| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 2 / 2
Na začetekNa prejšnjo stran1Na naslednjo stranNa konec
1.
UPORABA STAVNICE KOT DIDAKTIČNEGA PRIPOMOČKA NA RAZREDNI STOPNJI OSNOVNE ŠOLE
Janja Bračič, 2010, diplomsko delo

Opis: V prvi razred devetletke učitelji sprejmejo učence, ki se razlikujejo po svojih sposobnostih, pa tudi po svojem predznanju pisanja. Nekateri prestopijo prag šole s poznavanjem vseh črk, širokim znanjem branja in pisanja, medtem ko drugi tega predznanja nimajo. Ker vsak otrok komaj čaka, da se nauči brati in pisati, saj končno tudi on hodi v šolo, morajo učitelji ubrati pot do pismenosti, ki bo prilagojena vsem učencem, ne glede na njihovo predznanje. Opismenjujejo s pomočjo didaktičnih pripomočkov in iger, med katerimi je posebej pomembna slikovno-črkovna. Gre za v praksi uveljavljeno in preverjeno učno sredstvo, namenjeno začetnemu opismenjevanju, ki smo ga poimenovali tudi učenčeva stavnica. Kako pogosto, kdaj in kako učitelji uporabljajo stavnico, lahko razberemo v empiričnem delu diplomske naloge. Prav tako lahko iz grafičnih in tabelaričnih prikazov pregledamo, kakšne so bile razlike v odgovorih učiteljev, ki poučujejo na območju severovzhodne Slovenije, glede na njihovo izobrazbo in leta poučevanja. Pri raziskavi smo uporabili dve metodi: deskriptivno in kavzalno-neeksperimentalno raziskovalno metodo. Vzorec smo izbrali iz konkretne populacije učiteljev, ki poučujejo v 1., 2. ali 3. razredu devetletne osnovne šole. V raziskovalni vzorec smo vključili 306 učiteljev in učiteljic iz skupno 117 šol. Na anketni vprašalnik jih je odgovorilo 100. Rezultati preverjanja so pokazali, da veliko učiteljev pri delu uporablja stavnico kot didaktični pripomoček. Zanimivo je tudi, da je velika večina anketiranih opazila, da so učenci z motnjami pri branju in pisanju pri delu uspešnejši, če si pri delu pomagajo s stavnico. Iz te raziskave lahko ugotovimo, da je stavnica zelo koristen didaktični pripomoček v fazi opismenjevanja, kar je za učitelje podatek velike vrednosti.
Ključne besede: grafomotorika, opismenjevanje, pridobivanje črk in glasov, stavnica
Objavljeno: 03.03.2010; Ogledov: 3057; Prenosov: 398
.pdf Celotno besedilo (2,01 MB)

2.
Informiranost staršev o obveznem cepljenju predšolskih otrok
Janja Bračič, 2012, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo predstavili obvezna cepljenja predšolskih otrok. Opisali smo, zakaj je treba otroke cepiti, s katerimi cepivi se cepijo in kakšni so možni stranski učinki cepljenj. Opisali smo tudi dileme staršev glede obveznega cepljenja in kakšno vlogo imajo pri zdravju svojega otroka. V nadaljevanju smo se osredotočili na vloge in naloge medicinske sestre pri cepljenju. V empiričnem delu diplomskega dela smo predstavili rezultate raziskave, s katero smo želeli ugotoviti, kakšno znanje in mnenje imajo starši o obveznem cepljenju predšolskih otrok. Namen raziskave je bil ugotoviti informiranost staršev o pomenu cepljenja in raziskati, katera so tista cepljenja, ki pri starših povzročajo največ dilem. Metodologija raziskovanja. Raziskava je temeljila na kvantitativni metodi dela. Podatke smo pridobili s pomočjo anonimnega anketnega vprašalnika. Anketo smo izvedli med starši, ki so prišli z otroki na preventivni pregled v Zdravstveni dom Gornja Radgona in v Zdravstveni dom dr. Adolfa Drolca Maribor. Anketa je bila sestavljena iz sedemnajstih vprašanj, od tega jih je bilo dvanajst odprtega, dve polodprtega in tri zaprtega tipa. Rezultati. Rezultati raziskave so pokazali, da so starši dovolj informirani o obveznem cepljenju otrok. Veliko jih samih pridobi informacije, vendar večjih dilem in dvomov glede cepljenja ni. Največ informacij o cepljenju pridobijo od zdravnika in medicinske sestre. Sklep. Obvezno cepljenje predšolskih otrok je pomembno, saj želimo v prvi vrsti zaščititi otroke pred tistimi nalezljivimi boleznimi, ki bi v otroštvu in v času življenja lahko pustile hude posledice. Vloga medicinske sestre pri samem cepljenju ali ob zdravstvenovzgojnem delovanju je izjemno velika. Starše mora informirati, da cepljenje ne ščiti le njihovega otroka, temveč celo družino in celotno skupnost.
Ključne besede: obvezno cepljenje, cepiva, medicinska sestra, predšolski otrok, starši, zdravstvena nega
Objavljeno: 04.07.2012; Ogledov: 2705; Prenosov: 459
.pdf Celotno besedilo (868,73 KB)

Iskanje izvedeno v 0.05 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici