| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 259
Na začetekNa prejšnjo stran12345678910Na naslednjo stranNa konec
1.
Uporaba evolucijskih algoritmov pri razvoju računalniškega nasprotnika v računalniški igri pikada : magistrsko delo
Nina Tovornik, 2022, magistrsko delo

Opis: Računalniške igre so dandanes nepogrešljivi del sodobnega življenja. Neprestano se spreminjajo in nadgrajujejo ter posledično postajajo čedalje kompleksnejše v razvoju. Zaradi slednjega se lahko pri njihovem razvoju poslužujemo evolucijskih algoritmov, ki temeljijo na Darwinovi teoriji o naravni selekciji. V nalogi smo opisali teorijo evolucijskih algoritmov, predstavili njihovo delitev in podrobneje razložili genetske algoritme in tehnike optimizacije. S pomočjo evolucijskih algoritmov smo v nalogi razvili računalniškega nasprotnika računalniške igre pikada. Temu smo dodali težavnostne stopnje in testirali njihovo uspešnost. Rezultate smo podrobneje proučili in jih v nalogi predstavili.
Ključne besede: evolucijski algoritmi, genetski algoritmi, inteligenca rojev, računalniška igra pikada, igralni pogon Unity
Objavljeno v DKUM: 17.10.2022; Ogledov: 489; Prenosov: 87
.pdf Celotno besedilo (2,52 MB)

2.
Učinek glasovnega zavedanja na pisanje nareka v 3. razredu osnovne šole
Nastja Tovornik, 2022, magistrsko delo

Opis: V naši magistrski nalogi smo se ukvarjali s tematiko razvoja vseh štirih velikih področji komunikacije. Naša vsakodnevna življenja bi brez poslušanja, govorjenja, branja in pisanja izgledala popolnoma drugače. Že če primerjamo komunikacijo z mlajšim otrokom, pri katerem so komunikacijske sposobnosti še v razvoju, z odraslo osebo, je opazna velika razlika. Skozi teorijo smo spoznali, kako pomemben je razvoj glasovnega zavedanja v zgodnjih letih otrokovega razvoja, ter se nato v empiričnem delu posvetili raziskovanju glasovnega zavedanja med učenci tretjega razreda osnovne šole. S pomočjo nareka smo izvedli primerjavo in klasifikacijo napak, ki so jih učenci naredili pri pisanju nareka. Zanimalo nas je, ali bo mogoče po obdobju petih mesecev govoriti o zmanjšanju števila napak pri vseh učencih, ali bodo med dečki in deklicami nastajale pomembne razlike. Ugotovili smo, da učenci niso dosegli enakomernega napredka in da so nekateri pri drugem pisanju nareka naredili celo več napak kot pri prvem pisanju.
Ključne besede: narek, glasovno zavedanje, opismenjevanje, tretji razred
Objavljeno v DKUM: 12.10.2022; Ogledov: 790; Prenosov: 102
.pdf Celotno besedilo (1,28 MB)

3.
Detekcija napak med 3D tiskom z uporabo strojnega vida : magistrsko delo
Nejc Tovornik, 2022, magistrsko delo

Opis: V magistrski nalogi smo zasnovali cenovno ugodno rešitev za zajem slike in odkrivanje napak pri 3D tisku več enakih izdelkov. Najprej smo na kratko pregledali osnove 3D tiska in strojnega vida. Za zajem slike smo izbrali cenovno dostopen komercialni 1D linijski slikovni senzor, ki ne povzroča popačenja leče. Na podlagi meritev smo preučili delovanje tovrstnega senzorja, izdelali tiskano vezje in krmilni program za DSP mikrokrmilnik. Ustvarili smo vtičnik za rezalnik Ultimaker Cura, ki v sloje tiskanega izdelka doda G-kodo za izvajanje skeniranja, ter izdelali program za detekcijo napak. Program temelji na metodi primerjanja zajetih slik prvega uspešnega tiska s slikami nadaljnjih. Potrdili smo, da program uspešno zazna večino napak in ustrezno prekine proces 3D tiskanja.
Ključne besede: Strojni vid, CIS senzor, 3D-tisk, STM32, Python, G-koda, Duet3D, OpenCV, Altium, C++, Ultimaker Cura
Objavljeno v DKUM: 22.09.2022; Ogledov: 500; Prenosov: 73
.pdf Celotno besedilo (6,37 MB)

4.
Vaje z digitalnim osciloskopom 1
Matej Tovornik, 2021, drugo učno gradivo

Ključne besede: digitalni osciloskopi, vezja, naloge
Objavljeno v DKUM: 09.07.2021; Ogledov: 1138; Prenosov: 74
.pdf Celotno besedilo (1,78 MB)

5.
Orodje za prostorsko-časovno analizo stanj poslovnih subjektov v Sloveniji : magistrsko delo
Jan Tovornik, 2020, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu opišemo postopek izdelave orodja za prostorsko-časovno analitiko. V ta namen najprej predstavimo osnovne gradnike tehnološkega sklada, ki ga sestavljajo strežnik GeoServer, knjižnice JavaScript Chart.js, OpenLayers ter Bootstrap, ogrodje Spring in podatkovna baza PostgreSQL. S teoretičnega vidika opišemo implementirana analitična orodja, kot so Pearsonova, Spearmanova ter Kendallova korelacija, metoda drsečih povprečij, s katero smo računali trend, ter orodja za vizualno analitiko z grafi. Validacijo orodja smo izvedli nad testno množico podatkov o poslovnih subjektih v Sloveniji in z njo pokazali stabilnost in pravilnost delovanja orodja.
Ključne besede: časovno-prostorska analitika, geografski informacijski sistemi, prostorska korelacija, vizualna analitika
Objavljeno v DKUM: 03.07.2020; Ogledov: 1142; Prenosov: 98
.pdf Celotno besedilo (7,13 MB)

6.
Nadgradnja plezalnega robota s peto osjo : diplomsko delo
Nejc Tovornik, 2019, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi je predstavljena nadgradnja obstoječega plezalnega robota. Delo vključuje izdelavo geometrijskega modela za preračun kotov ter koordinat sklepov z novo dodano peto osjo . Prav tako vključuje simulacijo premika robotske roke, izdelavo pete osi in električnega dela. Cilj diplomske naloge je dosežen, robotska roka premika vse osi, vključno z dodano peto osjo.
Ključne besede: plezalni robot, peta os, kinematika, Visual Studio, SolidWorks, CAD
Objavljeno v DKUM: 10.12.2019; Ogledov: 1138; Prenosov: 95
.pdf Celotno besedilo (5,53 MB)

7.
Primerjava igralnih pogonov na primeru razvoja preproste igre : diplomsko delo
Nina Tovornik, 2019, diplomsko delo

Opis: V diplomski nalogi smo predstavili tri najbolj razširjene igralne pogone Unity, Unreal Engine in Godot Engine. Cilj naloge je bil izpostaviti njihove medsebojne razlike, ki smo jih odkrili z razvijanjem preproste igre pikada. Pri tem smo si pomagali tudi z orodjem Blender. Ugotavljali smo tudi, kateri izmed igralnih pogonov izstopa na področju grafike, logike in razširjenosti. Postopek izdelave igre smo pri vseh treh pogonih tudi podrobneje opisali, kakor smo tudi opisali njihove prednosti in slabosti.
Ključne besede: Igralni pogon, računalniška igra, Unity, Unreal Engine, Godot Engine
Objavljeno v DKUM: 13.11.2019; Ogledov: 1408; Prenosov: 162
.pdf Celotno besedilo (2,64 MB)

8.
Učni pripomočki za slepe in slabovidne pri pouku geografije v sedmem razredu osnovne šole
Nina Tovornik Jurgelj, 2018, magistrsko delo

Opis: Ljudje 80 odstotkov informacij zaznavajo z vidom (Žagar, 2012, str. 132). Slepi in slabovidni so v tem prikrajšani, zato informacije pridobivajo s čutilom za tip, sluh, vonj in okus. Na preostalih čutilih učencev z motnjami vida morajo graditi tudi učitelji. Brvar (2000) iz svojih večletnih izkušenj poučevanja slepih in slabovidnih poudarja, da je pri pouku uporaba učnih pripomočkov zelo pomembna. S tem si slepi in slabovidni znajo lažje predstavljati neko situacijo. V teoretičnem delu magistrskega dela smo na podlagi strokovne literature opredelili slepoto in slabovidnost ter opisali značilnosti učencev z motnjami vida. Predstavili smo proces izobraževanja slepih in slabovidnih učencev, s poudarkom na pouku geografije. V Učnem načrtu za geografijo, program osnovna šola (2011) smo analizirali učne cilje. Merilo je bilo, koliko učnih ciljev slepi in slabovidni učenci ne morejo doseči brez uporabe didaktičnih pripomočkov. V empiričnem delu smo predstavili izdelavo učnih pripomočkov za slepe in slabovidne pri pouku geografije v sedmem razredu in njihov preizkus. Pripomočke je naprej preizkusila učiteljica geografija na Centru IRIS. Na podlagi njenega mnenja smo pripomočke dopolnili in popravili, da jih lahko uporabljajo tako slepi kot tudi slabovidni. Učne pripomočke je nato preizkusil slepi učenec sedmega razreda. Podal nam je mnenje, ali so pripomočki ustrezno veliki, da količina prikazanih podatkov ni preobširna ter ali so uporabljani materiali prijetni na otip in se ustrezno razlikujejo. Postopek izdelave, uporabljene materiale in pripomočke ter komentar učiteljice in učenca smo zapisali. Pri vsakem pripomočku smo navedli tudi učni cilj, ki ga učenec zasleduje, in končno izdelavo dokumentirali s fotografijami.
Ključne besede: slepota in slabovidnost, učni načrt, pouk geografije, učni pripomočki.
Objavljeno v DKUM: 23.10.2018; Ogledov: 1956; Prenosov: 233
.pdf Celotno besedilo (1,48 MB)

9.
Laška pihalna godba in kulturni utrip Laškega na prelomu časov (1862-1992)
Nina Tovornik Jurgelj, 2018, magistrsko delo

Opis: V Sloveniji so pihalne godbe pomemben del ljubiteljske kulture. Skozi zgodovino so s svojim delovanjem v kulturnem in družabnem življenju ljudi pridobile pomembno mesto. V magistrskem delu spremljamo zgodovino Laške pihalne godbe, od njenega nastanka leta 1862 do leta 1992, ko je godba praznovala 130. obletnico svojega delovanja. V obravnavanem obdobju so se dogajale politične, družbene in socialne spremembe, ki so vplivale na razvoj godbe. V 130 letih je Laško pihalno godbo vodilo 14 kapelnikov. Delovanje laške godbe nista ustavili svetovni vojni, pomanjkanje finančnih sredstev in konstantno iskanje ustreznega vadbenega prostora. V magistrskem delu sem podrobno opisala tudi druge pomembne mejnike, kot so: prvi nastop izven slovenskih meja, ustanovitev dislociranega oddelka Glasbene šole Radeče v Laškem, sponzorstvo Pivovarne Laško, dva vzpona na Triglav, ustanovitev mažoretne skupine in še bi lahko naštevali. Glavni vir pisanja magistrskega dela je bil arhiv Laške pihalne godbe, ki hrani zapisnike in dopise od leta 1933 dalje. Arhivskim virom so dodani spomini laških godbenikov, s katerimi sem opravila intervjuje.
Ključne besede: pihalna godba, kulturno društvo, godbeniki, Laško, Laška pihalna godba.
Objavljeno v DKUM: 08.10.2018; Ogledov: 1750; Prenosov: 117
.pdf Celotno besedilo (769,49 KB)

10.
Razvoj mobilne aplikacije Prevoz blaga
Jan Tovornik, 2017, diplomsko delo

Opis: V zaključnem delu so predstavljeni programska oprema Android Lint, ki vam pomaga pri pisanju pravilnejše in robustnejše kode, Android App Links oz. posebne povezave, ki uporabnika privedejo do določene vsebine v aplikaciji, JavaScript izvajalsko okolje Node.js in podatkovna baza MongoDB. Omenjene tehnologije so uporabljene pri izdelavi aplikacije Prevoz blaga za pametne telefone Android. Namenjena je ljudem, ki pogosto potujejo in naročajo oz. kupujejo prek spleta. Celotni postopek izdelave in razvoja aplikacije smo tudi opisali v zaključnem delu.
Ključne besede: android, mongodb, node.js, mobilna aplikacija, prevoz blaga
Objavljeno v DKUM: 24.10.2017; Ogledov: 1568; Prenosov: 145
.pdf Celotno besedilo (2,57 MB)

Iskanje izvedeno v 0.2 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici