti po mednarodnih železniških predpisih.Prav tako so naletni preskusi pokazali, da razviti vzmetni paket poleg dušenja omogoča tudi počasno vračanje povratnega dela. Objavljeno v DKUM: 10.07.2015; Ogledov: 793; Prenosov: 39 Povezava na celotno besedilo |
4. Določevanje hitrosti širjenja utrujenostne razpoke v zvarnem spoju pri majhnih prirastkihJožef Predan, Nenad Gubeljak, Maks Oblak, Janko Legat, 2002, izvirni znanstveni članek Opis: Standardi in dokumenti za določitev hitrosti širjenja razpoke predvidevajo uporabo standardnih preizkušancev, na katerih je mogoče meriti dolžino razpoke od nekaj deset do nekaj sto milimetrov prirastka. Problem postaja težaven pri zvarnih spojih, kadar se merijo prirastki razpoke na skupni razdaljile nekaj milimetrov. Za to so poglavitni razlogi naslednji: utrujanje poteka z relativno nizko amplitudo faktorja intenzitete napetosti v področju utrujenostnega praga, mikro strukturna in trdnostna heterogenost zvarnega spoja, zaostale napetosti kot posledica varjenja, med utrujanjem se način odpiranja razpoke lokalno spreminja iz enoosno nateznega na ravninsko strižno in nasprotno. Omenjeni dejavniki se kažejo z izrazito neurejeno sliko hitrosti širjenja utrujenostne razpoke. V prispevku je opisan postopek za predobdelavo eksperimentalno izmerjenih vrednosti (prirastek razpoke, št. nihajev), ki omogoča zanesljivejšo določitev hitrosti širjenja utrujenostne razpoke v zvarnem spoju za majhne prirastke do zloma, ko faktor intenzitete napetosti preseže lomno žilavost. Ključne besede: zvarni spoji, utrujenostna razpoka, faktor intenzivnosti napetosti, prag Objavljeno v DKUM: 01.06.2012; Ogledov: 2207; Prenosov: 117 Celotno besedilo (186,33 KB) Gradivo ima več datotek! Več... |
5. |
6. |
7. |
8. |
9. |
10. |