| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 47
Na začetekNa prejšnjo stran12345Na naslednjo stranNa konec
1.
Slikanica brez besedila pri pouku likovne umetnosti
Tanja Jakopin, 2021, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo z naslovom Slikanica brez besedila pri pouku likovne umetnosti je sestavljeno iz teoretičnega dela in empiričnega dela. Pri teoretičnem delu smo zajeli opredelitev slikanice, slikanice brez besedila ter vsa dosedanja spoznanja raziskav, opozorili bomo na to, kako pomembno je izbrati kakovostno slikanico/slikanico brez besedila, na zgradbo slikanice, kako lahko slikanico umestimo v pouk likovne umetnosti in seveda branje slikanice brez besedila. Pri empiričnem delu pa smo v raziskavo vključili likovnega pedagoga in učence dveh sedmih razredov ter pri likovni umetnosti izvedli tematski sklop Slikanica brez besedila. Ugotavljamo, da se učenci s slikanicami brez besedila na takšen način kot smo ga izvedli pri uri likovne umetnosti še niso srečali. Pri raziskovalnem delu smo vključili kakovostni slikanici brez besedila, in sicer avtorja Damijana Stepančiča Zgodba o sidru, 2010 in Andreje Peklar Ferdo, veliki ptič, 2016. Po izvedbi tematskega sklopa se je učenčevo poznavanje izboljšalo, v večini so tudi spremenili odnos do slikanic brez besedila. Za še globje spoznavanje slikanice brez besedila pa so prav tako sami ustvarili lastno.
Ključne besede: slikanica, slikanica brez besedila, likovna umetnost, »branje« slikanice, vizualna pismenost
Objavljeno: 01.04.2021; Ogledov: 162; Prenosov: 35
.pdf Celotno besedilo (3,59 MB)

2.
Ferdo se uči o sebi in drugih
Sara Irman Kolar, 2020

Opis: Priročnik je sestavljen iz teoretičnega dela in dvajsetih praktičnih aktivnostih. Teoretični del zajema opredelitev modela SEL, navodila za uporabo priročnika in smernice za spodbujanje socialnega in čustvenega učenja pri otrocih. Izhodišča za aktivnosti predstavljajo likovna dela iz zbirke Umetnostne galerije Maribor. Ob ogledovanju likovnih del, pogovoru ob njih in praktičnih likovnih dejavnostih se otroci učijo izražati svoja čustva in občutke. Priročnik je rezultat Študentskega inovativnega projekta za družbeno korist 2016–2020 z naslovom Socialno in čustveno učenje s pomočjo likovne umetnosti – SELUM.
Ključne besede: Socialno in čustveno učenje (SEL), socialne in čustvene spretnosti, krepitev in razvijanje spretnosti, likovna umetnost, likovne aktivnosti
Objavljeno: 23.12.2020; Ogledov: 213; Prenosov: 23
URL Povezava na datoteko

3.
Didaktična igra Kreativke pri likovni umetnosti
Urša Vidmar, 2020, magistrsko delo

Opis: Kako učencem približati ustvarjalnost? Kako jim na zanimiv način predstaviti ustvarjalno mišljenje in jih k temu spodbuditi? Učenci se najlažje spoznajo z ustvarjalnostjo v realni situaciji, ko sami nekaj doživljajo in se preizkušajo. V magistrskem delu na začetku opredeljujemo predmet likovna umetnost, katerega lahko povežemo z igro, ki je bistvena za razvoj otroka. Igre učence spodbujajo, hkrati pa jim približajo proces učenja na način, da se preko igre naučijo nekaj novega. Prav to prinaša izkustveno učenje, ki temelji na učenčevih lastnih doživljanjih in jih s tem spodbuja k večji ustvarjalnosti. Namen praktičnega dela je bil oblikovati didaktično igro pri likovni umetnosti za učence tretje triade. S tem bi spodbujali ustvarjalno izražanje pri učencih. Didaktično igro smo natančno načrtovali, izvedli in ocenili. Prišli smo do spoznanja, da so učenci nad didaktično igro navdušeni, da pri takšnem načinu izvajanja pouka uživajo in radi sodelujejo.
Ključne besede: likovna umetnost, izkustveno učenje, igrifikacija, didaktične igre, ustvarjalnost, kreativke
Objavljeno: 25.11.2020; Ogledov: 196; Prenosov: 27
.pdf Celotno besedilo (2,16 MB)

4.
Kurent v Miheličevi grafiki
Eva Gregorec, 2020, magistrsko delo

Opis: France Mihelič pri upodobitvah kurenta izhaja neposredno iz sveta kurentov, torej iz obredja, običajev, ki jih je videl in doživel na Ptuju, kjer je služboval v prvi polovici 20. stoletja. Njegovi kurenti pomensko odstopajo od drugih upodobitev kurentov v naši likovni umetnosti. Pri Miheličevi umetnosti gre za spoznanja, ki se navzven ne kažejo več kot realistična umetnost. Miheličev kurent postaja domala obsesivni lik, v katerega naseljuje umetnik vse njegove ustvarjalne afinitete, spomine in občutja. Kot da bi v tem fantazmagoričnem svetu kurentov odkrival svetove, ki bivajo tudi v njem, v njegovi podzavesti. Zanimalo nas je, kako se je motiv vsebinsko in oblikovno spreminjal skozi čas in kateri dejavniki so vplivali na njegovo preoblikovanje oziroma na njegove spremembe. Miheličevo grafiko smo v nadaljevanju uporabili kot osnovo za oblikovanje didaktičnega sklopa, ki smo ga uporabili za izvedbo kvalitativne raziskave na srednji šoli. Proučili smo možnosti aktualiziranja in problematiziranja Miheličeve grafike z dijaki. Zanimalo nas je, kako se spreminja dijakovo zaznavanje in doživljanje določenega umetniškega dela ob vse večjem poglabljanju ter kako izbrane splošne in specifične metode spreminjajo njegovo zaznavanje in doživljanje.
Ključne besede: France Mihelič, grafika, kurent, študija primera, srednja šola
Objavljeno: 28.10.2020; Ogledov: 185; Prenosov: 60
.pdf Celotno besedilo (5,35 MB)

5.
Branje slikanic brez besedila v predšolskem obdobju: študija primera
Viktorija Doberšek, 2020, diplomsko delo

Opis: V teoretičnem delu diplomske naloge smo želeli predvsem osvetliti pomen branja slikanic brez besedila in proučiti njihovo vlogo pri razvijanju vizualne pismenosti. S pomočjo študije primera smo si prizadevali, da bi se otrok naučil brati to vrsto slikanice oziroma natančno opazovati posamezne elemente na ilustracijah, po njih sklepati potek zgodbe in razbrati vzročno-posledične odnose. Zastavili smo si 12 raziskovalnih vprašanj. Težišče raziskovanja se je nanašalo na otrokove odzive in komentarje tekom branja slikanice brez besedila Pomladni živžav, na razbiranje dogajalnega časa, prostora ter počutja in dejanj literarnih likov. Za zbiranje podatkov smo uporabili intervju, opazovanje z udeležbo ter vsebinsko analizo dokumentov, natančneje likovnega dela otroka in fotografij. Ob interpretaciji rezultatov smo pridobili odgovore na vsa raziskovalna vprašanja.
Ključne besede: slikanica, slikanica brez besedila, ilustracija, pripovedovanje zgodbe, vizualna pismenost
Objavljeno: 14.09.2020; Ogledov: 231; Prenosov: 54
.pdf Celotno besedilo (1,24 MB)

6.
Medpredmetno povezovanje glasbene in likovne umetnosti v vrtcu
Sabina Steyer Debeljak, 2020, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo predstavili pomen medpredmetnega povezovanja glasbenih in likovnih dejavnosti ter samega načrtovanja vzgojno izobraževalnega procesa. Magistrsko delo je sestavljeno iz dveh delov in sicer iz teoretičnega in empiričnega. V teoretičnem delu smo podrobno raziskali medpredmetno povezovanje, načrtovanje in pripravo vzgojno-izobraževalnega procesa v vrtcu. Predstavili smo glasbene in likovne dejavnosti ter zakonitosti glasbenega in likovnega razvoja. V empiričnem delu smo raziskali možnosti medpredmetnega povezovanja glasbenih in likovnih dejavnosti. Načrtovali, izvedli in evalvirali smo didaktične enote, ki so vključevale medpredmetne cilje in vsebine s področja glasbene in likovne umetnosti ter spremljali interes otrok do izvedenih dejavnosti. Usmerjeni smo bili na glasbene elemente, kot so barva, višina, trajanje in glasnost zvoka ter tempo in značaj skladbe. Na podlagi izvedenih dejavnosti smo ugotovili, da so otroci sledili načrtovanim predmetnim in medpredmetnim ciljem in da so glasbene elemente smiselno povezovali z likovnimi izrazi. Prav tako so izražali velik interes in veselje do glasbenih in likovnih dejavnosti.
Ključne besede: medpredmetno povezovanje, načrtovanje vzgojno izobraževalnega procesa, glasbene dejavnosti, likovne dejavnosti
Objavljeno: 06.08.2020; Ogledov: 263; Prenosov: 65
.pdf Celotno besedilo (1,11 MB)

7.
New Horizons in Subject-Specific Education
2020

Opis: Over the past three decades, various research methods have been developed in the field of subject-specific educational research. The individual subject didactics have been consolidated enormously, each in its way and at a different pace. The scientific monograph New Horizons in Subject-Specific Education is a study work containing complete and in-depth research of subject-specific didactics, written by several authors from Slovenia, Croatia, Slovakia and the Czech Republic. The monograph presents new ideas and developments in subject didactics, which are of significant importance to those working in the field. It reflects both the diversity of research concerns in this field and the range of methods used to investigate them. The book consists of four thematic parts—STEM Education, Sport and Art Education, Social Science and Humanities Education, and Pedagogy. We hope that the monograph New Horizons in Subject-Specific Education will contribute some new information and knowledge to an evolving but extremely important area of research.
Ključne besede: quantitative and qualitative methodologies, empirically based research, teaching, learning, knowledge
Objavljeno: 02.07.2020; Ogledov: 731; Prenosov: 29
URL Povezava na datoteko

8.
Slikanica brez besedila z didaktičnim instrumentarijem
Sara Kajba, 2019, magistrsko delo

Opis: Magistrsko delo z naslovom Slikanica brez besedila z didaktičnim instrumentarijem je sestavljeno iz teoretičnega in praktičnega dela. Teoretični del zajema opredelitev in dosedanja spoznanja o slikanicah in slikanicah brez besedila, njihov razvoj, kriterije kakovostne ilustracije in slikanice, načela oblikovanja slikanic, postopke celostnega branje slikanice, opredelitev vizualne pismenosti ter opredelitev didaktičnega instrumentarija in njegovih prednosti in pozitivnih učinkov na otrokov razvoj. V praktičnem delu sta podrobno predstavljena proces oblikovanja in nastanka avtorske slikanice brez besedila z naslovom Oblaček in mavrične krede ter oblikovanje njenega didaktičnega instrumentarija. Z lastno izkušnjo priprave kakovostne avtorske slikanice smo poskušali odgovoriti na zastavljena raziskovalna vprašanja.
Ključne besede: Slikanica brez besedila, didaktični instrumentarij, branje slikanice brez besedila, ilustracija, vizualna pismenost
Objavljeno: 29.10.2019; Ogledov: 720; Prenosov: 166
.pdf Celotno besedilo (2,48 MB)

9.
Zaznavanje in doživljanje umetniških del pri učencih v 5. razredu osnovne šole
Tjaša Onišak, 2017, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu z naslovom Zaznavanje in doživljanje umetniških del pri učencih v 5. razredu osnovne šole smo izvedli študijo primera, s pomočjo katere smo raziskovali, kako učenci v 5. razredu osnovne šole zaznavajo ter doživljajo kiparsko umetniško delo – spomenik Borisa Kidriča v Mariboru – preko treh različnih stopenj, pri čemer vsaka posamezna stopnja nadgrajuje prejšnjo. V teoretičnem delu smo najprej predstavili sam pomen likovne umetnosti v življenju posameznika, opredelili pojma umetnost in umetniško delo, ločili original od reprodukcije, navedli različne metode za približevanje umetniškega dela učencem, predstavili metodi estetskega transferja in estetske izkušnje ter opisali avtentični prostor in zakaj je le-ta pomemben pri doživljanju umetnine. Za empirični del naloge pa smo izvedli raziskavo, pri kateri smo si izbrali 5. razred na eni izmed osnovnih šol v Mariboru ter načrtovali in izvedli tri učne enote (zadnja se je delila na dva obiska), preko katerih smo želeli ugotoviti, kako učenci zaznavajo in doživljajo spomenik Borisa Kidriča v Mariboru, najprej preko golega opazovanja reprodukcije brez dodatnih informacij, nato preko opazovanja reprodukcije s predstavitvijo forme, teme in konteksta, nato pa še preko obiska kiparskega dela v avtentičnem prostoru. Študija primera je pokazala, da učitelj najlažje pripravi in izpelje uro, pri kateri učencem pokaže reprodukcijo brez kakršnihkoli informacij, vendar ti od nje tudi najmanj odnesejo. Če reprodukcijo obogati s skrbno izbranimi informacijami, se pokaže velik napredek v zaznavi, predvsem kar se tiče zapisanih vtisov s strani učencev. Največje doživetje pa je učencem predstavljal obisk umetniškega dela v avtentičnem prostoru, saj so tam veliko informacij pridobili preko drugih čutov in ne samo preko vida. Pri izdelkih učencev je prav tako možno opaziti napredek, predvsem v natančnosti in številu detajlov, ki so jih upodobili. Če povzamemo, je naša ključna ugotovitev ta, da obisk umetniškega dela v avtentičnem prostoru učenca obogati s pomembno izkušnjo, mu omogoči zaznavo umetniškega dela s še drugimi čutili kot samo z vidom ter ga privede do večje apreciacije umetniških del. Edina ovira, s katero smo se srečali, je pomanjkanje časa pri obisku v avtentičnem prostoru.
Ključne besede: Kiparsko delo, reprodukcija, avtentični prostor, čutila, estetska izkušnja.
Objavljeno: 27.10.2017; Ogledov: 609; Prenosov: 160
.pdf Celotno besedilo (2,93 MB)

10.
Tematski sklop Slikanica brez besedila v petem razredu osnovne šole
Vesna Turinek, 2017, magistrsko delo

Opis: Namen naše raziskave je bil zasnovati, izvesti in preučiti tematski sklop Slikanica brez besedila pri pouku likovne umetnosti v petem razredu osnovne šole, kjer bi učenci s pomočjo slikanic brez besedila spoznavali njihove elemente oblikovanja in jo tudi sami oblikovali po svoji zamisli. Pri raziskovanju smo kot osnovno raziskovalno metodo uporabili deskriptivno metodo empiričnega pedagoškega raziskovanja s pomočjo študije primera. V raziskavo je bil vključen neslučajnostni vzorec učencev petega razreda ene izmed slovenskih osnovnih šol ter njihova likovna pedagoginja. Podatke smo zbrali z anketnimi vprašalniki za učence pred in po izvedbi tematskega sklopa, intervjujem likovne pedagoginje in analize nastalih slikanic brez besedila. Raziskava je pokazala, da učenci petega razreda, ki so bili vključeni v raziskavo, slikanice brez besedila slabo poznajo, ker se z njimi ne srečujejo več pogosto. Po izvedbi tematskega sklopa je bilo njihovo poznavanje boljše, v večini so tudi izrazili pozitivno stališče do oblikovanega sklopa. Poleg tega so ustvarili lastne slikanice brez besedila v obliki leporella, kjer so v večini upoštevali obravnavane elemente oblikovanja. Na podlagi dobljenih rezultatov smo prišli do ugotovitve, da je bil naš tematski sklop primerno načrtovan in izveden.
Ključne besede: slikanica brez besedila, slikanica, tematski sklop, peti razred, pouk likovne umetnosti, likovna vzgoja, ilustracija
Objavljeno: 13.10.2017; Ogledov: 883; Prenosov: 173
.pdf Celotno besedilo (5,14 MB)

Iskanje izvedeno v 0.3 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici