| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 43
Na začetekNa prejšnjo stran12345Na naslednjo stranNa konec
1.
Analiza timskega dela slovenske moške košarkarske reprezentance v času svetovnega prvenstva 2023
Matic Dimic, 2023, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo se v prvi vrsti osredinja na potek in organizacijo pripravljalnih tekem slovenske moške košarkarske reprezentance pred svetovnim prvenstvom v košarki 2023 na Filipinih, Japonskem in v Indoneziji. V teoretičnem delu analiziramo timsko delo in ključne elemente, ki so potrebni za uspešno in homogeno delo ter uspeh ekipe. V empiričnem delu s pomočjo statističnih kazalnikov, stvarnih dognanj ter rezultatov kvalifikacij in priprav v odnosu na pretekle uspehe oziroma neuspehe košarkarske reprezentance analitično obravnavamo slabosti in dobre strani v organizaciji, zasnovi in v izvedbi organizacije tekmovalnega dela. Medtem ko v prvem delu empiričnega dela predstavimo predvsem praktično osnovo priprav v obliki kvalifikacijskih in pripravljalnih tekem, podkrepljeno s komentarjem vsakega sklopa, se v drugem delu osredinjamo na analizo organizacije priprav, v zaključku in deloma že vmes pa slabosti in prednosti teh priprav umestimo tudi v širši družbeni kontekst. Poleg tega ugotavljamo razmere v košarkarski reprezentanci s poudarkom na igri izjemnega posameznika kot kapetana in ključnega igralca tima ter analiziramo marketinške prijeme vodilnih v zvezi pred svetovnim prvenstvom, med njim in po njem. Ugotovili smo, da treba je v slovenski košarkarski reprezentanci še marsikaj postoriti v organizacijskem in strokovnem delu, vendar so odnosi v ekipi – med igralci in v strokovnem štabu – dobri, razumevanje in povezanost sta izjemna; tako je uspeh marsikdaj plod prave energije in zanosa.
Ključne besede: timsko delo, kvalifikacije, priprave, reprezentanca, organizacija in marketing
Objavljeno v DKUM: 16.01.2024; Ogledov: 119; Prenosov: 11
.pdf Celotno besedilo (1,31 MB)

2.
Ukrepi za izboljšanje zaposljivosti diplomantov s kadrovskega področja
Adrijana Andonov, 2023, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu, ki je nadaljevanje našega diplomskega dela »Pričakovanja delodajalcev glede kompetenc diplomantov s kadrovskega področja«, smo raziskovali možnosti za izboljševanje zaposljivosti diplomantov s kadrovskega področja. Na podlagi znanstvene in strokovne literature ter javno dostopnih statističnih podatkov smo najprej opredelili vrste izobraževanj, nato pa navedli razlike med njimi. V nadaljevanju smo definirali razliko med kompetencami in veščinami ter nadaljevali z opisom mehkih in trdih veščin. Sledila je navedba definicije, vrst in oblik zaposlitve ter opis problematike zaposlovanja mladih v Sloveniji in tujini. Teoretični del smo zaključili s predstavitvijo trendov v HRM. V empiričnem delu smo preko zaposlitvenega portala pridobili informacije o zahtevah delodajalcev na področju kadrovskega managementa. Sestavljeni seznam iskanih kompetenc smo dali v samooceno študentov zaključnih letnikov kadrovske smeri na FOV UM. Rezultati raziskave so nam pokazali, da so samoocene iskanih kompetenc študentov dokaj nižje od pričakovanja delodajalcev. Poleg tega smo študente povpraševali o predlogih za izboljšanje njihove zaposljivosti. Ugotovili smo, da je lahko priročnik za študente prvi korak v smeri vplivanja za lažji prehod s študija v zaposlitev. Podali smo predloge za izboljšanje zaposljivosti diplomantov s kadrovskega področja, ki so namenjeni posameznikom, fakultetam in državi. Menimo, da smo z magistrskim delom prispevali k širši razpravi o krepitvi zaposljivosti diplomantov, potrebi po stalnem prilagajanju študijskih programov in učnih načrtov ter k razvoju večje samoiniciativnosti študentov, ki jim bo koristila tako na področju študija kot tudi na drugih področjih življenja. Prav tako smo na podlagi ugotovitev oblikovali priročnik, ki bo študente kadrovske smeri usmerjal k razvijanju kompetenc za vključitev na trg dela.
Ključne besede: diplomanti, ukrepi, zaposljivost, kadrovski management, neformalno izobraževanje
Objavljeno v DKUM: 10.11.2023; Ogledov: 261; Prenosov: 37
.pdf Celotno besedilo (2,65 MB)

3.
Problematika pomanjkanja kadra v podjetjih
Andraž Logar, 2023, magistrsko delo

Opis: Obdobje nenehnih sprememb, razvoj na področju tehnologije, inflacija, pandemija covida-19 in politične napetosti v svetu so le nekateri dejavniki, ki povzročajo nestabilen in nepredvidljiv trg dela. Ti za organizacije in podjetja predstavljajo kopico izzivov, ki se kažejo v dragih materialih, dolgih dobavnih rokih ipd. Enega od izzivov, če ne celo največjega, pa predstavljajo kadri oz. njihovo pomanjkanje, s čimer se srečuje večina podjetij. Stopnja brezposelnosti je izjemno nizka, povpraševanje po kadrih pa je znatno večje kot ponudba na trgu dela. Za organizacije je ključno, da se na pravilen in sistematičen način lotijo zadrževanja lastnega in pridobivanja zunanjega kadra. Namen zaključnega dela je bil predstaviti problematiko pomanjkanja kadra in vzroke za njen nastanek, prikazati možne posledice te problematike in oblikovati potencialne rešitve za izboljšanje obstoječega stanja. Proučili smo znanstveno ter strokovno literaturo s področja trga dela in upravljanja s človeškimi viri. Uporabili smo metodi deskripcije in kompilacije ter analitično, induktivno-deduktivno, sintetično in komparativno metodo. V empiričnem delu magistrskega dela pa smo uporabili kvantitativne metode raziskovanja. S pomočjo anketnega vprašalnika smo v raziskavo poskusili zajeti čim večje število slovenskih podjetjih, ki se med seboj razlikujejo po velikosti, panogi in regiji, ter pridobljene podatke statistično analizirali. Ugotovili smo, da se velika večina podjetij sooča s problematiko pomanjkanja kadra, še posebej velika in srednja ter proizvodna podjetja. Največje pomanjkanje lahko zaznamo pri nizko kvalificiranem in srednje kvalificiranem kadru, saj sta ta profila največkrat zastopana v velikih ali srednjih ter proizvodnih podjetjih. Podjetja vzroke za pomanjkanje najpogosteje vidijo v deficitarnosti določenih poklicev in nezainteresiranosti kandidatov, ki imajo hkrati previsoka pričakovanja. Organizacije nove zaposlene najpogosteje iščejo prek agencij za zaposlovanje in na neformalen način, že zaposlene pa želijo zadržati s poštenim plačilom, zdravim delovnim okoljem in skrbjo za razvoj vseh sodelavcev. Povzamemo lahko, da problematika pomanjkanja kadra igra pomembno vlogo na trenutnem trgu dela, na vseh deležnikih pa je, da se z nastalo situacijo soočijo in iščejo morebitne rešitve. Predlagamo, da podjetja med seboj sodelujejo in si izmenjujejo primere dobrih praks, saj je to edini način, da ohranimo zdravo delovno okolje. Iskati je treba rešitve, ne izgovorov.
Ključne besede: Pomanjkanje kadra, trg dela, upravljanje s človeškimi viri, podjetje.
Objavljeno v DKUM: 16.10.2023; Ogledov: 333; Prenosov: 71
.pdf Celotno besedilo (2,29 MB)

4.
Guarding a subgraph as a tool in pursuit-evasion games
Drago Bokal, Janja Jerebic, 2021, izvirni znanstveni članek

Opis: Pursuit-evasion games study the number of cops needed to capture therobber in a game played on a graph, in which the cops and the robber movealternatively to neighbouring vertices, and the robber is captured if a copsteps on the vertex the robber is in. A common tool in analyzing this copnumber of a graph is a cop moving along a shortest path in a graph, thuspreventing the robber to step onto this path. We generalize this approach byintroducing a shadow of the robber, the maximal set of vertices from whichthe cop parries the protected subgraph. In this context, the robber becomesan intruder and the cop becomes the guard. We show that the shadow canbe computed in polynomial time, implying polynomial time algorithms forcomputing both a successful guard as well as a successful intruder, whicheverexists. Furthermore, we show that shadow function generalizes the conceptof graph retractions. In some cases, this implies a polynomially computablecertification of the negative answer to the NP-complete problem of existenceof a retraction to a given subgraph.
Ključne besede: pursuit-evasion game, graph searching, guarding, shadow function, graph retraction
Objavljeno v DKUM: 17.08.2023; Ogledov: 259; Prenosov: 16
.pdf Celotno besedilo (377,93 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

5.
Pojav prezentizma na delovnem mestu
Eva Juren, 2023, magistrsko delo

Opis: Prezentizem je relativno nov in neznan koncept, ki se pojavlja v delovnem okolju in označuje delavce, ki so telesno prisotni na delovnem mestu, miselno ali vedenjsko pa odsotni zaradi bolezni, kar prispeva k okrnjeni delovni zmogljivosti, storilnosti in učinkovitosti na delovnem mestu ter posledično k izgubi efektivnega delovnega časa. Prisotnost prezentizma na delovnem mestu je pokazatelj stiske, v kateri se zaposleni znajdejo zaradi svojih delovnih okoliščin. Z vidika organizacije je pomemben dejavnik prezentizma njegova povezanost s produktivnostjo in zdravjem zaposlenih ter visokimi stroški. Z magistrskim delom smo želeli raziskati, kako pogosto se zaposleni soočajo s prezentizmom na delovnem mestu, kakšni so razlogi za to in s kakšnimi posledicami se soočajo zaradi pojava prezentizma. V prvem delu smo opravili pregled obstoječe literature s področja pojava prezentizma v delovnem okolju. V drugem delu smo izvedli raziskavo z anonimnim anketiranjem zaposlenih. Raziskavo smo opravili s pomočjo spletne ankete 1ka, ki smo jo med zaposlene delili preko različnih spletnih medijev. Po končanem anketiranju smo podatke uredili in postavili raziskovalne hipoteze, katere smo nato preverili s pomočjo statističnih preizkusov v programu SPSS. Na osnovi rezultatov raziskave smo ugotovili, da je soočanje s prezentizmom v delovnem okolju med zaposlenimi pretežno pogost pojav, ki ima izredno negativne posledice na zdravje in počutje zaposlenih. Najpogostejši vzroki za pojav prezentizma med zaposlenimi so timsko delo, preobremenjenost, zvestoba delodajalcu in pričakovanja delodajalcev ali naročnikov. Glede na trenutno situacijo na trgu dela, ki je usmerjen v gospodarsko rast preko povečevanja fleksibilizacije, komercializacije in konkurenčnosti delovne sile, kjer se delovne razmere zaostrujejo in hitro spreminjajo, bo v prihodnosti smiselno v organizacijah vložiti več investicij in truda v strategije omejevanja in preprečevanja pojava soočanja prezentizma med zaposlenimi, saj gre za vse bolj pereč problem, ki predstavlja psihosocialna tveganja za zaposlene in zelo visoke stroške za delodajalce.
Ključne besede: prezentizem, bolezensko stanje, delovno okolje, zaposleni
Objavljeno v DKUM: 09.08.2023; Ogledov: 253; Prenosov: 62
.pdf Celotno besedilo (2,25 MB)

6.
Stili vodenja v izbranem športnem društvu
Benjamin Vrhovec, 2023, diplomsko delo

Opis: Osnovni namen raziskave je bil poiskati prevladujoč stil vodenja trenerjev v Športnem društvu Slavko Šlander, v katerem se ukvarjajo z borilnimi športi. V teoretičnem delu sta opisani bistvo borilnih športov in specifična vloga trenerja/mojstra pri teh športih. Predstavljeni so nekateri modeli vodenja v športu in najpogostejši stili vodenja. V raziskovalnem delu so prikazani rezultati raziskave, ki je bila izvedena z uporabo spletne ankete. Instrument raziskave je bila poljska različica Lestvice vodenja za šport. Vključenih je bilo 52 taekwondoistov. Povprečno so bili stari 21,2 let, večina (73 %) je bila moških. Raziskava je pokazala, da je po mnenju športnikov trenerjevo vodenje najbolj in v enaki meri usmerjeno v poučevanje in usposabljanje ter zagotavljanje povratnih informacij. Športniki pri trenerju pogosto opažajo prvine demokratičnega vodenja, nikoli prvin avtokratskega vodenja, samo občasno pa jim trener nudi tudi socialno podporo. Ker ob takšnem vodenju anketirani vzdušje v skupini ocenjujejo kot odlično, menimo, da je primerno za področje borilnih veščin.
Ključne besede: trener, borilni športi, vodenje, stili vodenja
Objavljeno v DKUM: 04.08.2023; Ogledov: 328; Prenosov: 39
.pdf Celotno besedilo (888,67 KB)

7.
Pozicioniranje blagovne znamke Bacardi na slovenski trg
Lea Čušin, 2023, magistrsko delo

Opis: V sodobnem času, ko si marsikdo izmed nas želi biti uspešen, imeti svoje podjetje, svoje izdelke in storitve, imajo blagovne znamke izredno velik pomen. Blagovna znamka nam omogoča, da se z ljudmi čustveno povežemo in jim na ta način omogočamo reševanje osebnih težav. Dobra blagovna znamka je tista, s katero se posamezniki poistovetijo, jo vzamejo za svojo, vanjo nikoli ne podvomijo in ji za vedno ostanejo zvesti. Namen magistrskega dela je ugotoviti, kaj pravzaprav so blagovne znamke, kako jih upravljamo, kako jih prepoznavamo in kako jih pozicioniramo. Osredotočamo se predvsem na blagovno znamko Bacardi in na njeno pozicioniranje na slovenskem trgu. Namen je spoznati priljubljenost in ozaveščanje o blagovi znamki Bacardi, pogostost uživanja ter prepoznavnost drugih obravnavanih blagovnih znamk ruma med prebivalci Republike Slovenije. V magistrski nalogi so uporabljene kombinacije različnih metod raziskovanja. V prvem delu naloge v večini uporabimo metodo deskripcije in metodo kompilacije. V drugem delu pa si v večini pomagamo z metodo anketiranja. Poleg omenjenih metod pri izdelavi naloge uporabljamo še metodo indukcije, metodo dedukcije, metodo sinteze, metodo analize in metodo komparacije. Ugotovimo, da je delež ozaveščenosti blagovne znamke Bacardi na slovenskem trgu visok, saj ljudje rum Bacardi prepoznavajo in ga radi uživajo. Ugotovimo tudi, da rum Bacardi spada med najbolj priljubljene rume v Sloveniji. S pomočjo raziskav ugotovimo, IV da je Bacardi svetovno znan rum in cenjen, in da so njegovi največji konkurenti Plantation, Havana Club in Diplomatico. Priporočamo, da se rum Bacardi na slovenskem trgu še naprej oglašuje tradicionalno, hkrati pa naj se nameni nekaj pozornosti digitalnemu oglaševanju, ki vsak dan pokriva večji trg potrošnikov.
Ključne besede: blagovna znamka, pozicioniranje, rum Bacardi
Objavljeno v DKUM: 31.05.2023; Ogledov: 257; Prenosov: 49
.pdf Celotno besedilo (2,21 MB)

8.
Zadovoljstvo zaposlenih na delovnem mestu v organizaciji X
Matic Logar, 2022, diplomsko delo

Opis: Cilj vsakega človeka je čutiti zadovoljstvo na vseh področjih življenja. V hitro spreminjajočem poslovnem okolju in vse hitrejšem tempu življenja je doseg takega stanja pogosto velik izziv. V diplomskem delu raziskujemo zadovoljstvo tako v širšem pomenu besede kot tudi zadovoljstvo zaposlenih na delovnem mestu. V teoretičnem delu podrobno obravnavamo definicije in opis zadovoljstva ter znanstveni razvoj pojma skozi čas. Pojem zadovoljstva smo raziskali zelo podrobno, saj je po našem mnenju to ključno za celostno razumevanje obravnavane tematike. Precej pozornosti posvetimo tudi motivaciji ter korelaciji med zadovoljstvom zaposlenih na delovnem mestu ter njihovo motivacijo. Naštejemo tudi dejavnike, ki vplivajo na zadovoljstvo zaposlenih, ter podrobneje opišemo tiste, ki so skupni večini ter so označeni kot najpomembnejši. Empirični del smo opravili s pomočjo raziskave v organizaciji X. Oblikovane hipoteze smo preverjali s pomočjo anketnega vprašalnika, ki smo ga izvedli med zaposlenimi v omenjeni organizaciji. Pridobljene podatke smo analizirali in interpretirali. Ugotovili smo, da je večina zaposlenih v obravnavani organizaciji zadovoljnih. Poleg tega lahko na podlagi opravljene raziskave rečemo, da so zaposlenim na delovnem mestu dobri odnosi s sodelavci in nadrejenimi najpomembnejši dejavnik pri delu. Na podlagi rezultatov ankete smo komentirali situacijo v podjetju ter svetovali, kateremu področju je treba posvetiti največ pozornosti.
Ključne besede: zadovoljstvo, motivacija, zadovoljstvo zaposlenih, dejavniki zadovoljstva
Objavljeno v DKUM: 23.02.2023; Ogledov: 616; Prenosov: 150
.pdf Celotno besedilo (1,66 MB)

9.
Zavzetost zaposlenih za delo od doma in za delo v podjetju
Miha Košir, 2022, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo obravnava primerjavo zavzetosti za delo od doma in delo v podjetju, ki je bila v zadnjih dveh letih pogosto obravnavana tema predvsem zaradi pandemije covida-19. Številni zdravstveni ukrepi so zaposlene, predvsem pa podjetja, postavili pred številne izzive in probleme, s katerimi se do sedaj niso srečevali. Magistrsko delo je razdeljeno na teoretični in empirični del. V teoretičnem delu se osredotoča na predstavitev raziskovanega področja. Opravljena je analizo že obstoječe literature, tako domačih kot tujih avtorjev. Podrobneje sta predstavljena pojma zavzetost in delo od doma. V empiričnem delu je glede na pregled literature in dosedanjih raziskav pripravljen anketni vprašalnik in izvedena raziskava. Cilj raziskave je bil ugotoviti, pri katerem načinu dela so zaposleni bolj zavzeti, ali je to delo v podjetju ali delo od doma. Na anketni vprašalnik so odgovarjali le anketiranci, ki so svoje delo opravljali tako od doma kot tudi v podjetju. Na vprašalnik je v celoti odgovorilo 88 oseb. Za izvedbo analize so bile uporabljene primerne statistične metode, s pomočjo katerih je bilo moč odgovoriti na zastavljena raziskovalna vprašanja. Raziskava je pokazala, da v povprečju ne obstajajo bistvene razlike med zaposlenimi pri zavzetosti za delo od doma in delo v podjetju. Ugotovljeno je bilo tudi, kako različne spremenljivke vplivajo na stopnjo zavzetosti zaposlenih, in sicer tisti z višjo stopnjo izobrazbe so bolj zavzeti kot tisti z nižjo. Druga zanimiva ugotovitev pa se nanaša na delovno dobo. Tisti z več delovne dobe so pri svojem delu v povprečju manj zavzeti za delo kot tisti z manj delovne dobe. Glavne končne ugotovitve naloge so torej pokazale, da je stopnja zavzetosti zaposlenega, ki svoje delo opravlja od doma ali v podjetju, podobna. Bolj pomembno je torej, da podjetje posamezniku nudi oziroma omogoča dobre pogoje za delo in na ta način zvišuje njegovo stopnjo zavzetosti za delo. Rezultati naloge so lahko podjetjem v oporo pri odločitvi, ali je neka oblika dela za njihove zaposlene primerna ali ne. Priporočamo, da bi vsako podjetje svojim zaposlenim omogočilo različne oblike dela in v praksi preverilo, katera oblika dela njihovim zaposlenim bolj ustreza. Najboljši pristop je individualen, saj je rezultat lahko različen od zaposlenega do zaposlenega.
Ključne besede: zavzetost, delo od doma, delo v podjetju
Objavljeno v DKUM: 22.02.2023; Ogledov: 501; Prenosov: 89
.pdf Celotno besedilo (1,08 MB)

10.
Digitalna preobrazba in optimizacija procesov servisiranja na področju gospodinjskih aparatov
Anton Kokalj, 2022, magistrsko delo

Opis: Obravnava magistrske naloge zajema problematiko vse manj učinkovitih poslovnih procesov servisiranja gospodinjskih aparatov in neenakovreden nagradno–motivacijski sistem za serviserje podjetja Gorenje. Skozi teorijo spoznavamo literaturo različnih avtorjev s področja strukturne, operativne učinkovitosti procesov, logistike in motivacije, ki jo uporabimo v analiziranju servisnih procesov: ̶ analiza aktivnosti podprocesa klicni center pokaže predolg čakalni čas na prostega klicnega operaterja, ̶ analiza podprocesa vnosa reklamacij v aplikacijo razkrije vrsto podvojenega dela in veliko možnost napačnega vnosa, ̶ analiza podprocesa razdeljevanja reklamacij med serviserje pokaže problem v logistiki, ̶ analiza podprocesa obdelave reklamacij predoči veliko administrativno obremenitev za serviserja, ̶ analiza podprocesa kreiranja potnega naloga pokaže pretežno nevešče načrtovanje serviserja, ̶ analiza podprocesa servisiranja pa kaže na različno obremenitev serviserjev in ̶ analiza motivacijsko–nagradnega sistema pokaže, da plačevanje po učinku ni enako pravično za vse serviserje, saj je iz nagrade izvzeta vožnja med strankami. V empiričnem delu s pomočjo sodobnih optimizacijskih orodij kreiramo strukturno in operacijsko učinkovite servisne procese. V podprocesu klicni center ni več čakajočih strank na strežbo in operaterji so razbremenjeni, v podprocesu vnosa reklamacij se pretežni del s predhodno registracijo odvija aplikativno, prav tako v podprocesih razdelitev reklamacij in obdelave reklamacij, kot je na primer naročilo materiala; kreacija potnega naloga poteka avtomatsko. Za razbremenitev in motivacijo so bili z raziskavo razviti trije nagradno–motivacijski sistemi, od katerih je najpravičnejši plačevanje po efektu oziroma plačevanje po efektivnem času dela in po času vožnje do strank. V sklopu sodelovanja s Špelo Dolenc, ki je v svojem magistrskem delu z anketiranjem serviserjev Gorenja proučevala vpliv digitalne preobrazbe in optimizacije procesov na motivacijo in zadovoljstvo serviserjev gospodinjskih aparatov, se je skozi kreacijo obeh magistrskih nalog razvijala občasna diskusija, ki širše osvetljuje problematiko in nakazuje še vrsto drugih rešitev.
Ključne besede: Prenova procesov, digitalna preobrazba, procesi servisiranja, nagrajevanje zaposlenih, strukturna učinkovitost
Objavljeno v DKUM: 03.02.2023; Ogledov: 496; Prenosov: 49
.pdf Celotno besedilo (1,88 MB)

Iskanje izvedeno v 0.2 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici