| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 56
Na začetekNa prejšnjo stran123456Na naslednjo stranNa konec
1.
44th International Conference on Organizational Science Development : Human Being, Artificial Intelligence and Organization, Conference Proceedings
2025, zbornik recenziranih znanstvenih prispevkov na mednarodni ali tuji konferenci

Opis: The 44th International Scientific Conference on the Development of Organisational Science was focused on developing and advancing knowledge in the organisational sciences, with a focus on the contemporary challenges and opportunities of our time. On the one hand, it is humans who have woven the knowledge of organisations and will continue to enrich the knowledge of organisations in the future. On the other hand, we need to take into account the situational factors and the wider environment that are intrinsic to understanding organisations. The title of this year's conference is: Human being, Artificial Intelligence and the Organisation. The society we live in today is going through a period of great change in various areas of our lives. Although our pace sometimes stops, the forces of the environment do not. The pace of change often no longer surprises us. But the pillars of our action, the achievements of human society, are something of which we can be justly proud. Artificial intelligence is one of the forces that has entered our everyday lives in many places in recent times. Where are the opportunities and where are the dangers of artificial intelligence, where is human intelligence still a significant step ahead of artificial intelligence?
Ključne besede: organization, human being, artificial intelligence, changes, organizational development
Objavljeno v DKUM: 20.03.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 20
.pdf Celotno besedilo (22,76 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

2.
Usklajevanje poklicnega in zasebnega življenja lastnikov mikro podjetij
Tanja Strehovec, 2024, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu so obravnavane razlike v usklajevanju poklicnega in zasebnega življenja med lastniki mikro podjetij, ki so nastala kot posledica hobija, in tistimi, ki so nastala kot odgovor na potrebe trga. V teoretičnem delu smo tako obravnavali različne strategije, dejavnike in teorije, s katerimi raziskovalci odkrivajo elemente, pomembne za učinkovito usklajevanje poklicnega in zasebnega življenja. V empiričnem delu pa smo raziskovali, kako se usklajevanje poklicnega in zasebnega življenja, stopnja stresa in uporabljene strategije razlikujejo glede na vzgib za ustanovitev podjetja. S pomočjo anketnega vprašalnika smo ugotovili, da ni statistično značilnih razlik v usklajevanju poklicnega in zasebnega življenja ter doživljanju stresa glede na vzgib za ustanovitev podjetja, čeprav lastniki podjetij, ki so nastala iz hobija, pogosto izkazujejo višjo raven motivacije in navdušenja nad delom. Prav tako več časa posvečajo prostočasnim aktivnostim, kot sta druženje z družino in šport, kar prispeva k boljšemu obvladovanju stresa. Se pa pogosteje soočajo s težavami pri postavljanju meja med delom in prostim časom, saj pogosto zaznavajo delo kot del svojega hobija. Vsi lastniki mikro podjetij se večinoma poslužujejo osnovnih strategij za usklajevanje poklicnega in zasebnega življenja, kot sta določanje prioritet in vključevanje prostočasnih aktivnosti (oziroma rednih odmorov med delom) za zmanjševanje stresa. Zaključili smo s spoznanjem, da bi bilo treba za relevantnejše rezultate pri anketi upoštevati še osebnostne lastnosti posameznika, ki so za doživljanje stresa in zmožnost postavljanja meja zelo pomembne.
Ključne besede: poklicno življenje, zasebno življenje, usklajevanje, mikro podjetje
Objavljeno v DKUM: 11.03.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 22
.pdf Celotno besedilo (1,33 MB)

3.
Factors influencing mathematics achievement of university students of social sciences
Alenka Brezavšček, Janja Jerebic, Gregor Rus, Anja Žnidaršič, 2020, izvirni znanstveni članek

Opis: The paper aims to investigate the main factors influencing the mathematics achievement of social sciences university students in Slovenia. A conceptual model was derived where three categories of variables were taken into account: attitude towards mathematics and math anxiety, engagement in learning activities, and attitude towards involving technology in learning mathematics. Data were collected for seven consecutive academic years and analysed using Structural Equation Modelling (SEM). The results showed a very high coefficient of determination for mathematics achievement (0.801), indicating that variables “Perceived Level of Math Anxiety”, “Self-Engagement in Mathematics Course at University”, and “Perceived Usefulness of Technology in Learning Mathematics”, together, explain 80.1% of the total variance. Based on our findings, we can conclude that teaching in secondary school is a crucial determinant for success in mathematics at university. It is essential to identify the best methods for secondary school math teachers which will help them give future students better entry-level knowledge for universities. These methods will, hopefully, also improve the level of mathematics self-confidence, as well as lower the level of math anxiety, which all considerably affect the performance of students in university mathematics.
Ključne besede: mathematical education, good practices in mathematics, mathematics achievement, education, influencing factors, university, social sciences, structural equation modelling (SEM)
Objavljeno v DKUM: 14.01.2025; Ogledov: 0; Prenosov: 6
.pdf Celotno besedilo (963,28 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

4.
Kemija med igralci kot ključen dejavnik uspeha
Tine Klofutar, 2024, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga raziskuje kemijo znotraj športnega moštva in povezavo pozitivne kemije z uspehi moštva. Zanima nas, če je pozitivna kemija res poglaviten dejavnik pri uspehih športnih timov, in to je bil namen natančnih raziskav. Namen naloge je bilo raziskati, na kakšen način kemija med igralci istega moštva vpliva na končni rezultat. Intervjuvali smo nekdanje vrhunske in sedanje profesionalne hokejiste ter na takšen način prišli do zaključkov. Pri analizi intervjujev smo ugotovili, da so glavni dejavniki, ki vplivajo na gradnjo pozitivne kemije znotraj ekipe naslednji: druženje igralcev, trenerjev vpliv, karakterne lastnosti igralcev, team building in kontinuiteta igralskega kadra.
Ključne besede: kemija, moštvo, kohezija
Objavljeno v DKUM: 15.11.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 9
.pdf Celotno besedilo (1,30 MB)

5.
Vodenje sistema zaščite in reševanja (zir) v občini vrhnika s poudarkom na delovanju operativnih gasilskih enot
Benjamin Svenšek, 2024, magistrsko delo

Opis: V magistrski nalogi obravnavamo organiziranost sistema zaščite in reševanja v Občini Vrhnika. Ob večjih intervencijah se štab najprej organizira operativno glede na področje nesreče, nato pa v celoti. Štab združuje člane Gasilske zveze Vrhnika in Civilne zaščite Občine Vrhnika, vodi enote za zaščito in reševanje ter načrtuje prihodnje korake. Pri tem je ključno skupno koordinirano vodenje, zato je pomembna analiza trenutnega stanja in ugotovitev potreb po nadgradnji. Cilj prvega dela magistrske naloge je analizirati delovanje štaba in usposobljenosti članov, ki pokrivajo različna področja sistema zaščite in reševanja. To so gasilci, zdravstveni delavci, logistiki in druge strukture organiziranega delovanja. Cilj drugega dela naloge se osredotoča na analizo organiziranja in vodenja operativnih gasilskih enot ter na njihovo opremljenost. Ugotovljeno je bilo, da ima večina članov številne izkušnje, preostale pa je treba dodatno usposobiti. Analiza je tudi potrdila, da se trenutno velika pozornost posveča na usposobljenosti, gasilcev kot so npr. izobraževanje za gasilskega častnika, usposabljanje za vodenje intervencij za vse poveljnike gasilskih društev in za člane štabov Civilne zaščite in Gasilske zveze Vrhnika. Ena izmed prednosti takšnega sistema je zagotovo medsebojno spoznavanje udeležencev in usklajevanje strokovnih postopkov. Analiza je potrdila pomembnost usposabljanja, saj je hiter odziv na nesrečo pogosto potreben. Povezovanje med gasilci na obmejnih območjih omogoča hitrejše posredovanje, prav tako pa je ključno tudi sodelovanje z ekipo nujne zdravstvene pomoči za zagotovitev učinkovitega reševanja v nujnih primerih.
Ključne besede: vodenje, SVOD, štab CZ Občine Vrhnika, poveljstvo GZ Vrhnika
Objavljeno v DKUM: 30.08.2024; Ogledov: 110; Prenosov: 15
.pdf Celotno besedilo (1,85 MB)

6.
Psihološki vplivi in izzivi po poškodbah športnikov
Maša Štrakl, 2024, diplomsko delo

Opis: Diplomsko delo zajema dejavnike poškodb, moč čustev ob spopadanju s poškodbo in z izzivi po poškodbi. Športniki, sploh vrhunski, so vsakodnevno izpostavljeni naporom, tako fizičnim kot psihičnim, kar na dolgi rok ne prinaša pozitivnih posledic. Namen diplomskega dela je bil s pomočjo spletne ankete pristopiti do različnih športnikov. Ugotoviti, kaj jih je pripeljalo do poškodbe, kako so se počutili ob srečanju z njo in kako je poškodba vplivala na njihovo psiho. Anketa je bila izvedena med športniki, in sicer z namenom izvedeti, kako in v kolikšni meri športnike podpirajo njihovi trenerji, klubi in morda tudi njihove zveze (ali jim stojijo ob strani, ko se poškodujejo, ali jim je zanje čisto vseeno). Teoretični del se je dotaknil dejavnikov poškodb (pričakovanja športnikov, nezdravo tekmovanje, primerjanje med športniki) in spopadanja s psihofizičnimi izzivi po poškodbi, na primer, kako sprejemamo poškodbo, kdo je kriv zanjo (ali smo sami ali za poškodbo krivimo nekoga drugega). V pomoč so bili strokovna literatura in članki na temo poškodb športnikov.
Ključne besede: izzivi po poškodbah, športniki, poškodba, psihični vplivi, stres
Objavljeno v DKUM: 30.08.2024; Ogledov: 103; Prenosov: 36
.pdf Celotno besedilo (2,38 MB)

7.
Has the COVID-19 pandemic affected mathematics achievement? : a case study of university students in social sciences
Anja Žnidaršič, Alenka Brezavšček, Gregor Rus, Janja Jerebic, 2022, izvirni znanstveni članek

Opis: This study examines the effects of COVID-19-related measures on the mathematics achievement of university students in social sciences in Slovenia. Our particular concern was to compare two student populations (pre-pandemic and pandemic) in terms of factors affecting student performance in mathematics courses. Data were collected over nine consecutive academic years (from 2013–2014 to 2020–2021) and analyzed using two-stage structural equation modelling (SEM). The analyses confirmed that the conceptual model developed before the pandemic was applicable during the pandemic period. For both populations (pre-pandemic and pandemic), mathematics confidence, perceived level of math anxiety, background knowledge from secondary school, and self-engagement in mathematics courses at university were confirmed as factors influencing mathematics achievement. Moreover, both populations perceived the effects of the factors in the same way, and the magnitude of the effects is comparable. The rather high values of determination coefficient for mathematics achievement (greater than 0.66 for both student populations) indicate that the variables “Perceived Level of Math Anxiety” and “Self-Engagement in Mathematics Course at University” together explain a significant proportion of the total variance before and during the pandemic. Consequently, the results of our case study indicated that pandemic measures did not have a significant impact on our students’ mathematics achievement. Although a more in-depth study of a broader sample of academic courses would be needed to confirm our findings, our experience indicates that mathematics courses at the tertiary level of education can be successfully delivered online.
Ključne besede: COVID-19, mathematics achievement, university students, social sciences, pre-pandemic population, pandemic population, comparison, multi-group structural equation modeling (MG-SEM)
Objavljeno v DKUM: 09.07.2024; Ogledov: 112; Prenosov: 11
.pdf Celotno besedilo (1,64 MB)
Gradivo ima več datotek! Več...

8.
Kroženje kadra v zdravstveni administraciji na Interni kliniki UKC Ljubljana
Nataša Toman, 2024, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo želeli predstaviti možnost reševanja pomanjkanja kadra v zdravstveni administraciji s poudarkom na uvedbi kroženja kadra. V teoretičnem delu smo opredelili razvoj kadrov, pomen in cilje razvoja, različne pristope k razvoju kadra, kaj je kroženje kadra, kako lahko dvignemo motivacijo zaposlenih ter kakšne so prednosti in slabosti kroženja kadra. Oblikovali smo anketni vprašalnik, ki smo ga razdelili med zdravstveno administracijo znotraj Interne klinike v UKC Ljubljana. Z anketnim vprašalnikom smo želeli ugotoviti, kakšni so medsebojni odnosi med zdravstveno administracijo na Interni kliniki UKC Ljubljana, ali so zaposleni zadovoljni na delovnem mestu in kako vidijo možnost kroženja zdravstvene administracije. Opisali smo tudi Interno kliniko, znotraj katere deluje 13 kliničnih oddelkov. Predstavili smo število zdravstvenih administratorjev, stopnjo fluktuacije in stopnjo absentizma za obdobje petih let (od leta 2016 do leta 2020). Ugotovili smo, da je povprečna stopnja fluktuacije za celotno Interno kliniko v letih od 2016 do 2020 11,3-odstotna. Povprečna stopnja absentizma za celotno Interno kliniko v letih med 2016 in 2020 pa znaša 25,4 %. Rezultati raziskave med zdravstveno administracijo na Interni kliniki UKC Ljubljana so pokazali, da so zaposleni zadovoljni s stalnostjo zaposlitve in redno plačo. Najmanj pa so zadovoljni z višino plače, kar je najverjetneje tudi eden od glavnih vzrokov za pomanjkanje kadra. Najbolj so obremenjeni zaradi odnosa vodstva do zdravstvene administracije ter zaradi odnosa zdravnikov in ostalega zdravstvenega osebja. Pri možnosti kroženja kadra vidijo največjo prednost v tem, da se z menjavo delovišča pridobijo nove delovne izkušnje in znanje na novih področjih dela. Kot največjo slabost kroženja kadra pa vidijo količino časa, da se seznanijo z novimi načini dela. Rezultati raziskave so med drugim pokazali, da je na Interni kliniki UKC Ljubljana prisotna visoka nemotiviranost za kroženje kadra, čeprav pa se anketiranci strinjajo, da bi z menjavo delovišča pridobili nove delovne izkušnje in znanje na novih področjih dela. Za zaposlene kroženje kadra predstavlja stres. S pomočjo analize rezultatov smo prišli do ugotovitev, da so anketirani zaposleni v večini zadovoljni s svojimi sodelavci. Iz tega lahko sklepamo, da so med njimi medsebojni odnosi dobri. Če bi bili na Interni kliniki izpolnjeni pogoji, da se uvede kroženje kadra, bi lahko zaradi deficita kadrov bolj kakovostno in uspešno opravljali svoje delo. Z rednim usposabljanjem bi poleg dobrega načrtovanja in stalnega spremljanja zaposlenih lahko omejili pričakovane ovire in slabosti pri kroženju kadra. S tem ne bi izboljšali samo organizacije dela zdravstvene administracije na Interni kliniki UKC Ljubljana, temveč bi tudi zmanjšali stopnjo fluktuacije in obdržali kakovosten kader.
Ključne besede: organizacija dela, zdravstvena administracija, kroženje kadra
Objavljeno v DKUM: 28.06.2024; Ogledov: 175; Prenosov: 43
.pdf Celotno besedilo (1,65 MB)

9.
Zadovoljstvo kupcev s servisno dejavnostjo podjetja x
Simon Mlinarič, 2023, diplomsko delo

Opis: Podjetje X je pooblaščen servis, ki se ukvarja z opravljanjem avtomobilskih servisov. V diplomskemu delu raziskujemo zadovoljstvo kupcev s servisno dejavnostjo podjetja X. Zadovoljstvo je namreč eden izmed glavnih pokazateljev uspešnosti prodaje. Z dobrim zadovoljstvom strank pa vplivamo tudi na njihovo zvestobo do podjetja. Dandanes je na trgu vedno večja konkurenca, na cenah pa se pozna vpliv inflacije, zato je zadovoljstvo strank toliko bolj pomembno. V podjetju so zaznali upadanje števila servisov, zato smo se odločili problem raziskati. Podjetje si namreč želi doseči aktivno vračanje svojih kupcev. Namen diplomskega dela je ugotoviti stopnjo zadovoljstva strank s kakovostjo servisnih dejavnosti v podjetju X. V teoretičnem delu naloge smo opredelili značilnosti trga dandanes, zadovoljstvo strank, kako merimo zadovoljstvo in kakšen je pomen zadovoljstva strank. V nadaljevanju predstavimo podjetje X, zaposlene v podjetju X in proces servisa. V raziskovalnem delu smo raziskali, v kolikšni meri so kupci zadovoljni z različnimi storitvami in ali bi ponovno izbrali ta servis. Anketiranje je potekalo po opravljeni storitvi, ko smo našim kupcem posredovali anonimni vprašalnik, v katerem so lahko ocenili opravljeno storitev. Podatke smo nato analizirali s pomočjo statističnega orodja SPSS. Ugotavljamo, da na zadovoljstvo vplivajo sledeči dejavniki: odnos svetovalcev na servisu, kakovost popravila in strošek servisa. Medtem ko stopnja izobrazbe stranke ne igra bistvene vloge. Prav tako smo ugotovili, da med spoloma ni razlik glede zadovoljstva z odnosom svetovalcev na servisu. Naša glavna ugotovitev je, da je zadovoljstvo kupcev s storitvami podjetja X visoko in da se ti želijo vračati.
Ključne besede: zadovoljstvo, odjemalci storitev, servis
Objavljeno v DKUM: 11.06.2024; Ogledov: 146; Prenosov: 20
.pdf Celotno besedilo (1,26 MB)

10.
Uvedba umetne inteligence v industrijske panoge
Zala Martinjak, 2024, magistrsko delo

Opis: Namen magistrske naloge je bil predstaviti umetno inteligenco, ki je v današnjem svetu ena izmed najhitreje rastočih tehnologij. Sisteme umetne inteligence smo povezali tudi z rabo v štirih izbranih panogah, to so logistika, kmetijstvo, farmacija in gradbeništvo, ter med drugim raziskovali tudi, kakšen odnos imajo v posamezni panogi do umetne inteligence. V magistrski nalogi smo na začetku opisali teoretična izhodišča, ki so nam služila za boljše razumevanje tematike ter kot opora nadaljnjemu raziskovalnemu delu. V teoretičnem delu smo spoznali umetno inteligenco, njeno zgodovino ter možnosti uporabe, prav tako pa tudi nevarnosti, ki pridejo z njeno uporabo. Nadaljevali smo s povezavo umetne inteligence med posameznimi panogami in vlogo, ki jo ima oziroma jo bo le-ta še imela v posamezni panogi. V raziskovalnem delu pa smo na podlagi izvedene ankete analizirali in predstavili pridobljene rezultate, pri analizi pa smo si pomagali s postavljenimi raziskovalnimi vprašanji. Ugotovili smo, da so si panoge pri pogledu in v uporabi umetne inteligence v delovnem procesu med seboj različne. Povezanosti med panogami in negativnim mnenjem nismo mogli potrditi, saj ni bilo dovolj dokazov o njeni povezanosti. Prva tako smo spoznali, da tako pri vplivu na pomembnost vpeljave umetne inteligence v proces delovanja kot tudi pri vplivu na prihodnost dela obstajata dva skupna faktorja, ki jih določajo spremenljivke.
Ključne besede: umetna inteligenca, logistika, farmacija, kmetijstvo, gradbeništvo.
Objavljeno v DKUM: 09.04.2024; Ogledov: 290; Prenosov: 83
.pdf Celotno besedilo (1,31 MB)

Iskanje izvedeno v 0.21 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici