| | SLO | ENG | Piškotki in zasebnost

Večja pisava | Manjša pisava

Iskanje po katalogu digitalne knjižnice Pomoč

Iskalni niz: išči po
išči po
išči po
išči po
* po starem in bolonjskem študiju

Opcije:
  Ponastavi


1 - 10 / 20
Na začetekNa prejšnjo stran12Na naslednjo stranNa konec
1.
Pravopisna zmožnost petošolcev na primeru doživljajskega spisa : magistrsko delo
Klementina Ošlak, 2024, magistrsko delo

Opis: Pravopisna zmožnost je ključnega pomena za jasno in učinkovito komunikacijo. Pri posamezniku se kaže kot zmožnost pravilnega zapisovanja besed, stavkov in povedi v skladu s pravopisnimi pravili slovenskega jezika. Razvoj pravopisne zmožnosti je eden izmed temeljnih ciljev (jezikovnega) pouka slovenščine v osnovni šoli. Učni načrt za slovenščino v osnovni šoli (UN, 2018) predlaga kot najprimernejši način za razvijanje in vrednotenje pravopisne zmožnosti pisanje besedil. V magistrskem delu smo želeli preveriti pravopisno zmožnost učencev 5. razreda osnovne šole na primeru doživljajskega spisa. Zanimalo nas je, katere pravopisne napake se pojavljajo v spisih, katere so najpogostejše in ali obstajajo razlike v spolu glede na vrsto pravopisnih napak. Raziskovalni vzorec predstavlja 56 doživljajskih spisov učencev 5. razreda. Rezultati so pokazali, da se v spisih pojavljajo pravopisne napake, vezane na vse cilje pravopisne zmožnosti v 1. in 2. vzgojno-izobraževalnem obdobju, in tudi napake, ki jih učenci pri pouku še niso obravnavali in jih pričakovano še ne obvladujejo. V okviru pravopisnih napak, ki bi jih učenci že morali obvladati, so bile najpogostejše napake pri zapisu besed s kritičnimi glasovi in rabi končnih ločil, zlasti pike. Pri drugi vrsti pravopisnih napak so bile najpogostejše napake pri rabi vejice. Izkazalo se je, da obstajajo tudi razlike v spolu glede na vrsto napak. Dečki so namreč pri večini pravopisnih poglavij napravili manj napak kot deklice.
Ključne besede: pravopisna zmožnost, pravopis, učni načrt za slovenščino v osnovni šoli, pisanje besedil, doživljajski spis
Objavljeno v DKUM: 01.10.2024; Ogledov: 0; Prenosov: 29
.pdf Celotno besedilo (938,82 KB)

2.
Prepoznavnost blagovnih znamk in vloga marketinškega komuniciranja v organizaciji x
Jan Ošlak, 2023, magistrsko delo

Opis: Blagovne znamke so postale izredno pomemben dejavnik v moderni družbi in jih lahko zaznamo skoraj na vsakem koraku. Zaradi vpliva, ki ga imajo na naše življenje, jih moramo obravnavati s številnih perspektiv. Prav tako so postale izredno pomemben del premoženja organizacije, saj ji omogočajo oziroma prinašajo dodatne koristi (Kapferer, 2019, str. 7). Zaradi velikega števila blagovnih znamk, ki so v današnjem času prisotne na trgu, so izrednega pomena tudi aktivnosti marketinškega komuniciranja, ki jih izvajajo posamezne blagovne znamke. V zadnjih 10 letih smo na tem področju priča zelo velikim spremembam. Govorimo predvsem o pojavu digitalnega marketinškega komuniciranja, ki je močno spremenil številne marketinške strategije organizacij. Januarja 2021 je bilo na svetu kar 4.66 milijard uporabnikov interneta oz. 59.9 % celotnega prebivalstva (Statista, 2021). Številna podjetja so se v zadnjih letih uspešno transformirala in uspešno digitalizirala svoje notranje okolje, kamor sodi tudi področje marketinškega komuniciranja. Digitalni marketing, katerega del je tudi digitalno marketinško komuniciranje, dokazano spreminja vedenje kupcev, to pa tudi neposredno vpliva na prepoznavnost blagovne znamke, za katero velja, da je eden izmed najpomembnejših dejavnikov pri izgradnji dolgoročne konkurenčne prednosti na trgu (Khwaja et al., 2020). V teoretičnem delu magistrske naloge so podrobneje opisani blagovne znamke in orodja digitalnega marketinškega komuniciranja. Podrobneje smo zajeli orodja, kot so e-poštni marketing, optimizacija SEO, marketing družbenih omrežji in marketing vsebine. Prav tako smo prikazali nekaj primerov uspešnega digitalnega marketinškega komuniciranja. V empiričnem delu smo preučevali razlike v prepoznavnosti med obravnavanimi blagovnimi znamkami. Prav tako smo s pomočjo globinskega intervjuja, ki smo ga izvedli z zaposlenim iz organizacije, ki ima v lastni obravnavane blagovne znamke, ugotovili, kako se je organizacija odzvala na spremembe s področja marketinškega komuniciranja in kakšna je njena vizija digitalnega marketinškega komuniciranja.
Ključne besede: digitalno marketinško komuniciranje, blagovne znamke, družbena omrežja, prepoznavnost blagovne znamke, marketinško komuniciranje
Objavljeno v DKUM: 15.01.2024; Ogledov: 353; Prenosov: 81
.pdf Celotno besedilo (5,44 MB)

3.
Sodelovanje staršev v aktivnostih zdravstvene nege, ki vzpodbujajo povezanost med starši in nedonošenčki
Urška Ošlak, 2022, diplomsko delo

Opis: Proces povezanosti med starši in nedonošenčki je ključnega pomena za otrokovo zdravje in razvoj. Prezgodnji porod predstavlja velik izziv, saj lahko negativno vpliva na omenjeno povezanost. V zadnjih letih se vse bolj priznava pomen zgodnjega sodelovanja staršev v aktivnostih zdravstvene nege pri nedonošenčkih, saj imajo aktivnosti staršev pozitivne vplive na povezanost, izboljšanje duševnega zdravja staršev in razvoj nedonošenčkov. Namen zaključnega dela je ugotoviti, ali sodelovanje staršev v aktivnostih zdravstvene nege vzpodbuja povezanost med starši in nedonošenčki. Izvedli smo sistematični pregled z metodo pregleda, analize in sinteze znanstvene ter strokovne literature. Literaturo smo iskali v mednarodnih podatkovnih bazah PubMed, Web of Science in SAGE. Kot drugi vir smo uporabili Google Scholar. Naredili smo kritično oceno člankov in vsebinsko analizo. Uporabili smo deskriptivno metodo dela. Ugotovitve so pokazale, da so imele v šestih raziskavah aktivnosti staršev pri nedonošenčku pozitiven učinek na medsebojno povezanost. Ena raziskava pa ni ugotovila vidnega učinka intervencije v primerjavi s kontrolno skupino. Naše ugotovitve dokazujejo, da sodelovanje staršev v aktivnostih zdravstvene nege pri nedonošenčku pozitivno vpliva na njihovo medsebojno povezanost. Občutki povezanosti se vzpostavljajo in izboljšajo že z dotikom staršev, povečujejo pa s sodelovanjem v aktivnostih pri nedonošenčku. Sodelovanje staršev pri oskrbi nedonošenčkov je zato zelo pomembno.
Ključne besede: povezanost, starši, prezgodaj rojeni otroci, sodelovanje, pozitivni učinki
Objavljeno v DKUM: 19.10.2022; Ogledov: 742; Prenosov: 151
.pdf Celotno besedilo (1,10 MB)

4.
Strateški marketinški načrt za izdelek podjetja x
Jan Ošlak, 2021, diplomsko delo

Opis: Živimo v obdobju digitalizacije in globalizacije. Podjetja se iz dneva dan večajo in na novo ustanavljajo. Zaradi tega število konkurentov na posameznih trgih iz dneva v dan povečuje. Podjetja, ki želijo biti uspešna na dolgi rok, morja vse več sredstev vlagati v strateško načrtovanje in vedeti kaj bo jutri in ne kaj je danes. V teoretičnem delu je podrobneje opisan proces strateškega načrtovanja marketinga. Zajeli smo najpomembnejše faze: strateška analiza, strateška diagnoza, strateško načrtovanje in izdelava strateškega marketinškega načrta. V praktičnem delu smo izdelali marketinški načrt ta podjetje v povezavi z njihovim izdelkom. Podjetje Struc Muta, kmetijska mehanizacija s svojo blagovno znamko Struc Muta prodaja izdelke male kmetijske mehanizacije. V praktičnem delu so predstavljene prednosti in slabosti podjetja ter priložnosti in nevarnosti, ki se navezujejo na notranje in zunanje okolje podjetja.
Ključne besede: Ključne besed: strateški marketing, strateško načrtovanje marketinga, kmetijska mehanizacija, rotacijski mulčer
Objavljeno v DKUM: 18.10.2021; Ogledov: 1637; Prenosov: 321
.pdf Celotno besedilo (1,68 MB)

5.
Pismenost o duševnem zdravju in samoučinkovitost pri šolskih svetovalnih delavcih
Katja Ošlak, 2020, magistrsko delo

Opis: V magistrskem delu smo raziskali pismenost o duševnem zdravju ter oceno samoučinkovitosti pri prepoznavi in obravnavi kriznih primerov med šolskimi svetovalnimi delavci na osnovnih in srednjih šolah v Sloveniji. V raziskavi je sodelovalo 232 udeležencev, ki so rešili Vprašalnik pismenosti o depresiji (D lit), Vprašalnik pismenosti o anksioznih motnjah (A lit) ter Lestvico samoučinkovitosti pri oceni in obvladovanju tveganja (RAMSES), od tega je 200 udeležencev odgovorilo tudi na 8 odprtih vprašanj. Ugotovili smo, da med udeleženci prihaja do razlik v pismenosti glede na njihov poklicni profil, in sicer imajo psihologi boljšo pismenost o depresiji in anksioznih motnjah v primerjavi z ostalimi poklicnimi profili. Prav tako psihologi izražajo višjo samoučinkovitost pri oceni ogroženosti oz. prepoznavi in obvladovanju kriznih primerov. Ugotovili smo tudi, da prihaja do pozitivne povezanosti med pismenostjo o depresiji in samoučinkovitostjo pri oceni ogroženosti oz. prepoznavi in obvladovanju kriznih primerov ter med pismenostjo o anksioznih motnjah in samoučinkovitostjo pri oceni ogroženosti oz. prepoznavi in obvladovanju kriznih primerov. Na našem vzorcu ni prišlo do pozitivne povezanosti med samoučinkovitostjo in leti delovnih izkušenj v šolski svetovalni službi, kot smo predpostavljali na podlagi ugotovitev predhodnih raziskav. Prvih pet hipotez smo v navezavi na rezultate kvantitativnih analiz potrdili, šeste hipoteze pa ne. V sklopu kvalitativnega dela smo pridobili dodatne informacije o različnosti znanj, usposobljenosti, občutkov kompetentnosti in načinov dela šolskih svetovalnih delavcev različnih poklicnih profilov na področju duševnega zdravja. Prav tako smo dobili vpogled v to, kako različne šole pripisujejo različen pomen delu šolske svetovalne službe na področju duševnega zdravja in kako v skladu s tem tudi delujejo. Naša raziskava tako predstavlja pomemben doprinos znanj na področju dela šolske svetovalne službe in duševnega zdravja, ozavešča o pomenu delovanja psihologa v okviru šolske svetovalne službe, ozavešča o najpogostejših težavah šolske svetovalne službe pri delu na področju duševnega zdravja ter navaja smernice za izboljšave v prihodnosti.
Ključne besede: duševno zdravje, pismenost o duševnem zdravju, samoučinkovitost, šolska svetovalna služba, šolski svetovalni delavec
Objavljeno v DKUM: 15.09.2020; Ogledov: 1433; Prenosov: 279
.pdf Celotno besedilo (916,05 KB)

6.
Grafični evfemizmi v računalniško posredovani komunikaciji
Mija Michelizza, Urška Vranjek Ošlak, 2017, izvirni znanstveni članek

Opis: Prispevek predstavlja analizo grafičnih evfemizmov izbranih kletvic v računalniško posredovani komunikaciji (Twitter in komentarji pod novinarskimi prispevki) in skuša ugotoviti, kako jih uporabniki prikrijejo z namenom, da bi se izognili avtomatskemu zaznavanju in izbrisu svojih tvitov ali komentarjev. Najpogostejša tipa grafičnih evfemizmov sta nadomeščanje črke z nečrkovnim znakom in vstavitev nečrkovnega znaka v besedo. Zelo pogosto je tudi zaporedje ponavljajočih se znakov v takih besedah. Manj pogosti so nadomeščanje črkovnega elementa z vizualno podobnim znakom ter zamenjave črk z drugimi črkami in kombinacijami črk s podobno izgovarjavo. Analiza tudi pokaže, da so uporabniki zelo inovativni; sklopi, besedne igre in razne besedotvorne inovacije so zelo pogosti, čeprav je njihov prvotni namen igra z jezikom in ne prikrivanje tabuiziranih besed.
Ključne besede: slovenščina, grafični evfemizmi, kletvice, računalniško posredovana komunikacija, internetni komentarji, Twitter
Objavljeno v DKUM: 27.02.2018; Ogledov: 1150; Prenosov: 101
.pdf Celotno besedilo (534,52 KB)
Gradivo ima več datotek! Več...

7.
Pridobitev in prenehanje državljanstva v Sloveniji in Franciji
Borut Ošlak, 2016, diplomsko delo

Opis: Diplomska naloga tematizira načine pridobitve in odvzema državljanstva v Republiki Sloveniji in Republiki Franciji. Vsaki osebi namreč pripadajo temeljne pravice in svoboščine, vendar pa vsakemu posamezniku ne pripadajo hkrati tudi državljanske pravice. Te so rezervirane za državljane, ki jih država na podlagi lastne suverenosti podeljuje svojim pripadnikom. Zakoni držav o pridobitvi in izgubi državljanstva temeljijo v glavnem na treh načelih, in sicer: ius sanguinis, ius soli in ius domicili, ter tako osebam podeljujejo državljanstvo po rodu, po kraju rojstva in v redkih primerih na temeljih prebivališča. Od osnovnih načel pa ne odstopata tudi slovenski Zakon o državljanstvu ter francoski Code civil. Na podlagi analize tozadevne zakonodaje in študije dveh primerov sem ugotavljal razlike in podobnosti med slovenskim in francoskim zakonikom. Medtem ko je francoski v primerjavi s slovenskim veliko bolj obširen glede načina pridobitve ter izgube državljanstva, pa oba zakonika stremita k načelu apatridnosti, ki tudi po mednarodnem pravu zagotavlja varnost posameznikom, da ne ostanejo brez statusa državljana.
Ključne besede: državljanstvo, pridobitev in izguba državljanstva, pravice državljanov, apatridnost, Republika Slovenija, Republika Francija.
Objavljeno v DKUM: 16.09.2016; Ogledov: 2177; Prenosov: 331
.pdf Celotno besedilo (398,05 KB)

8.
KARAKTERISTIKE VENTURI SISTEMOV ZA APLIKACIJO KISIKA PRI RAZLIČNIH PRETOKIH IN OBREMENITVAH
Janja Melanšek Ošlak, 2016, magistrsko delo

Opis: Teoretično izhodišče. Venturi maske so sistemi z visokim pretokom, ki dovajajo natančno vrednost kisika v vdihanem zraku (FIO2). V študiji smo analizirali vpliv različnih pretokov in nastavkov na skupni pretok in na FIO2. Metodologija raziskovanja. Kvanitiativna eksperimentalna študija je potekala na simulatorju meti HPS. Uporabljali smo 24 %, do 60 % Venturi nastavke. Pretoke smo merili z aparatom Fluke VT plus HP analizator plinov. Delež kisika med inspirijem in med ekspirijem pa z anestezijskim aparatom Draeger Primus. Rezultati raziskave. Ugotavljamo, da so problematični pretoki, ki so pod deklariranim. V teh primerih Venturi ne dovaja vrednosti FIO2. Pri višjih pretokih od deklariranih pa ostaja FIO2 stabilen, razen pri Venturi 24 %. Podaljšek vpliva na Venturi na način, da so skupni pretoki nekoliko manjši zaradi obremenitve samega Venturi nastavka. Pri 24 % Venturi nastavku opazimo zmanjšanje skupnega pretoka iz 34 l/min na 23 l/min. Pri zamašitvi stranske luknje Venturi nastavka pa smo opazili padec skupnega pretoka skozi Venturi. Sklep. Ugotovili smo, če nastavimo nedeklariran pretok kisika, kot je označeno na Venturi nastavku, ostaja odstotek kisika v vdihanem zraku nespremenjen, sam pretok pa se povečuje. Pri zamašitvi odprtin skozi Venturi nastavek je najbolj opazna sprememba pri zamašitvi dveh odprtin, saj se poveča delež kisika v vdihanem zraku.
Ključne besede: Venturi sistem, sistemi z visokimi pretoki, Venturi maske, aplikacija kisika.
Objavljeno v DKUM: 16.09.2016; Ogledov: 3649; Prenosov: 530
.pdf Celotno besedilo (2,71 MB)

9.
OBRAVNAVA DAVČNIH OAZ V DRŽAVAH EU
Mateja Ošlak, 2016, diplomsko delo

Opis: Davčna oaza ima mnogo definicij in opisov, vsem pa je skupno, da gre za območje kjer se za dohodke, dobičke in premoženje ne zaračunava davkov ali pa je njihova davčna stopnja bistveno nižja kot v večini drugih držav. Slovenija tako kot davčne oaze oz. območja z nižjo obdavčitvijo imenuje vse države, ki imajo obdavčitev dobičkov nižjo od 12,5 %. Izraz davčna oaza nekateri viri poimenujejo tudi davčni raji, offshore centri, offshore finančna središča itd. Že skozi zgodovino se je izkazalo, da davčne oaze so obstajale, obstajajo in bodo obstajale kar ima seveda vpliv na globalni ravni. Poznamo več vrst davčnih oaz, kakor tudi delitev po raznovrstnih kriterijih. Obstoj teh oaz pa ima seveda tako pozitivne kot negativne vplive na matično državo kot tudi samo davčno oazo. Obstoj davčnih oaz pa žal ni samo legitimne narave ampak se pojavljajo tudi vse pogostejše zlorabe v smislu davčne utaje in pranja denarja. Podrobneje se je naredila tudi primerjava med obdavčitvijo na Cipru, Lihtenštajnu in Luksemburgu, ki veljajo za priljubljeno davčno oazo in Slovenijo, katera pa žal sega v sam vrh vezano na obdavčitev. Ravno zaradi visokih obdavčitev na vseh področjih, se Slovenija sooča z begom in prenosom kapitala v države z ugodnejšo obdavčitvijo, ki je lahko včasih tudi nična.
Ključne besede: davčne oaze, pranje denarja, dvojna obdavčitev, offshore podjetja, OECD
Objavljeno v DKUM: 05.07.2016; Ogledov: 1666; Prenosov: 285
.pdf Celotno besedilo (1,31 MB)

10.
ORGANIZACIJSKA KULTURA IN ZADOVOLJSTVO ZAPOSLENIH V PODJETJU X
Martina Ošlak, 2016, diplomsko delo

Opis: V diplomskem delu smo obravnavali organizacijsko kulturo in zadovoljstvo zaposlenih v izbranem podjetju X. Želeli smo ugotoviti tip organizacijske kulture, ki je najbolj značilen za to podjetje. Ter stanje pri zaposlenih ali so zadovoljni s trenutno kulturo organizacije in kakšno bi si želeli v prihodnje. Organizacijska kultura vključno z poslanstvom in vizijo igra pomembno vlogo pri oblikovanju strategij podjetja. Zaposleni so med seboj povezani, imajo dodatno motivacijo in spodbudo za boljše delo, kar privede do uspešnosti podjetja. Vsebinski pomen organizacijske kulture so norme in vrednote podjetja, iz katerih je viden način ravnanja z zaposlenimi. Za podjetje je pomembno, da se zaveda vpliva kulture na motivacijo in zadovoljstvo zaposlenih. Kulturo mora vseskozi spremljati ter jo po potrebi oblikovati. Diplomska naloga je razdeljena na dva dela. V prvem teoretičnem delu je predstavljena organizacijska kultura, nanizane so definicije različnih avtorjev, opredeljeni so različni sorodni pojmi, značilnosti, tipologije, spreminjanje, oblikovanje, ohranjanje, merjenje organizacijske kulture ter dejavniki, ki vplivajo na zadovoljstvo zaposlenih in na uspešnost celotne organizacije. V drugem delu je bila izvedena analiza trenutnega stanja organizacijske kulture v izbranem podjetju X in kakšno si zaposleni želijo v bodoče. Analizo smo naredili s pomočjo anketnega vprašalnika. Uporabili smo metodologijo po Cameronu in Quinnu (OCAI- merjenje organizacijske kulture v podjetju). Na osnovi dobljenih podatkov smo v zaključku diplomske naloge podali še naše ugotovitve ter možne predloge organizaciji za izboljšanje kulture podjetja.
Ključne besede: organizacijska kultura, organizacija, zadovoljstvo z delom, medsebojni odnosi
Objavljeno v DKUM: 10.06.2016; Ogledov: 2171; Prenosov: 320
.pdf Celotno besedilo (1,06 MB)

Iskanje izvedeno v 0.26 sek.
Na vrh
Logotipi partnerjev Univerza v Mariboru Univerza v Ljubljani Univerza na Primorskem Univerza v Novi Gorici